abonnement Unibet Coolblue
pi_191728013
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 08:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja leuk, ik snap dat je al paga zit te slaan. Alleen de beste oplossing is dat Erdogan zichzelf in check houdt en HTS eindelijk eens gaat opruimen.

Waarom laat hij het conflict doorbloeden en houdt hij soldaten tegen die hun eigen land aan het bevrijden zijn van HTS? Met een massale exodus als gevolg. Als hij HTS had opgeruimd, had het lot van Idlib aan de onderhandelingstafel besloten kunnen worden en had Baath misschien concessies moeten maken. Nu escaleert het in een totale oorlog die Turkije niet kan winnen noch financieel aankan en ze staan er nog alleen voor ook. Wat een mongool is Erdogan toch ook.
Turkije beschouwt HTS als een terreurorganisatie, waarvan sommige leden in dienst staan van buitenlandse inlichtingendiensten. Nu zijn er 2 manieren om daar mee om te gaan: het brute Russische 'Grozny'-model of het subtiele Turkse geheime inlichtingen model. Door willekeurig vatenbommen te strooien op civiele woonplaatsen, zal een groot deel van de bevolking wegvluchten, en een klein deel zich juist aansluiten bij HTS, waar de aanhang van HTS dus toeneemt.

Assad leunt op een demografische minderheid en heeft opgeschept dat dankzij de burgeroorlog de Syrische maatschappij een gezondere homogenere samenstelling heeft gekregen. Hij wil het grondgebied van Idlib zonder de bevolking. Ook Rusland heeft er belang bij dat miljoenen vluchtelingen Europa bereiken, en rechtse Rusland-gezindte partijen aan de macht komen, zodat o.a. het huidige embargo jegens Rusland stopt.

Het Turkse model jegens HTS houdt in dat Syrische HTS-ers worden afgesplitst van de buitenlandse HTS-ers en dat buitenlandse HTS-ers worden geëlimineerd. Dit is een traag proces, maar dit zorgt er wel voor burgers in Idlib kunnen blijven en de aanwas van nieuwe HTS-ers beperkt blijft. Turkije wil dat de bewoners van Idlib in Idlib kunnen blijven.
quote:
En weet je, natuurlijk is dat Baath een kut regime. Maar de realiteit is dat ze gewonnen hebben en Erdogan houdt dat niet meer tegen. Waarom niet? Alle andere invloedrijke spelers behalve Rusland en Iran hebben hun handen ervanaf getrokken en de rebellen en terroristen zijn dusdanig verzwakt dat ze zonder Turkse steun in een paar dagen zijn opgerold. Hun "land" is inmiddels ongeveer even klein als de Ghouta pocket. Wat voor kans is er om Assad nog omver te gooien? Nul.

En de machtspositie van Turkije is niet zodanig dat ze Rusland Syrië uit bluffen. Zelfs Amerika probeerde dat niet.
Het Turkse doel is niet meer om Assad te verdrijven (althans, tot gisteren, ik weet niet of daar verandering is gekomen, maar verwacht het niet). Turkije beoogt een politiek klimaat waarin de 4 miljoen Idlib-bewoners zonder angst hun leven kunnen voortzetten, en dat een deel van de 4-miljoen Syrische vluchtelingen in Turkije terug kan keren. De onderhandelingen voor een nieuwe Syrische grondwet zijn hierop gericht.
pi_191728073
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 08:09 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Nee, als Turkije HTS had opgeruimd had het lot van Idlib diplomatiek besloten kunnen worden. Zonder offensieven. Dat is waar Rusland altijd op heeft aangestuurd.
Badumtsss
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_191728135
Ja net alsof er geen offensief was geweest als HTS was 'opgeruimd'... Dit gevecht was er hoe dan ook gekomen.
pi_191728180
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 08:09 schreef Richestorags het volgende:
Nee, als Turkije HTS had opgeruimd had het lot van Idlib diplomatiek besloten kunnen worden. Zonder offensieven. Dat is waar Rusland altijd op heeft aangestuurd.
Hoe dan diplomatiek opgelost worden?

