abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 20 februari 2020 @ 09:02:59 #1
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_191595847
Heeft iemand verstand van de 2020 regels omtrent de Leasefiets.Mn werkgever heeft mij gevraagd om met een idee te komen wat voor de werkgever en werknemer interessant is maar de regels zijn mijn niet helemaal duidelijk .

Eerste opzet is
Werknemer heeft 200 euro reiskosten en wil een elektrische fiets van 2500 euro via het leaseplan aanschaffen.
Werknemer ondertekent een overeenkomst dat hij 20% van de tijd met de fiets komt.Hierdoor moet hij 20%(40 euro) van zijn reiskosten inleveren .
Dit bedrag krijgt hij weer terug van de werkgever als bijdrage voor de leasefiets.
De leasefiets zelf kost de werknemer 53 euro per maand incl 7% bijtelling waarvan de werkgever hem nog een bijdrage van 26,50 wil geven om samen die lasten te dragen .

Is het dan nog mogelijk om de 40 + 26,50 euro via de cafetariaregeling(bruto-netto) te ontvangen als de werkgever geen ruimte heeft in de WKR(werkkosten regeling)?
pi_191595923
Wat een hoop gedoe. Werk je bij de belastingdienst? Werkgever koopt fiets. Werknemer bijtelling. Klaar.
  donderdag 20 februari 2020 @ 09:19:09 #3
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_191595985
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 09:12 schreef smizy het volgende:
Wat een hoop gedoe. Werk je bij de belastingdienst? Werkgever koopt fiets. Werknemer bijtelling. Klaar.
Ten eerste kost het je dan je reiskosten a 2400 per jaar,ten tweede de werkgever gaat geen fiets van 95 e per maand per werknemer”aanschaffen”
  donderdag 20 februari 2020 @ 09:52:39 #4
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_191596304
Wat zeiden ze bij HR/PZ toen je daar ging vragen?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_191596414
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 09:19 schreef foetre het volgende:

[..]

Ten eerste kost het je dan je reiskosten a 2400 per jaar,ten tweede de werkgever gaat geen fiets van 95 e per maand per werknemer”aanschaffen”
Maar dat zijn toch beide consequenties van dit hele plan? Snap even niet wat werkgever/werknemer hier willen bereiken.
Waarom zou je als werkgever voor 1 dag per week een leasefiets ter beschikking stellen, dat wordt dan inderdaad behoorlijk duur. Zou zeggen, leasefiets OF reiskostenvergoeding. Niet een of andere rare combi.
Het "kost "de medewerker geen reiskostenvergoeding per jaar, die lever je in voor de leasefiets, waardoor je geen reiskosten meer hebt.

En volgens mij dient de cafetariaregeling sowieso binnen de WKR te worden verantwoord. Als er dus geen ruimte meer is, gaat het niet.
  donderdag 20 februari 2020 @ 11:03:41 #6
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_191597193
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 10:03 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]

Maar dat zijn toch beide consequenties van dit hele plan? Snap even niet wat werkgever/werknemer hier willen bereiken.
Waarom zou je als werkgever voor 1 dag per week een leasefiets ter beschikking stellen, dat wordt dan inderdaad behoorlijk duur. Zou zeggen, leasefiets OF reiskostenvergoeding. Niet een of andere rare combi.
Het "kost "de medewerker geen reiskostenvergoeding per jaar, die lever je in voor de leasefiets, waardoor je geen reiskosten meer hebt.

