abonnement Unibet Coolblue
pi_191639882
Zoals beloofd, hier is het topic.

Het verhaal: ik woonde in een mooi appartement, 3 slaapkamers, net klaar met de badkamer verbouwen en toen dreigde ik me te gaan vervelen. Bovendien was het al langer m'n wens om een betere ruimte hebben om een beetje in te kunnen hobbyen, houtbewerken want in de woonkamer op 4 hoog is toch niet super handig.

Na een zoektocht van een paar maanden vond ik dit huis (op de hoek):



Op het eerste (en tweede) gezicht zag het er allemaal goed uit, goed onderhouden en eind maart 2019 kreeg ik de sleutels.

Daarna liep het klussen al vrij snel "een beetje" uit de hand, het is nog steeds niet klaar maar ik doe zo veel mogelijk zelf dus inmiddels moet alles in de avonden en weekenden gebeuren.

Eerst nog maar eens wat foto's van voor ik aan de slag ging:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Plattegronden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uiteraard was er voor ik begon met klussen een plan, maar die zijn er om te wijzigen (en misschien was het iets VEEL te ambitieus. Ik maak nog steeds wel een soort planning maar dat is meer om de werkvolgorde een beetje te structureren. Een aantal dingen wilde ik hoe dan ook klaar hebben voor de verhuizing:

• de badkamer, de badkamer verbouwen in een huis waar je in moet wonen is verre van handig had ik gemerkt
• m'n slaapkamer, je moet ergens rustig kunnen slapen en een ruimte hebben waar het geen rommel is vind ik.
• de vloeren van de woonkamer en slaapkamers moesten er in liggen, dat leek me handig om te doen voor er allerlei (zware) meubels op kwamen. Dat betekende wel dat ik dan ook het stucwerk en het sauzen klaar "moest" hebben.

Verder moest er het volgende gebeuren, hier komen in de volgende posts nog wel meer foto's en verhalen van. In min of meer willekeurige volgorde:

• Schrootjes verwijderen
• Haard verwijderen
• Granol verwijderen
• Groepenkast laten vervangen + aansluiting laten verzwaren
• Nieuwe gas aansluiting voor de cv ketel
• Badkamer voorzien van een nieuwe rioolbuis + deze aansluiten op het riool
• Water, stroom en afvoer aanleggen op zolder voor de wasmachine en droger
• Badkamer slopen en helemaal opnieuw opbouwen
• Woonkamer voorzien van meer stroompunten
• Beneden alle muren laten stuken
• Beneden nieuwe vloeren leggen
• Boven alle muren behangen met glasvlies
• Alle muren sauzen
• Alle plafonds (zachtboard) er uit slopen en nieuwe maken (Agnes)
• Al het schakelmateriaal + bekabeling vervangen
• Inbouwspots in de woonkamer
• Plafonds isoleren
• Keuken slopen en een hele nieuwe plaatsen
• Nokvorsten en gebroken dakpannen laten repareren
• Schoorsteenkappen laten plaatsen
• Nieuwe cv ketel laten plaatsen
• Bodemisolatie laten plaatsen
• Trappen renoveren
• Kozijnen en deuren schilderen
• Voegwerk gevel laten repareren
• Spouwmuur isolatie laten aanbrengen
• Tuin aanpakken

Gelukkig is een heel groot deel al klaar, dat ga ik jullie binnenkort laten zien. Ik heb een hoop foto's dus jullie kunnen lekker plaatjes kijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door kingjotte op 24-02-2020 10:34:47 (plaatje werkte niet meer?) ]
pi_191640583
Tja, ieder z'n meug. Afgaande op de foto's zou ik er m'n meubels inzetten en lekker gaan wonen. Maar ja, wie ben ik...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zondag 23 februari 2020 @ 09:35:19 #3
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_191641695
Mooi huis met een perspectief. En je verhaal over klussen en tegelijkertijd erin wonen is heel herkenbaar. Wij hadden trouwens dezelfde tegels in de hal beneden haha :P.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_191641850
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 00:28 schreef kingjotte het volgende:
Na een zoektocht van een paar maanden vond ik dit huis (op de hoek):

De steensoort (kleur) en het metselverband vind ik intrigerend. Jaren 60/70??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_191642236
Ik vermoed, mede vanwege de topic titel, jaren 60 Blom ;)

