abonnement Unibet Coolblue
pi_191628898
Hi all,

Uit nieuwsgierigheid: ik ben deze week teruggekomen van een reisje naar Azië (Zuid-Oost). Nu zou ik komende week weer aan het werk gaan, maar ik heb te horen gekregen dat ik niet naar het kantoor mag omdat ik in een "gevaarlijk" gebied ben geweest. In eerste instantie was dat gebied enkel China, maar is vorige week uitgebreid met een hoop andere landen in Azië.

Ondanks dat het mij allemaal wat xenofobisch overkomt kan ik mij ergens wel vinden in deze beslissing. Better safe than sorry enzo.

Nou is het bedrijf aan het kijken of ik thuis kan gaan werken voor 2 weken, of dat ik betaald verlof ga krijgen. Nou ben ik niet uit op betaald verlof (ga liever aan het werk op kantoor) maar ik heb totaal geen zin om 40 uur per week thuis te gaan werken, dat heb ik jaren geleden al aangegeven toen wij de optie kregen vanuit het bedrijf. Ik wil mensen om me heen hebben en niet saai thuis zitten in mn eentje.

Wellicht dat iemand hier mij wat kan vertellen over rechten en plichten met betrekking tot thuiswerken. Unieke situatie denk ik, aangezien ik niet ziek ben. Ook heb ik thuis niet echt de middelen om thuis te werken, al zou dat wel geregeld kunnen worden (ga ik vanuit).

[ Bericht 82% gewijzigd door Rene op 28-02-2020 13:42:18 ]
pi_191629007
Ben jij echt z’n persoon die om alles moeilijk moet doen?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_191629035
https://nos.nl/l/2324076

2 weken is te kort.
  Spellchecker zaterdag 22 februari 2020 @ 12:32:01 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191629068
Jij denkt dat je niet ziek bent .... kan nog komen.
pi_191629155
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 12:27 schreef Chinless het volgende:
Ben jij echt z’n persoon die om alles moeilijk moet doen?
Nee...
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 22 februari 2020 @ 12:40:52 #6
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191629162
Hierop kan ik alleen maar zeggen: *O*
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 22 februari 2020 @ 12:49:16 #7
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_191629225
Het is thuis werken of thuis niks doen. Net wat je zelf wilt. Want ik ga ervan uit dat je die 2 weken ervoor zorgt dat je niet met tientallen mensen in contact komt i.v.m. een mogelijke besmetting.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_191629292
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 12:18 schreef Retarded het volgende:
Hi all,

Uit nieuwsgierigheid: ik ben deze week teruggekomen van een reisje naar Azië (Zuid-Oost). Nu zou ik komende week weer aan het werk gaan, maar ik heb te horen gekregen dat ik niet naar het kantoor mag omdat ik in een "gevaarlijk" gebied ben geweest. In eerste instantie was dat gebied enkel China, maar is vorige week uitgebreid met een hoop andere landen in Azië. Is dat

Ondanks dat het mij allemaal wat xenofobisch overkomt kan ik mij ergens wel vinden in deze beslissing. Better safe than sorry enzo.
Is dat bepaald door het bedrijf of een overheid? En waar is de officiële lijst met gevaarlijke landen? Ik vraag dit voor mezelf.

@Retarded, ben benieuwd. Zelfde situatie hier.

Xenofobie is volgens mij wat anders.

[ Bericht 3% gewijzigd door baskick op 22-02-2020 14:13:48 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator zaterdag 22 februari 2020 @ 12:58:01 #9
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_191629311
Doe lekker 50/50 . 20u werken 20u betaald verlof.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 22 februari 2020 @ 13:22:08 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191629593
Van twee weken thuis in je eentje werken raak je neem ik aan niet ernstig getraumatiseerd toch? :')
Dat je het op zich niet wil is prima, maar in deze uitzonderingssituatie klinkt het er toch wel naar dat je wel uit bent op dat betaalde verlof.
Want thuis zit je toch. Of je doet niks, of je werkt.
***
pi_191629759
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 13:22 schreef BE het volgende:
Van twee weken thuis in je eentje werken raak je neem ik aan niet ernstig getraumatiseerd toch? :')
Dat je het op zich niet wil is prima, maar in deze uitzonderingssituatie klinkt het er toch wel naar dat je wel uit bent op dat betaalde verlof.
Want thuis zit je toch. Of je doet niks, of je werkt.
True, maar mijn werk kan zodanig "saai" zijn dat ik veel energie haal uit het samen zijn met collega en het kunnen overleggen. Als het niet anders is dan werk ik wel thuis, maar zin hebben is anders. En als ik een collega tegen zou komen op straaat dan zou hij/zij ook niet meer naar het kantoor komen.

