abonnement Unibet Coolblue
pi_191588466
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2020 18:10 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Was dat die ene die gewoon afzakte zonder iets te doen?
Nee, dat was Mathieu zelf.
pi_191588507
Wel pijnlijk voor Eljero hoe zijn voormalige ploeggenoot hem hier declasseert.
  Moderator woensdag 19 februari 2020 @ 18:55:09 #203
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_191588567
Hahahaha Jan dacht dat Pasqualon bergop eventjes ging aanvallen. _O-

Verlos die man uit z'n lijden, alsjeblieft.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator woensdag 19 februari 2020 @ 19:08:34 #204
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_191588814
De heren lijken ook gemist te hebben dat Zeits niet meer bij Astana rijdt.

Misschien kunnen ze net als heywoodu alle transfers op een blaadje schrijven.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator woensdag 19 februari 2020 @ 19:09:43 #205
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_191588836
Ah, we zijn nu bij het fameuze Landa-moment.

Landa verwarren met Bilbao, dat is echt fenomenaal. Wat een kunde, wat een talent.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator woensdag 19 februari 2020 @ 19:11:26 #206
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_191588860
Moet toch wennen aan de kleuren van het shirt.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  woensdag 19 februari 2020 @ 19:25:01 #207
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_191589089
Even nog een dik reclameblok zodat we met een beetje geluk precies de finish missen. Wat een zender is Eurosport toch. Het is bijna grappig.
  woensdag 19 februari 2020 @ 19:25:30 #208
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_191589098
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 19:25 schreef DecoAoreste het volgende:
Even nog een dik reclameblok zodat we met een beetje geluk precies de finish missen. Wat een zender is Eurosport toch. Het is bijna grappig.
Oh. Het is niet live, Hans.

Geen idee wat ik dacht, het is natuurlijk ook in Spanje allang donker. :')
  Moderator woensdag 19 februari 2020 @ 19:54:30 #209
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191589520
34 Modolo Sacha Alpecin-Fenix ,,
pi_191589639
Verwachten wij morgen wat van de Schach?
  Moderator woensdag 19 februari 2020 @ 21:31:48 #211
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191591122
  Redactie Sport woensdag 19 februari 2020 @ 21:35:31 #212
274204 crew  Mexicanobakker
pi_191591175
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 20:02 schreef Columbiafan het volgende:
Verwachten wij morgen wat van de Schach?
Bike Yates verwacht een klinkende ritzege.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_191591241
quote:
17s.gif Op woensdag 19 februari 2020 21:31 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Die Remco kun je maar beter te vriend houden, zal Mathieu gedacht hebben.
pi_191592227
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 21:38 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Die Remco kun je maar beter te vriend houden, zal Mathieu gedacht hebben.
Hij heeft vast gepolst wat hij moet kosten over een paar jaar :D
pi_191594641
Leuk kinderfietsje van R.EV.
Jack does it in real time...
pi_191598236
quote:
Vergeet de ketonen. Het buzz-woord van 2019 maakt dit jaar plaats voor het Inscyd Training Protocol. Een nieuw wondermiddel is het niet, maar wel een betere manier om de trainingen van de renners te interpreteren en op te volgen. Jumbo-Visma begon er drie jaar geleden mee. Na hen volgden Bora-Hansgrohe, Alpecin-Fenix en sinds dit jaar ook CCC. Greg Van Avermaet: “Het kost gemakkelijk 60.000 euro, maar ik geloof in het concept.”

“Ja, wij gebruiken het Inscyd Training Protocol, maar dat blijft interne keuken. Coca-Cola gaat zijn frisdrankrecept ook niet prijs geven en Miele gaat u ook niet uitleggen hoe haar wasmachines werken.” Bij deze weten we welk merk van wasmachines Philip Roodhooft gebruikt, maar niet hoe zijn wielerploeg Alpecin-Fenix het Inscyd Training Protocol gebruikt. Nochtans werken zij en dus ook Mathieu van der Poel er al twee jaar mee, maar zoals bij vele ploegen staat er ook hier een bordje met verboden toegang voor de deur waarlangs je achter de schermen kan kijken.