Leuk project, inderdaad bijna zonde om te slopen zo mooi onderhouden!
Laat die handjes wapperen!
pi_191646019
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 01:50 schreef Daffodil31LE het volgende:
Tja, ieder z'n meug. Afgaande op de foto's zou ik er m'n meubels inzetten en lekker gaan wonen. Maar ja, wie ben ik...
Het plan was eerst ook om een stuk minder ingrijpend te verbouwen maar ja, gaandeweg kwam ik steeds meer dingen tegen en als je dan toch al bezig bent...

quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 09:35 schreef monsterd. het volgende:
Mooi huis met een perspectief. En je verhaal over klussen en tegelijkertijd erin wonen is heel herkenbaar. Wij hadden trouwens dezelfde tegels in de hal beneden haha :P.
Die tegels heb ik nog steeds alleen zijn ze nu heel goed verstopt, haha.

quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 09:55 schreef blomke het volgende:

[..]

De steensoort (kleur) en het metselverband vind ik intrigerend. Jaren 60/70??
1966. De stenen waren ooit bedoeld voor een kerk, maar daar zijn ze toen voor afgekeurd, daardoor kon dit rijtje huizen met een kwalitatief betere steen gebouwd worden voor weinig geld.

quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 10:31 schreef Gieliovd het volgende:

Leuk project, inderdaad bijna zonde om te slopen zo mooi onderhouden!
Dat is ook wel deels te danken aan de foto's hoor, het schilderwerk lijkt bijvoorbeeld allemaal superstrak, tot je wat dichterbij komt en het was qua kleuren allemaal behoorlijk gedateerd.

Leuk detail: ik ben pas de tweede eigenaar.
pi_191649102
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 15:25 schreef kingjotte het volgende:

1966. De stenen waren ooit bedoeld voor een kerk, maar daar zijn ze toen voor afgekeurd, daardoor kon dit rijtje huizen met een kwalitatief betere steen gebouwd worden voor weinig geld.

Mooie toepassing van die stenen , beter dan een kerk van bouwen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_191655205
Goed tijd voor het vervolg.

De eerste week nadat ik de sleutels kreeg, had ik vrij genomen om te klussen. Gelukkig was er toen ook heel veel hulp want er was veel te doen! Vooral veel slopen!

Snel fotootje van de beginsituatie, zo schoon zou het 2 maanden lang niet meer worden:


Eerst die schrootjes maar eens van het plafond:


Die bleken met een soort metalen constructie vast te zitten, ze hadden geen moeite genomen om het zachtboard te verwijderen:


Even kijken hoe die schouw in elkaar zit achter het gipsplaat


Langs de trap zaten ook een hoop schrootjes, alleen dit al was een grote verbetering vind ik, het is gelijk een stuk lichter


"Hoe veel rommel kan er nou uit dat huis komen?" Dacht ik eerst. Dus ik had een container van 3m3 laten komen. Dit was na 1 dag :@ Later zijn er ook nog twee volle 6m3 containers weg gegaan.


In de container hierboven zie je ook een wc pot liggen, dat is een sanibroyeur toilet waarvan de vermaler defect is. Omdat deze toch defect was heb ik gelijk de stap genomen om een normaal formaat rioolbuis aan te leggen naar de badkamer. Om te beginnen een paar gaten laten boren in de hal:


En eentje in de badkamer, helemaal in de hoek, daar bleken de afvoer van het oude toilet (en de douche) en de stroom van dat toilet te lopen... Oeps!


Nu staan jaren 60 huizen er niet perse om bekend dat ze heel degelijk gebouwd zijn, dat bleek gaandeweg ook regelmatig, maar 1 ding zat in ieder geval ontzettend vast: de tegels in de badkamer. Ondanks dat het een badkamertje van 2 x 1,5m is, heeft dat alles bij elkaar denk ik een dag of 3-4 gekost om alle tegels er af te bikken. (Let op de enige echte officiële K&W boorhamer)




Ondertussen werd er in de woonkamer ook rommel gemaakt, de schouw moest er aan geloven. Ik vond 'm zoals hij was niet mooi, de stucadoor kon er niks mee om het strak te krijgen en het was een enorme sta-in-de-weg, pal tegenover de deur, middenin de kamer. De rest van het rookkanaal bestaat nog wel, mocht ik me ooit bedenken.



Op de foto in het midden zie je dat er (uiteraard) veel roet op de muur zit, dat moet weg anders komt het door het stucwerk weer naar buiten. Met een komschijf op de haakse slijper is dat vrij snel klaar, althans, denk ik, je kon het niet meer zien namelijk. De rechter is dezelfde foto maar dan na het slijpen.

Dat was het weer voor nu.
pi_191658438
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 23:02 schreef kingjotte het volgende:
Dat was het weer voor nu.
Mooi werk. Wat zal dat opknappen na 54 jaar stilstand.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 24 februari 2020 @ 09:08:00 #10
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_191658598
Al eervol werk, alle troep eruit. Ik lees dat er een nieuwe keuken in kwam, blijft deze gescheiden van de woonkamer of trek je het open? :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_191660317
Leuk! Ik lees mee, soortgelijke verbouwing gedaan hier. Over die degelijkheid kan ik meepraten idd. Plinten zitten vast met spijkers van 80mm maar een binnenwand flikkert er zo uit als het tegenzit omdat ie nauwelijks vertand zit.
pi_191660757
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 11:22 schreef tux87 het volgende:
Plinten zitten vast met spijkers van 80mm maar een binnenwand flikkert er zo uit als het tegenzit omdat ie nauwelijks vertand zit.
Herkenbaar :')
pi_192243133
Zo na de eerste weken thuiswerken achter ons te hebben is het tijd om hier weer eens wat leven in te blazen.

quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 08:49 schreef blomke het volgende:

Mooi werk. Wat zal dat opknappen na 54 jaar stilstand.
Dank! Niet alles heeft 54 jaar stilgestaan hoor, de keuken is in 1978 nog verbouwd :P
Deze krant kwam uit de schoorsteen in de keuken.
quote:
0s.gif

Op maandag 24 februari 2020 09:08 schreef monsterd. het volgende:
Al eervol werk, alle troep eruit. Ik lees dat er een nieuwe keuken in kwam, blijft deze gescheiden van de woonkamer of trek je het open? :)
De keuken blijft gescheiden van de woonkamer om drie redenen:
- De muur tussen de woonkamer en de keuken is dragend, ik had geen budget (over) voor "een gat in de muur"
- De indeling zou er erg onlogisch van worden, terwijl nu de woonkamer juist heel flexibel en ruim blijft
- Ik vind een gescheiden keuken ook wel soort van praktisch, na het eten kiep je de vaat de keuken in en het is uit het zicht.

Ik ben heel blij met hoe de keuken uiteindelijk geworden is, maar dat duurt nog even voor we daar aan toe zijn met de foto's. Even geduld dus nog ;-)

[ Bericht 3% gewijzigd door kingjotte op 24-03-2020 19:14:56 ]
pi_192244465
Op de bovenverdieping waren alle plafonds nog van zachtboard, met het oog op brandgevaar (en lelijk) toch maar alles er uit gerukt. Let ook op het verschil tussen hoe verschillende mensen een klusje aanpakken, de een laat de troep gewoon liggen waar het toevallig op de grond valt, de ander zet het netjes in de hoek.



Omdat er een laag water in de kruipruimte stond had ik een paar extra gaten laten boren, zo konden we vanuit de gang relatief makkelijk de rioolbuis doorzagen om daar een T-stuk in te zetten voor de nieuwe buis vanaf de badkamer.

Dat gat moest natuurlijk ook weer een keer dicht, dus een raamwerkje gemaakt, plankje er op, dichtpurren en volstorten. Koofje er omheen en klaar voor de stucadoor.



In de badkamer zag dat er dan zo uit:


Gelukkig zitten de waterleidingen helemaaaaal niet op een onhandige plaats... zucht.
De kabels gaan richting het washok op zolder. Over kabels gesproken, een van de dingen die ik niet zelf gedaan heb maar heb laten doen was het laten ophangen van een nieuwe groepenkast en de aansluiting verzwaren naar 3x25A. Later heb ik er nog wat automaten bij geplaatst zodat ik nu 12 groepen heb.



Volgende keer weer verder!
pi_192245106
Fraai! Doe je dit in je eentje, dankzij Corona-tijd?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_192246695
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:20 schreef blomke het volgende:
Fraai! Doe je dit in je eentje, dankzij Corona-tijd?
De foto's lopen bijna een jaar achter op het klussen, ik was er niet aan toegekomen om een topic te maken. Toen ik begon had nog nooit iemand van Corona gehoord dus gelukkig veel hulp gehad maar ook heel veel zelf gedaan.

