abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 24 februari 2020 @ 12:40:45 #101
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_191661528
quote:
nou, wat zijn die activiteiten dan? Ik zie alleen een suggestie met een vraagteken staan
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_191662029
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 12:40 schreef rubbereend het volgende:

[..]

nou, wat zijn die activiteiten dan? Ik zie alleen een suggestie met een vraagteken staan
quote:
Het geld wordt onder andere besteed aan cursussen toekomstoriëntatie, ondernemerschap en EHBO-lessen. Ook sessies met mantra’s behoren tot de mogelijkheden. Uitgeprocedeerden kunnen dan onder het toeziend oog van een yogatherapeute op een matje zitten.
https://www.telegraaf.nl/(...)-subsidies-illegalen
Zie ook;
Illegalen feesten op kosten gemeente Amsterdam

En ondertussen vragen ze geld van het Rijk omdat ze geen geld meer hebben voor daklozen en jeugdzorg. :')
https://www.trouw.nl/binn(...)%2Fwww.google.com%2F
pi_191662206
Even een check vanuit mijn Bubbel. Als je een voorkeur hebt voor een overwegend blank Europa (in tegenstelling tot een overwegend (>50%) donker Europa) is dat dan racistisch?

Mag je daar dus (afgedwongen vanuit wetgeving) geen bezwaren bij hebben / uiten?
pi_191662312
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 13:20 schreef zoost het volgende:
Even een check vanuit mijn Bubbel. Als je een voorkeur hebt voor een overwegend blank Europa (in tegenstelling tot een overwegend (>50%) donker Europa) is dat dan racistisch?
Ja

quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 13:20 schreef zoost het volgende:

Mag je daar dus (afgedwongen vanuit wetgeving) geen bezwaren bij hebben / uiten?
Wat voor wet wou je zien? Verplichting voor blonde arische mensen om met elkaar te trouwen en vooral kinderen te fokken, donkere mensen mogen geen kinderen meer krijgen?


Doet me hier aan denken: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lebensborn
Je kunt nog een paar dagen een tentoonstelling zien die daar deels over gaat, aanrader: https://designmuseum.nl/t(...)-van-het-derde-rijk/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191662352
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 12:39 schreef rubbereend het volgende:

[..]

We hebben volgens mij na de oorlog één links kabinet gehad :D
Gelukkig wel ja, anders was het land nu verloren geweest.
pi_191662525
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2020 13:27 schreef Hanca het volgende:
Wat voor wet wou je zien?
Nee, je begrijpt mij verkeerd. Ik bedoel: Aangezien het racistisch is (volgens jou) om een voorkeur te hebben voor een overwegend blank Europa, dan mag je deze voorkeur volgens de huidige wetgeving niet uiten (of hebben) want dat is racistisch.

Gelukkig is het tegengestelde (voorkeur voor een meer "donker" Europa) dan ook racistisch. Kortom denken over en/of voorkeur uitspreken in deze is illegaal.
  Moderator maandag 24 februari 2020 @ 13:41:19 #107
236264 crew  capricia
pi_191662550
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 13:20 schreef zoost het volgende:
Even een check vanuit mijn Bubbel. Als je een voorkeur hebt voor een overwegend blank Europa (in tegenstelling tot een overwegend (>50%) donker Europa) is dat dan racistisch?

Mag je daar dus (afgedwongen vanuit wetgeving) geen bezwaren bij hebben / uiten?
Als je die video van Baudet met Filemon luistert, merk je dat Baudet er ook niet helemaal uitkomt.
Als je puur voor een blank Europa gaat, is dat racistisch ja.
Definitely not CIA
pi_191662659
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2020 13:41 schreef capricia het volgende:
Als je puur voor een blank Europa gaat, is dat racistisch ja.
En een overwegend (>50%) blank Europa?
  Moderator maandag 24 februari 2020 @ 13:54:22 #109
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191662765
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 13:47 schreef zoost het volgende:

[..]

En een overwegend (>50%) blank Europa?
Hoe wil je dat bereiken? Dat kan toch alleen als je mensen verbied om te trouwen of kinderen te krijgen met niet-blanken?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_191662854
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 13:39 schreef zoost het volgende:

[..]

Nee, je begrijpt mij verkeerd. Ik bedoel: Aangezien het racistisch is (volgens jou) om een voorkeur te hebben voor een overwegend blank Europa, dan mag je deze voorkeur volgens de huidige wetgeving niet uiten (of hebben) want dat is racistisch.

Gelukkig is het tegengestelde (voorkeur voor een meer "donker" Europa) dan ook racistisch. Kortom denken over en/of voorkeur uitspreken in deze is illegaal.
dit soort voorkeuren uitspreken , illegaal ?
volgens welke wet... volgens welk vonnis ?
pi_191662910
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 14:00 schreef Bluesdude het volgende:
dit soort voorkeuren uitspreken , illegaal ?
https://wetten.overheid.n(...)teldeelV_Artikel137e
pi_191662945
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 13:54 schreef Tijger_m het volgende:
Hoe wil je dat bereiken?
Tja, laten we beginnen met een quotum op het aantal migranten en asielzoekers. Dat lijkt mij eigenlijk wel voldoende.
  maandag 24 februari 2020 @ 14:14:03 #113
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191663036
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 13:20 schreef zoost het volgende:
Even een check vanuit mijn Bubbel. Als je een voorkeur hebt voor een overwegend blank Europa (in tegenstelling tot een overwegend (>50%) donker Europa) is dat dan racistisch?

Mag je daar dus (afgedwongen vanuit wetgeving) geen bezwaren bij hebben / uiten?
Die eerste vraag is hetzelfde als: als ik iemand bewust omleg, ben ik dan een moordenaar?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 24 februari 2020 @ 14:15:39 #114
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_191663055
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 13:29 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Gelukkig wel ja, anders was het land nu verloren geweest.
:')
  maandag 24 februari 2020 @ 14:15:48 #115
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191663056
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 14:07 schreef zoost het volgende:

[..]

Tja, laten we beginnen met een quotum op het aantal migranten en asielzoekers. Dat lijkt mij eigenlijk wel voldoende.
Begin anders eens met kinderen maken.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Moderator maandag 24 februari 2020 @ 14:16:49 #116
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191663066
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 14:07 schreef zoost het volgende:

[..]

Tja, laten we beginnen met een quotum op het aantal migranten en asielzoekers. Dat lijkt mij eigenlijk wel voldoende.
Migranten komen nauwelijks Nederland binnen zonder economische of moverende reden. Asielzoekers kan je geen quota aanhangen omdat het gaat om mensen die in nood zitten.

Kortom, je pleit voor wat er al is.

En sowieso, als er blanke Europeanen binnenkomen beginnen de wappies te roepen dat de Polen de grens over geflikkerd moeten worden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_191663134
quote:
Daar staat niet dat het soort uitspraken wat je bedoelde op zich verboden zijn.
Je hebt ook geen bron naar een rechterlijk vonnis die dat aantonen.
pi_191663225
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 14:07 schreef zoost het volgende:

[..]

Tja, laten we beginnen met een quotum op het aantal migranten en asielzoekers. Dat lijkt mij eigenlijk wel voldoende.
En je wilt die quota omdat je meer donkere mensen in Europa dan nu zijn een kwalijke zaak vind ?
Of gelden die quota ook voor blanke amerikanen, blanke russen ... etc sowieso blank of niet-blank.
En een gezin die in eigen land moet vrezen heeft voor vervolging en de dood.... die komen er niet in als het jaarlijkse quota op is ?
pi_191663590
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 13:39 schreef zoost het volgende:

[..]

Nee, je begrijpt mij verkeerd. Ik bedoel: Aangezien het racistisch is (volgens jou) om een voorkeur te hebben voor een overwegend blank Europa, dan mag je deze voorkeur volgens de huidige wetgeving niet uiten (of hebben) want dat is racistisch.

