abonnement Unibet Coolblue
pi_191580730
Morgen,

Mijn vriendin en ik willen aankomende Juni 3 weken door Maleisië/Borneo gaan rondreizen.
We willen eigenlijk nu de vliegtickets boeken, maar zijn beetje huiverig ivm het Corona virus.

Mocht een code rood komen voor Maleisië, lees als negatief reisadvies krijg je dan het aankoopbedrag voor je tickets terug?
Of kan je fluiten naar je centen en heb je pech, of valt dit te verhalen op je reisverzekering.

Hoor graag jullie input en advies.
  Moderator woensdag 19 februari 2020 @ 09:51:38 #2
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_191580832
Ik denk dat je hier: TRV / Vragen over vliegen #60 (e-tickets, inchecken, bagage, etc) de grootste kans hebt op een antwoord op je vraag :)
  woensdag 19 februari 2020 @ 10:59:13 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191581586
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_191581761
Toen China op slot ging, kon je bij KLM gratis annuleren of omboeken.
pi_191581869
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2020 09:43 schreef Steef1991 het volgende:
Morgen,

Mijn vriendin en ik willen aankomende Juni 3 weken door Maleisië/Borneo gaan rondreizen.
We willen eigenlijk nu de vliegtickets boeken, maar zijn beetje huiverig ivm het Corona virus.

Mocht een code rood komen voor Maleisië, lees als negatief reisadvies krijg je dan het aankoopbedrag voor je tickets terug?
Of kan je fluiten naar je centen en heb je pech, of valt dit te verhalen op je reisverzekering.

Hoor graag jullie input en advies.
Je annuleringsverzekering dekt het niet. Heb ik net uitgezocht. Heeft geen zin om die voor deze reden af te sluiten.

Wel is het nu zo dat airlines de optie geven om gratis om te boeken of te annuleren. Geeft geen garantie voor de toekomst natuurlijk.

Heb zelf eergisteren tickets gekocht maar de Filippijnen. Vlieg voor de zekerheid wat langer en duurder via Dubai ipv over China. Emirates is sowieso wel prettiger. En verkleint het risico mogelijk wat. We zien het allemaal wel.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_191582200
Collega van mij had tickets voor Shanghai voor maart gekocht via Qatar Airways. Hij kreeg de optie voor een refund of een tegoedbon voor het dubbele bedrag van zijn boeking.

Ligt er dus een beetje aan of je el cheapo boekt of via een wat betere maatschappij. Al moet ik er wel bij zeggen dat hij business class had geboekt.
pi_191583041
Alleen bij een algemeen negatief reisadvies krijg je je geld terug.
Bij het huidige advies, alleen noodzakelijke reizen, krijg je dus niks terug.

Er is denk ik geen reisverzekering waar je nu nog dit risico voor minder als de ticketprijs aan kosten kan afdekken.

Je bent volledig afhankelijk van coulance van de airline.
Dum de dum
pi_191583166
Bij Emirates mag je kosteloos om boeken, annuleren lijkt moeilijkeR over gedaan te worden.
Beleid van vliegmaatschappijen kan dus verschillen.

Let wel, dat een negatief reisadvies vanuit het ministerie niet snel wordt gegeven.

Borneo/Maleisië: wow, leuk! Ben er diverse malen geweest maar zou er zo weer heen willen gaan :-) mooi en makkelijk toegankelijk land.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')