Omdat ik best trots ben op hoe het uiteindelijk geworden is, toch maar een topic gemaakt. Inmiddels ben ik aan het afwerken. De komende dagen hoop ik de achterstand met foto's in te halen.
pi_192248531
Leuk om een verbouwing in sneltreinvaart te kunnen zien, ga zeker volgen!
  dinsdag 24 maart 2020 @ 16:19:53 #18
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_192249799
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:34 schreef kingjotte het volgende:

Dank! Niet alles heeft 54 jaar stilgestaan hoor, de keuken is in 1978 nog verbouwd :P
Deze krant kwam uit de schoorsteen in de keuken.
[..]
hmmm In het westen van het land, das dichtbij ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door lipje op 24-03-2020 21:22:53 ]
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_192251219
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 16:19 schreef lipje het volgende:
hmmm , das dichtbij ;)
Ja, de woonlocatie is nu niet bekend!

[ Bericht 1% gewijzigd door blomke op 24-03-2020 19:56:01 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator dinsdag 24 maart 2020 @ 20:03:41 #20
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_192254112
Wat zijn dat voor automaatjes in de meterkast ? Komen mij niet bekend voor namelijk !
Waren die gaten die je extra liet boren niet heel erg duur ? Of kon je in de kruipruimte echt niet werken ?

Doorgaans zijn kruipruimten hier namelijk gewoon droog :P
pi_192254316
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 20:03 schreef Vonkenboer het volgende:
Wat zijn dat voor automaatjes in de meterkast ? Komen mij niet bekend voor namelijk !
Waren die gaten die je extra liet boren niet heel erg duur ? Of kon je in de kruipruimte echt niet werken ?

Doorgaans zijn kruipruimten hier namelijk gewoon droog :P
Automaten: https://www.groepenkast-s(...)n-16a-b/#description

De kerel die die gaten kwam boren kwam er zelf mee, pas later vertelde hij dat het dan nog 25 euro per gat extra moest kosten, maar goed, ik denk dat er 20cm water in de kruipruimte stond op dat moment, ik had daar toch niet graag op m'n buik in gelegen.

Was voor mij ook een verrassing dat het zo vol water stond, bij de bezichtiging was het gewoon droog namelijk. Schijnt wel vaker te gebeuren hier, maak me er niet heel druk om.
pi_192255355
Kost ook geen zak zo'n automaat. Abb is een stuk duurder zeg maar.

Hier ook met dit weer 15 cm water onder het luik hoor. Niet fijn maar ja... Moet er deze zomer ook in.
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 24 maart 2020 @ 21:23:49 #23
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_192255709
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 20:03 schreef Vonkenboer het volgende:
Wat zijn dat voor automaatjes in de meterkast ? Komen mij niet bekend voor namelijk !
Waren die gaten die je extra liet boren niet heel erg duur ? Of kon je in de kruipruimte echt niet werken ?

Doorgaans zijn kruipruimten hier namelijk gewoon droog :P
hier niet hoor
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  Moderator dinsdag 24 maart 2020 @ 22:05:11 #24
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_192256584
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 20:14 schreef kingjotte het volgende:
Automaten: https://www.groepenkast-s(...)n-16a-b/#description
Lijkt ergens wel heel veel op een rebranded Gacia automaat; zou er zelf niet direct mee weg lopen maar het zal vast wel aan alle veiligheidseisen voldoen :{
pi_192258571
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 22:05 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Lijkt ergens wel heel veel op een rebranded Gacia automaat; zou er zelf niet direct mee weg lopen maar het zal vast wel aan alle veiligheidseisen voldoen :{
Ik had er zelf ook nog nooit van gehoord, de elektricien die de kast kwam plaatsen had dit geregeld. Ik ga er maar vanuit dat het goed is...
pi_192440499
Goed, we gaan verder! We waren gebleven bij de groepenkast. Er kwam een mannetje van de netbeheerder om de aansluiting te verzwaren, en die plaatste gelijk ook maar slimme meters en toen mocht de gaskraan niet meer open, omdat het nogal hard lekte. Overal in huis zaten nog stalen gasbuizen (voor kachels denk ik) dus ga dan dat lek maar eens vinden...

Ik had een beter plan: 1 'flexibele' gasbuis, rechtstreeks van de meter naar de CV-ketel. Zo gezegd, zo gedaan.


