abonnement Unibet Coolblue
pi_191614213
Hallo,

Ik ben bezig met na te kijken wat ik het beste kan doen met mijn hypotheek op dit moment.
Is oversluiten het beste, of toch blijven waar ik zit. of is het juist goed om rond te kijken naar iets anders...

Om alles voor mijzelf goed op beeld te krijgen ben ik bij een paar hypotheek adviseurs geweest maar die sturen mij naar verschillende kanten op.
Ze hebben van die leuke reken tools waarin je vanalles kan zien maar je kan logisch ook dat niet mee naar huis nemen om het rustig te bestuderen.

Dus heb ik besloten om er zelf maar een te maken, nu is alleen mijn vraag of iemand dit over kan kijken of dit inderdaad ook klopt voordat ik met cijfers ga rekenen die niet kloppten

Link: http://www.filedropper.com/hypotheekv20_2

Op ieder tabblad moeten alleen de gele velden ingevuld worden om de uitkomsten op dat tabblad te krijgen.
en natuurlijk voor iedereen die dit bestand wil hebben om hun eigen situatie te bekijken/berekenen ga je gang ;)

Alvast bedankt.
Sharuun

[ Bericht 5% gewijzigd door Sharuun01 op 21-02-2020 15:24:35 ]
pi_191616806
Vaak zitten er beheerskosten bij een spaarhypotheek, had je die ook meegenomen?
pi_191616953
Nee er zijn verder geen extra kosten in toegevoegd, als deze er zijn zullen die denkelijk voor ieder verschillend zijn, tbh heb ik daar ook niets van gelezen toen ik de tool gemaakt heb.
Als dit een standaard is dan hoor ik dat graag dan voeg ik dat namelijk er aan toe.
pi_191617672
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 16:24 schreef Sharuun01 het volgende:
Nee er zijn verder geen extra kosten in toegevoegd, als deze er zijn zullen die denkelijk voor ieder verschillend zijn, tbh heb ik daar ook niets van gelezen toen ik de tool gemaakt heb.
Als dit een standaard is dan hoor ik dat graag dan voeg ik dat namelijk er aan toe.
Nee die verschillen inderdaad. Ik had altijd x beheerskosten bij de spaarhypotheek.
pi_191628505
Dankje, dan ga ik daar nog eens even induiken.
zaten er nog andere fouten in het bestandje, zodat ik die dan ook gelijk na kan kijken en eruit kan halen.
alvast bedankt.
pi_191628632
Een hypotheekadviseur neemt (natuurlijk) ook de belastingaftrek mee in zijn berekening waarmee je een beter beeld hebt op de netto (maand)-lasten
pi_191645453
Klopt maar dit is juist volledig bruto berekend zodat je kan zien wat je daadwerkelijke kosten zijn per maand (wat er afgeschreven wordt)
en het feit dat alles uitgesplitst betekend dat je een hypotheek rente aftrek eventueel zelf kan berekenen mocht je dat willen.
daarbij ben ik persoonlijk iemand die dit 1 keer per jaar regelt ipv iedere maand dus voor mijzelf is het al niet handig om het netto te noteren.
pi_191645547
Leuk sheetje. Je had ook best de functie bet kunnen gebruiken bij annuiteit overigens ;)

Waar houd je rekening met het uiteindelijk aflossen van aflossingsvrij overigens ? Bij lineair, annuiteit en bankspaar is aan het eind je schuldrest weg; bij aflossingsvrij niet. Dat moet je wel meenemen in een eerlijke vergelijking.
pi_191658978
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 14:58 schreef Kassamiep het volgende:
Leuk sheetje. Je had ook best de functie bet kunnen gebruiken bij annuiteit overigens ;)

Waar houd je rekening met het uiteindelijk aflossen van aflossingsvrij overigens ? Bij lineair, annuiteit en bankspaar is aan het eind je schuldrest weg; bij aflossingsvrij niet. Dat moet je wel meenemen in een eerlijke vergelijking.
Klopt, dat heb ik meegenomen in de sheet voor aflossingsvrij zelf (zie totale kosten), niet in de vergelijkings sheet, dit omdat het niet voor iedereen hetzelfde is of ze iedere maand voor 30 jaar een bedrag aan de kant zetten of dat ze na 30 jaar opnieuw financieren vandaar.

Dit is ook waarom ik in de vergelijkingssheet de verdeling heb gemaakt tussen de 3 varianten 100%, 75-25% en 50-50% zodat je appel met appels gaat vergelijken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')