abonnement Unibet Coolblue
pi_191631420
Ik heb al een paar topics geopend met dat het met wel gaaf lijkt om een keer helemaal alleen op vakantie te gaan, maar dat niet goed durf. Nu dacht ik er aan om in plaats van met een tentje te gaan hiken misschien een roadtrip te doen.

Zat te denken aan een ruime SUV waar je dan ook in kan slapen. Voordeel t.o.v. camper is dat het wat fijner rijdt, en zich beter leent voor stealth camping. (dus wanneer je een keer een grote stad aandoet dat je je auto gewoon kan parkeren en in je auto slapen, zonder dat daar commentaar op komt).

Budget 5-10k.
pi_191631431
Koop een bus, als je een Toyota hi ace koopt dan zit je onder de 3000
pi_191631445
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 16:06 schreef Chivaz het volgende:
Koop een bus, als je een Toyota hi ace koopt dan zit je onder de 3000
Dat rijdt minder lekker, en is minder opvallend voor wat betreft "wild kamperen"
  zaterdag 22 februari 2020 @ 16:14:12 #4
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_191631494
Range Rover Heb je nog genoeg budget over voor onderhoud en/of benzine.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_191631505
VW T4
Volvo 940
  zaterdag 22 februari 2020 @ 16:22:06 #6
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191631570
Lada niva natuurlijk _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_191631820
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 16:09 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat rijdt minder lekker, en is minder opvallend voor wat betreft "wild kamperen"
Integendeel, er zitten doorgaans geen ramen achter in een bus.
Qua comfort heb je wel gelijk.
pi_191631876
Transporter en Vito rijden erg goed hoor. Denk wel beter dan sommige SUV’s.

Aan welke zit je zelf te denken?
pi_191632242
Ik zou een dikke Dodge RAM Hema V8 halen, en dan tent opzetten in de laadbak _O_
pindazakje
pi_191632602
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 16:50 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Transporter en Vito rijden erg goed hoor. Denk wel beter dan sommige SUV’s.

Aan welke zit je zelf te denken?
Ze rijden goed, maar lang niet zo goed als een SUV. Al kan ik niet oordelen over de nieuwe transporteur.
pi_191632993
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 16:50 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Transporter en Vito rijden erg goed hoor.
Ja, maar die leggen buiten budget, of je moet echt kijken naar busjes van 20 jaar oud, waarbij ik me dan afvraag hoe verantwoord het is om daarmee duizenden kilometers
in het buitenland te gaan rijden.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 16:50 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

Aan welke zit je zelf te denken?
Toyota Landcruiser. Maar ik kwam er al snel achter dat die nog belachelijk duur zijn. :')
pi_191633024
Waar wil je naartoe? Want in steden ga je echt niet in je auto slapen normaal gesproken.
  zaterdag 22 februari 2020 @ 18:33:48 #13
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_191633061
Dat moet natuurlijk een Landcruiser zijn, maar die zijn wel prijzig
pi_191633096
quote:
5s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 18:31 schreef Citizen.Erased het volgende:
Waar wil je naartoe? Want in steden ga je echt niet in je auto slapen normaal gesproken.
Richting Albanië denk ik.

Waarom ga je in steden niet slapen in een auto? In Amerika wonen tienduizenden mensen in hun auto's in de stad
pi_191633967
Jeep (Grand) Cherokee?

  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 22 februari 2020 @ 19:30:30 #16
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_191633980
in Albanië maakt niemand zich er druk om in ieder geval als je in je auto wilt slapen. Maar waarom zou je dat doen? Voor twee tientjes heb je daar prima hotelkamers ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_191634091
Zelfs in Duitsland kun je als enkel persoon voor 30¤ slapen. Soms is dat badkamer dan op de gang, maar soms wel incl ontbijt.

Dat wordt alleen maar goedkoper richting het zuid-oosten.

