Effe nog; als je goed kijkt, gaan de remmen stevig op de schop, het is een Benz, onderhouds-dingen zijn altijd makkelijk, en dus is blokken en schijven vervangen eigenlijk één montage dingetje, en als je het wiel, de blokken en schijven eraf hebt, is de remleiding (een friggin slangetje) een peulenschil natuurlijk.. beetje extra werk; de naaf goed schoonmaken, maar met een tolletje is dat hmm.. 5 - 10 minuten per kant als je een mierenpornist bent?quote:Op maandag 17 augustus 2020 14:07 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dit zijn de prijzen van de MB-dealer.
Maar mijn huidige garage maakt er een beetje een potje van... Die hebben nu serieus bij de laatse 5 - 6 beurten steken laten vallen.
30 uur werk zit eraan in ieder geval.
voor simpele dingen ga ik wel naar een lokale garage als dat nodig is en ik het niet zelf kan of wil doen, maar specifieke dingen doet de specialist.. meestal kan dat zelfs wel drive by.als het small repairs of FF uitlezen is.niet altijd meteen dezelfde dag, maar korte termijn kon er best veel.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 00:15 schreef SicSicSics het volgende:
Ik zal de factuur eens doorlopen morgen ... En dan misschien toch maar een Mercedes specialist zoeken in de buurt, ipv naar de dealer te gaan. 🤔
Voor nu is het even slikken, maar naar de lokale garage die ik ook liever niet meer.
Vind ik mooi, dat soort 'simpele' bedrijven met vaklui. Ik had laatst de airco van onze 2e auto, een Peugeot 107, laten fixen (nieuwe condensor + bijvullen) + nieuwe accu. Word een dag later gebeld dat ie klaar is, zou zo'n 300 euro kosten of misschien iets minder. Sowieso al lekker vaag maar goedquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 00:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
voor simpele dingen ga ik wel naar een lokale garage als dat nodig is en ik het niet zelf kan of wil doen, maar specifieke dingen doet de specialist.. meestal kan dat zelfs wel drive by.als het small repairs of FF uitlezen is.niet altijd meteen dezelfde dag, maar korte termijn kon er best veel.
Kom je daar; krijg ik drie setjes sleutels; moest ik effe 3 auto's naar de APK rijden, want zijn monteur die dat eigenlijk ging/moest doen, moest mijn auto fiksen
Tegenwoordig issie er wel sneller mee, maar ik heb hem er wel eens 3 keer aan herinnerd dat 'ie nog geld van me kreeg, 8 maanden later kreeg ik een factuur; 'ja, beetje druk gehad'..quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 01:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Vind ik mooi, dat soort 'simpele' bedrijven met vaklui. Ik had laatst de airco van onze 2e auto, een Peugeot 107, laten fixen (nieuwe condensor + bijvullen) + nieuwe accu. Word een dag later gebeld dat ie klaar is, zou zo'n 300 euro kosten of misschien iets minder. Sowieso al lekker vaag maar goed
Ik dat ding een dag later halen, zegt die gozer daar dat de chef er niet is en hij niet weet wat het kost . Dus ik zeg aan de telefoon zei ie zo'n 250 euro, ik laat het wel achter en bel maar als het niet goed is. Nooit meer iets over gehoord
Ja nou is een Peug 107 geen dikke Merc hè Accu is maar 4 tientjes ofzo.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 01:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Tegenwoordig issie er wel sneller mee, maar ik heb hem er wel eens 3 keer aan herinnerd dat 'ie nog geld van me kreeg, 8 maanden later kreeg ik een factuur; 'ja, beetje druk gehad'..
Had ook zoiets met de airco van de 320; deed het steeds minder, en toen niet meer, systeem leeg.. bij een turk langs, die kijkt 3 seconden onder de kap; condensor lek; 600 eur, naja, dat moet je dan zien aan de radiateur, want dan heb je vieze plek, en ik zag niks, dus mijn MB boer gebeld,; kom maar langs, effe vullen, klaar.. 120 eur ofzo, nooit meer problemen gehad..
Condensor, vullen en een accu voor 300 is sowieso wel een mooi prijsje.. Accu kost al gauw 100, condensor geen idee eigenlijk, vullen 120 - 140 euro, welke arbeid? Misschien moet Sic eens bij de jouwe langs voor een offerte
Ja, da's waar natuurlijk, ik reken Benz-prijzenquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 01:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja nou is een Peug 107 geen dikke Merc hè Accu is maar 4 tientjes ofzo.
Heb ik ook. Zal ook wel zo iets kosten dan. Nog een paar uurtjes erbij en je bent weer een rooitje verder.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 01:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, da's waar natuurlijk, ik reken Benz-prijzen
Beste sloot water in die koplamp..
