quote:Duuronderdelen
Bondscoach Adriaan Helmantel: “Momenteel zijn we met de duurgroep op trainingskamp in Alkmaar, waar we de laatste fase van de voorbereiding op het WK afwerken. De groep staat er goed voor en we reizen met veel vertrouwen en motivatie af naar Berlijn. Het niveau zal in dit Olympisch jaar hoog zijn in de breedte en we geloven erin dat we volop mee kunnen strijden voor het podium op de verschillende onderdelen. Bij de mannen zal Jan-Willem van Schip zijn titel op de puntenkoers niet verdedigen en zal zich vol richten op het omnium en de madison. Nederlands kampioen Roy Eefting zal nu de puntenkoers rijden. Op de madison kijken we, na een jaar afwezigheid, uit naar hoe we ons kunnen meten met de wereldtop. Na een 2e plek op het EK en winst tijdens de laatste wereldbeker in Milton gaan we nu ook vol voor een topresultaat en daarmee ook om kwalificatie voor de Spelen veilig te stellen. Bij de vrouwen is plaatsing voor de Spelen al zeker en kunnen we in dat opzicht vrij koersen. Amy en Kirsten vormen samen een zeer sterk duo op de madison en willen dat uiteraard ook op het WK weer laten zien. Kirsten zal daarnaast de individuele onderdelen rijden waar ze ook al lang tot de absolute top behoort.”
Scratch
Mannen: Roy Eefting
Vrouwen:Kirsten Wild
Puntenkoers
Mannen: Roy Eefting
Vrouwen: Kirsten Wild
Omnium
Mannen: Jan-Willem van Schip
Vrouwen: Kirsten Wild
Madison
Mannen: Yoeri Havik en Jan-Willem van Schip
Vrouwen: Amy Pieters en Kirsten Wild
Sprintonderdelen
Bondscoach Hugo Haak: "We reizen af naar het WK in volle sterkte op alle onderdelen, bij zowel de mannen als de vrouwen. Het WK zal voor ons een laatste graadmeter zijn hoe we ervoor staan richting Tokyo."
Teamsprint
Mannen: Roy van den Berg, Harrie Lavreysen, Jeffrey Hoogland, Matthijs Büchli
Vrouwen: Kyra Lamberink, Steffie van der Peet
Sprint
*Mannen: Harrie Lavreysen, Jeffrey Hoogland, Matthijs Büchli, Sam Ligtlee
Vrouwen: Shanne Braspennincx, Laurine van Riessen
Keirin
*Mannen: Harrie Lavreysen, Matthijs Büchli, Jeffrey Hoogland, Theo Bos
Vrouwen: Shanne Braspennincx, Laurine van Riessen
1 km mannen: Theo Bos, Sam Ligtlee
500 meter vrouwen: Kyra Lamberink, Steffie van der Peet
*Bij de sprint en keirin starten 4 renners omdat Nederland regerend Europees en Wereldkampioen is.
WK Baanwielrennen. De laatste wedstrijd die punten opleveren voor de Olympische Spelen. Game On.quote:Wednesday, 26th February 2020 13:00-16:45 h
Team Pursuit Women/Men Qualifying
18:00-22:00 h
Opening Ceremony
Team Pursuit Men 1st round
Team Sprint Women/Men Qualifying and Finals
Scratch 10 km Women Final
Thursday, 27th February 2020 14:30-17:10 h
Keirin Men Qualifying
Sprint Women Qualifying
18:30-21:30 h
Sprint Women Quarter-Final
Team Pursuit Women/Men Final
Scratch 15 km Men Final
Keirin Men Final
Friday, 28th February 2020 15:00-17:20 h
Omnium Women I + II (Scratch and Tempo race)
1000m t.t. Men Qualifying
Individual Pursuit Men Qualifying
18:30-22:15 h
Omnium Women III + IV (Elimination- und Points race)
1000m t.t. Men Final
Individual Pursuit Men Final
Sprint Women Semi-Final and Final
Points Race 40 km Men Final
Saturday, 29th February 2020
11:00-14:40 h
Omnium Men I + II (Scratch and Tempo race)
500m t.t. Women Qualifying
Individual Pursuit Women Qualifying
Sprint Men Qualifying
16:30-19:45 h
Omnium Men III + IV (Elimination- und Points race)
500m t.t. Women Final
Individual Pursuit Women Final
Sprint Men Quarter-Final
Madison 30 km Women Final
Sunday, 1st March 2020
11:00-12.10 h
Sprint Men Semi-Final
Keirin Women Qualifying
14:00-17:10 h
Points Race 25 km Women Final
Sprint Men Final
Keirin Women Final
Madison 50 km Men Final
Niet alles komt uit de kluis dunkt me.quote:Op maandag 24 februari 2020 07:33 schreef DeeBee het volgende:
Zijn de wielen al uit de kluis of bewaart Team GB alles voor de Spelen? @:wimderon
quote:Filippo Ganna has hinted he could break the four-minute barrier in the men’s individual pursuit at the UCI Track World Championships, which start in Berlin on Wednesday. Ganna is the main source of optimism and ambition in the men's team. He set a time of 4:02.647 during the Minsk World Cup last November but is rumoured to be on even better form after final training and tests.
twitter:UCI_Track twitterde op woensdag 26-02-2020 om 15:09:11🚨 WORLD RECORD 🚨 Denmark break the Men’s Team Pursuit World Record with a time of 3.46.579 🕑AMAZING! #Berlin2020 https://t.co/ppgN2JQXYZ reageer retweet
Tokio SWEEP incoming voor Team GB. Ik vrees voor de kluis.quote:Op woensdag 26 februari 2020 13:51 schreef wimderon het volgende:
De Britse dames openen in de kwalificatie met een niet onzachte 4:11, ruim sneller dan de Australiaantjes. Dygert gaat er dan weer net onder.
Heren matig, slecht. Maar op de WK's van 2012 en 2016 waren de Britten ook niet dominant.quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:12 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Tokio SWEEP incoming voor Team GB. Ik vrees voor de kluis.
Niet volgens de tijd. We worden besodemieterd.quote:
41.987quote:Op woensdag 26 februari 2020 19:47 schreef Felagund het volgende:
[..]
Niet volgens de tijd. We worden besodemieterd.
quote:Op woensdag 26 februari 2020 20:09 schreef DeeBee het volgende:
Halve seconde, de Britten komen eraan.
quote:Theo Bos: ,,Ik dacht dat ik goud ging winnen in Peking. Tot ik de Britten in de dagen voor de Spelen zag trainen. Ze waren ineens een paar tienden van een seconden sneller dan daarvoor. In trainingen reden ze al tijden waarvan ik hoopte dat ik ze in de wedstrijd zou halen.
De Nederlanders steken er fysiek gezien bovenuit, maar de Britten komen eraan. Op de WK gaan we er voor het eerst dingen van terugzien, daarna zetten ze nog een enorme stap richting de Spelen.”
Wel "maar" 3 tiendes verschil.quote:Op woensdag 26 februari 2020 20:44 schreef heywoodu het volgende:
De Britten gaan harder dan in de kwalificatie, maar hier lacht Nederland om.
We gaan er snoeihard intuinen op de OS, daar kunnen we donder op zeggen.quote:Op woensdag 26 februari 2020 20:44 schreef heywoodu het volgende:
De Britten gaan harder dan in de kwalificatie, maar hier lacht Nederland om.
Ja, en Nederland reed met ene Hoogland nog op de reservebankquote:
Dit was wel goed.quote:Op woensdag 26 februari 2020 20:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, en Nederland reed met ene Hoogland nog op de reservebank
Ik denk niet dat ze sneller zijn in de finale.quote:Op woensdag 26 februari 2020 20:56 schreef Marcoss het volgende:
Wat een tijd joh
En de finale komt nog..
Die kans is wel groot inderdaad, maar met deze bizarre tijden zou het me ook weer niks verbazen eigenlijkquote:Op woensdag 26 februari 2020 20:57 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze sneller zijn in de finale.
Ik kan mij ook niet voorstellen dat ze een seconde goed kunnen maken. Al moet Nederland ook gewoon in vorm zijn bij de OS.quote:Op woensdag 26 februari 2020 21:43 schreef franklop het volgende:
De ronde wielen gaan niet genoeg zijn voor de Britten
Met alleen marginal gains komen de Britten geen 1,2 seconde dichterbijquote:Op woensdag 26 februari 2020 21:43 schreef franklop het volgende:
De ronde wielen gaan niet genoeg zijn voor de Britten
Ze komen ook in elke ronde fors tekort dus het is niet een kwestie van 1 renner met wonderbenen in Tokyo om bij te komen.quote:Op woensdag 26 februari 2020 21:47 schreef Dale__Cooper het volgende:
De Britten hebben wel een grote stap gezet ten opzichte van de afgelopen jaren, maar dit team lijkt onverslaanbaar.
Renaat die in die wedstrijd tegen Denemarken de Denen lyrisch bejegende van start tot finish, en tegelijk 0 aandacht had voor de Italianen die steeds dichter bij kwamen en nog op 3 tienden eindigden.quote:Op woensdag 26 februari 2020 21:24 schreef Dale__Cooper het volgende:
Italië rijdt ook nog even een wereldrit.