Gelukkig is het tegengestelde (voorkeur voor een meer "donker" Europa) dan ook racistisch. Kortom denken over en/of voorkeur uitspreken in deze is illegaal.
Onderscheid maken op basis van huidskleur is rascistisch. Dat betekent niet dat ieder die een rascistische uitlating doet vervolgd zal worden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191664416
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 14:28 schreef Bluesdude het volgende:
En je wilt die quota omdat je meer donkere mensen in Europa dan nu zijn een kwalijke zaak vind ?
Of gelden die quota ook voor blanke amerikanen, blanke russen ... etc sowieso blank of niet-blank.
Het gaat mij erom dat ik van mening ben dat voor een gezonde samenleving er solidariteit nodig is. En solidariteit tussen volksgenoten (is er een minder besmet woord?) is nu eenmaal groter omdat ze een geschiedenis en een gezamenlijke toekomst delen. Grote groepen in NL met een migratie achtergrond voelen meer solidariteit met elkaar (zie 3e generatie Turken) dan met NL.

Dat doen ze in de VS beter. Daar voelen mensen zich sneller Amerikaan en nemen sneller afscheid van hun migratieachtergrond.

Dus de quota zijn er op gericht om de samenleving niet te ontwrichten (google voor voorbeelden)
  maandag 24 februari 2020 @ 16:14:04 #121
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191665278
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 15:31 schreef zoost het volgende:
Dat doen ze in de VS beter. Daar voelen mensen zich sneller Amerikaan en nemen sneller afscheid van hun migratieachtergrond.
Dat valt behoorlijk tegen, hoor. Daar blijf je vaak nog van een bepaalde cultuur.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Moderator maandag 24 februari 2020 @ 17:17:00 #122
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191666255
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 15:31 schreef zoost het volgende:

[..]

Het gaat mij erom dat ik van mening ben dat voor een gezonde samenleving er solidariteit nodig is. En solidariteit tussen volksgenoten (is er een minder besmet woord?) is nu eenmaal groter omdat ze een geschiedenis en een gezamenlijke toekomst delen. Grote groepen in NL met een migratie achtergrond voelen meer solidariteit met elkaar (zie 3e generatie Turken) dan met NL.

Dat doen ze in de VS beter. Daar voelen mensen zich sneller Amerikaan en nemen sneller afscheid van hun migratieachtergrond.

Dus de quota zijn er op gericht om de samenleving niet te ontwrichten (google voor voorbeelden)
Dan moet jij eens in Amerika gaan rondkijken, als er een plek is waar men niet integreert is het daar wel, ooit gehoord van Little Italy? Little China? Little Korea? En ga zo maar door.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_191666423
Sommigen verwarren integreren ook met exact gelijk worden, volgens mij. Ik vind bijvoorbeeld de Joden hier prima geïntegreerd en toch hebben ze hun eigen gewoonten gehouden. Dat moslims een aantal van hun gewoonten hier houden zegt niet dat niet niet integreren. Moet je eens zien als zo'n Nederlander met Marokkaanse roots naar Marokko gaat: dan valt hij gewoon op als Nederlander.


En daarnaast: exact gelijk als wie? 'De Nederlander bestaat niet'. Exact gelijk aan een SGP gezin in Barneveld, een D66 gezin in Amsterdam, een PvdA gezin in Rotterdam of een CDA gezin in Limburg?

[ Bericht 21% gewijzigd door Hanca op 24-02-2020 17:39:15 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 24 februari 2020 @ 17:40:35 #124
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_191666650
Alsof ‘integreren’ gelijkstaat aan culturele zelfverloochening.
Dat valse dilemma komt voor rekening van het neopopulisme.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_191666930
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2020 17:27 schreef Hanca het volgende:
En daarnaast: exact gelijk als wie? 'De Nederlander bestaat niet'. Exact gelijk aan een SGP gezin in Barneveld, een D66 gezin in Amsterdam, een PvdA gezin in Rotterdam of een CDA gezin in Limburg?

O ja, dit argument.