En volgens mij dient de cafetariaregeling sowieso binnen de WKR te worden verantwoord. Als er dus geen ruimte meer is, gaat het niet.
wat we hiermee willen bereiken is dat het bedrijf groener word en de werknemers gezonder zonder dat het beiden al teveel geld kost.Om nou al je reiskosten in te leveren dan betaal je die fiets 3x zelf en dan heb kan je je fiets alsnog na 3 jaar weer inleveren 😂
pi_191597241
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2020 11:03 schreef foetre het volgende:

[..]

wat we hiermee willen bereiken is dat het bedrijf groener word en de werknemers gezonder zonder dat het beiden al teveel geld kost.Om nou al je reiskosten in te leveren dan betaal je die fiets 3x zelf en dan heb kan je je fiets alsnog na 3 jaar weer inleveren 😂
Zelf een fiets kopen en reiskosten vangen.
pi_191597482
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 11:06 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Zelf een fiets kopen en reiskosten vangen.
Ja dit zou ik denk ik ook doen. Gewoon, a priori, omdat dit volgens mij nooit voordeliger kan met regelingen en dergelijke.
Somebody that I used to know
pi_191597528
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2020 11:03 schreef foetre het volgende:

[..]

wat we hiermee willen bereiken is dat het bedrijf groener word en de werknemers gezonder zonder dat het beiden al teveel geld kost.Om nou al je reiskosten in te leveren dan betaal je die fiets 3x zelf en dan heb kan je je fiets alsnog na 3 jaar weer inleveren 😂
Hartstikke leuk verhaal voor de buhne
Je levert je reiskosten niet in, je maakt geen reiskosten meer want daar heb je de fiets voor ter beschikking gekregen, dus je hoeft geen reiskostenvergoeding meer te krijgen.
Het gaat natuurlijk nergens over om EN een leasefiets EN een reiskostenvergoeding te denken te moeten ontvangen.

[ Bericht 0% gewijzigd door allegoedenickszijnop op 20-02-2020 11:33:09 ]
pi_191597559
Om hoeveel reiskostenvergoeding per dag gaat het op dit moment?
Somebody that I used to know
  donderdag 20 februari 2020 @ 11:37:53 #11
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_191597725
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 11:25 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]

Hartstikke leuk verhaal voor de buhne
Je levert je reiskosten niet in, je maakt geen reiskosten meer want daar heb je de fiets voor ter beschikking gekregen, dus je hoeft geen reiskostenvergoeding meer te krijgen.
Het gaat natuurlijk nergens over om EN een leasefiets EN een reiskostenvergoeding te denken te moeten ontvangen.
Als het meer kost dan je oplevert is het überhaupt een kutregeling
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 11:28 schreef Postbus100 het volgende:
Om hoeveel reiskostenvergoeding per dag gaat het op dit moment?
De meeste ontvangen nu tussen de 12 en 15 e per dag
pi_191597797
Reiskostenvergoeding inleveren. Dat doe dit nu al voor het derde jaar.

Ik lever 1500km x 0,19 cent in voor een belachelijk dure fiets.

Met zoveel km's wil je die fiets echt niet zelf kopen.
Wat een ellende, fietsen zelf blijft heerlijk, ik heb een hele mooie route.

Maar zelfs dit dure materiaal slijt / breekt onder je kont vandaan.
Remschijven, blokjes, banden, lagers, voorheen ketting en tandwielen, dure accu's na 1.5 jaar, brekende kabels etc.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_191597873
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 11:37 schreef foetre het volgende:

[..]

Als het meer kost dan je oplevert is het überhaupt een kutregeling
[..]
Maar wat levert het nu dan op, je krijgt 200eur vergoeding voor te maken reiskosten. Welke reiskosten maak je nu? Met 200eur/mnd ga ik ervan uit dat je ergens tussen de 20-30km enkele reisafstand van je werk af woont. Je maakt dan toch nu kosten voor je woon-werk verkeer, hoe hoog zijn die?
Als je nu geen kosten maakt, dan snap ik dat huidige regeling hartstikke gunstig is voor de medewerker. Snap ik er alleen totaal geen bal van waarom je die uberhaupt krijgt.
  donderdag 20 februari 2020 @ 11:47:37 #14
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_191597920
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 11:45 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]

Maar wat levert het nu dan op, je krijgt 200eur vergoeding voor te maken reiskosten. Welke reiskosten maak je nu? Met 200eur/mnd ga ik ervan uit dat je ergens tussen de 20-30km enkele reisafstand van je werk af woont. Je maakt dan toch nu kosten voor je woon-werk verkeer, hoe hoog zijn die?
Als je nu geen kosten maakt, dan snap ik dat huidige regeling hartstikke gunstig is voor de medewerker. Snap ik er alleen totaal geen bal van waarom je die uberhaupt krijgt.
Ik ga nu al met de racefiets, dit leek mij een kans om voor weinig op een nieuwe fiets naar het werk te gaan.
pi_191598172
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 11:47 schreef foetre het volgende:

[..]

Ik ga nu al met de racefiets, dit leek mij een kans om voor weinig op een nieuwe fiets naar het werk te gaan.
Sja, dan snap ik je verhaal eindelijk. Waarom spaar je de reiskostenvergoeding niet op en koop er zelf een nieuwe fiets van? Komt min of meer op hetzelfde neer zonder al die rompslomp
  donderdag 20 februari 2020 @ 12:39:50 #16
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_191598535
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:04 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]

Sja, dan snap ik je verhaal eindelijk. Waarom spaar je de reiskostenvergoeding niet op en koop er zelf een nieuwe fiets van? Komt min of meer op hetzelfde neer zonder al die rompslomp
Ik kan inderdaad er gewoon zelf 1 aanschaffen maar wilde gewoon even kijken wat de opties via een regeling waren.
pi_191598910
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:39 schreef foetre het volgende:

[..]

Ik kan inderdaad er gewoon zelf 1 aanschaffen maar wilde gewoon even kijken wat de opties via een regeling waren.
Maar toch even terugkomend op je voorbeeld, je was dan van plan 1 dag met electrische fiets te komen en 4 dagen op je eigen racefiets?
  donderdag 20 februari 2020 @ 13:39:27 #18
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_191599130
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 13:13 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]

Maar toch even terugkomend op je voorbeeld, je was dan van plan 1 dag met electrische fiets te komen en 4 dagen op je eigen racefiets?
Nee elke dag met een nieuwe racefiets,Het leaseplan geld namelijk voor elke fiets of het nou om een pappafiets of speedpedelec gaat.
pi_191600431
Waarom heb je het in de OP dan over een elektrische fiets? :?
Somebody that I used to know
pi_191600505
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 13:39 schreef foetre het volgende:

[..]

Nee elke dag met een nieuwe racefiets,Het leaseplan geld namelijk voor elke fiets of het nou om een pappafiets of speedpedelec gaat.
Ja, dat laatste weet ik, het gaat mij er om dat geen van de uitgangspunten in je voorbeeld van toepassing zijn, terwijl jouw reacties op antwoorden wel op je eigen situatie gebaseerd zijn.
Iets met appels en peren.
pi_191607168
quote:
Vragen voor werknemers
Ik ga nu met de auto naar het werk en krijg van mijn werkgever 19 cent per kilometer aan vergoeding. Wat betekent deelname aan de fiets van de zaak (financieel) voor mij?


• Uw werkgever bepaalt welke reiskostenvergoedingen blijven bestaan of vervallen en welke hij naast elkaar aanbiedt.
• Als u niet meer met de auto naar uw werk reist, maakt u ook geen kosten meer voor het gebruik van een auto. Het kan zijn dat u dan ook geen kilometervergoeding meer ontvangt van uw werkgever. Als u over de kilometers die u met de fiets van de zaak aflegt ook een kilometervergoeding ontvangt, betaalt u daar wel belasting over.
• Over het privévoordeel van de fiets van de zaak betaalt u belasting via de bijtelling. De bijtelling houdt in dat u 7% van de waarde van de fiets bij uw salaris optelt. Zet dit voor uzelf op een rijtje.
Vragen en antwoorden over de fiets van de zaak
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')