abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 19 februari 2020 @ 09:54:08 #101
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191580859
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 09:51 schreef stopnaald het volgende:

[..]

De overheid wil ze weg hebben, dus de overheid moet maar betalen.
Dit is geen "gewoon" bedrijfsrisico, dit komt bijna overeen met een inbeslagname!
Verder gaat die grond gewoon een andere - veel duurdere - bestemming krijgen en zo probeert de overheid er alsnog een slaatje uit te slaan. Die 350 miljoen is dan een schijntje....
Natuurlijk compensatie. Maar voor de grond en niet voor het bedrijf. Waarom moet ik hier belasting voor betelen terwijl het voedsel wat ik koop vrijwel altijd uit het buitenland komt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 19 februari 2020 @ 09:54:29 #102
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191580862
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 09:52 schreef stopnaald het volgende:

. En dan met name bij de politiek die decennialang moedwillig kutbeleid heeft gemaakt.
juist di eis begonnen met subsidie te geven
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_191580891
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 09:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

....omdat elke mongool zijn trekker had meegenomen. Leerkrachten doen het ook zonder, maar boeren vinden zichzelf nogal bijzonder. En dus lekker optiefen met die kutboeren.
Die leerkrachten zijn alsnog met een kluitje het riet in gestuurd. En dat was ook heel goed mogelijk, want wie wordt er nou bang van een paar liedjes en wat geroep.

De boeren kwamen met hooivorken (metafoor uiteraard) en dát maakte dus wél indruk. DAT is het verschil.
  woensdag 19 februari 2020 @ 09:57:41 #104
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191580892
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 09:52 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ja, ik ben met je eens dat er aan beide kanten fouten zijn gemaakt. Maar verreweg de meeste schuld ligt aan de kant van de overheid. En dan met name bij de politiek die decennialang moedwillig kutbeleid heeft gemaakt.
Maar als jij als boer je veestapel uitbreid. Terwijl er aanwijzingen zijn dat de melkprijs dan gaat dalen en je dus minder verdient is de schuld de overheid. _O- Plus de milieu schade die dat dan weer oplevert. En dan gaan protesteren om toch je zin te krijgen. Zo kan je er natuurlijk ook naar kijken. Puur bedrijfsrisico denk ik dan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 19 februari 2020 @ 09:59:33 #105
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_191580911
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 23:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja ik heb de landbouw school gedaan ja ,en de tuinbouwschool in Vleuten en Utrecht , en koeien gemolken met de hand, en gesloot en op alle trekkers gereden die er zijn en hooi met de riek geladen , nog in de hooiberg, maar das heeeel lang terug. en koeienvlaaien opgeraap ben bij heeel erg veel boeren geweest in mijn leven, ook aardappelboeren veel Zeeland Flevo, NOP en nog steeds, maar die moderne trekkers daar ben ik niet van

Ben geen boer geworden maar kom er nog dagelijks
En dan nog geen idee hebben waar het over gaat. Dat is een prestatie an sich.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  woensdag 19 februari 2020 @ 09:59:47 #106
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191580914
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 09:57 schreef Megumi het volgende:

[..]

Maar als jij als boer je veestapel uitbreid. Terwijl er aanwijzingen zijn dat de melkprijs dan gaat dalen en je dus minder verdient is de schuld de overheid. _O- Plus de milieu schade die dat dan weer oplevert. En dan gaan protesteren om toch je zin te krijgen. Zo kan je er natuurlijk ook naar kijken. Puur bedrijfsrisico denk ik dan.
Ja zo zit het de boer kent maar een weg , meer produceren, grotere koeien, grotere stallen , vetter voer, meer melk, , meer geld.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 19 februari 2020 @ 09:59:49 #107
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191580915
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 09:57 schreef stopnaald het volgende:
De boeren kwamen met hooivorken (metafoor uiteraard) en dát maakte dus wél indruk. DAT is het verschil.
Hooguit kan je zeggen dat leraren denk ik dan beschaafder zijn doodsbedreigingen en dergelijke zijn er ook niet vanuit die groep richting de overheid en dergelijke gegaan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 19 februari 2020 @ 10:00:30 #108
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191580921
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 09:59 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

En dan nog geen idee hebben waar het over gaat. Dat is een prestatie an sich.
Het gaat om meer subsidie, en dat kan ik wel wisselen
Mee melk, meer geld , meer inkomsten , maar er is ook meer stink stof en fosfaat in het grondwater
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 19 februari 2020 @ 10:00:48 #109
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191580926
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 09:59 schreef Megumi het volgende:

[..]