Assad wil gehele land terug.

Erdogan weet dat dat betekent dat alle vluchtelingen in Turkije sowieso nooit teruggaan om onder Assad te leven + er een gigantische nieuwe stroom uit Idlib Turkije binnenkomt en nooit meer teruggaat naar Assad’s heerschappij in Idlib.

Uitgangspunten zijn onverenigbaar. HTS staat daar buiten.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_191728278
quote:
0s.gif [b]Op vrijdag 28 februari 2020 08:27 schreef Bilge het volgende:]
Turkije wil dat de bewoners van Idlib in Idlib kunnen blijven.
Dit kan alleen als Assad Idlib niet herovert.
Assad accepteert dat nooit.

De vraag is welke kant Rusland kiest als Turkije en Syrië nu elkaar te lijf gaan. Gaat Ome Poetin voor een tussenoplossing en gedeeltelijke knieval naar Erdo inzake Idlib en omgeving, soort free zone of gewoon “alles terug naar Assad abe. Klaar”. En of dat dan betekent dat Rusland bereid is Assad militair te backen tegen de Turken. Wat ik betwijfel. Zo niet, dan zal Erdo zelf een free zone af willen dwingen militair gezien. “Laat mij het met Assad uitvechten Vladimir, je hoeft alleen niets te doen.”

Erdogan zit in een hele moeilijke positie ja.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_191728285
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 08:39 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Hoe dan diplomatiek opgelost worden?

Assad wil gehele land terug.

Erdogan weet dat dat betekent dat alle vluchtelingen in Turkije sowieso nooit teruggaan om onder Assad te leven + er een gigantische nieuwe stroom uit Idlib Turkije binnenkomt en nooit meer teruggaat naar Assad’s heerschappij in Idlib.

Uitgangspunten zijn onverenigbaar. HTS staat daar buiten.
Dit inderdaad. HTS is een makkelijk excuus. Zelfs als HTS op wonderlijke wijzen "geëlimineerd" zou worden door de Turken, hadden we exact hetzelfde gezien als wat we nu zien gebeuren.

Daarnaast sinds wanneer maken de assadisten onderscheid tussen Nusra / isis / "fsa"? Dat hebben ze nooit gedaan. Voor het regime zijn ze allemaal terroristen die vernietigd dienen te worden.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 28 februari 2020 @ 08:46:23 #182
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_191728309
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 08:44 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Dit kan alleen als Assad Idlib niet herovert.
Assad accepteert dat nooit.

De vraag is welke kant Rusland kiest als Turkije en Syrië nu elkaar te lijf gaan. Gaat Ome Poetin voor een tussenoplossing en gedeeltelijke knieval naar Erdo inzake Idlib en omgeving, soort free zone of gewoon “alles terug naar Assad abe. Klaar”. En of dat dan betekent dat Rusland bereid is Assad militair te backen tegen de Turken. Wat ik betwijfel. Zo niet, dan zal Erdo zelf een free zone af willen dwingen militair gezien. “Laat mij het met Assad uitvechten Vladimir, je hoeft alleen niets te doen.”

Erdogan zit in een hele moeilijke positie ja.
Volgens mij willen Rusland en Syrië met name het gebied tot en met de M5 en M4. Pas als dat heroverd is (ze zijn een heel end op weg) zie ik het tot nieuwe diplomatieke afspraken komen.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_191728366
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 08:46 schreef Szura het volgende:

[..]

Volgens mij willen Rusland en Syrië met name het gebied tot en met de M5 en M4. Pas als dat heroverd is (ze zijn een heel end op weg) zie ik het tot nieuwe diplomatieke afspraken komen.
Assad en Putin willen geheel Idlib overnemen. Dat betekend feitelijk gezien 3 miljoen vluchtelingen richting Turkije en dus richting de EU.
  vrijdag 28 februari 2020 @ 08:52:22 #184
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191728395
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 08:50 schreef BoxtothaX het volgende:

[..]