Op de tweede foto zien jullie ook de nieuwe warmwaterleiding voor de douche, de afvoer voor het washok en stroomkabels voor in het washok.

Ondertussen had de stucadoor z'n kunstje gedaan:


Dat knapt gelijk al weer een heel stuk op. Tijd om verder te gaan in de badkamer. Ik had mezelf ten doel gesteld dat de badkamer en m'n slaapkamer af moesten voor de verhuizing, met nog 1,5 maand te gaan zag de badkamer er nog zo uit:



De dekvloer moest wat dunner worden omdat ik anders met de tegels boven de dorpel uit zou komen. Gelukkig ging het toch de goede kant op, douchebak en wc reservoir geplaatst. Voor zo'n reservoir is dat Q-board best wel mooi spul.



Voor de muren heb ik het op een paar stukken ook gebruikt, veel spijt van. Het tegelwerk is niet zo strak geworden als ik gewild had (maar goed, was ook pas de tweede keer dat ik tegels ging zetten). De rest van de muren gewoon groene gipsplaat voor gezet, ging een stuk beter.

Hieronder zie je de ellende al (rechts), het is eigenlijk niet dik genoeg om de oneffenheden op te vangen, er is ook een dikkere variant, maar dan kwam de deur van de douchecabine gevaarlijk dicht bij de wastafel te zitten.



Vanwege de hoogte paste de originele plint van de douchebak niet, dus maar een muurtje gebouwd en later betegeld. Toen moest er alleen ook een stukje uit de vloertegels.




Op de een of andere manier een foutje gemaakt bij het bepalen van de hoogte van de muurtegels waardoor ik heel lullig uitkwam. Dat leveling systeem werkt wel super hoor! Ook behoorlijk trots op hoe deze inbouwdoos past.



Tegen 1 wand "houten" tegels geplaatst. Had ik in m'n vorige huis ook gedaan, ik vind het effect erg gaaf maar omdat het vloertegels zijn is het een crime om er in te boren voor bijvoorbeeld de douchecabine.



En dan nog even de pot en de wastafel ophangen en de badkamer is klaar voor gebruik!



Volgende keer verder met de laatste dingen die vóór de verhuizing gedaan zijn.
  zaterdag 4 april 2020 @ 08:04:18 #27
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_192442775
Badkamer ziet er goed uit hoor en wederom vergelijkbaar als bij ons qua ruimte. Respect dat je daar een douche en toilet in hebt gekregen.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zaterdag 4 april 2020 @ 08:18:56 #28
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192442875
Nice, ik lees mee ^O^
Resistance is futile.
  zaterdag 4 april 2020 @ 08:55:38 #29
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_192443168
Voor de volgende keer. Voor een gat in het hart (midden) van de balken ipv. een inkeping aan de bovenkant. Nu heb je je vloer flink verzwakt.

Het is zo te zien de zolder, dus daar zal je niet gauw een bad of aquarium neer zetten. Maar toch :P .

Mooie klus verder! Kan mij vaag herinneren dat ik het eerder gezien heb op FOK. Kan dat!
  Moderator zaterdag 4 april 2020 @ 09:49:50 #30
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_192443687
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 23:35 schreef kingjotte het volgende:

[..]

Ik had er zelf ook nog nooit van gehoord, de elektricien die de kast kwam plaatsen had dit geregeld. Ik ga er maar vanuit dat het goed is...
Nee, ik had er ook nog nooit van gehoord. Het zal vast allemaal voorzien zijn van de juiste keuringen anders mag het ook niet op de markt komen. Mijn onderbuik gevoel had wel wat meer voor een gerenommeerder merk gekozen denk ik :@

Wat is de bedoeling van dat inbouwdoosje in het koofje boven het toilet ? Is dat regeling van de ventilatie ofzo ?

Verder mooie badkamer ! Qua ruimte te vergelijken met die van ons, alleen is die van ons heel iets langwerpiger. Mooie combinatie van tegels ! ^O^
pi_192454220
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:04 schreef monsterd. het volgende:
Respect dat je daar een douche en toilet in hebt gekregen.
Thanks! Ik heb er later ook nog een hoge kast in gezet voor de handdoeken etc.

quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:18 schreef Seven. het volgende:
Nice, ik lees mee ^O^
Thanks!

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:55 schreef bleiblei het volgende:
Voor de volgende keer. Voor een gat in het hart (midden) van de balken ipv. een inkeping aan de bovenkant. Nu heb je je vloer flink verzwakt.

Het is zo te zien de zolder, dus daar zal je niet gauw een bad of aquarium neer zetten. Maar toch :P .

Mooie klus verder! Kan mij vaag herinneren dat ik het eerder gezien heb op FOK. Kan dat!
Je hebt helemaal gelijk, gelukkig is het inderdaad op de zolder en staat er 2m naast nog een dragende muur, dus veel kwaad kan het nu niet hoop ik. We hebben dit zo gedaan omdat het anders haast onmogelijk was om de buis door te voeren.

Misschien heb je wel eens iets van me in het blunderaars topic gezien, kan me niet 1,2,3 herinneren dat ik er al veel van gepost heb, dat probeer ik hier een beetje in te halen ;-)

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:49 schreef Vonkenboer het volgende:

Mijn onderbuik gevoel had wel wat meer voor een gerenommeerder merk gekozen denk ik :@

Wat is de bedoeling van dat inbouwdoosje in het koofje boven het toilet ? Is dat regeling van de ventilatie ofzo ?

Verder mooie badkamer ! Qua ruimte te vergelijken met die van ons, alleen is die van ons heel iets langwerpiger. Mooie combinatie van tegels ! ^O^
Ja, ik ook, maar ik had niet echt de keuze, elektricien gebeld, doorgegeven hoe veel groepen ik nodig had en hij kwam hier mee aanzetten.

Er zit een wandcontactdoos in dat koofje (achter een klepje) om zo af en toe de doucheradio mee op te laden (of iets anders).

Bedankt voor de toffe reacties allemaal!
pi_192558047
Mooi project! Had het nog niet gezien :)

Tip voor gaten in vloer tegels: haal van die boren die je op een haakse slijper kan zetten ;) dat ding draait veel harder en gaat er een stuk makkelijker doorheen.
pi_192558286
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 21:03 schreef FranticDJ het volgende:
haal van die boren die je op een haakse slijper kan zetten ;) dat ding draait veel harder en gaat er een stuk makkelijker doorheen.
? Linkje?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 11 april 2020 @ 14:24:15 #35
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_192567678
quote:
die zijn er ook voor de boormachine. Zit een koelende pasta in de diamandkop.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  zaterdag 11 april 2020 @ 14:29:01 #36
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_192567734
Wat zonde van die open haard.
pi_192567840
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 14:24 schreef lipje het volgende:

[..]

die zijn er ook voor de boormachine. Zit een koelende pasta in de diamandkop.
Heb betere ervaring met de flex varianten.
pi_192567849
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 14:29 schreef Boca_Raton het volgende:
Wat zonde van die open haard.
Die zou er bij mij als eerste uit zijn gegaan.
  zaterdag 11 april 2020 @ 14:39:31 #39
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_192567887
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 14:36 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Heb betere ervaring met de flex varianten.
* lipje gebruikt de ouderwetse te koelen varianten
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  zaterdag 11 april 2020 @ 15:07:08 #40
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_192568207
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 14:36 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Die zou er bij mij als eerste uit zijn gegaan.
Zo zonde! :o
pi_192568355
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 15:07 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Zo zonde! :o
Smaken verschillen :)
pi_192568555
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 14:39 schreef lipje het volgende:

[..]

* lipje gebruikt de ouderwetse te koelen varianten
Mja, heb nu een paar van deze voor de flex. Kom hiermee veel beter door vloer tegels dan met de boormachine of te koelen varianten :7
pi_192568707
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 21:03 schreef FranticDJ het volgende:
Mooi project! Had het nog niet gezien :)

Tip voor gaten in vloer tegels: haal van die boren die je op een haakse slijper kan zetten ;) dat ding draait veel harder en gaat er een stuk makkelijker doorheen.
Thanks. Ik zal er volgende keer aan denken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 14:24 schreef lipje het volgende:

[..]

die zijn er ook voor de boormachine. Zit een koelende pasta in de diamandkop.
Die heb ik gebruikt, ging niet fantastisch

quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 14:29 schreef Boca_Raton het volgende:
Wat zonde van die open haard.
Tjah, ik vond het echt niet mooi. Binnen stoken is wel leuk maar om nou het grootste deel van het jaar tegen dat monsterding aan te kijken had ik weinig zin in. De rest van de schoorsteen staat er nog, dus wie weet komt er ooit nog een kachel te staan.
pi_192604178
Goed, naast de badkamer, het stucwerk, vliesbehang en sauzen waren er nog wat klussen die ik graag voor de verhuizing gedaan wilde hebben:

De kruipruimte laten veranderen in een ballenbak (bodemisolatie). De kruipruimte is verdeeld in 4 compartimenten en de 2 onder de woonkamer zijn als de vloer er eenmaal in ligt niet meer makkelijk bereikbaar, dus dat moest nu. Het is de bedoeling om op (korte) termijn de spouwmuren ook te laten doen, maar dat wacht nog even op budget.