Toch Mathieu nog even weten te benoemen, knap.quote:Op donderdag 27 februari 2020 05:51 schreef DeeBee het volgende:
Teamsprinters geven visitekaartje af: wereldtitel én fenomenaal wereldrecord - https://nos.nl/l/2324703
De angstaanjagende Kenny weet dat de kluis nog open gaat, be afraid.
Bij mij ook niet.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:09 schreef heywoodu het volgende:
Meer mensen bij wie de PLAYER het niet doet?
Jaquote:Op donderdag 27 februari 2020 19:09 schreef heywoodu het volgende:
Weet je vast wel maar NOS heeft ook een stream.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:09 schreef heywoodu het volgende:
Dat wist ik niet. Ik ben er ook nu pas, dus ik wilde vanaf het begin gewoon even kijken en dan tussendoor steeds doorspoelen is op de PLAYER veruit het makkelijkst. Op TV kan het ook wel, dus dan doe ik dat maar. Bij een NOS-stream kan het vreemd genoeg zelfs helemaal niet (door/terugspoelen/pauzeren, etc).quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:16 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Weet je vast wel maar NOS heeft ook een stream.
Daar mogen ze wel eens wat aan doen inderdaad.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. Ik ben er ook nu pas, dus ik wilde vanaf het begin gewoon even kijken en dan tussendoor steeds doorspoelen is op de PLAYER veruit het makkelijkst. Op TV kan het ook wel, dus dan doe ik dat maar. Bij een NOS-stream kan het vreemd genoeg zelfs helemaal niet (door/terugspoelen/pauzeren, etc).
Elke stream zou verplicht op YouTube moeten zijnquote:Op donderdag 27 februari 2020 19:17 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Daar mogen ze wel eens wat aan doen inderdaad.
Shirt open doet gelijk denken aan Chickenquote:Op donderdag 27 februari 2020 19:38 schreef DeeBee het volgende:
De angstaanjagende Deentjes, wat een tijd.
quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:42 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Shirt open doet gelijk denken aan Chicken
Overigens is het op YouTube, maar zoals zo vaak met Geoblock. Dus ik kijk al de hele dag op YouTube met prima Engels commentaar, maar het is wel matig dat dit niet overal kan ja...quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Elke stream zou verplicht op YouTube moeten zijn
Of je moet het netjes voor elkaar hebben op een andere manier, zoals de FIL, maar dat zijn maar weinig bonden.
Hij reed ook vrij attractief natuurlijk. (Al juichden we ook voor Menchov).quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:45 schreef DeeBee het volgende:
Ja dat was vrij dom gereden, Laurine.
[..]
Chicken op een tijdritfiets was ook altijd TOPSHOW!
Al schroeide hij in de befaamde Tour zelfs in de tijdritten geloof ik.En WIJ maar juichen, want Rabo.
Ik meende dat Eefting werd ingeroepen voor bronsquote:Op donderdag 27 februari 2020 20:19 schreef TheArt het volgende:
[..]
Eefting kwam echt heel hard van achter opzetten nog, maar het was net te laat denk ik.
Die vloog, maar o.a. de Griek zat er nog voor denk.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:19 schreef TheArt het volgende:
[..]
Eefting kwam echt heel hard van achter opzetten nog, maar het was net te laat denk ik.
Tissot geeft een 23e plaats.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:20 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik meende dat Eefting werd ingeroepen voor brons
Vreemd. Eefting heeft geen ronde gekregen, maar die sloot op 1 ronde van het einde toch gewoon aan?quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:20 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik meende dat Eefting werd ingeroepen voor brons
Ja, reed sowieso voor de sprinters uit het peloton. Zal nog wel protestje komen...quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:21 schreef TheArt het volgende:
[..]
Vreemd. Eefting heeft geen ronde gekregen, maar die sloot op 1 ronde van het einde toch gewoon aan?
Regie was vrij matig ook.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:23 schreef Immerdebestebob het volgende:
Toch niet helemaal lekker te volgen
Volgens mij meldde de commentator bij de NOS dat hij alsnog 5e is geworden.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:27 schreef DeeBee het volgende:
Eefting sprintte met Consonni, Walls en Hegyvary (niet te zien of hij die klopte), maar hij wordt net genaaid dat hij niet vóór de laatste ronde aansloot?
Waarschijnlijk omdat 'ie grotendeels in het wiel van die Spanjaard heeft gehangen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:40 schreef Immerdebestebob het volgende:
Hoezo wordt die Wit-Rus uitgejouwd?