Assad en Putin willen geheel Idlib overnemen. Dat betekend feitelijk gezien 3 miljoen vluchtelingen richting Turkije en dus richting de EU.
Ze doen wel hun best dat aantal wat te verkleinen zag ik.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_191728436
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 08:27 schreef Bilge het volgende:

Het Turkse model jegens HTS houdt in dat Syrische HTS-ers worden afgesplitst van de buitenlandse HTS-ers en dat buitenlandse HTS-ers worden geëlimineerd. Dit is een traag proces, maar dit zorgt er wel voor burgers in Idlib kunnen blijven en de aanwas van nieuwe HTS-ers beperkt blijft. Turkije wil dat de bewoners van Idlib in Idlib kunnen blijven.

True. De Turken proberen Nusra al jaren te ondermijnen, daarom is het zo frappant dat de Turken door sommigen worden geportretteerd als matties van Al Qaida. Echter is de Turkse aanpak weinig succesvol gebleken Nusra is altijd heer en meester geweest in idlib en toen er een open confrontatie kwam tussen Nusra en de door de Turken gebackte milities werden de mensen van oa. Ahrar binnen no time in de pan gehakt. Dat de Turken Nusra zouden elimineren was altijd al een illusie geweest. Het maximale wat de Turken konden bewerkstelligen was containment, maar zelfs dat zou een uitdaging geweest zijn. Wat we nu zien gebeuren was gewoon een kwestie van tijd.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_191728440
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 08:46 schreef Szura het volgende:

[..]

Volgens mij willen Rusland en Syrië met name het gebied tot en met de M5 en M4. Pas als dat heroverd is (ze zijn een heel end op weg) zie ik het tot nieuwe diplomatieke afspraken komen.
Net als al die vorige diplomatieke afspraken... Hij wil natuurlijk gewoon heel Syrië terug hebben en zal daar ook voor gaan zorgen.
pi_191728459
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 08:52 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ze doen wel hun best dat aantal wat te verkleinen zag ik.
Nee want Putin zei dat hij de tactiek zou gebruiken die hij ook in Tsjetenië had gebruikt. Dus alles tot moes plat bombarderen. Dus alles en iedereen in Idlib. En al die mensen willen niet onder de bewind van slager Assad vallen want dan worden ze uitgemoord. Dus gaan zij vluchten.
pi_191728465
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 08:46 schreef Szura het volgende:

[..]

Volgens mij willen Rusland en Syrië met name het gebied tot en met de M5 en M4. Pas als dat heroverd is (ze zijn een heel end op weg) zie ik het tot nieuwe diplomatieke afspraken komen.
Badumtsss
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 28 februari 2020 @ 08:58:06 #189
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191728487
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 08:56 schreef BoxtothaX het volgende:

[..]

Nee want Putin zei dat hij de tactiek zou gebruiken die hij ook in Tsjetenië had gebruikt. Dus alles tot moes plat bombarderen. Dus alles en iedereen in Idlib. En al die mensen willen niet onder de bewind van slager Assad vallen want dan worden ze uitgemoord. Dus gaan zij vluchten.
Ik bedoelde die bombardementen.. zijn toch best dodelijk.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_191728536
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 08:55 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Net als al die vorige diplomatieke afspraken... Hij wil natuurlijk gewoon heel Syrië terug hebben en zal daar ook voor gaan zorgen.
Wanneer de vijand gebroken en op de vlucht is ga je diplomatieke gesprekken voeren kennelijk :%
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_191728551
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 08:58 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik bedoelde die bombardementen.. zijn toch best dodelijk.
Kinderen vriezen dood in de openlucht. Bombardementen heb je niet eens nodig.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_191728627
anadoluagency twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 08:29:51 [VIDEO] Drone footage shows migrants flock to #Turkey-#Greece border Irregular migrants are walking towards northwestern Turkey to cross into Europe after airstrike by Assad regime in Syria’s Idlib https://t.co/BmoEzAQDn0 reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 28 februari 2020 @ 09:05:58 #193
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191728643
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 09:00 schreef Slayage het volgende:

[..]