Hooguit kan je zeggen dat leraren denk ik dan beschaafder zijn doodsbedreigingen en dergelijke zijn er ook niet vanuit die groep richting de overheid en dergelijke gegaan.
Boeren hebben ook geen doodsbedreigingen gedaan.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 19 februari 2020 @ 10:02:09 #110
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191580938
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 09:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja zo zit het de boer kent maar een weg , meer produceren, grotere koeien, grotere stallen , vetter voer, meer melk, , meer geld.
Maar dat is niet mijn probleem verder. Maar meer een probleem van de boeren dan. En overproductie dan gaat de prijs juist omlaag. En gelukkig is wat dat betreft de tijd voorbij dat de overheid dat opkocht.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_191580945
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 09:41 schreef Megumi het volgende:

[..]

Klopt. Terwijl er veel meer ondernemers zijn meer dan boeren die maar moeten sappelen die geen staatssteun krijgen.
Klopt en dat is géén goede zaak, laat dat duidelijk zijn! Maar érgens moet de strijd om het grote geld beginnen en voor mij is dat dus bij de boeren.

Het geld moet terug naar ONS. Niet naar de al puissant rijke buitenlandse (!) aandeelhouders van de multinationals, maar naar de binnenlandse ondernemers! En dan met name het MKB, waar ik de boeren gemakshalve ook maar even bij schaar.
  woensdag 19 februari 2020 @ 10:02:44 #112
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191580947
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 10:02 schreef Megumi het volgende:

[..]

Maar dat is niet mijn probleem verder. Maar meer een probleem van de boeren dan. En overproductie dan gaat de prijs juist omlaag. En gelukkig is wat dat betreft de tijd voorbij dat de overheid dat opkocht.
Ja en dan gaat men weer protesteren dat de prijs te laag is en moet er weer meer subsidie komen en dan gaat men nog meer produceren en dan zegt de overheid minder koeien en dan maken ze de koeien groter
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_191580950
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 09:51 schreef stopnaald het volgende:

[..]

De overheid wil ze weg hebben, dus de overheid moet maar betalen.
Dit is geen "gewoon" bedrijfsrisico, dit komt bijna overeen met een inbeslagname!
Verder gaat die grond gewoon een andere - veel duurdere - bestemming krijgen en zo probeert de overheid er alsnog een slaatje uit te slaan. Die 350 miljoen is dan een schijntje....
Dat geld gaat natuurlijk verdwijnen in de vastgoedmaffia. Gemeenten kunnen die grond als bouwlocaties met enorme winsten doorverkopen, simpelweg door het bestemmingsplan te wijzigen van agrarisch naar woningen.
blablablabla
  woensdag 19 februari 2020 @ 10:04:22 #114
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191580962
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 10:03 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat geld gaat natuurlijk verdwijnen in de vastgoedmaffia. Gemeenten kunnen die grond als bouwlocaties met enorme winsten doorverkopen, simpelweg door het bestemmingsplan te wijzigen van agrarisch naar woningen.
nou ja dat geeft toch niet , dan ga je ook in de vastgoed of de boeren zelf , dat heeft niets met te veek stront te maken
iedereen mag geld verdienen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_191580969
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 09:18 schreef Postbus100 het volgende:
Alweer een protest? En op Twitter wordt de inzet van het leger gezien als machtsvertoon van rutte3. Ja duh, wat wil je als je de vorige keer het Malieveld omploegt en in Groningen hekken omver rijdt met gevaar voor een fietser :')
Actie reactie inderdaad
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 19 februari 2020 @ 10:05:35 #116
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191580977
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 09:57 schreef stopnaald het volgende:

Die leerkrachten zijn alsnog met een kluitje het riet in gestuurd.
quote:
In 2015 stond er bijna 10 miljard voor het basisonderwijs op de begroting. Volgend jaar, vijf jaar verder, is dat al 11,6 miljard. In het regeerakkoord uit 2017 is structureel 270 miljoen euro voor modernisering van de cao in het primair onderwijs afgesproken, plus 450 miljoen – ook structureel – voor verlaging van de werkdruk. Vorig jaar was er een salarisverhoging van zo’n 9 procent, nu ligt opnieuw bijna 4 procent klaar (285 miljoen euro) – als bonden en onderwijskoepels tot een akkoord komen.

En vrijdag was er dus nog eenmalig 460 miljoen, waarvan 300 miljoen gelijk te verdelen tussen basis- en voortgezet onderwijs. ‘
En dat zonder machtsvertoon, gebral, asociaal gedrag.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 19 februari 2020 @ 10:05:51 #117
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191580978
quote:
6s.gif Op woensdag 19 februari 2020 10:00 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Boeren hebben ook geen doodsbedreigingen gedaan.
https://joop.bnnvara.nl/n(...)e-column-over-boeren

https://www.rtlnieuws.nl/(...)odsbedreiging-pesten

Wat voorbeelden. Maar wel met de kanttekening dat doodsbedreigingen normaal zijn natuurlijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 19 februari 2020 @ 10:06:23 #118
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191580985
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 10:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja en dan gaat men weer protesteren dat de prijs te laag is en moet er weer meer subsidie komen en dan gaat men nog meer produceren en dan zegt de overheid minder koeien en dan maken ze de koeien groter
Dat is denk ik dom ondernemen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 19 februari 2020 @ 10:06:24 #119
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191580986
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 10:06 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat is denk ik dom ondernemen.
klopt


Grotere koeien , nog grotere koeien , van 20 liter melk naar 35 liter melk , komt geen ene koe meer in de wei ,
ze kunnen amper nog lopen , mooi hoor die monsters


[ Bericht 15% gewijzigd door michaelmoore op 19-02-2020 10:13:22 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_191580990
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 09:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

laat alle mensen van de C & A maar eens op de trekker naar Den Haag gaan

Die zijn echt hun werk kwijt en krijgen geen subsidie, gooi maar wat Boeren in de bijstand
Persoonlijk zou ik het inderdaad een goed idee vinden als alle mensen van C & A (maar ook uit de rest van de detailhandel, zoals V & D/Hudsons Bay etc die hun banen zijn kwijtgeraakt) met hooivorken naar Den Haag gingen. Hoe meer hooivorken, hoe meer vreugde vind ik.
pi_191581004
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 09:32 schreef stopnaald het volgende:

[..]

De enige reden waarom ze niet in het centrum mochten komen, is omdat Teflon-Markie en kompanen bang in hun broek aan het schijten waren. Normaliter mag iedereen overal demonstreren waar hij of zij wil. Als die debielen van KOZP willen demonstreren, dan wordt alles uit de kast gehaald om dat maar mogelijk te maken. Zelfs al is dat midden tussen de kinderen in het centrum van een stad. Maar oh wee als het om de boeren gaat, dán is het een heel ander verhaal.
Dat recht om te demonstreren impliceert niet dat je het recht hebt om dat met je trekker te doen met gevaar voor de directe omgeving.

Dan hebben we het niet eens over het overlast dat creëren op de snelwegen waar ze überhaupt niet eens mogen komen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_191581058
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 09:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Boeren moeten weg zijn, de meeste koeien staan toch het hele jaar binnen,
laat ze maar naar Canada gaan daar is ruimte zat
Oke, laten we daar een vanuit gaan.....alle boeren weg (bijv. naar Canada) en dús zijn wij op slag voor al ons voedsel totaal afhankelijk van Canada (of ander buitenland). Die dus direct de prijzen daarop aanpast....

Hoezo is dat een economisch wenselijke situatie?
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 19 februari 2020 @ 10:13:44 #123
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191581071
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 10:05 schreef Megumi het volgende:

[..]

https://joop.bnnvara.nl/n(...)e-column-over-boeren

https://www.rtlnieuws.nl/(...)odsbedreiging-pesten

Wat voorbeelden. Maar wel met de kanttekening dat doodsbedreigingen normaal zijn natuurlijk.
Joop neem ik niet serieus.

En die dierenactivist, wie zegt dat dit boeren waren? Dat lees ik niet.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 19 februari 2020 @ 10:14:51 #124
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191581079
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 10:12 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Oke, laten we daar een vanuit gaan.....alle boeren weg (bijv. naar Canada) en dús zijn wij op slag voor al ons voedsel totaal afhankelijk van Canada (of ander buitenland). Die dus direct de prijzen daarop aanpast....

Hoezo is dat een economisch wenselijke situatie?
gewoon de subsidies helemaal afschaffen en dan zien wie er over blijven, net als andere ondernemers
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_191581099
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 09:54 schreef Megumi het volgende:

[..]

Natuurlijk compensatie. Maar voor de grond en niet voor het bedrijf. Waarom moet ik hier belasting voor betelen terwijl het voedsel wat ik koop vrijwel altijd uit het buitenland komt.
Allereerst omdat dat bedrijf zelf óók een waarde heeft. En als je iets wilt hebben, dan moet je er voor betalen, zo simpel is dat. Doe je dat niet, dan is dat diefstal punt uit.

Daarnaast is het economisch knap stom om je totaal afhankelijk te maken van buitenlandse import. Of denk je nou werkelijk dat als je het speelveld ingrijpend veranderd, dat de machtsverhoudingen (en dus de prijzen) gelijk blijven?
pi_191581108
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 09:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

juist di eis begonnen met subsidie te geven
Vooral aan de multinationals ja
  woensdag 19 februari 2020 @ 10:18:11 #127
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191581112
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 10:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

gewoon de subsidies helemaal afschaffen en dan zien wie er over blijven, net als andere ondernemers
Precies.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 19 februari 2020 @ 10:20:15 #128
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191581134
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 10:17 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Vooral aan de multinationals ja
als 50% van de boeren weg zijn dan komt er weer wat ruimte voor mensen en dieren en echte natuur en gene stront en fosfaat meer
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 19 februari 2020 @ 10:20:36 #129
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191581140
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 10:17 schreef stopnaald het volgende:

Daarnaast is het economisch knap stom om je totaal afhankelijk te maken van buitenlandse import. Of denk je nou werkelijk dat als je het speelveld ingrijpend veranderd, dat de machtsverhoudingen (en dus de prijzen) gelijk blijven?
Ik zeg maar kijk waar de groente en fruit in de gemiddelde supermarkt vandaan komt. En de wereldhandel is al een globaal geheel geworden. Waar ik moet toegeven ook nadelen aan kunnen zitten. De computeronderdelen waar jij mee post op dit forum komen ook uit het buitenland.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_191581150
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 09:59 schreef Megumi het volgende:

[..]

Hooguit kan je zeggen dat leraren denk ik dan beschaafder zijn doodsbedreigingen en dergelijke zijn er ook niet vanuit die groep richting de overheid en dergelijke gegaan.
Jij noemt het beschaafder, ik noem het onsuccesvol. Uiteindelijk hebben de boeren (deels) hun zin gekregen en konden de leraren met lege handen weer afdruipen....
pi_191581154
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 10:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

als 50% van de boeren weg zijn dan komt er weer wat ruimte voor mensen en dieren en echte natuur
Vooral voor mensen.
quote:
’Snel extra weilanden aanwijzen voor bouw’

Amsterdam - Het Rijk moet met spoed extra weilanden aanwijzen waar snel woningen gebouwd kunnen worden. Dat zegt de Nederlandse Vereniging van Projectontwikkelaars (Neprom). Deze heeft de bestaande woningbouwplannen in het groen geďnventariseerd, die in totaal goed zijn voor 127.000 huizen.

,,Dat is nog steeds veel te weinig, als we kijken naar de 1 miljoen woningen die nodig zijn tot 2030", zegt voorzitter Jan Fokkema van de Neprom. Er zijn echter geen plannen voor extra grootschalige woonwijken.,,Dat is nog steeds veel te weinig, als we kijken naar de 1 miljoen woningen die nodig zijn tot 2030", zegt voorzitter Jan Fokkema van de Neprom. Er zijn echter geen plannen voor extra grootschalige woonwijken.

De helft van de miljoen woningen, dus 500.000 huizen, zou in weilanden moeten komen.

https://www.telegraaf.nl/(...)-aanwijzen-voor-bouw
pi_191581174
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 10:21 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Vooral voor mensen.
[..]

[ afbeelding ]
Enkel in de Randstad. En de rest van Nederland geeft geen fuck om wat er daar gebeurt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191581177
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 10:03 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat geld gaat natuurlijk verdwijnen in de vastgoedmaffia. Gemeenten kunnen die grond als bouwlocaties met enorme winsten doorverkopen, simpelweg door het bestemmingsplan te wijzigen van agrarisch naar woningen.
Tuurlijk! En dat dit geintje gaat worden uitgehaald is iets wat iedereen met meer dan 2 hersencellen nu al kan zien aankomen.....

En die vastgoedmaffia zijn óók weer multinationals, want het grote geld gaat toch écht niet naar de MKB onder-aannemer of die ZZP-er die op die steiger gaat staan....en zo is het cirkeltje weer rond.

Maarre.....de boeren krijgen 350 miljoen en dat is kennelijk al teveel.....
  woensdag 19 februari 2020 @ 10:25:37 #134
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191581178
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 10:21 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Vooral voor mensen.
[..]

[ afbeelding ]
j a dat is niets mis mee, als men maar mooi bouwen, niet zo bekrompen en alles op elkaar en meer ruimte voor recreatie op het water en snelfietspaden


quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 10:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Enkel in de Randstad. En de rest van Nederland geeft geen fuck om wat er daar gebeurt.
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 10:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Enkel in de Randstad. En de rest van Nederland geeft geen fuck om wat er daar gebeurt.
nee ok in het midden gaat veel meer gebouwd worden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_191581202
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 10:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nou ja dat geeft toch niet , dan ga je ook in de vastgoed of de boeren zelf , dat heeft niets met te veek stront te maken
iedereen mag geld verdienen
Dat geeft dus wél, omdat het gros van dit geld niet in Nederland blijft en/of in de Nederlandse economie gestopt wordt.

Maar belangrijker nog, dit geld wordt dus feitelijk via een omweg en een trucje van de boeren gestolen, om aan de vastgoedmaffia te kunnen weggeven......
pi_191581213
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 10:21 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Vooral voor mensen.
[..]

[ afbeelding ]
Aldus een Vereniging van Projectontwikkelaars. Als je het aan WNF, Greenpeace, Natuurmonumenten e.d. zou vragen krijg je uiteraard een ander antwoord. Ik denk ook dat de Nationale Vereniging voor Pretparken weer andere bestemmingen weet te vinden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 19 februari 2020 @ 10:28:54 #137
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191581214
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 10:28 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Dat geeft dus wél, omdat het gros van dit geld niet in Nederland blijft en/of in de Nederlandse economie gestopt wordt.

Maar belangrijker nog, dit geld wordt dus feitelijk via een omweg en een trucje van de boeren gestolen, om aan de vastgoedmaffia te kunnen weggeven......
j a erg he , zit jij ermee,
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_191581242
quote:
6s.gif Op woensdag 19 februari 2020 10:28 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Aldus een Vereniging van Projectontwikkelaars. Als je het aan WNF, Greenpeace, Natuurmonumenten e.d. zou vragen krijg je uiteraard een ander antwoord. Ik denk ook dat de Nationale Vereniging voor Pretparken weer andere bestemmingen weet te vinden.
Als het aan de D66 en het CDA ligt ook
NWS / CDA en D66 willen grote nieuwe woonwijk met metro in Almere
pi_191581251
quote:
en terecht
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 19 februari 2020 @ 10:32:24 #140
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191581254
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 10:21 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Jij noemt het beschaafder, ik noem het onsuccesvol. Uiteindelijk hebben de boeren (deels) hun zin gekregen en konden de leraren met lege handen weer afdruipen....
Klopt. Maar wat is belangrijker. Steun voor de boeren zal het gros van de burgers niks opleveren en alleen maar meer belasting kosten.

Wel een aardig artikel wat aangeeft hoeveel boeren er in Nederland zijn. En dan kan je denken is het dan wel rechtvaaridig dat ze subsidie krijgen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-nederland~a3ac5bc1/

En blijkbaar zijn er toch boeren die wel slecht ondernemen in vergelijking met hun collega's? :P
https://www.melkvee.nl/ar(...)ariers-is-miljonair/
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 19 februari 2020 @ 10:34:55 #141
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191581286
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 10:25 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Tuurlijk! En dat dit geintje gaat worden uitgehaald is iets wat iedereen met meer dan 2 hersencellen nu al kan zien aankomen.....

En die vastgoedmaffia zijn óók weer multinationals, want het grote geld gaat toch écht niet naar de MKB onder-aannemer of die ZZP-er die op die steiger gaat staan....en zo is het cirkeltje weer rond.

Maarre.....de boeren krijgen 350 miljoen en dat is kennelijk al teveel.....
In elk geval meer dan een MKB ondernemer en de ZZP-er. En is dat dan rechtvaardig?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 19 februari 2020 @ 10:41:53 #142
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191581362
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 10:28 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Dat geeft dus wél, omdat het gros van dit geld niet in Nederland blijft en/of in de Nederlandse economie gestopt wordt.

Maar belangrijker nog, dit geld wordt dus feitelijk via een omweg en een trucje van de boeren gestolen, om aan de vastgoedmaffia te kunnen weggeven......
koeien staan toch altijd binnen en die stront maar over het land strooien , dat is zo fout
dat moet naar de mest fabriek om te verkopen als ingedroogd mest voor de woestijnen


When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_191581385
Nog 1 x.....

De boer is de grootste veroorzaker van stikstof. In de grafiek zie je 46%. Echter dit klopt niet helemaal want het buitenland is iets waar wij als Nederland niks aan kunnen doen. Dus moet je het buitenland niet meerekenen. Dan wordt de 45% dus 61%.

De boeren kunnen er niet onderuit, het is hun sector waar de oplossingen gevonden moeten worden. Is dat leuk voor de boeren? Nee natuurlijk niet. Bij mij op de hoek zit een sigarenboertje met twee opa's die die zaak al sinds hun jeugd runnen. Die gaan sluiten door de maatregelen van de overheid tegen het roken. Is dit leuk voor de sigarenboertjes? Nee. Als je onderneemt zijn er risico's.

- edit: adverteren kan middels een mail naar pr@fok.nl -
  woensdag 19 februari 2020 @ 10:49:33 #144
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191581448
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 10:44 schreef meneertje1972 het volgende:
Nog 1 x.....

De boer is de grootste veroorzaker van stikstof. In de grafiek zie je 46%. Echter dit klopt niet helemaal want het buitenland is iets waar wij als Nederland niks aan kunnen doen. Dus moet je het buitenland niet meerekenen. Dan wordt de 45% dus 61%.

De boeren kunnen er niet onderuit, het is hun sector waar de oplossingen gevonden moeten worden. Is dat leuk voor de boeren? Nee natuurlijk niet. Bij mij op de hoek zit een sigarenboertje met twee opa's die die zaak al sinds hun jeugd runnen. Die gaan sluiten door de maatregelen van de overheid tegen het roken. Is dit leuk voor de sigarenboertjes? Nee. Als je onderneemt zijn er risico's.

[ afbeelding ]
maar die sigarenboer die krijgt ook bijstand he , net als de melkboeren die het niet meer redden door de ammoniak en fosfaat regels
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_191581454
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 10:44 schreef meneertje1972 het volgende:
Nog 1 x.....

De boer is de grootste veroorzaker van stikstof. In de grafiek zie je 46%. Echter dit klopt niet helemaal want het buitenland is iets waar wij als Nederland niks aan kunnen doen. Dus moet je het buitenland niet meerekenen. Dan wordt de 45% dus 61%.

De boeren kunnen er niet onderuit, het is hun sector waar de oplossingen gevonden moeten worden. Is dat leuk voor de boeren? Nee natuurlijk niet. Bij mij op de hoek zit een sigarenboertje met twee opa's die die zaak al sinds hun jeugd runnen. Die gaan sluiten door de maatregelen van de overheid tegen het roken. Is dit leuk voor de sigarenboertjes? Nee. Als je onderneemt zijn er risico's.

[ afbeelding ]
Wat is het argument van de boeren dan? Dat die cijfers niet kloppen? Wat zouden de cijfers dan moeten zijn?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_191581494
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 10:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

maar die sigarenboer die krijgt ook bijstand he , net als de boeren die het niet meer redden door de ammoniak en fosfaat regels
Maar hun leventje zal drastisch aangetast worden en daar zit de pijn. İk begrijp de pijn, maar zie geen andere oplossing.

Die boeren zit nog in de ontkenning/boosheid fase van wanneer iemand slecht nieuws te horen krijgt. Geduldig blijven uitleggen en op je strepen blijven staan en je niet laten intimideren voor boosheid.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_191581509
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 10:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

maar die sigarenboer die krijgt ook bijstand he , net als de boeren die het niet meer redden door de ammoniak en fosfaat regels
Er wordt toch gewerkt aan een oplossing? Maar voor de boeren lijkt het nooit genoeg te zijn. Waarschijnlijk zien ze ook in dat ze met hun 60% aandeel (uiteraard) de veroorzaker zijn en dat zij het zijn waar de stikstof moet worden aangepakt!

Ik zag trouwens laatste bij 1Vandaag een boer die zei dat ie blij was met de oprotpremie en dat ie dat geld lekker ging pakken. Het ging toch al niet goed met z'n bedrijf. Tsja het gaat met heel veel bedrijven niet goed. En dan een oprot premie krijgen is eigenlijk een super mooi gebaar van de overheid. Dus ze moeten verder niet klagen.

Nu komt het rare, die boer die de oprot premie accepteert zei dat hij bungalows ging zetten op z'n land en deze te verhuren. Er is immers woningtekort. Maar dat kan toch niet? Hij stopt met zijn varkensboer activiteiten en je kunt niet zo maar even huizen gaan bouwen op die grond. Die landbouw grond is destijds door boeren gekocht voor HELE LAGE prijzen omdat het landbouwgrond is. Daar kun je helemaal niet op bouwen, mag niet.
- edit: adverteren kan middels een mail naar pr@fok.nl -
  woensdag 19 februari 2020 @ 10:57:55 #148
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191581565
quote:
10s.gif Op woensdag 19 februari 2020 10:53 schreef Slayage het volgende:

[..]

Maar hun leventje zal drastisch aangetast worden en daar zit de pijn. İk begrijp de pijn, maar zie geen andere oplossing.

Die boeren zit nog in de ontkenning/boosheid fase van wanneer iemand slecht nieuws te horen krijgt. Geduldig blijven uitleggen en op je strepen blijven staan en je niet laten intimideren voor boosheid.
ik zie wel een oplossing wat andere mensen ook doen , 40% vna de boeren moet weg wezen. of een ander vak gaan leren


When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_191581601
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 10:54 schreef meneertje1972 het volgende:

Nu komt het rare, die boer die de oprot premie accepteert zei dat hij bungalows ging zetten op z'n land en deze te verhuren. Er is immers woningtekort. Maar dat kan toch niet? Hij stopt met zijn varkensboer activiteiten en je kunt niet zo maar even huizen gaan bouwen op die grond. Die landbouw grond is destijds door boeren gekocht voor HELE LAGE prijzen omdat het landbouwgrond is. Daar kun je helemaal niet op bouwen, mag niet.
Dan zou het bestemmingsplan aangepast moeten worden. Misschien was dat een idee van hem om dat zo te doen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 19 februari 2020 @ 11:01:29 #150
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191581622
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 10:54 schreef meneertje1972 het volgende:

[..]

Nu komt het rare, die boer die de oprot premie accepteert zei dat hij bungalows ging zetten op z'n land en deze te verhuren.
Er is immers woningtekort.
Maar dat kan toch niet? Hij stopt met zijn varkensboer activiteiten en je kunt niet zo maar even huizen gaan bouwen op die grond.
Die landbouw grond is destijds door boeren gekocht voor HELE LAGE prijzen omdat het landbouwgrond is.

Daar kun je helemaal niet op bouwen, mag niet.
Van mij mag het

Zal wel recreatie woningen zijn of zoiets , maar als er een markt voor is dan is het goed , dan zal ie ook wel riolering aan moeten leggen , maar dat moet voor koeien ook
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')