Maar anders zou ik eens naar een vw Caddy ofzo kijken, tenzij je heel lang bent. Dan moet je minimaal Opel Combo L2 of Citroën Jumpy kijken.
.
  zaterdag 22 februari 2020 @ 19:47:30 #18
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_191634269
xc-70 of xc-90
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_191635162
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 17:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ze rijden goed, maar lang niet zo goed als een SUV. Al kan ik niet oordelen over de nieuwe transporteur.
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 18:28 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja, maar die leggen buiten budget, of je moet echt kijken naar busjes van 20 jaar oud, waarbij ik me dan afvraag hoe verantwoord het is om daarmee duizenden kilometers
in het buitenland te gaan rijden.
[..]

Toyota Landcruiser. Maar ik kwam er al snel achter dat die nog belachelijk duur zijn. :')
Dat ligt er aan welke SUV/4x4. Als het een auto is die vooral voor offroad gemaakt is rijdt het vaak niet heel comfortabel op asfalt. Zijn namelijk behoorlijk stug/stuiterig. Eigenlijk rijden vooral de nieuwere SUV’s lekker, omdat die vooral voor de weg gemaakt zijn. Sowieso bestaan SUV’s nog niet zo heel lang (daarvoor waren het terrein beulen).

Ik denk dat een busje niet duurder is dan een SUV. Dus wat verantwoordelijker is is dan lastig te zeggen. Aan een SUV kan vaak veel meer stuk en is complexer dan een busje. Maar ze zien er uiteraard wel gaver uit. Denk dat je voor 5-10k echt wel een verantwoordelijke bus kunt scoren.

Zelf ben ik met een bijna 20 jaar oude Audi met 450.000km in de winter naar de Noordkaap gereden. Comfortabel, zuinig en betrouwbaar.

Mocht je het nog niet gedaan hebben, zou ik met wat verschillende auto’s gaan rijden. Voor 10k kun je heel veel krijgen. Maar dan kun je zelf een beetje inschatten of je liever een echte ouderwetse 4x4 wilt, een modernere SUV of wellicht een bestelbusje. Heb zelf toevallig laatst met een wat oudere (eerste type) BMW X5 gereden en vond het zelf erg tegenvallen. Het type er na hebben we op het werk en die rijdt erg lekker. Maar met actief onderstel, besturing, etc. etc. is het wel een gecompliceerde auto waar veel aan stuk kan. Ga voor de lol eens met een Vito V6 rijden, dat zijn echt fijne wagens. Zelf ruim een miljoen km gereden in verschillende Sprinters met die motor en vond dat gewoon lekker rijden. Zeker met de luchtgeveerde stoel.
  zaterdag 22 februari 2020 @ 20:57:53 #20
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_191635858
Vito V6 is wel koning ja
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_191636292
Ik woon in Canada en doe dit al een paar jaar. Winter huur ik een kamertje maar in do zomer met de toeristen en BNB is het niet to betalen.

Een sprinter bus met high top is beter dan een SUV. Kan je staan om je te wassen, koken. Ook een rubber floor makelijker om schoon te houden. Vlak muren en plafond kan je beter isoleren. Een roof fan en solar/battery power heb je ook nodig vooral als je stealth wil zijn.

Ik heb een F150 4x4 plus trailer. Maar in de stad is het moelijk parkeeren. Dan park ik in de buitenwijk en ga met de fiets naar mn werk.

IMO kan je beter een oude wagen kopen en voor je trip een goeie beurt doen en beetje leren hoe dat allemaal werkt want het gaat allemaal eventual stuk vooral met al de shit die je meesleept.
pi_191637534
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
in Albanië maakt niemand zich er druk om in ieder geval als je in je auto wilt slapen. Maar waarom zou je dat doen? Voor twee tientjes heb je daar prima hotelkamers ^O^
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 19:37 schreef Fer het volgende:
Zelfs in Duitsland kun je als enkel persoon voor 30¤ slapen. Soms is dat badkamer dan op de gang, maar soms wel incl ontbijt.

Dat wordt alleen maar goedkoper richting het zuid-oosten.


Het gaat niet om de kosten, maar om het avontuur en de autonomie. Ik vind het gewoon ideaal als ik qua planning nergens rekening mee hoef te houden.
pi_191769232
Het gaat niet om de kosten zeg je, maar 5 - 10k is al een erg beperkt budget voor een ruime SUV. En in Nederland zijn ook de maandelijkse lasten voor een grote SUV ook aanzienlijk hoger dan dat van een compacte hatchback (hoog verbruik, hoge MRB, duurdere verzekering, duurder onderhoud, etc.). Met een kleinere auto icm een goede, makkelijk op te zetten kampeeruitrusting ben je nauwelijks minder flexibel. Kamperen is op de meeste private en meeste publieke parkeerterreinen sowieso verboden, of je dat nu met een caravan, tent, of een als SUV vermomde camper doet.
Miata is always the answer
pi_191769552
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 17:19 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik zou een dikke Dodge RAM Hema V8 halen, en dan tent opzetten in de laadbak _O_
Een "hema v8" ?
_O-
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_191770334
Voordeel van een busje is ook wel, dat je niet gelijk aan de beslagen ramen ziet dat er iemand ligt te slapen. Gaat het steeltje verhaal als snel niet op.

Ventilatortje in het dak maken en dan kunnen deuren dicht blijven verder.
.
pi_191799167
Zoiets heb ik. Aanhanger en dan zelf een beetje customizen. Al my tools en jerrycan en smerige shit blijft in de pickup.

Trailer is lekker ruim en valt niet op. Muren kan je met piepschuim zelf isoleren. En het is licht een wat kleinere trailer met een single axle kan je makkelijk met een SUV trekken

In USA/Can zijn veel mensen die kopen dit liever dan een camper want al die kastjes en bankjes and slaapplaatsen voor kinderen heb je niet nodig. Je moet gewoon de ruimte hebben om te kunnen wassen en gezond eten en de boel schoon te houden.

pi_191799222
Een Jimny *O*
pi_191799409
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2020 12:31 schreef Fer het volgende:
Voordeel van een busje is ook wel, dat je niet gelijk aan de beslagen ramen ziet dat er iemand ligt te slapen. Gaat het steeltje verhaal als snel niet op.

Ventilatortje in het dak maken en dan kunnen deuren dicht blijven verder.
Je hebt daar van die speciale opzetstukken voor ramen voor.

Vergeet niet dat er in de VSA duizenden mensen, fulltime in hun auto wonen. Meestal uit noodzaak.
pi_191799425
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 18:45 schreef jangos het volgende:
Zoiets heb ik. Aanhanger en dan zelf een beetje customizen. Al my tools en jerrycan en smerige shit blijft in de pickup.

Trailer is lekker ruim en valt niet op. Muren kan je met piepschuim zelf isoleren. En het is licht een wat kleinere trailer met een single axle kan je makkelijk met een SUV trekken

In USA/Can zijn veel mensen die kopen dit liever dan een camper want al die kastjes en bankjes and slaapplaatsen voor kinderen heb je niet nodig. Je moet gewoon de ruimte hebben om te kunnen wassen en gezond eten en de boel schoon te houden.

[ afbeelding ]
Wel leuk om te kamperen, maar niet stealth, en ik rijd liever alleen met auto. Aanhanger is niet prettig rijden.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 2 maart 2020 @ 18:58:06 #30
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_191799470
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 18:45 schreef jangos het volgende:
Zoiets heb ik. Aanhanger en dan zelf een beetje customizen. Al my tools en jerrycan en smerige shit blijft in de pickup.

Trailer is lekker ruim en valt niet op. Muren kan je met piepschuim zelf isoleren. En het is licht een wat kleinere trailer met een single axle kan je makkelijk met een SUV trekken

In USA/Can zijn veel mensen die kopen dit liever dan een camper want al die kastjes en bankjes and slaapplaatsen voor kinderen heb je niet nodig. Je moet gewoon de ruimte hebben om te kunnen wassen en gezond eten en de boel schoon te houden.

[ afbeelding ]
In zo'n ding wonen? :? Serieus? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_191799779
Ik heb zelf een Nissan nv200 omgebouwd naar een stealth camper, kanon principeverzoek staan zonder dat het opvalt. Het lijkt net of er gewoon een bedrijfsbusje staat geparkeerd.
pi_191810571
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 18:28 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja, maar die leggen buiten budget, of je moet echt kijken naar busjes van 20 jaar oud, waarbij ik me dan afvraag hoe verantwoord het is om daarmee duizenden kilometers
in het buitenland te gaan rijden.

Juist dat moet je hebben joh! Ik heb zelf een T4 camper uit '95. Niet kapot te krijgen. En mocht er toch wat zijn, dan is de reparatie a) goedkoop, b) simpel (soms nog zelf te doen) of anders c) overal te doen.

Die oude busjes hebben gewoon nog degelijke en mechanische shit, i.t.t. al die digitale, moderne motoren.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_191811464
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 18:45 schreef jangos het volgende:
Zoiets heb ik. Aanhanger en dan zelf een beetje customizen. Al my tools en jerrycan en smerige shit blijft in de pickup.

Trailer is lekker ruim en valt niet op. Muren kan je met piepschuim zelf isoleren. En het is licht een wat kleinere trailer met een single axle kan je makkelijk met een SUV trekken

In USA/Can zijn veel mensen die kopen dit liever dan een camper want al die kastjes en bankjes and slaapplaatsen voor kinderen heb je niet nodig. Je moet gewoon de ruimte hebben om te kunnen wassen en gezond eten en de boel schoon te houden.

[ afbeelding ]
Om zo´n ding te mogen trekken heb je sowieso al BE-rijbewijs en een flinke trekauto nodig. Als je toch al voor een aanhanger wil gaan, koop dan gewoon een kleine caravan. Die hoeven niet duur te zijn en als je hem niet nodig hebt zit het ding ook niet in de weg.
Miata is always the answer
pi_191816344
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 19:14 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Ik heb zelf een Nissan nv200 omgebouwd naar een stealth camper, kanon principeverzoek staan zonder dat het opvalt. Het lijkt net of er gewoon een bedrijfsbusje staat geparkeerd.
Heb je pics van het interieur?
pi_191816356
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 12:20 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Juist dat moet je hebben joh! Ik heb zelf een T4 camper uit '95. Niet kapot te krijgen. En mocht er toch wat zijn, dan is de reparatie a) goedkoop, b) simpel (soms nog zelf te doen) of anders c) overal te doen.

Die oude busjes hebben gewoon nog degelijke en mechanische shit, i.t.t. al die digitale, moderne motoren.
Ja, maar zo'n camper busje is minder geschikt om stealth te kamperen.
pi_191816363
Een Ateca 😍
pi_191825664
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 19:03 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja, maar zo'n camper busje is minder geschikt om stealth te kamperen.
Joah, als je echt zo één met camperdak hebt ja. Maar je hebt ze ook met hefdak (maar zijn relatief duur) of je neemt gewoon een VW T4, geen camper maar gewoon met stoelen achter. Daar kan je de bank platgooien en heb je zeeën van ruimte om te slapen:
https://www.autoscout24.nl/lst/volkswagen/t4-(alle)?desc=0&size=20&page=1&fc=0&cy=NL&sort=standard&ustate=N%2CU&atype=C#li-0825359d-bb01-065d-e053-e250040a3f3c

Laat je niet afschrikken door hoge KM-standen, die T4 motoren halen vaak met gemak 500K.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_191826968
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 19:03 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja, maar zo'n camper busje is minder geschikt om stealth te kamperen.
Waarom mag niemand zien dat je aan het kamperen bent?
Miata is always the answer
pi_191826984
Chevrolet Suburban _O_
Ik was hier...
pi_191829036
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 12:22 schreef j669 het volgende:

[..]

Waarom mag niemand zien dat je aan het kamperen bent?
Omdat het verboden is ten eerste, en ten tweede het trekt kwaadwillende mensen aan.
pi_191829770
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 14:46 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Omdat het verboden is ten eerste, en ten tweede het trekt kwaadwillende mensen aan.
Dat is waar voor Nederland en een hoop andere (West-Europese) landen, maar kan me voorstellen (niet opgezocht) dat het in Oost-Europa niet zo strikt is.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_191841629
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 14:46 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Omdat het verboden is ten eerste, en ten tweede het trekt kwaadwillende mensen aan.
Daarom moet je ook gaan staan op plaatsen waar het wel mag, namelijk op campings. En daar is in Europa bepaald geen gebrek aan. Beetje misplaatste zuinigheid om wel een dikke SUV te willen rijden, maar dan wel te krenterig zijn om 10 - 20 euro voor een slaapplek te willen betalen...

[ Bericht 0% gewijzigd door j669 op 05-03-2020 08:32:57 ]
Miata is always the answer
pi_191849307
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 08:27 schreef j669 het volgende:

[..]

Daarom moet je ook gaan staan op plaatsen waar het wel mag, namelijk op campings. En daar is in Europa bepaald geen gebrek aan. Beetje misplaatste zuinigheid om wel een dikke SUV te willen rijden, maar dan wel te krenterig zijn om 10 - 20 euro voor een slaapplek te willen betalen...
Campings zijn over het algemeen niet de mooiste plekken om te staan en het vrij kamperen kan je een hoop vrijheid geven. Bij een gemiddelde camping hoef je niet om 10 uur in de avond aan te komen zetten.
  donderdag 5 maart 2020 @ 16:55:50 #45
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191849331
Zoek eens op "sleepdrive".
pi_191849414
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 16:55 schreef Lunatiek het volgende:
Zoek eens op "sleepdrive".
Wat bedoel je ermee? Met het te googelen word ik niet veel wijzer.
pi_191849973
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 16:54 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Campings zijn over het algemeen niet de mooiste plekken om te staan en het vrij kamperen kan je een hoop vrijheid geven. Bij een gemiddelde camping hoef je niet om 10 uur in de avond aan te komen zetten.
Dan moet je dat doen op plekken waar dat ook is toegestaan. Er zijn genoeg primitieve campings waar je dat gevoel van vrijheid nog steeds hebt. En op veel campings kun je ook 's avonds je tent opzetten als je je de ochtend er op meldt, al moet je dan je auto meestal wel ergens voor de slagboom laten staan. Daarbij, waarbij zou je je willen haasten om de dag helemaal vol te maken als je op vakantie bent...

Als je echt buiten de gebaande paden wil kamperen, moet je bijvoorbeeld naar Scandinavië gaan, waar ook daadwerkelijk de ruimte is om ongestoord in de vrije natuur te kamperen.
Miata is always the answer
pi_191851667
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 18:36 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Richting Albanië denk ik.

Waarom ga je in steden niet slapen in een auto? In Amerika wonen tienduizenden mensen in hun auto's in de stad
Albanië zijn de campings zo'n 10 euro per nacht met prima faciliteiten, en bij elke bezoekwaardige plaats is er wel eentje in de buurt :) Zomer 2018 heb ik daar zelf rondgetrokken met autootje en tenten. Wil je echt het gebergte in daar, of de afgelegen gebieden, dan is iig hoge bodemvrijheid en/of 4x4 wel aan te raden...

Dat gezegd; ik heb toen zelf ook 2 nachten in de auto geslapen (afgelopen zomer ook), schuin op de voorstoelen van een Peugeot 205 :P Dat is meer voor de dagen dat ik 2-3 dagen opeen wil doorrijden, dan heb ik ook geen zin om een camping op te zoeken als ik nog de hele avond door kan rijden... Ik pak dan meestal een parkeerplaats langs de snelweg.

Maar op zich bevalt dat 'kamperen in de auto' wel, bij het rondtrekken. Dus voor dit jaar zit ik te overwegen om dit ook te doen, maar als je alleen bent snap ik niet helemaal waarom je een dikke dure SUV daarvoor wilt hebben. Er zijn genoeg mensen die een minicampertje hebben gemaakt uit een bestelbus. Een Berlingo/Partner is dan geen slechte keuze; of als besteluitvoering (meeste zijn dan diesels), of als gezinsuitvoering (multispace, meer keuze qua benzine). Voordeel van die laatste is standaard schuifdeuren, ramen (betere ventilatie) en een hatchback-klep (om onder te schuilen. Zoiets ombouwen is veel praktischer dan het 'weelderige' interieur van een luxe-auto :Y

Edit; ik heb zelfs een Fransman gezien die 10 dagen in zijn 205 heeft gekampeerd; achterbank eruit, bijrijdersstoel plat, framepje met deksels gemaakt voor opbergruimten en daar bovenop matras/matje :+

[ Bericht 6% gewijzigd door Dingest op 05-03-2020 19:35:10 ]
pi_191852116
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 17:35 schreef j669 het volgende:

[..]

Dan moet je dat doen op plekken waar dat ook is toegestaan. Er zijn genoeg primitieve campings waar je dat gevoel van vrijheid nog steeds hebt. En op veel campings kun je ook 's avonds je tent opzetten als je je de ochtend er op meldt, al moet je dan je auto meestal wel ergens voor de slagboom laten staan. Daarbij, waarbij zou je je willen haasten om de dag helemaal vol te maken als je op vakantie bent...

Als je echt buiten de gebaande paden wil kamperen, moet je bijvoorbeeld naar Scandinavië gaan, waar ook daadwerkelijk de ruimte is om ongestoord in de vrije natuur te kamperen.
Je verwart denk ik bij 'gevoel van vrijheid' het idee van simpel willen kamperen, met het idee dat je gewoon niet afhankelijk wil zijn van een 'verplichte' slaaplocatie (camping, hotel). Afgelopen zomer heb ik in zuid-Frankrijk rondgetrokken, maar je voelt je toch wat beperkt als je al om 6 uur eigenlijk op een camping moet zijn. En in het hoofdseizoen is het overal tegenwoordig al snel druk - dan heb je kans dat de boel om 6 uur al vol staat - en in het laagseizoen gaat soms de boel om 6 uur al op slot. Sommige campings kan je dan gewoon niet op. En in de regio van de Pyreneën waar ik was, waren alle campings in dat gebied per 1 oktober al gewoon dicht.

Ik vind kamperen absoluut niet erg, maar het is wel een gedoe om af te breken, in te laden, doen wat je wilt doen en dan relatief vroeg op de dag weer een plek te zoeken om op te zetten en klaar te maken. Terwijl wat je eigenlijk wilt is gewoon ergens kunnen parkeren, tukken (zonder de kosten van een hotel), en de volgende dag gelijk weer verder. Zonder je druk te maken of er iets in de omgeving zit, of dat nog open is, en of er nog plek is. Helemaal als je toch wat later op de avond bent. En je wint er een paar uur reistijd of vrije tijd mee. Dat is niet hetzelfde als haasten, want je kunt prima onderweg en rustig plekje opzoeken, stoel neerzetten en relaxen ;)
In Frankrijk heb ik speciale camper'campings' gezien; je rijdt aan bij een slagboom, lapt en plugt eventueel je stekker in voor stroom, en parkeert. Beetje een tussenvorm al.
  donderdag 5 maart 2020 @ 19:38:44 #50
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191852274
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 17:00 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Wat bedoel je ermee? Met het te googelen word ik niet veel wijzer.
Het schijnen stationwagons te zijn die geschikt zijn gemaakt om met 1 of 2 personen in te slapen. Dus slapen + rijden in een tamelijk normale auto, geen camper (dus ook geen keukentje, geen gezellig zitje, geen wc&douche, etc).
pi_191853570
quote:
Nice. ^O^

quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 08:27 schreef j669 het volgende:
Beetje misplaatste zuinigheid om wel een dikke SUV te willen rijden, maar dan wel te krenterig zijn om 10 - 20 euro voor een slaapplek te willen betalen...
Heeft niets met geld te maken. :') Gaat om de vrijheid die je hebt om te gaan en staan (en slapen) waar je wil. Dus niet op zoek hoeven naar een camping.
pi_191854089
We gaan in juli 2 weken naar Noorwegen. Heterogene wat vaststaat dat ik op een bepaalde datum voor een evenement daar moet zijn, voor de rest inzien we het per dag wel.

Vorig moest ik Oostenrijk zijn. Zelfde verhaal. Zouden eerst via Polen terug gaan was het idee. Het werd uiteindelijk via Italië, monaco en Frankrijk weer terug.

In Grenoble iemand ontmoette in zijn vw caddy woonde en werkte.
pi_191858705
Ik heb liever zo'n grote Sprinter kan je achter lekker zitten heb je helemaal geen last van die mensen die jou bus daar zien staan. Iedere nacht in een auto slapen is ook shit en heb je helemaal geen privacy.

Kleine auto is ook niet altijd zuinig. Als je al een paar honderd kilo gear en water mee moet nemen gaat zo'n kleine wagen gelijk stuk. Grote bestelwagen is daar veel beter voor geschikt.
pi_191858785
Bedenk wel dat een grote bestelwagen je soms voor parkeerproblemen komt. Paar jaar terug een grote camper gehuurd. Was soms best lastig in kleine dorpjes een parkeerplaats te vinden. Veel parkeerplaatsen hadden ook een hoogtebeperking..
pi_191877210
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:34 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nice. ^O^
[..]

Heeft niets met geld te maken. :') Gaat om de vrijheid die je hebt om te gaan en staan (en slapen) waar je wil. Dus niet op zoek hoeven naar een camping.
Vrijheid, blijheid, totdat je ‘s morgens wakker wordt en moet schijten. Dan kun je alsnog op zoek, naar een toilet.
.
pi_191877262
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 08:54 schreef Fer het volgende:

[..]

Vrijheid, blijheid, totdat je ‘s morgens wakker wordt en moet schijten. Dan kun je alsnog op zoek, naar een toilet.
Daar heb ik nooit zo'n last van eigenlijk.
pi_191878065
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:34 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nice. ^O^
[..]

Heeft niets met geld te maken. :') Gaat om de vrijheid die je hebt om te gaan en staan (en slapen) waar je wil. Dus niet op zoek hoeven naar een camping.
En op wiens grond sta je dan te overnachten? Is het echt zo'n enorme beperking van je vrijheid om op één van de vele mogelijkheden die er tegenwoordig zijn te zoeken naar een camping?

Als vrachtwagenchauffeur kan ik me enorm ergeren aan mensen die op de reguliere parkings langs de snelweg staan te overnachten en daarmee de zeer beperkte parkeerruimte bezet houden.
Miata is always the answer
pi_191878115
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 10:15 schreef j669 het volgende:
En op wiens grond sta je dan te overnachten?
Gewoon waar ik zin heb. (geen privé-terrein)

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 10:15 schreef j669 het volgende:

[..]

En op wiens grond sta je dan te overnachten? Is het echt zo'n enorme beperking van je vrijheid om op één van de vele mogelijkheden die er tegenwoordig zijn te zoeken naar een camping?

Als vrachtwagenchauffeur kan ik me enorm ergeren aan mensen die op de reguliere parkings langs de snelweg staan te overnachten en daarmee de zeer beperkte parkeerruimte bezet houden.
Specifiek langs de snelweg trekt me nou ook niet echt. Dan liever aan de rand van een bos, of bij een meertje of zo.
pi_191878137
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 10:18 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Gewoon waar ik zin heb. (geen privé-terrein)
[..]

Specifiek langs de snelweg trekt me nou ook niet echt. Dan liever aan de rand van een bos, of bij een meertje of zo.
Heb je daar een paar boetes voor over? 140¤ in Nederland
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_191878167
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:32 schreef Dingest het volgende:

[..]

Je verwart denk ik bij 'gevoel van vrijheid' het idee van simpel willen kamperen, met het idee dat je gewoon niet afhankelijk wil zijn van een 'verplichte' slaaplocatie (camping, hotel). Afgelopen zomer heb ik in zuid-Frankrijk rondgetrokken, maar je voelt je toch wat beperkt als je al om 6 uur eigenlijk op een camping moet zijn. En in het hoofdseizoen is het overal tegenwoordig al snel druk - dan heb je kans dat de boel om 6 uur al vol staat - en in het laagseizoen gaat soms de boel om 6 uur al op slot. Sommige campings kan je dan gewoon niet op. En in de regio van de Pyreneën waar ik was, waren alle campings in dat gebied per 1 oktober al gewoon dicht.
Buiten de schoolvakanties is er ruimte zat op de meeste campings, dat geldt trouwens ook voor de meeste hotels. Ik doe het zelf ook altijd op de bonnefooi, zowel met campings als met hotels. Als het drukker is in de meer populaire gebieden in het hoogseizoen zul je inderdaad af en toe eens verder moeten kijken. Dat hoort er bij.
Miata is always the answer
pi_191878672
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 10:20 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Heb je daar een paar boetes voor over? 140¤ in Nederland
Ja.
pi_191878827
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 11:05 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja.
+ De bijkomende boetes voor wildplassen e.d?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_191878890
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 11:18 schreef devlinmr het volgende:

[..]

+ De bijkomende boetes voor wildplassen e.d?
Ik ga niet in een steegje tegen een lantaarnpaal pissen of zo hoor. :D
pi_191879117
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 11:22 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik ga niet in een steegje tegen een lantaarnpaal pissen of zo hoor. :D
Mwoah... Als jij 's nachts met een volle blaas wakker wordt...
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_191879819
Tja, waar je ook gaat staan. Ik denk dat een Opel Combi L2 of een Citroën Jumpy L1 praktischer en meer stealth is dan een oude Kia Sportage of BMW X5
.
pi_191880274
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 11:42 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Mwoah... Als jij 's nachts met een volle blaas wakker wordt...
Geen last van.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 13:39:27 #67
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_191880501
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 11:42 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Mwoah... Als jij 's nachts met een volle blaas wakker wordt...
Je kan toch gewoon een gaatje maken om doorheen te pissen. Beste boven je linker achterwiel. Valt het minste op. Aan de straat kant valt niemand dat op. Doordat het langs je band loopt maakt het ook geen geluid. En als je moet poepen kun je dat gewoon in je hand doen en dan als er niemand kijkt het discreet uit het raam gooien. In een druk gebied kun je het ook met veel kracht uit het dakraam gooien. Dan merkt iemand de landende drol waarschijnlijk wel op maar die heeft dan geen idee waar ie vandaan kwam.
pi_191881411
Hebben jullie nooit gehoord van een chemisch toilet?
pi_191882589
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 14:34 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Hebben jullie nooit gehoord van een chemisch toilet?
Lekker naast je bed .... Heeerlijk
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_191882820
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 13:39 schreef borbit het volgende:

[..]

Je kan toch gewoon een gaatje maken om doorheen te pissen. Beste boven je linker achterwiel. Valt het minste op. Aan de straat kant valt niemand dat op. Doordat het langs je band loopt maakt het ook geen geluid. En als je moet poepen kun je dat gewoon in je hand doen en dan als er niemand kijkt het discreet uit het raam gooien. In een druk gebied kun je het ook met veel kracht uit het dakraam gooien. Dan merkt iemand de landende drol waarschijnlijk wel op maar die heeft dan geen idee waar ie vandaan kwam.
Genoeg flessen 'appelsap' die in de bermen langs veel parkeerplaatsen liggen...
Miata is always the answer
pi_191882844
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 22:04 schreef Hamzoef het volgende:

[..]


[..]

Het gaat niet om de kosten, maar om het avontuur en de autonomie. Ik vind het gewoon ideaal als ik qua planning nergens rekening mee hoef te houden.
Wat een armoede weer :'(
pi_191882874
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 10:18 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Gewoon waar ik zin heb. (geen privé-terrein)
[..]

Specifiek langs de snelweg trekt me nou ook niet echt. Dan liever aan de rand van een bos, of bij een meertje of zo.
Weer idiote benadering. Hoezo waar ik zin in heb?
Denk je dat je daar alles kan en mag doen?!
Blijf lekker hier met je idiote plannen en ga richting Veluwe kamperen.
pi_191883240
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 16:09 schreef loni55 het volgende:

[..]

Wat een armoede weer :'(
Pardon?
pi_191883372
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 16:42 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Pardon?
Laat maar.
pi_191883950
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 16:51 schreef loni55 het volgende:

[..]

Laat maar.
Goed verhaal wel.
pi_192179451
Volvo XC90 D5
Volkswagen Touareg 3.0 TDI
Honda HRV (als je klein bent)
Subaru Forester/legacy (laag maar goed AWD systeem)
Volvo XC70 (wel eentje na 2003, die van daarvoor zijn waardeloos)
life happens while you're pusing the throttle.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')