Wanneer de vijand gebroken en op de vlucht is ga je diplomatieke gesprekken voeren kennelijk :%
Logisch.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_191728688
Turkse leger vernietigd vele gepantserde voertuigen/tanks etc van Assad. Als het zo doorgaat houdt Assad niets over:

ssysfakb twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 08:50:27 İdlip'te Türk ordusunun rejim hedeflerini vurduğu anların İHA görüntüleri https://t.co/03FZcPJ2B3 reageer retweet
pi_191728705
Dus de Turken mogen met hun drones gewoon vliegen boven idlib?

ragipsoylu twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 08:54:16 Footage released by Turkish military clearly shows why Assad regime collapsed near Sarakib They hit everything from tanks to howitzers to infantry with armed drones https://t.co/pPRplpg5l7 reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 28 februari 2020 @ 09:12:53 #196
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191728761
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 08:39 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Hoe dan diplomatiek opgelost worden?

Assad wil gehele land terug.

Erdogan weet dat dat betekent dat alle vluchtelingen in Turkije sowieso nooit teruggaan om onder Assad te leven + er een gigantische nieuwe stroom uit Idlib Turkije binnenkomt en nooit meer teruggaat naar Assad’s heerschappij in Idlib.

Uitgangspunten zijn onverenigbaar. HTS staat daar buiten.
Het kan toch ook niet tot in de lengte der dagen een Turks protectoraat blijven met sharia wetgeving? De VN willen zich daar ook niet aan branden, no way dat je daar permanent de blauwhelmen zou zien. De enige opties die er dan zouden zijn is dat Turkije het gebied gewoon annexeert of het wel naar Assad gaat. Of zie ik een alternatief over het hoofd?
pi_191728852
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 09:09 schreef Slayage het volgende:
Dus de Turken mogen met hun drones gewoon vliegen boven idlib?

ragipsoylu twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 08:54:16 Footage released by Turkish military clearly shows why Assad regime collapsed near Sarakib They hit everything from tanks to howitzers to infantry with armed drones https://t.co/pPRplpg5l7 reageer retweet
Misschien zijn drones te subtiel voor oude S300's, of misschien vliegen de drones laag (omdat de aarde bol is, kunnen radars laagvliegende objecten niet opmerken).
pi_191728902
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 09:16 schreef Bilge het volgende:

[..]

Misschien zijn drones te subtiel voor oude S300's, of misschien vliegen de drones laag (omdat de aarde bol is, kunnen radars laagvliegende objecten niet opmerken).
Questions questions
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_191728948
Over de nieuwe beelden (van een half uur terug):
GregoryPWaters twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 09:09:07 This new footage is insane. Turkey methodically wiping out entire armor units, not to mention the huge numbers of killed SAA. Only thing holding the front right now is airpower, otherwise rebels would be walking into Maaret al-Numan. https://t.co/PKHKxbuSWm reageer retweet
THE_47th twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 09:17:46 I have never seen such levels of damage and obliteration of regime soldiers and equipment since 2014-2015. https://t.co/wBYz1FuflL reageer retweet
pi_191728959
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 09:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het kan toch ook niet tot in de lengte der dagen een Turks protectoraat blijven met sharia wetgeving? De VN willen zich daar ook niet aan branden, no way dat je daar permanent de blauwhelmen zou zien. De enige opties die er dan zouden zijn is dat Turkije het gebied gewoon annexeert of het wel naar Assad gaat. Of zie ik een alternatief over het hoofd?
Het zo laten, zoals Gaza.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')