Laten we beginnen met het accepteren van deze waarden:

Wanneer religieuze leefregels conflicteren met de Nederlandse wet, gaat de Nederlandse wet altijd voor.
Iedereen heeft het recht te geloven wat hij of zij wil; dus ook het recht om van zijn of haar geloof af te vallen.
Iedereen heeft het recht godsdienstige ideeën te bekritiseren, te ridiculiseren, te analyseren en in twijfel te trekken.
Alle mensen zijn fundamenteel gelijkwaardig, ongeacht geslacht, ras of seksuele gerichtheid.
De partnerkeuze is vrij; uithuwelijking en kindhuwelijken zijn onaanvaardbaar.
pi_191666956
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 17:17 schreef Tijger_m het volgende:
Dan moet jij eens in Amerika gaan rondkijken, als er een plek is waar men niet integreert is het daar wel, ooit gehoord van Little Italy? Little China? Little Korea? En ga zo maar door.
Nou, nog een reden om migratie aan banden te leggen
pi_191666978
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 17:57 schreef zoost het volgende:

[..]

Nou, nog een reden om migratie aan banden te leggen
:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator maandag 24 februari 2020 @ 18:13:04 #128
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191667225
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 17:57 schreef zoost het volgende:

[..]

Nou, nog een reden om migratie aan banden te leggen
Beetje lastig als je een land bent met een uitstervende en vergrijzende bevolking. Maar goed, ik neem aan dat jij ouders/grootouders 24/7 gaat verzorgen?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_191668079
Hoe is het nu afgelopen met het Kort Geding van de Eeuw btw?
I´m back.
pi_191668080
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 17:57 schreef zoost het volgende:

[..]

Nou, nog een reden om migratie aan banden te leggen
Jij gaat het fruit voortaan plukken, de huizen bouwen die we nodig hebben e.d.?

Want eigenlijk zijn bijna alle migranten arbeidsmigranten of studenten. Die arbeidsmigranten kunnen we niet missen, de studenten hebben we geen last van.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 24 februari 2020 @ 19:00:48 #131
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_191668184
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2020 18:55 schreef Hanca het volgende:

[..]

Jij gaat het fruit voortaan plukken, de huizen bouwen die we nodig hebben e.d.?

Want eigenlijk zijn bijna alle migranten arbeidsmigranten of studenten. Die arbeidsmigranten kunnen we niet missen, de studenten hebben we geen last van.
Ik heb anders nog nooit een Eritreeër zien metselen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_191668252
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 12:39 schreef rubbereend het volgende:

[..]

weer? We hebben volgens mij na de oorlog één links kabinet gehad :D
Was niet eens een links kabinet. Coalitie PvdA, PPR, D'66, ARP, KVP. Rood met een wit randje.
I´m back.
pi_191668335
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 19:00 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Ik heb anders nog nooit een Eritreeër zien metselen.
Geen idee of die ooit metselen. Maar er komen dan ook nauwelijks eritreërs binnen. Nog geen 8% van de immigranten komt uit Afrika. Het percentage immigranten dat geboren is in Nederland en dus terug komt is nog hoger (meer dan 9%)

Verreweg de meeste immigranten komen uit Polen. Sowieso komt meer dan de helft uit Europa. Na Polen uit India (kennisimmigranten dus), de voormalige Sovjet Unie, Duitsland en Roemenië.

Edit: als je immigratie uit Europa, Nederland, Amerika en India bij elkaar op telt kom je op zo'n 80% van de immigranten uit. Allemaal mensen die hier komen werken en studeren of terug komen. En bij de overige 20% zit ook nog een heel deel werk en studie.

De oproep tot verminderen van immigratie is dan ook gewoon een oproep om de kassen de nek om te draaien, de kenniseconomie in Nederland te verkleinen en minder huizen te bouwen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Hanca op 24-02-2020 19:37:17 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 24 februari 2020 @ 19:15:15 #134
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_191668451
er is er weer eentje weg bij FvD door landelijk gedoe. Lid van FvD Zeeland is uit de partij gestapt