Het liefst ga ik gewoon aan het werk op kantoor, 2 weken thuis niks doen zou ik ook niet blij mee zijn ...maargoed, ze zien me dus liever 2 weken niet ;)
  zaterdag 22 februari 2020 @ 13:42:03 #12
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_191629824
Je klaagt serieus over 2 tot 4 wkn betaalde vakantie?

Juridisch gezien kan werkgever je de toegang tot pand ontzeggen. Zolang werkgever je betaalt is er niks illegaals aan. Menig hier zou ervoor tekenen...

Jou rest dan of ontslag nemen of met een advocaat laten worden ontslagen met een vergoeding ...
Dum de dum
pi_191629828
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 12:49 schreef Rewimo het volgende:
Want ik ga ervan uit dat je die 2 weken ervoor zorgt dat je niet met tientallen mensen in contact komt i.v.m. een mogelijke besmetting.
Waarom dat dan? Ik ga gewoon mijn leven leiden zoals ik dat altijd doe. En zijn ook mensen besmet in USA en UK.. zou ik mijzelf ook op moeten sluiten als ik daar ben geweest volgens jou?
pi_191629869
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 13:42 schreef Retarded het volgende:

[..]

Waarom dat dan? Ik ga gewoon mijn leven leiden zoals ik dat altijd doe. En zijn ook mensen besmet in USA en UK.. zou ik mijzelf ook op moeten sluiten als ik daar ben geweest volgens jou?
Jij hoeft dat niet. Alleen je bedrijf die neemt het zekere voor het onzekere in dit geval.

Waar ik werk bestaat ook een dergelijke policy en zijn er nog wel meer "regels" rondom reizen. Zijn al wat reizen uitgesteld en bepaalde mensen zullen nooit in hetzelfde vliegtuig zitten bijvoorbeeld.
pi_191629903
Even potentieel anderen in gevaar brengen want meneer voelt zich te goed om thuis te blijven betaalt en wel.

:')

Je doet je fok naam eer aan.
  zaterdag 22 februari 2020 @ 13:47:58 #16
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_191629907
Bellen of skypen geen optie?

Ik zit zovaak te overleggen met de collega's die thuis werken. Of andersom.

Of ik kom op kantoor, blijkt iedereen ergens anders te zijn. :')
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 22 februari 2020 @ 13:49:12 #17
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_191629928
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 13:42 schreef Retarded het volgende:

Waarom dat dan? Ik ga gewoon mijn leven leiden zoals ik dat altijd doe. En zijn ook mensen besmet in USA en UK.. zou ik mijzelf ook op moeten sluiten als ik daar ben geweest volgens jou?
Dus je wilt eigenlijk liever de kans lopen dat je collega's op kantoor besmet. Maar als dat niet mag ga je gewoon de kans lopen dat je anderen besmet.

Nee, je bent misschien niet besmet. Maar dat weet je niet. Je werkgever is hier terecht voorzichtig mee. Maar zelf lijk je dat niet in te zien.

Ben je niet op de hoogte van de quarantainemaatregelen die genomen worden? Als je verstandig bent, hou je je daar vrijwillig aan gedurende die twee weken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_191629979
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 13:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Even potentieel anderen in gevaar brengen want meneer voelt zich te goed om thuis te blijven betaalt en wel.

:')

Je doet je fok naam eer aan.
Wellicht heb ik het verkeerd verwoord of begrijp je het verkeerd. Ik vind het geen probleem om 2 weken betaald verlof te krijgen, of 50/50 ofzo. Ik heb enkel niet veel zin om volle 40 uur thuis te werken.
pi_191629994
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 12:58 schreef Rene het volgende:
Doe lekker 50/50 . 20u werken 20u betaald verlof.
Dat zou ik een prima regeling vinden.
pi_191629995
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 13:52 schreef Retarded het volgende:

[..]

Wellicht heb ik het verkeerd verwoord of begrijp je het verkeerd. Ik vind het geen probleem om 2 weken betaald verlof te krijgen, of 50/50 ofzo. Ik heb enkel niet veel zin om volle 40 uur thuis te werken.
Dan werk je met wat minder enthousiasme, gaat er meer om dat je werkgever wil dat je thuis blijft.
pi_191630076
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 13:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dan werk je met wat minder enthousiasme, gaat er meer om dat je werkgever wil dat je thuis blijft.
En dat snap ik en kan ik accepteren. Ik vraag mij echter wel af: als ik in Italie op vakantie geweest zou zijn, zou ik dan ook niet naar het kantoor mogen? Aangezien het aantal zieken hoger ligt dan in Thailand bijvoorbeeld. Random thought ;)
pi_191630217
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 14:00 schreef Retarded het volgende:
En dat snap ik en kan ik accepteren. Ik vraag mij echter wel af: als ik in Italie op vakantie geweest zou zijn, zou ik dan ook niet naar het kantoor mogen? Aangezien het aantal zieken hoger ligt dan in Thailand bij
Als je in de buurt was geweest van die uitbraak had je ook thuis kunnen blijven waarschijnlijk.

In mijn geval zijn er nu restricties om conferenties te bezoeken; aantal zijn ook gewoon afgelast.
pi_191630282
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 14:11 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Als je in de buurt was geweest van die uitbraak had je ook thuis kunnen blijven waarschijnlijk.

In mijn geval zijn er nu restricties om conferenties te bezoeken; aantal zijn ook gewoon afgelast.
Begrijpelijk. Je merkt ook wel de invloed op het toerisme in ZO Azie. Normaal gezien een gebied dat door veel Chinezen bezocht wordt.. maar nu toch een stuk leger voelt
pi_191631751
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 12:18 schreef Retarded het volgende:
Hi all,

Uit nieuwsgierigheid: ik ben deze week teruggekomen van een reisje naar Azië (Zuid-Oost). Nu zou ik komende week weer aan het werk gaan, maar ik heb te horen gekregen dat ik niet naar het kantoor mag omdat ik in een "gevaarlijk" gebied ben geweest. In eerste instantie was dat gebied enkel China, maar is vorige week uitgebreid met een hoop andere landen in Azië.

Ondanks dat het mij allemaal wat xenofobisch overkomt kan ik mij ergens wel vinden in deze beslissing. Better safe than sorry enzo.

Nou is het bedrijf aan het kijken of ik thuis kan gaan werken voor 2 weken, of dat ik betaald verlof ga krijgen. Nou ben ik niet uit op betaald verlof (ga liever aan het werk op kantoor) maar ik heb totaal geen zin om 40 uur per week thuis te gaan werken, dat heb ik jaren geleden al aangegeven toen wij de optie kregen vanuit het bedrijf. Ik wil mensen om me heen hebben en niet saai thuis zitten in mn eentje.

Wellicht dat iemand hier mij wat kan vertellen over rechten en plichten met betrekking tot thuiswerken. Unieke situatie denk ik, aangezien ik niet ziek ben. Ook heb ik thuis niet echt de middelen om thuis te werken, al zou dat wel geregeld kunnen worden (ga ik vanuit).
Tis 2 weken..geen 2 maand. Gewoon ff rustig aan thuis werken en als je niet thuis kan werken betaald verlof.

2 weken je collegas niet zien overleef je wel
pi_191632870
Ik heb eerlijk gezegd liever dat je getraumatiseerd thuis zit van de eenzaamheid, het risico dat JIJ NL gaat ziek maken is aanwezig dus doe niet zo stakkerig met je rechten en plichten....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')