Ik heb van die meesturende shit, en die zijn 700/st.
https://www.autodoc.nl/van-wezel/9441272quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 01:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Heb ik ook. Zal ook wel zo iets kosten dan. Nog een paar uurtjes erbij en je bent weer een rooitje verder.
Je zou bijna terug naar binnen lopen dat ze dat vat remvloeistof zijn vergeten achterin te gooien iddquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 13:55 schreef daNpy het volgende:
Is dat een klassieker ofzo?
Of hoe krijgen jullie achterste remschijven precies op? Dat is me echt nog nooit gelukt.
Die remleidingen zijn wel absurd duur trouwens. Zal wel veel werk inzitten incl tank laten zakken. Zoiets kan vaak simpel voorkomen worden door de remleidingen zelf even te behandelen (iets wat een dealer nóóóóit doet en je nu de hoofdprijs voor mag betalen). Idem voor remklauwen gangbaar maken, die hoeven echt niet vaak vervangen te worden en als dat wel moet, is er niet tijdig ingegrepen.
155 euro voor remvloeistof? Dat spul kost 5 euro de liter!
En dan zo'n factuur bij elkaar sleutelen en nog grof betalen voor een leen auto... wtf serieus? Zelfs mijn beunhaas om de hoek geeft die gratis mee
Dit is weer een pareltje voor de "wie laat zich gruwelijk tillen"lijst
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Het meeste op dat lijstje kun je prima zelf doen anders.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:19 schreef SicSicSics het volgende:
Ja, lach maar ... Volgende keer doe ik het weer anders.
Nou dat hoeft misschien niet, maar het meeste op dat lijstje is héél simpel te voorkomen.quote:Op zondag 23 augustus 2020 07:40 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Het meeste op dat lijstje kun je prima zelf doen anders.
Ik sleutel aan mijn motor, niet aan mijn auto.quote:Op zondag 23 augustus 2020 07:40 schreef Amoeba het volgende:
Het meeste op dat lijstje kun je prima zelf doen anders.
Kan je die roestvrij krijgen en in behoorlijke staat? Zonder er een hele bak geld tegenaan te moeten gooien voor die weer rijdbaar wordt.quote:Op woensdag 24 juni 2020 15:26 schreef Questular het volgende:
[..]
Gaaf hoor, zit de laatste tijd te twijfelen om een oude Mercedes voor erbij te pakken. Liefst van 1980 of ouder ivm belasting. Maar dit is ook wel leuk
Een oude Benz is onverwoestbaar. Grootste problemen zijn roest in de motorkap, wielkasten, reservewiel bak (?) en schuif zeker eens onder de auto voor aanschaf.quote:Op zondag 23 augustus 2020 09:50 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Kan je die roestvrij krijgen en in behoorlijke staat? Zonder er een hele bak geld tegenaan te moeten gooien voor die weer rijdbaar wordt.
Bedankt. En reserve (third party) onderdelen? Zijn die volop verkrijgbaar? Ik zou het liefst gewoon zo'n auto helemaal leeghalen, het metaalwerk fixen en dan opnieuw opbouwen. Dat wat nog goed en mooi is terug in de wagen en al het versleten vervangen.quote:Op zondag 23 augustus 2020 17:12 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Een oude Benz is onverwoestbaar. Grootste problemen zijn roest in de motorkap, wielkasten, reservewiel bak (?) en schuif zeker eens onder de auto voor aanschaf.
Daar moet je vooral op letten. En die oude analoge dashboards gaan ook geen eeuw mee en dat is nauwelijks te fixen.
Ik snap echt niet wat je nu wil zeggen. Oude bakken roesten, dus koop geen oude auto?quote:Op zondag 23 augustus 2020 17:36 schreef Hyperdude het volgende:
Vanaf ongeveer 5 minuten zie je waarom je geen W124 moet aanschaffen.
Of moet leren lassen.
Edit:
"Vroeger" waren MB en Volvo beter dan de rest qua roesten. Maar uiteindelijk roest alles als het 15-25 jaar of ouder is. Da's niet erg, maar je moet goed opletten wat je koopt.
Als je maar goed genoeg zoekt is het meeste wel te vinden. Zeker de reeks die veel gemaakt is (ik heb zelf een W201). Duitse eBay, sloop, marktplaats. Af en toe moet je wel wat geduld hebben. Zo had ik voor 50 piek een 'nieuwe' tweedehands versnellingsbak die bij Van den Brand (Mercedes demontagebedrijf in Uden) voor minimaal 300 gaat.quote:Op zondag 23 augustus 2020 17:25 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Bedankt. En reserve (third party) onderdelen? Zijn die volop verkrijgbaar? Ik zou het liefst gewoon zo'n auto helemaal leeghalen, het metaalwerk fixen en dan opnieuw opbouwen. Dat wat nog goed en mooi is terug in de wagen en al het versleten vervangen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |