abonnement Unibet Coolblue
pi_191618460
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 18:08 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Verliezen uit het verleden zijn wel aftrekbaar van toekomstige winstbelasting binnen bedrijven.
Daarom snap ik de #OPHEF ook niet als Amazon of Uber geen pepernoot aan vpb hoeft te betalen.
Royals en bullshit....

Het gaat fout als de winst wordt geschoven terwijl die praktisch in land X ontstaat.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 21 februari 2020 @ 18:12:33 #127
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_191618474
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 18:11 schreef ludovico het volgende:

[..]

Royals en bullshit....

Het gaat fout als de winst wordt geschoven terwijl die praktisch in land X ontstaat.
Ook dat is een bewussie van de wetgever. Werkt niet alleen voor unicorns, maar ook voor Shell.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_191618495
quote:
12s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 18:12 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ook dat is een bewussie van de wetgever. Werkt niet alleen voor unicorns, maar ook voor Shell.
Maar ff belangrijkere zaken, wat ga ik eten vanavond? Keb wel trek in een gerecht met pasta.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 21 februari 2020 @ 18:36:50 #129
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_191618745
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 12:55 schreef imgoddamnugly het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat die investeerders in zulke bedrijven de verliezen opvangen vanwege hun belasting technische zaken. Investeren is aftrekbaar op belasting over je eigen vermogen ofzo?
Verliezen op investeringen zijn aftrekbaar op de belasting (in de VS ook voor natuurlijk personen). Het is vooral een kwestie van hopen op de nieuwe Amazon waarbij de aandelen bij beursgang voor $18 gingen en inmiddels meer dan 2k waard zijn.
  vrijdag 21 februari 2020 @ 19:33:32 #130
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_191619429
quote:
99s.gif Op woensdag 19 februari 2020 20:53 schreef boskameel het volgende:

[..]

Dit. In de it. 8k bruto met 3/4 dagen per week.
Als ZZP'er verdien je geen bruto op zich... Maar vergeet niet dat een hoop van die 8k verdampt aan verzekeringen en pensioen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 23 februari 2020 @ 13:44:54 #131
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_191644589
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 13:03 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Een onderwater lasser verdient ongeveer tussen de 2.500 en de 5.000 per maand, afhankelijk van het aantal opdrachten. Er zit een max aantal duiken aan vast, en dat is weer afhankelijk van het soort laswerk wat je moet doen. Het is een heel zwaar beroep. Je mag maar zoveel duiken doen in een bepaalde tijd, omdat het lichamelijk heel belastend is.
Hoe kom je daarbij? :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_191645589
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 13:03 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Een onderwater lasser verdient ongeveer tussen de 2.500 en de 5.000 per maand, afhankelijk van het aantal opdrachten. Er zit een max aantal duiken aan vast, en dat is weer afhankelijk van het soort laswerk wat je moet doen. Het is een heel zwaar beroep. Je mag maar zoveel duiken doen in een bepaalde tijd, omdat het lichamelijk heel belastend is.
Tijdje terug een docu gezien over boorplatforms.

Was wel in Amerika, maar daar zaten die duikers richting de 15000 dollar per maand
pi_191646166
Ik heb hier in nl met lassers gewerkt die in de jaren 70 al 30.000 gulden per maand verdienden met lassen “pipeline” 1 haalde zelfs de kop van de krant.

“Lasser verdient meer dan minister president”
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  zondag 23 februari 2020 @ 16:06:39 #134
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_191647171
Exact de reden van mijn vraag; want ik werk met enige regelmaat met onderwater-lassies. Ik denk dat die 4 roodjes per maand meer per week zijn.. Volgens mij hebben die gasten bij een beetje flauw binnenlands werk al 10 roodjes netto per maand, en als ze een paar gaatjes verder in de offshore O&G of renewables gaan bakken, dan gaat dat nog een keertje of anderhalf over de kop, zeker als het helium- en klokduiken zijn.

Niet vergeten dat 70 - 80% van die mannen binnen 10 jaar blijvende gezondheidsschade oploopt, en dat er een redelijke kans is dat je sowieso ongewenst definitief stopt met roken.

Die mannen zijn ook stuk voor stuk een beetje tot heel erg geschift :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 23 februari 2020 @ 20:16:00 #135
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_191651999
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 12:42 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Weinig Nederlandse banken die hier voor Investment Bankers recruiten.
Ben ooit op de IB afdeling van ING in Londen geweest, vol met Nederlanders.
Ik kan je vertellen, ik heb in NL bij twee banken op de Investment Banking afdeling gewerkt. Zijn vrij grote teams, met (logischerwijs) veel doorloop. Zijn altijd opzoek naar mensen.
Daarnaast heb je een handvol buitenlandse banken die IBD teams in Amsterdam hebben.
pi_191652042
quote:
14s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:06 schreef Sounddragon het volgende:
Exact de reden van mijn vraag; want ik werk met enige regelmaat met onderwater-lassies. Ik denk dat die 4 roodjes per maand meer per week zijn.. Volgens mij hebben die gasten bij een beetje flauw binnenlands werk al 10 roodjes netto per maand, en als ze een paar gaatjes verder in de offshore O&G of renewables gaan bakken, dan gaat dat nog een keertje of anderhalf over de kop, zeker als het helium- en klokduiken zijn.

