Daarom is het nodig om hem hard te straffen, afschrikkingseffect enzo.quote:Op donderdag 20 februari 2020 01:08 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Jij weet wat hij volgende keer gaat doen? Iets te veel minority report gekeken denk ik.
Ja maar als je gaat rijden met halve liters achter de kiezen, is het met voorbedachte rade. Net als wanneer je ergens bewust 100 rijdt terwijl het overduidelijk 50 is en je oeps een gezin doodrijdt. Het was niet je bedoeling, maar je hebt bewust een groot risico genomen. Net zoals wanneer je gaat rijden terwijl je vette epilepsie hebt.quote:Op donderdag 20 februari 2020 01:06 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ja dat kan ook nuchter. Je kan ook ineens een beroerte krijgen en je auto inrijden op een groep invalide personen. Alles kan, maar laten we TS niet verantwoordelijk houden voor alle slachtoffers van ongevallen met alcohol in het spel.
Denk dat het voor de toekomst lastig wordt bij een nieuwe werkgever. Krijgen chauffeurs geen screening oid op basis van een vog ??quote:Op donderdag 20 februari 2020 07:44 schreef raptorix het volgende:
Ik betwijfel of je deal wel zo goed is, je baas zal de schade waarschijnlijk fiscaal opvoeren, daarnaast, hoezo 2 maanden geen loon, maar wel moeten werken?
Beter had je ergens anders gaan werken en een smoes vertelt dat je de komende 3 maanden niet mag rijden vanwege medicatie, er is nogal een tekort in deze branche naar mijn weten, dus ze zijn erg soepel met aannemen.
quote:Op donderdag 20 februari 2020 07:47 schreef raptorix het volgende:
Tip: Doe die Ema cursus voor je rechtszaak en betoog dat je je fout inziet, dat scheel vaak een slok op een borrel in de ontzegging.
Ik doe zelf zeer vertrouwelijk werk, en daar hoef ik lang niet altijd een VOG te overlegggen.quote:Op donderdag 20 februari 2020 07:47 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Denk dat het voor de toekomst lastig wordt bij een nieuwe werkgever. Krijgen chauffeurs geen screening oid op basis van een vog ??
Hmm, ik wel.quote:Op donderdag 20 februari 2020 07:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik doe zelf zeer vertrouwelijk werk, en daar hoef ik lang niet altijd een VOG te overlegggen.
Bij mijn vorige werkgever diende iedereen die in een beheer functie zat er 1 te hebben, bij mijn huidige werkgever is dit niet het geval, en geen van de 4 klanten waar ik voor gewerkt heeft heeft er om gevraagd, de gene waarbij ik het zou verwachten deed wel een screening, maar dat was meer bij ex klanten.quote:
Kree gaat voor het onderzoek, die cursus “hoeft” hij niet te doen. Het CBR zal de duur van de ontzegging gaan bepalen. De rechter ook maar daarmee heeft hij zijn rijbewijs nog niet terug.quote:Op donderdag 20 februari 2020 07:47 schreef raptorix het volgende:
Tip: Doe die Ema cursus voor je rechtszaak en betoog dat je je fout inziet, dat scheel vaak een slok op een borrel in de ontzegging.
Volgens mij zou hij in eerste instantie zonder rijbewijs helemaal niet kunnen werken bij zijn werkgever, en dat is onbetaald verlof beter dan ontslag.quote:Op donderdag 20 februari 2020 07:44 schreef raptorix het volgende:
Ik betwijfel of je deal wel zo goed is, je baas zal de schade waarschijnlijk fiscaal opvoeren, daarnaast, hoezo 2 maanden geen loon, maar wel moeten werken?
2 maanden geen loon lees ik niet. Geen loon tot de schade is afbetaald en de komende 2 maanden redt TS zich in ieder geval, zo begreep ik het. Kan het ook verkeerd hebben begrepen.quote:Op donderdag 20 februari 2020 07:44 schreef raptorix het volgende:
En iemand die 100 rijdt waar je 50 mag zal bijzonder hard gestraft worden als hij een gezin doorrijdt, maar als iemand om 03:00 op een lege A2 150 rijdt zal niemand beweren dat hij van geluk mag spreken dat hij geen overstekend kind heeft geraakt.quote:Op donderdag 20 februari 2020 07:46 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja maar als je gaat rijden met halve liters achter de kiezen, is het met voorbedachte rade. Net als wanneer je ergens bewust 100 rijdt terwijl het overduidelijk 50 is en je oeps een gezin doodrijdt. Het was niet je bedoeling, maar je hebt bewust een groot risico genomen. Net zoals wanneer je gaat rijden terwijl je vette epilepsie hebt.
Goede vergelijking, slaat echt als een tang op een varken.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 19:39 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
En iemand die 100 rijdt waar je 50 mag zal bijzonder hard gestraft worden als hij een gezin doorrijdt, maar als iemand om 03:00 op een lege A2 150 rijdt zal niemand beweren dat hij van geluk mag spreken dat hij geen overstekend kind heeft geraakt.
Goed verhaal.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 19:50 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Goede vergelijking, slaat echt als een tang op een varken.
Oneens, zeker wanneer je binnen de bebouwde kom als een gek rijdt. Lege snelweg drukte ik ook weleens 180 in. Dom ja, gevaarlijk alleen voor mij.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 19:50 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Goede vergelijking, slaat echt als een tang op een varken.
Je denkt dat het alleen gevaarlijk is voor jou, maar voor hetzelfde geld staat er iemand met pech midden op de weg en knal je erop omdat je het niet verwacht. Je kunt je eigen acties dan voorspellen maar niet die van een ander.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 19:53 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Oneens, zeker wanneer je binnen de bebouwde kom als een gek rijdt. Lege snelweg drukte ik ook weleens 180 in. Dom ja, gevaarlijk alleen voor mij.
Hoe weet jij dat trouwens klodder ?quote:Op vrijdag 21 februari 2020 20:04 schreef mascara-klodder het volgende:
Joh, kree weet dat hij een alcoholprobleem heeft. Wees dan ook zo bijdehand dat je dan weet dat je niet in een auto moet gaan zitten.
Hopelijk raakt hij er niet door financiëel in de put. Daar heeft niemand wat aan natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |