abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 19 februari 2020 @ 17:07:08 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_191586685
Hoe kom ik beste aan een opleidingsplek voor ervaringsdeskundige? Het liefs BBL
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_191586714
Wat is een ervaringsdeskundige?
pi_191586750
Via een ggz instelling? Juist niet daar waar je patiënt bent.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 19 februari 2020 @ 17:16:53 #4
408813 crew  trein2000
pi_191586828
Is de definitie van ervaringsdeskundige niet zo’n beetje dat je er juist niet voor opgeleid bent maar het vanuit je ervaring en gezond verstand doet?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_191586858
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 17:16 schreef trein2000 het volgende:
Is de definitie van ervaringsdeskundige niet zo’n beetje dat je er juist niet voor opgeleid bent maar het vanuit je ervaring en gezond verstand doet?
In woord misschien wel, in de praktijk is er een opleiding voor, zodat je een soort ‘spv light maar dan met ervaring’ bent.
  Moderator woensdag 19 februari 2020 @ 17:54:51 #6
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_191587452
Sociaal wijkteam?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_191587462
-doe normaal-

[ Bericht 95% gewijzigd door Rene op 19-02-2020 18:14:36 ]
pi_191587496
HBO of MBO?

Ik geloof dat in Eindhoven MBO specifieke doelgroepen + ervaringsdeskundige met stage door school geregeld werd.

Op de Fontys op HBO moet je dan weer zelf je stageplek regelen. Kan via de GGZ zelf, weet niet welke afdeling dat regelt maar dat weten ze bij de GGZ zelf wel.
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_191587531
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 17:16 schreef trein2000 het volgende:
Is de definitie van ervaringsdeskundige niet zo’n beetje dat je er juist niet voor opgeleid bent maar het vanuit je ervaring en gezond verstand doet?
Binnen de GGZ mag je zonder de opleiding niet werken ;) Anders ben je ervaringswerker en mag je alleen vrijwilligerswerk doen.


Ga er even vanuit gezien deze termen vaak binnen de geestelijke gezondsheidszorg gebruikt worden dat TS binnen deze sector wil werken.
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_191587655
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2020 17:07 schreef Keep_Walking het volgende:
Hoe kom ik beste aan een opleidingsplek voor ervaringsdeskundige? Het liefs BBL
Ervaringsdeskundige is toch een cursus van een paar bijeenkomsten? Bij BBL denk ik direct aan een volledige mbo-opleiding.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_191588346
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2020 18:05 schreef baskick het volgende:

[..]

Ervaringsdeskundige is toch een cursus van een paar bijeenkomsten? Bij BBL denk ik direct aan een volledige mbo-opleiding.
Voor vrijwilligers. Staat erbij ;)

Er is een verschil of dat je vrijwilliger wordt of medewerker. Vrijwilligerswerk binnen mijn ggz is bijv vooral eventjes koffie drinken ofzo. Maar als medewerker ben je gewoon een lid van een behandelend team.
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_191588666
De Hanzehogeschool heeft er een in Groningen. Naar mijn beste weten is het enkel op HBO-niveau. Ik heb er ooit een paar vakken van gevolgd voor een ander doeleinde.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_191588732
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  woensdag 19 februari 2020 @ 19:16:30 #14
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_191588964
Heb je niet al eerder zo'n topic geopend? Half jaar geleden oid?
  woensdag 19 februari 2020 @ 19:33:42 #15
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_191589237
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 19:16 schreef Hi_flyer het volgende:
Heb je niet al eerder zo'n topic geopend? Half jaar geleden oid?
WGR / Hoeveel verdient een ervaringsdeskundige?

Toen bleek het ook al niet zo'n passend plan.
KuikenGuppy
pi_191594445
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2020 18:44 schreef ConqueringChaos het volgende:

[..]

Voor vrijwilligers. Staat erbij ;)

Er is een verschil of dat je vrijwilliger wordt of medewerker. Vrijwilligerswerk binnen mijn ggz is bijv vooral eventjes koffie drinken ofzo. Maar als medewerker ben je gewoon een lid van een behandelend team.
Klopt. Zijn er ook betaalde banen voor dan? Ik haal uit de OP niet dat TS dát zoekt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_191595123
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 02:37 schreef baskick het volgende:

[..]

Klopt. Zijn er ook betaalde banen voor dan? Ik haal uit de OP niet dat TS dát zoekt.
Hij zoekt BBL.