Niet vergeten dat 70 - 80% van die mannen binnen 10 jaar blijvende gezondheidsschade oploopt, en dat er een redelijke kans is dat je sowieso ongewenst definitief stopt met roken.

Die mannen zijn ook stuk voor stuk een beetje tot heel erg geschift :')
En vaak 4 á 5x getrouwd met de nodige nakomelingen.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  zondag 23 februari 2020 @ 20:25:33 #137
189961 ex
aperture science
pi_191652171
Niet het hele topic gelezen maar: de IT in en voor Amazon, Google of FB gaan werken. Verdien je (in NL) zo 150k+ per jaar. Bron: Mezelf (maar nu niet meer in NL)
The cake is a lie!
  zondag 23 februari 2020 @ 20:56:03 #138
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_191652864
quote:
14s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:06 schreef Sounddragon het volgende:
Exact de reden van mijn vraag; want ik werk met enige regelmaat met onderwater-lassies. Ik denk dat die 4 roodjes per maand meer per week zijn.. Volgens mij hebben die gasten bij een beetje flauw binnenlands werk al 10 roodjes netto per maand, en als ze een paar gaatjes verder in de offshore O&G of renewables gaan bakken, dan gaat dat nog een keertje of anderhalf over de kop, zeker als het helium- en klokduiken zijn.

Niet vergeten dat 70 - 80% van die mannen binnen 10 jaar blijvende gezondheidsschade oploopt, en dat er een redelijke kans is dat je sowieso ongewenst definitief stopt met roken.

Die mannen zijn ook stuk voor stuk een beetje tot heel erg geschift :')
Dat was ooit wel zo maar tegenwoordig zijn het allemaal zelfstandige contractors uit Oost Europa die met lage prijzen met de opdrachten gaan lopen.
  zondag 23 februari 2020 @ 23:18:34 #139
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_191655476
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 20:56 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Dat was ooit wel zo maar tegenwoordig zijn het allemaal zelfstandige contractors uit Oost Europa die met lage prijzen met de opdrachten gaan lopen.
Het zal idd best wel zo zijn dat er wat goedkope landen volk onder de prijs zit, maar dat is overal zo.. maar je hebt ook nog dat van die peanuts en die monkeys.. Ze willen vast niet overal koekenbakkers, en ze willen ook vast niet overal dure kaaskoppen. :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 24 februari 2020 @ 06:45:30 #140
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_191657765
quote:
14s.gif Op zondag 23 februari 2020 23:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Het zal idd best wel zo zijn dat er wat goedkope landen volk onder de prijs zit, maar dat is overal zo.. maar je hebt ook nog dat van die peanuts en die monkeys.. Ze willen vast niet overal koekenbakkers, en ze willen ook vast niet overal dure kaaskoppen. :P
Nou het zijn nog steeds geen peanuts, goeie vaklui uit Oost-Europa maar niet meer zoals vroeger.
Omdat ik voor hobby duik ben ik me eens gaan verdiepen om me eventueel om te scholen, dure opleiding en niet zo'n al te blije geluiden uit de sector
pi_191658311
quote:
5s.gif Op zondag 23 februari 2020 13:44 schreef Sounddragon het volgende:
Hoe kom je daarbij? :P
Gewoon een rondje googelen. Ik hoop van harte dat ik het heel fout heb en ze veel meer verdienen. Het lijkt me loodzwaar werk.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  maandag 24 februari 2020 @ 12:25:33 #142
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_191661237
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 06:45 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Nou het zijn nog steeds geen peanuts, goeie vaklui uit Oost-Europa maar niet meer zoals vroeger.
Omdat ik voor hobby duik ben ik me eens gaan verdiepen om me eventueel om te scholen, dure opleiding en niet zo'n al te blije geluiden uit de sector
"If you pay peanuts, you get monkeys'was de term, of ik weet niet hoe je die opmerking bedoelde, ik vind 2500 tot 4000 euro voor werk waar de kans op ongelukken, letsel en/of overlijden behoorlijk is, wél peanuts.. IK zou het er in ieder geval niet voor doen :P
De mannen die ik spreek zijn NL'ers die een beetje benelux werk doen (scheepswerven, onderhoud van kades bruggen sluizen en stuwen), of iig binnen europa, en die hadden het over ergens rond de 10k per maand (zal vast wel bruto zijn).

In de offshore zal het ws wel een beetje anders gaan; in sommige bedrijftakken gaan ze heel goed met mensen om, maar ook in de offshore heb je excessen met Filipino's en lage landen volk, en daar zijn ze meestal niet echt zuinig op. Er gebeuren nog zat gekke dingen; ik heb genoeg gezien :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 24 februari 2020 @ 12:45:54 #143
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_191661639
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 08:30 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Gewoon een rondje googelen. Ik hoop van harte dat ik het heel fout heb en ze veel meer verdienen. Het lijkt me loodzwaar werk.
Het is meer risicovol... je life support is best kwetsbaar onder water als je moet werken; één foutje en je hebt serieuze problemen. Ik vind het altijd best tricky om hijswerk onder water te doen terwijl er onder water mensen met je last aan het klooien zijn met stroming en golfslag enzo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_191694308
Ga voor de overheid werken in een of andere managementfunctie. Ben je zo binnen.

Dit loont oprecht als je zelf lui bent aangelegd. Succes! :)

[ Bericht 51% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2020 12:23:22 ]
pi_191695552
En goede studie en doorstuderen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_191700157
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 12:50 schreef GSbrder het volgende:
Tsja, voor OP leek me het een goede optie om op dubbel modaal te komen.
Zit wat in maar is het niet makkelijker om dan gewoon zelf te gaan beleggen in vastgoed?

Een vriend van me heeft een rijtjeswoning in een Vogelaarwijk in Eindhoven gekocht en dat (inclusief de garage :') :D) in zes studioappartementen gesplitst en dat verhuurt ie voor 600+ per studio dus louter daarmee zit ie al op 3.600+ per maand en dan moet je nog meenemen dat de belastingdruk hierbij lager is dan die op arbeid, zeker omdat er schuld tegenover een deel van de waarde van het pand staat. Door de inkomsten die ie daarmee heeft weten te genereren heeft ie vervolgens weer een volgend project kunnen financieren.
quote:
Die werken uurtje factuurtje, in plaats van % van de gesloten deal.
Is dat dan daadwerkelijk relevant indien ze daarmee een zelfde omzet weten te genereren?
quote:
Ligt een beetje aan het kantoor. CBRE heeft geen partners, C&W wel. Beetje te vergelijken met accountants, maar iets minder 'up or out', als je een eigen business line runt die winstgevend is dan zullen ze je er niet snel uitkieperen.
Helder. Enig idee waarom ze dat bij accountants en advocaten wel doen?
quote:
In grote lijnen wel ja. De gemiddelde woningmakelaar heeft een andere klant dan een beleggingsmakelaar, maar dat maakt het onderliggende product niet meteen heel anders. Je hebt het alleen wel over andere dingen wanneer je een paar duizend woningen verkoopt dan wanneer je een starterswoninkje wil slijten aan een stelletje.
Makes sense. Waar moet je zoal aan denken wat werkzaamheden betreft bij dergelijke transacties?
pi_191700593
Veel mensen met "van horen zeggen" verhaaltjes denk ik.

95% moet gewoon veel doen voor 1.5x modaal a 38u p/w.
Vakman pur sang
  donderdag 27 februari 2020 @ 08:23:32 #148
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_191708212
quote:
14s.gif Op maandag 24 februari 2020 12:25 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

"If you pay peanuts, you get monkeys'was de term, of ik weet niet hoe je die opmerking bedoelde, ik vind 2500 tot 4000 euro voor werk waar de kans op ongelukken, letsel en/of overlijden behoorlijk is, wél peanuts.. IK zou het er in ieder geval niet voor doen :P
De mannen die ik spreek zijn NL'ers die een beetje benelux werk doen (scheepswerven, onderhoud van kades bruggen sluizen en stuwen), of iig binnen europa, en die hadden het over ergens rond de 10k per maand (zal vast wel bruto zijn).

In de offshore zal het ws wel een beetje anders gaan; in sommige bedrijftakken gaan ze heel goed met mensen om, maar ook in de offshore heb je excessen met Filipino's en lage landen volk, en daar zijn ze meestal niet echt zuinig op. Er gebeuren nog zat gekke dingen; ik heb genoeg gezien :X
In de offshore zijn de cowboy tijden wel voorbij. In de olie/gas sowieso. Handen niet aan de trapleuning en ze zetten je op de eerste vlucht weer naar de wal ben je hoeft niet meer terug te komen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_191709118
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 19:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Veel mensen met "van horen zeggen" verhaaltjes denk ik.

95% moet gewoon veel doen voor 1.5x modaal a 38u p/w.
Ik zou jaloers zijn op 38u per week. De meeste mensen die ik ken werken toch wel 40u en dan nog wat overwerken. Over ondernemers niet te spreken...
Facts don't care about your feelings
pi_191709642
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 09:41 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik zou jaloers zijn op 38u per week. De meeste mensen die ik ken werken toch wel 40u en dan nog wat overwerken. Over ondernemers niet te spreken...
Minder dan 40 uur werken is nog niet de standaard, maar minder dan 40 uur werken is een keuze. Helemaal als ondernemer. Als je dan niet kan rondkomen, kan je die keuze misschien beter niet maken.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')