Ook in de atletiek en triatlon is het Inscyd Training Protocol al flink ingeburgerd. Op wielergebied was Jumbo-Visma – samen met Bora-Hansgrohe – drie jaar geleden de eerste gebruiker. Ook de Nederlandse ploeg wil niet te veel in zijn kaarten laten kijken, maar Sportief manager Merijn Zeeman doet toch een poging. “Het is een software om de trainingen per individuele renner te monitoren en bij te sturen. Het is handig om de tekortkomingen bij de renners weg te werken tijdens hun trainingsopbouw. Het gaat dieper en breder dan de resultaten van een gewone lactaattest.”

Kinderziektes weggewerkt

De traditionele lactaattest – bloed prikken in de vinger of oorlel – is al jaren de hoeksteen van de trainingsleer. De hoeveelheid lactaat bepaalt de anaerobe drempel (wanneer de atleet gaat ‘verzuren’) en op basis daarvan de verschillende ‘trainingszones’ zoals duur, herstel of interval.

Voor de Duitse bewegingswetenschapper Sebastian Weber is lactaat evenwel maar een deeltje van de hele fysiologische puzzel. Op basis van zijn ervaringen als trainer bij T-Mobile en HTC Columbia ontwierp hij het Inscyd Training Protocol. Weber is al jaren lang de trainer van Tony Martin en zo kwam hij ook in contact met Jumbo-Visma. “Zijn systeem had eerst nog wat kinderziektes, maar intussen hebben wij het goed onder de knie”, zegt Zeeman.

Maar hoe werkt het nu? Inscyd evalueert veel meer parameters dan het klassieke lactaat. De Vo2max – de maximale hoeveelheid zuurstof die het lichaam naar de spieren kan transporteren – kende u al, maar Inscyd meet ook VLAmax, een waarde die aangeeft hoe snel het lichaam lactaat kan aanmaken. Het is een indicatie van het explosieve vermogen van een renner.

Aangepaste trainingsschema’s

Inscyd staat voor een ‘holistische’ benadering: het bekijkt hoe het lichaam energie binnenkrijgt en verbrandt. Zo brengt de software in kaart tot welk ‘fysiologisch’ profiel een renner behoort en genereert het trainingsschema’s die daaraan zijn aangepast. In het geval van Jumbo-Visma gaf de software aan dat Steven Kruijswijk een niet-explosieve klimmer is en dus extra moest werken aan zijn explosiviteit. In het geval van een explosieve klimmer zoals Primoz Roglic berekende de software dat hij te veel suikers verbrandde tijdens de inspanningen en meer duurtrainingen moest inlassen.

Bij een volgende meting wordt dat proces herhaald en kan een renner de progressie van zijn trainingen zien evolueren en werken aan zijn tekortkomingen. Een renner kan ook specifiek een bepaalde manier van energielevering – aeroob of anaeroob – optrainen, afhankelijk van het moment van het seizoen.

Gerichter trainen

Bij CCC introduceerde Performane Manager Marco Pinotti dit seizoen het Inscyd Training Protocol. Greg Van Avermaet heeft inmiddels twee keer een Inscyd-test ondergaan. “Qua profiel werd ik gecatalogeerd als een klassieke renner, wat natuurlijk geen verrassing was. Bij de tweede test na de hoogtestage op de Teide in januari bleek mijn anaerobe drempel gestegen, maar moest ik weer extra trainen op explosiviteit.”

Van Avermaet behoort zeker niet tot de cijferfetisjisten van het peloton, maar over Inscyd is hij enthousiast: “De voorbije jaren ging het altijd zo: de resultaten van mijn lactaattest op een klimmetje in december waren beter dan die van november. In januari waren ze nog beter en in februari was ik top. Toch kwam ik elk jaar opnieuw uit op hetzelfde maximale wattage. Nu ken ik veel meer data en kan ik gerichter trainen.”

In het peloton heerst er inmiddels een buzz rond het Inscyd Training Protocol. Zeker de renners van de ploegen die het niet gebruiken, zijn nieuwsgierig. Volgens Zeeman is het zeker niet heiligmakend. “Het gaat om één puzzelstukje van een grote puzzel waarin wij proberen het maximale uit onze renners te halen. Een ander puzzelstukje is bijvoorbeeld voeding met onze Foodcoach App. Het Inscyd Training Protocol is dus zeker geen nieuw ei van Colombus. Het stelt ons wel in staat om de prestaties en trainingen van onze renners beter te interpreteren. Andere ploegen werken met andere methoden, die ook kunnen werken. Er leiden nu eenmaal meerdere wegen naar Rome”, aldus Zeeman. Zo heeft Deceuninck – Quick-Step zijn eigen systeem.

Stevig prijskaartje

Toch klinkt uit een andere hoek binnen Jumbo-Visma dat het Inscyd Training Protocol de echte key van hun succes is. Zij zouden de aangekochte software van Weber het best kunnen interpreteren. Ook renners van andere ploegen hebben dat in de mot, maar niet elke ploeg wil meegaan in dit project en ook de software aankopen. Het prijskaartje is ook niet min. Zeeman: “Als je alle kosten van het Inscyd Training Protocol bij elkaar optelt, scheelt dat een renner meer of minder in het jaarbudget.

Van Avermaet beaamt dat fikse kostenplaatje. “Onze ploeg betaalt er zo rond de 50.000 en 60.000 euro voor. Dat is niet min, maar ik geloof in die methode. Ik vind het belangrijk dat wij als ploeg mee zijn met de moderne technieken. Al kunnen we de slotbalans pas opmaken na de klassiekers.”
pi_191599084
Raim wint in Antalya.
pi_191599142
sporza_koers twitterde op donderdag 20-02-2020 om 13:36:09 LIVE: @mathieuvdpoel is een van de eerste vluchters in de 2e rit van de #VAlalgarve2020, er wacht de renners een aankomst bergophttps://t.co/jUbPnBHBpK https://t.co/A7i2I5SxlF reageer retweet
  Moderator donderdag 20 februari 2020 @ 13:47:28 #219
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191599223
Matjegod is klaar met het gepruts van Modolololo
  donderdag 20 februari 2020 @ 13:51:09 #220
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_191599261
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 13:47 schreef Momo het volgende:
Matjegod is klaar met het gepruts van Modolololo
Ik zie het verband tussen Modolo en deze rit niet.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_191599270
Dries de Bondt neemt de honneurs waar voor Mathieu.
  Moderator donderdag 20 februari 2020 @ 14:05:00 #222
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191599416
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 13:51 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Ik zie het verband tussen Modolo en deze rit niet.
De frustratie van gisteren eruit fietsen
  donderdag 20 februari 2020 @ 14:27:04 #223
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_191599712
Wat zijn er trouwens ineens debiel veel prof- en semiprofkoersen bijgekomen in Turkije laatste jaren? GP Belek, GP Manavgat, GP Alanya, GP Gazipasa, Tour of Antalya, GP Mediterranean, GP Justiniano Hotels, Tour of Mevlana, Presidential Tour of Turkey (nou vooruit), GP Erciyes, GP Kayseri, GP Develi, GP Cappadocia, GP Central Anatolia, GP World's Best High Altitude.

1 vraag: waarom?
  donderdag 20 februari 2020 @ 15:07:17 #224
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_191600186
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 14:27 schreef DecoAoreste het volgende:
Wat zijn er trouwens ineens debiel veel prof- en semiprofkoersen bijgekomen in Turkije laatste jaren? GP Belek, GP Manavgat, GP Alanya, GP Gazipasa, Tour of Antalya, GP Mediterranean, GP Justiniano Hotels, Tour of Mevlana, Presidential Tour of Turkey (nou vooruit), GP Erciyes, GP Kayseri, GP Develi, GP Cappadocia, GP Central Anatolia, GP World's Best High Altitude.

1 vraag: waarom?
Ahmet Orken en Onur Balkan _O_
  donderdag 20 februari 2020 @ 15:07:50 #225
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_191600191
Ook even juichen voor Raim. Zoveelste FPCL mannetje van vorig seizoen dat presteert >:)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')