@TS: zoals Burdie al linkte bleek uit je vorige topic dat er stabiliteit gevraagd wordt.
Gezien je pohi hier zit je zeker in een stijgende lijn, maar je laatste terugval is nog te kort geleden om aan die voorwaarde te voldoen. Ook al is je laatste psychose inmiddels een aantal maanden geleden, je zit nog veel te vol (niet negatief bedoeld) van je eigen ziekteproces en lijkt nog geen afstand te kunnen nemen. Waardoor je je rol als ervaringsdeskundige niet goed kunt vervullen. Op dit moment dan.

Erover liegen bij je sollicitatiegesprek is écht niet slim. Daar heb je uiteindelijk jezelf mee. En je lotgenoten, die je zo graag wil helpen. En ook de mensen die tijd en energie in je opleiding willen steken. Want die prikken daar binnen no time doorheen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_191595134
Hoe is het trouwens met je idee uit je vorige topic afgelopen? Toen had je een instelling op het oog en was ook al op een verkennend gesprek gegaan, toch?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_191595199
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 17:09 schreef iamredleader het volgende:
Wat is een ervaringsdeskundige?
Iemand met veel ervaring :P
Ik was hier...
pi_191615257
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2020 07:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hoe is het trouwens met je idee uit je vorige topic afgelopen? Toen had je een instelling op het oog en was ook al op een verkennend gesprek gegaan, toch?
@Keep_Walking
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 21 februari 2020 @ 14:24:37 #21
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_191615281
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 14:22 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

@:Keep_Walking
Er was een probleem waardoor ze op dit moment niet kunnen bevestigen of het doorgaat. Nu ben ik bij andere instellingen aan solliciteren.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_191615403
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 14:24 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Er was een probleem waardoor ze op dit moment niet kunnen bevestigen of het doorgaat. Nu ben ik bij andere instellingen aan solliciteren.
Jammer, maar dan later wellicht wel?

Zou ook fijn zijn als je nog zou willen reageren op posts 15 en 17.
Want dat is iets waardoor ik het idee heb dat je er nog niet klaar voor bent.

Je opent topic na topic na topic, maar haakt al gauw af of lijkt ze te vergeten. Komt niet zorgvuldig over.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 21 februari 2020 @ 15:34:20 #23
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_191616377
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2020 07:15 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Hij zoekt BBL.

@:TS: zoals Burdie al linkte bleek uit je vorige topic dat er stabiliteit gevraagd wordt.
Gezien je pohi hier zit je zeker in een stijgende lijn, maar je laatste terugval is nog te kort geleden om aan die voorwaarde te voldoen. Ook al is je laatste psychose inmiddels een aantal maanden geleden, je zit nog veel te vol (niet negatief bedoeld) van je eigen ziekteproces en lijkt nog geen afstand te kunnen nemen. Waardoor je je rol als ervaringsdeskundige niet goed kunt vervullen. Op dit moment dan.

Erover liegen bij je sollicitatiegesprek is écht niet slim. Daar heb je uiteindelijk jezelf mee. En je lotgenoten, die je zo graag wil helpen. En ook de mensen die tijd en energie in je opleiding willen steken. Want die prikken daar binnen no time doorheen.
Ik ben gewoon stabiel. Ik ben zeker dat ik een opleiding in September aankan.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_191616632
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 15:34 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik ben gewoon stabiel. Ik ben zeker dat ik een opleiding in September aankan.
Sorry, maar dat kun je nooit zeker weten. Je weet niet wat er allemaal op je afkomt.
Ik leid mensen op voor een ongeveer vergelijkbare setting en regelmatig vallen deelnemers met jouw verhaal af, omdat het toch zwaarder blijkt dan verwacht.Of wijs ik ze bij voorbaat af omdat ik weet dat ze het niet gaan aankunnen.
De afvallers zijn meestal niet open geweest over hun geschiedenis en kwetsbaarheden.

Ik gun het je echt dat je met zoiets kunt gaan starten, maar wees alsjeblieft eerlijk bij je selectiegesprek! Ook over hoe lang je uit een psychose bent en hoe lang je stabiel bent qua stemming.
Want hier op FOK! kwam ik vrij recent nog een ‘alles is kut’ topic tegen. Die een paar weken later werd gevolgd door een ‘Halleluja’ topic.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')