Waar de schouw stond was de vloer niet super egaal (de rest ook niet trouwens) dus zo goed en zo kwaad als het ging opgevuld en daarna ondervloertje er op.


En een dagje later lag ook de vloer er in. Flexxfloors pvc vloer. Die ondervloer er onder was een dom plan, het egaliseert wel een beetje maar het veert ook, daardoor is het klikken van het pvc lastig.


Het laatste (grote) wat ik nog wilde doen voor de verhuizing was het plafond van de slaapkamer, de slaapkamer moest gewoon af zijn zodat ik in ieder geval een rustige plek had.
Met een paar Agnes platen was dat eigenlijk zo gebeurd!


Toen was ik zomaar 2 dagen voor de verhuizing al "klaar" en dus al 1,5 dag niet meer in het nieuwe huis geweest. Kom ik de avond voor de verhuizing nog even om vast wat spulletjes te brengen (en nog even wat op te ruimen) en tref ik een grote plas op de vloer en dit aan:


De radiatoren waren een hele tijd afgekoppeld geweest, dat had ik een paar dagen hiervoor weer aangesloten en het systeem weer op druk gebracht (en ontlucht uiteraard) maar helaas lekte er toch 1 koppeling van de radiator in de slaapkamer, de wartel was gebarsten. Was mooi door de vloer heen naar beneden gedruppeld. Gelukkig met hulp van een vriend er vrij snel weer op gekregen en de schade was beperkt.

Volgende keer verder met wat losse klusjes en, de keuken!
pi_193013077
Goed, een keuken dus...

Dit was de startsituatie:


Eerst maar eens alles slopen, dit stukje laat ik nog heel even staan zodat ik nog water heb.


Vervolgens stroom aanleggen, in totaal 19 wandcontactdozen + 1 perilex.
De afzuigkap kan door de schoorsteen naar buiten. Op advies van de keukenboer zo veel mogelijk met vaste buis gedaan.


Omdat ik die buis natuurlijk niet in het zicht wilde uiteraard even een koofje omheen gemaakt, heb ik gelijk plaats voor een paar spotjes.


En toen kwam de stucadoor en begon het wachten...


En wachten, en wachten, en wachten... Uiteindelijk ZES WEKEN moeten wachten tot alles droog was, en dat met de temperaturen van vorige zomer...

Ondertussen wel de stroominstallatie verder afgemaakt. Omdat het plafond nog iets omlaag komt kon dat mooi zo.


In de tussentijd was ook de keuken geleverd en dan staat ineens zowel de keuken als de woonkamer helemaal vol. Duurde maar een week of 5, wat een ellende.


En dan is het eindelijk droog, kunnen de muren gesausd en dan eindelijk de keuken plaatsen.
Je hebt er wel veel troep voor nodig...


Nog even snel de vloer leggen (klik pvc):


Een vensterbankje maken van een overgebleven stuk werkblad:


En klaar!
Koel/vries combi, combi-magnetron en oven aan deze kant


Quooker, vaatwasser, kookplaat aan deze kant.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 17:19:10 #46
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_193017178
Dat ziet er goed uit ^O^
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_193022145
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 17:19 schreef lipje het volgende:
Dat ziet er goed uit ^O^
Thanks, ik ben er nog steeds heel blij mee, alleen die schuine afzuigkap ben ik niet zo heel positief over... Vocht condenseert nogal snel op die glasplaat en dan "regent" het terug de pan in.

Als ik ooit nog eens heel veel zin heb misschien nog eens wat hoger hangen, hopen dat het dan minder is.
pi_193022652
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:45 schreef kingjotte het volgende:

Omdat ik die buis natuurlijk niet in het zicht wilde uiteraard even een koofje omheen gemaakt, heb ik gelijk plaats voor een paar spotjes.
[ afbeelding ]
Slim. Ik heb losse spotjes, maar dit is veel netter.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')