[ Bericht 47% gewijzigd door rubbereend op 24-02-2020 19:26:51 ]
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_191668545
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 19:15 schreef rubbereend het volgende:
er is er weer eentje weg bij FvD door landelijk gedoe. Lid van FvD Zeeland is uit de partij gestapt
Dat was toch al een keer gebeurd?
Van de 5 zetels in Zeeland er al 2 kwijt, sowieso zijn ze binnen een jaar 8 statenzetels, 1 raadszetel, 2 eerste kamerzetels en 1 europeesparlements zetel kwijt geraakt. Zonder verkiezingen. Dat moet een record zijn...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191668683
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 19:00 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Ik heb anders nog nooit een Eritreeër zien metselen.
Dat zal gedeeltelijk aan jou liggen. Wij hebben op het werk een Eritreeër aangenomen, die volgende week maandag hoopt te beginnen. Niet metselen, maar wel bouw-gerelateerd. Die man wil gewoon werken. Hij heeft op dit moment een baan waar hij oproepkracht is, maar hij wil gewoon iets vasts.
Ze bestaan dus wel gewoon. Had superveel zin om te beginnen (zei hij tenminste).
  maandag 24 februari 2020 @ 19:42:14 #137
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_191668853
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 19:30 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Dat zal gedeeltelijk aan jou liggen. Wij hebben op het werk een Eritreeër aangenomen, die volgende week maandag hoopt te beginnen. Niet metselen, maar wel bouw-gerelateerd. Die man wil gewoon werken. Hij heeft op dit moment een baan waar hij oproepkracht is, maar hij wil gewoon iets vasts.
Ze bestaan dus wel gewoon. Had superveel zin om te beginnen (zei hij tenminste).
Dan heb je toevallig een zeldzaamheidje getroffen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_191669189
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 19:42 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Dan heb je toevallig een zeldzaamheidje getroffen.
Hoeveel Eritreeërs ken jij? Ik verder geen, maar ik denk zo dat jij er nog minder kent? Het kan dat hij een uitzondering is, maar de gemiddelde persoon wil niet de hele dag stil zitten. Ook vluchtelingen niet
pi_191669282
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 19:00 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Ik heb anders nog nooit een Eritreeër zien metselen.
Ik ook niet
Ook nooit een Pool zien metselen.
Nooit een Amsterdammer zien metselen.
Nooit een vrouw zien metselen
Heb zelf nooit gemetseld
pi_191669308
Probleem met Eritreërs is vaak dat ze geen opleiding hebben. Maar dan ook helemaal niet, zelfs geen basisschool niveau. Dan is opleiden tot niveau dat ze kunnen werken best lastig. Dat kost meer geld en moeite dan wij als samenleving er in willen steken, helaas.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 24 februari 2020 @ 20:07:09 #141
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_191669353
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 19:59 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Hoeveel Eritreeërs ken jij? Ik verder geen, maar ik denk zo dat jij er nog minder kent? Het kan dat hij een uitzondering is, maar de gemiddelde persoon wil niet de hele dag stil zitten. Ook vluchtelingen niet
Ik ken er genoeg die de hele dag thuis zitten en louter van de staat leven. En niet eens de moeite willen doen om de Nederlandse taal ook maar een beetje machtig te worden staat min of meer gelijk niet willen werken.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_191669414
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 20:07 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Ik ken er genoeg die de hele dag thuis zitten en louter van de staat leven. En niet eens de moeite willen doen om de Nederlandse taal ook maar een beetje machtig te worden staat min of meer gelijk niet willen werken.
Dan zullen we geluk hebben gehad, want bij deze hoor je wel dat hij een accent heeft, maar hij is behoorlijk verstaanbaar.
Vertelde tijdens het sollicitatiegesprek wel dat hij bij een eerder bedrijf van collega's te horen kreeg dat die niet met hem wilden praten, want dan moest hij eerst maar beter Nederlands gaan leren. Hij sprak het te slecht voor hen. Dat vind ik persoonlijk echt niet kunnen.

Maar in ieder geval doet hij redelijk z'n best heb ik het idee.
pi_191669469
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 20:07 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Ik ken er genoeg die de hele dag thuis zitten en louter van de staat leven. En niet eens de moeite willen doen om de Nederlandse taal ook maar een beetje machtig te worden staat min of meer gelijk niet willen werken.
Ken je er genoeg ?
Bedoelde je die buurman van een collega die iets vertelde ooit ?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 24 februari 2020 @ 20:14:54 #144
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_191669502
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2020 19:21 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat was toch al een keer gebeurd?
Van de 5 zetels in Zeeland er al 2 kwijt, sowieso zijn ze binnen een jaar 8 statenzetels, 1 raadszetel, 2 eerste kamerzetels en 1 europeesparlements zetel kwijt geraakt. Zonder verkiezingen. Dat moet een record zijn...
dit is ongekend ja.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_191669505
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 20:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ken je er genoeg ?
Bedoelde je die buurman van een collega die iets vertelde ooit ?
Ik geloof best wel dat die er zijn hoor, maar ik denk in ieder geval dat er ook genoeg zijn die wel willen werken. Die bij ons komt, komt pas volgede week, maar daar heb ik best een goede indruk van.
  maandag 24 februari 2020 @ 20:16:35 #146
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_191669535
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 20:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ken je er genoeg ?
Bedoelde je die buurman van een collega die iets vertelde ooit ?
Spreek voor jezelf.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_191669912
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 18:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Beetje lastig als je een land bent met een uitstervende en vergrijzende bevolking. Maar goed, ik neem aan dat jij ouders/grootouders 24/7 gaat verzorgen?
Al die mensen moeten ook weer ergens wonen, daar moet infrastructuur voor worden aangelegd, en die worden ook weer oud. We kunnen beter investeren in innovatieve manieren van zorg. Goedkope arbeid importeren is niet de weg voorwaarts.
pi_191669927
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2020 13:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Als je die video van Baudet met Filemon luistert, merk je dat Baudet er ook niet helemaal uitkomt.
Als je puur voor een blank Europa gaat, is dat racistisch ja.
Maar daar is geen sprake van he. Niemand heeft het gehad over puur, wat sowieso onzinnig is in Nederland en daar valt Baudet zelf niet eens onder.

quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 13:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hoe wil je dat bereiken? Dat kan toch alleen als je mensen verbied om te trouwen of kinderen te krijgen met niet-blanken?
Als je een einde maakt aan de massa-immigratie uit heel vreemde culturen dan blijft Europa of Nederland dominant blank. Ook als het 100% vermengd, waar het FvD de voorkeur voor heeft (integratie gebeurt tussen de lakens) dan blijft Nederland dominant blank. De meeste mensen met een kwart of een achtste Surinaams bloed zijn op het eerste gezicht blank. En ook in de overige blanken zit vaak DNA van andere continenten van heel lang terug. Een heel groot deel van het blond is ook import vanuit Scandinavie en de Baltische staten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_191670001
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2020 18:55 schreef Hanca het volgende:
Jij gaat het fruit voortaan plukken, de huizen bouwen die we nodig hebben e.d.?

Want eigenlijk zijn bijna alle migranten arbeidsmigranten of studenten. Die arbeidsmigranten kunnen we niet missen
Er zijn voldoende mensen die fruit kunnen plukken. Dat er goedkope mensen in de kasbouw nodig zijn, is misschien een aanwijzing dat wij in Nederland geen gewassen moeten verbouwen die zoveel energie kosten dat dat moet worden gecompenseerd met goedkope arbeid. Nogmaals liever innovatie dan prodcuten maken in Nederland met geïmporteerde goedkope arbeid.
pi_191670092
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 20:39 schreef zoost het volgende:

[..]

Er zijn voldoende mensen die fruit kunnen plukken. Dat er goedkope mensen in de kasbouw nodig zijn, is misschien een aanwijzing dat wij in Nederland geen gewassen moeten verbouwen die zoveel energie kosten dat dat moet worden gecompenseerd met goedkope arbeid. Nogmaals liever innovatie dan prodcuten maken in Nederland met geïmporteerde goedkope arbeid.
De kas- en tuinbouw is gewoon een grote economie in Nederland. Niet alleen fruit, maar ook bloemem waar we wereldwijd om bekend staan. Ik ben het met je eens dat we moeten kijken hoe zulke dingen het meest energiezuinig kunnen worden gedaan, maar dit gaat wel om het hele Westland dat leeft van die kassen. Meer dan 100.000 mensen. Die kun je niet van het ene op het andere moment hun bedrijf af pakken omdat jij bang bent voor een paar Polen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')