Ja en nee. Ging ook als een van de eersten in de aanval natuurlijk.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:41 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat 'ie grotendeels in het wiel van die Spanjaard heeft gehangen.
Eens. Was al mee met de Zwitser, maar denk dat ze dat alweer zijn vergeten.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:42 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ja en nee. Ging ook als een van de eersten in de aanval natuurlijk.
Keer wat anders dan Nederlander hypen, het kan dus wel.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:59 schreef Mykonos het volgende:
Commentator denkt Awang, die wordt het dus iig niet.
Ik vrees van niet nee, dat is wel echt kansloosquote:Op vrijdag 28 februari 2020 13:28 schreef YUR het volgende:
Die middagraces zijn echt nergens live te zien toch?
Normaal is de NOS nogal van de vlaggetjes dus je zou verwachten dat ze hier wel een stream van zouden hebben....quote:Op vrijdag 28 februari 2020 13:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik vrees van niet nee, dat is wel echt kansloos
Dat heeft weinig met de NOS te maken denk ik. Eurosport is nogal van het veel uitzenden van dingen, zeker op de PLAYER, maar die hebben het ook niet.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 13:39 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Normaal is de NOS nogal van de vlaggetjes dus je zou verwachten dat ze hier wel een stream van zouden hebben....
No way dat hij explosief genoeg is om zó snel op de 65+ per uur te zitten als die sprintknallers.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 15:31 schreef Columbiafan het volgende:
Vraag me overigens wel af wat zo’n Ganna zou doen op de 1000 meter. Een tijd onder de minuut lijkt me niet uitgesloten.
Leuk, in de voetsporen van Jan Bos.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 15:46 schreef heywoodu het volgende:
Ligtlee rijdt 59.59, dat is veelbelovend
Vincent de Haitre reed wel een verschroeiende slotronde.
De finish van de scratch gezien gisteren?quote:
Je bent geen kenner.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 19:21 schreef heywoodu het volgende:
Oh, toch wel een medaille. Wat een bende weer.
De UCI heeft de zaakjes gewoon niet op orde om het fatsoenlijk volgbaar te maken.quote:
Mooi onderdeel altijd.quote:
Nee, dit is maar 1 onderdeel van 4.quote:
Zoals tijdens elke belangrijke wedstrijd, matig, slecht.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 20:06 schreef heywoodu het volgende:
De site van Tissot doet het echt voor geen meter, man man man.
quote:Op vrijdag 28 februari 2020 19:52 schreef Felagund het volgende:
[..]
Nee, dit is maar 1 onderdeel van 4.
Ja.quote:
Op de teamsprint bedoel je?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 20:25 schreef heywoodu het volgende:
Van den Berg - Lavreysen - Hoogland
Büchli - Ligtlee - Bos
Van 't Hoenderdaal als reserve voor wie het nodig heeft. Goud en zilver, jaaaa.
quote:
Wel een ongelooflijke luxe.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 20:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En ja, ik weet dat er maar één team mag per land, uiteraard
Brennauer 3.18quote:Op zaterdag 29 februari 2020 13:32 schreef Koffieplanter het volgende:
Dygert drie seconden dan haar oude wereldrecord, waarom ook niet.
Kwam nog dichterbij volgens de commentator op de UCI YouTube stream, was slechts 1.5 fietslengte inderdaad.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:03 schreef heywoodu het volgende:
Haha kijk die Japanner denken dat hij Lavreysen wel ff gaat pakken
Dat lijkt me wel, maar zonder succes.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:56 schreef Columbiafan het volgende:
Ik snap niet goed wat de bedoeling van de Duitse dames was? Kwalificatie voor de OS?
ind achtervolging dames nogquote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:46 schreef DeeBee het volgende:
Alleen nog puntenkoers van het omnium nu?
De altijd schroeiende en Christelijke Dygert gaat het broekje niet voor uit.quote:
IOC: meer kermisonderdelen genot.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:03 schreef Faraday01 het volgende:
Het blijft een schande dat dit niet olympisch is
100 rondjes met Thomas in het wielquote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:07 schreef DeeBee het volgende:
Kam aan JW, doorgesnoven junkie style op weg naar die titel.
Verreweg de beste! Als van het Schip wat wil in Tokyo zal hij nog explosiever moeten wordenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:37 schreef H.Vviv het volgende:
Thomas geweldige puntenkoers gereden en meer dan de verdiende winnaar in het omnium
Die was lekker op de brommer ja.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:23 schreef heywoodu het volgende:
Braspennincx overtuigend naar de halve finales op de keirin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |