abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 20 februari 2020 @ 09:35:47 #26
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191596134
quote:
6s.gif Op donderdag 20 februari 2020 09:33 schreef HerrFritz het volgende:

[..]

U woont in zuid korea ?
Nee, in Nederland. Maar als de dominostenen in Zuid-Korea, Japan, Singapore en HK omvallen dan wordt het gewoon een wereldwijde pandemie. En dan is het wel fijn om niet meteen in de rij te hoeven staan bij de supermarkt als de paniek toeslaat.
pi_191596249
China zet 3 journalisten van de Wall Street Journal het land uit wegens een beledigende editorial in de WSJ met de titel "China Is the Real Sick Man of Asia".
https://www.theguardian.c(...)er-derogatory-column

Ik wist het niet, maar de uitdrukking "sick man of Asia" heeft blijkbaar een geschiedenis.. Beetje zoals blackface voor African-Americans...
quote:
the “racist association of Chinese bodies as disease carriers” has roots in white supremacist and nativist fears of Asian migration in the late 19th century. White labor unions weaponized the stereotype to drum up support for a ban on Chinese labor immigration, arguing that Chinese diseases were more dangerous than “white” ones, The Washington Post pointed out.
https://www.nbcnews.com/n(...)china-title-n1132836
Het komt ook voor in de film "Fist of Fury" met Bruce Lee.
quote:
They present a sign to Jingwu School, bearing the words "Sick Man of East Asia", seemingly to insult Huo Yuanjia, describing the Chinese as "weaklings" in comparison to the Japanese.

Shortly afterwards, Chen Zhen goes to the Hongkou dojo alone to return the sign. He winds up fighting the Japanese students, defeating all of them, including their sensei, single-handedly. He smashes the glass on the sign and makes the students who taunted him earlier chew up the paper bearing the derogatory words, so as to make them literally "eat their words".
Aan de reacties op twitter te zien is de WSJ erin geslaagd om alle Chinezen, voor- en tegenstanders van het regime, te verenigen...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 20 februari 2020 @ 09:49:43 #28
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191596286
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 09:46 schreef crystal_meth het volgende:
China zet 3 journalisten van de Wall Street Journal het land uit wegens een beledigende editorial in de WSJ met de titel "China Is the Real Sick Man of Asia".
https://www.theguardian.c(...)er-derogatory-column

Ik wist het niet, maar de uitdrukking "sick man of Asia" heeft blijkbaar een geschiedenis.. Beetje zoals blackface voor African-Americans...
[..]

https://www.nbcnews.com/n(...)china-title-n1132836
Het komt ook voor in de film "Fist of Fury" met Bruce Lee.
[..]

Aan de reacties op twitter te zien is de WSJ erin geslaagd om alle Chinezen, voor- en tegenstanders van het regime, te verenigen...
Heel erg dom. Je moet altijd een scheiding aanbrengen tussen regime, mensen en land. Amerikanen falen daar ook vrij vaak in richting Iran.

Ze moeten meer Machiavelli lezen bij de WSJ :Y
pi_191596334
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 09:32 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Zo dan. Hmm, toch geen onverstandige keuze geweest een voedselvoorraad van 2 maanden aan te leggen...
2 maanden is best veel, woon je alleen? Hoeveel plek neemt dat in bij jou?
pi_191596352
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 09:24 schreef Houtenbeen het volgende:

En ook de eerste dode in Zuid-Korea.
BNODesk twitterde op donderdag 20-02-2020 om 09:22:26 BREAKING: South Korea reports 1st death from coronavirus - Yonhap https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
BBCLBicker twitterde op donderdag 20-02-2020 om 09:53:55 The patient in South Korea who died tested positive for #coronavirus after his death. He was in his 60’s and was being treated for schizophrenia and has been in hospital for 20 years. 15 others in the hospital have #coronavirus reageer retweet
  donderdag 20 februari 2020 @ 10:06:33 #31
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191596447
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 09:55 schreef dodoria het volgende:

[..]

2 maanden is best veel, woon je alleen? Hoeveel plek neemt dat in bij jou?
Ik heb een partner waar ik niet mee samenwoon maar deel wel een appartement met iemand. Allebei een eigen studio, gedeelde badkamer en keuken + een gedeelde zolder.

Ik heb die shit gewoon onder mijn twee persoons bed staan, gerangschikt. Plus wat dingen in de vriezer liggen.
  Spellchecker donderdag 20 februari 2020 @ 10:07:35 #32
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191596457
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 09:58 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

BBCLBicker twitterde op donderdag 20-02-2020 om 09:53:55 The patient in South Korea who died tested positive for #coronavirus after his death. He was in his 60’s and was being treated for schizophrenia and has been in hospital for 20 years. 15 others in the hospital have #coronavirus reageer retweet
Ik hoor net op het nieuws dat de besmetting gerelateerd wordt aan een geloofsgemeenschap daar ....
pi_191596525
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 10:07 schreef maily het volgende:

[..]

Ik hoor net op het nieuws dat de besmetting gerelateerd wordt aan een geloofsgemeenschap daar ....
Klopt, zie ergens een bericht in - ik denk - het vorige topicdeel, nummer 55.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191596541
Men denkt dat een vrouw die besmet is met coronavirus minstens 40 mensen heeft geïnfecteerd door naar de kerk in Daegu te gaan - Yonhap

BNODesk twitterde op donderdag 20-02-2020 om 09:55:00 One woman infected with coronavirus is believed to have infected at least 40 people by going to church in Daegu - Yonhap https://t.co/ZOCDyuHGHG reageer retweet
pi_191596543
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 10:06 schreef Richestorags het volgende:

Ik heb die shit gewoon onder mijn twee persoons bed staan, gerangschikt. Plus wat dingen in de vriezer liggen.
Ben je serieus? Heb je echt al waar binnengehaald voor een eventuele pandemie?

Wat heb je in huis gehaald zoal?

Ikzelf zie nog geen reden voor paniek, hoor.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191596580
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 10:16 schreef Markesh het volgende:
Men denkt dat een vrouw die besmet is met coronavirus minstens 40 mensen heeft geïnfecteerd door naar de kerk in Daegu te gaan - Yonhap
Dat zijn nog eens aantallen. Infection Rate R.0 = 40. Dat is een wereld record denk ik.
pi_191596593
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 10:07 schreef maily het volgende:

[..]

Ik hoor net op het nieuws dat de besmetting gerelateerd wordt aan een geloofsgemeenschap daar ....
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 15:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Korea:

Hundreds of people are believed to have attended services with ‘Patient 31’ in recent weeks at a branch of the Shincheonji Church of Jesus the Temple of the Tabernacle of the Testimony, a religious movement founded in 1984 by South Korean Lee Man-hee, who is revered as a messiah by followers.


Religie :’)
Lijkt me niet positief.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191596631
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 09:46 schreef crystal_meth het volgende:
China zet 3 journalisten van de Wall Street Journal het land uit wegens een beledigende editorial in de WSJ met de titel "China Is the Real Sick Man of Asia".
https://www.theguardian.c(...)er-derogatory-column

Ik wist het niet, maar de uitdrukking "sick man of Asia" heeft blijkbaar een geschiedenis.. Beetje zoals blackface voor African-Americans...
[..]

https://www.nbcnews.com/n(...)china-title-n1132836
Het komt ook voor in de film "Fist of Fury" met Bruce Lee.
[..]

Aan de reacties op twitter te zien is de WSJ erin geslaagd om alle Chinezen, voor- en tegenstanders van het regime, te verenigen...
Grappig. Recent viel heel de USA over een of andere trainer uit een of ander piepklein landje, omdat die iets had gezegd dat tamelijk gevoelig ligt in het landje waar die coachte.

Amerikanen zijn dus zelf geen ene haar beter. _O- :{w
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Spellchecker donderdag 20 februari 2020 @ 10:23:28 #39
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191596638
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 10:20 schreef Salina het volgende:

[..]

[..]

Lijkt me niet positief.
Zeker niet positief ... :N

Dank voor het opzoeken ;)
pi_191596656
Is het misschien een goed idee om de mensen die terugkeren en gemonitord worden door de GGD, een logboek te laten bijhouden met waar ze geweest zijn en met wie ze gesproken /ontmoet hebben? evt digitaal zodat er geen besmetting plaatsvindt via papier.

Want als je dat na twee weken nog moet zien op te lepelen, als je flink ziek bent...

Bovendien verkort je daarmee de tijd die een ondervrager bij een patient moet doorbrengen ivm besmetting.
pi_191596723
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 10:16 schreef Salina het volgende:

[..]

Ben je serieus? Heb je echt al waar binnengehaald voor een eventuele pandemie?

Wat heb je in huis gehaald zoal?

Ikzelf zie nog geen reden voor paniek, hoor.
Is een paar delen terug te vinden wat hij heeft ingeslagen.
Oa,mondkapjes, toiletpapier, rijst, bonen en dat soort spul.

Ik vind het helemaal niet gek hoor als iemand dat nu al doet.
Je doet er niemand kwaad mee
pi_191596760
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 10:30 schreef Markesh het volgende:

[..]

Is een paar delen terug te vinden wat hij heeft ingeslagen.
Oa,mondkapjes, toiletpapier, rijst, bonen en dat soort spul.

Ik vind het helemaal niet gek hoor als iemand dat nu al doet.
Je doet er niemand kwaad mee
Beter mee verlegen als om verlegen.

En je kunt prima voedsel inslaan wat lang houdbaar is zodat je geen geld laat verotten.
Nee mocht alles goed gaan dan kun je nog maanden je noodvoorraad opeten :Y)
pi_191596765
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 10:30 schreef Markesh het volgende:

[..]

Is een paar delen terug te vinden wat hij heeft ingeslagen.
Oa,mondkapjes, toiletpapier, rijst, bonen en dat soort spul.

Ik vind het helemaal niet gek hoor als iemand dat nu al doet.
Je doet er niemand kwaad mee
Ah, was hij een van die preppers? Geen idee meer. Er komt zoveel informatie naar voren in deze thread.

Je doet er niemand kwaad mee inderdaad. Ik vraag me alleen af waarom je dat nu al zou doen.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191596769
BNODesk twitterde op donderdag 20-02-2020 om 10:32:10 BREAKING: Iran reports 3 new cases of coronavirus, raising total there to 5 https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Khaaasteh twitterde op donderdag 20-02-2020 om 10:03:12 #BREAKING Three new cases of #COVID19 confirmed in Iran: All the three are Iranian. Two of them are hospitalized in city of Qom, and the third one - a doctor who is also a citizen of Qom - is now hospitalized in the city of Arak.#Coronavirus had earlier killed two men in Qom. reageer retweet
pi_191596887
quote:
3s.gif Op donderdag 20 februari 2020 10:24 schreef Nadelspiel het volgende:
Is het misschien een goed idee om de mensen die terugkeren en gemonitord worden door de GGD, een logboek te laten bijhouden met waar ze geweest zijn en met wie ze gesproken /ontmoet hebben? evt digitaal zodat er geen besmetting plaatsvindt via papier.

Want als je dat na twee weken nog moet zien op te lepelen, als je flink ziek bent...

Bovendien verkort je daarmee de tijd die een ondervrager bij een patient moet doorbrengen ivm besmetting.
En dan alle mensen die zij tegenkomen ook! Een soort van kettingcontactenlogboek. :B

Die mensen zouden gewoon in quarantaine moeten.
  donderdag 20 februari 2020 @ 10:46:47 #46
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_191596927
Gaat lekker, in Zuid-Korea en Japan.
Benieuwd of die 500 van de boot gelaten Japanners nog mensen gaan besmetten.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_191596951
quote:
9s.gif Op donderdag 20 februari 2020 10:43 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

En dan alle mensen die zij tegenkomen ook! Een soort van kettingcontactenlogboek. :B

Die mensen zouden gewoon in quarantaine moeten.
Yup, maar dat doen ze niet,,,,, dussss.....heb je in ieder geval dit als aanknopingspunt.

Maar wellicht gebeurt het al, wie weet.
  donderdag 20 februari 2020 @ 10:56:58 #48
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191597080
Er gaan nu zelfs verhalen rond in Koreaanse media dat ze het expres stil gehouden hebben. Je moet 3 keer per een bepaalde periode bij die bijeenkomst zijn. Als je er niet bij bent wordt je uit de kerk gezet. (leuk he, cults) dus terwijl ze ziek waren zijn veel mensen toch gegaan.

Andere verhalen gaan zelfs zover dat ze expres mensen infecteren om zo van de in hun ogen te linkse president af te komen (clubje is nogal alt-rechts achtig). Maar dat lijkt me een beetje een wilde conspiracy. Het is hoe dan ook geen fijn groepje mensen als je het mij vraagt en het zou me niets verbazen als die kerk (gewoon een kantoor gebouw) straks in de fik staat.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 20 februari 2020 @ 11:02:54 #49
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191597180
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 10:33 schreef Salina het volgende:

[..]

Ah, was hij een van die preppers? Geen idee meer. Er komt zoveel informatie naar voren in deze thread.

Je doet er niemand kwaad mee inderdaad. Ik vraag me alleen af waarom je dat nu al zou doen.
Omdat het een houdbare voedselvoorraad is die gezond is en ik altijd achteraf kan opmaken. Ik wil niet in de situatie terechtkomen dat we straks in de supermarkt ineens met zijn allen gaan hamsteren en we boxing day taferelen krijgen. Ik verlies er niks op en in het beste geval win ik er wel wat mee.
  donderdag 20 februari 2020 @ 11:03:35 #50
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191597190
quote:
2s.gif Op donderdag 20 februari 2020 10:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Er gaan nu zelfs verhalen rond in Koreaanse media dat ze het expres stil gehouden hebben. Je moet 3 keer per een bepaalde periode bij die bijeenkomst zijn. Als je er niet bij bent wordt je uit de kerk gezet. (leuk he, cults) dus terwijl ze ziek waren zijn veel mensen toch gegaan.

Andere verhalen gaan zelfs zover dat ze expres mensen infecteren om zo van de in hun ogen te linkse president af te komen (clubje is nogal alt-rechts achtig). Maar dat lijkt me een beetje een wilde conspiracy. Het is hoe dan ook geen fijn groepje mensen als je het mij vraagt en het zou me niets verbazen als die kerk (gewoon een kantoor gebouw) straks in de fik staat.
Hoe is de Koreaanse overheid eigenlijk? Net zo inefficiënt als de Japanse overheid?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')