Oh kijk aan, goede tip!quote:Op dinsdag 18 februari 2020 13:17 schreef miss_sly het volgende:
Er worden door NMI (Nederlands Mathematisch Instituut) cursussen gegeven, Foutloos rekenen.
Zij pretenderen, garanderen zelfs, dat ze alle kinderen goed en foutloos kunnen leren rekenen.
https://www.foutloosrekenen.nl/
Ze zitten op verschillende plaatsen in Nederland.
Als je niet voldoende vertrouwen hebt in de mogelijkheden die sschool biedt, zou je hieraan kunnen denken.
Ik weet niet of je te veel verwacht. Wij lopen tegen hetzelfde aan en overwegen, ondanks de kosten, ook deze uitwijkmogelijkheid. We wachten even de cito's af van de nieuwe school om te kijken of ze er op vooruit gegaan is. Ik ben bang dat de schade opgelopen op de andere school al te groot is (ze zit in groep 7).quote:Op dinsdag 18 februari 2020 13:32 schreef Brybry het volgende:
De link doorgenomen en klinkt als een goede methode....wel prijzig en helaas niet in de buurt.
Maar....dit lijkt me een goede "laatste redmiddel"
Maarja, eigenlijk vind ik dat ik van school mag verwachten dat ze haar beter ondersteunen..
Op een aantal vakken loopt ze voor dus ik heb al in het begin aangegeven dat ze haar in die tijd dat zij haar andere vakken doet, dat ze met haar gaan rekenen...Dat gebeurt dus niet![]()
Of....verwacht ik teveel van de school?
Het is niet of leraren weinig te doen hebben ofzo...quote:Op dinsdag 18 februari 2020 13:32 schreef Brybry het volgende:
De link doorgenomen en klinkt als een goede methode....wel prijzig en helaas niet in de buurt.
Maar....dit lijkt me een goede "laatste redmiddel"
Maarja, eigenlijk vind ik dat ik van school mag verwachten dat ze haar beter ondersteunen..
Op een aantal vakken loopt ze voor dus ik heb al in het begin aangegeven dat ze haar in die tijd dat zij haar andere vakken doet, dat ze met haar gaan rekenen...Dat gebeurt dus niet![]()
Of....verwacht ik teveel van de school?
Ah, wel goed dat ze dit zelf aangeeft. Ondanks dat ze in groep 7 zit lijkt het me juist heel verstandig om hier iets mee te doen...quote:Op dinsdag 18 februari 2020 13:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet niet of je te veel verwacht. Wij lopen tegen hetzelfde aan en overwegen, ondanks de kosten, ook deze uitwijkmogelijkheid. We wachten even de cito's af van de nieuwe school om te kijken of ze er op vooruit gegaan is. Ik ben bang dat de schade opgelopen op de andere school al te groot is (ze zit in groep 7).
Ze vraagt er overigens zelf naar, omdat ze het zelf als een gebrek ervaart dat haar rekenkennis niet voldoet.
Oveirgens, voor de duidelijkheid: als het een kwestie was/alsnog blijkt te zijn van niet kunnen rekenen, vind ik dat ook prima, hoor. Ze ervaart het zelf als niet voldoende goede uitleg gehad hebben, en wil dat dus graag aanpakken.
Er zitten 16 kinderen in de klas, lijkt me dat een beetje extra aandacht wel moet lukken.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 13:40 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Het is niet of leraren weinig te doen hebben ofzo...
Haar Engels is best goed, ik sla de link op , kunnen we dit eens proberenquote:Op dinsdag 18 februari 2020 13:41 schreef Treinhoer het volgende:
Hoe is het met het Engels van de kleine? Je kan eens kijken op https://www.khanacademy.org/
Die legt het heel simpel uit. Die begint met videos heel simpel met 1+1, en waarom dat dan twee is. Uiteindelijk met sommetjes en vragen toetsen ze je niveau, waar je bepaalde fouten maakt weten ze dat je die kennis niet voor 100% snapt.
Dan krijg je soort van lessen/voorbeelden en videos met zulke onderwerpen.
Is ook nog eens gratis, en de filmpjes zijn best leuk. En met allemaal kleurtjes vrij duidelijk. Maar wel in het Engels. Ik weet niet of ze inmiddels al het een en ander hebben in andere talen.
Ook leuk om zelf te doen, je spijkert altijd weer wat kennis bijquote:Op dinsdag 18 februari 2020 13:45 schreef Brybry het volgende:
[..]
Haar Engels is best goed, ik sla de link op , kunnen we dit eens proberen
Dan moet de leerkracht dus in plaats van instructie voor het geplande vak aan alle kinderen, jouw kind instructie geven in een vak dat zij niet kan?quote:Op dinsdag 18 februari 2020 13:45 schreef Brybry het volgende:
[..]
Er zitten 16 kinderen in de klas, lijkt me dat een beetje extra aandacht wel moet lukken.
Zeker!quote:Op dinsdag 18 februari 2020 13:49 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Ook leuk om zelf te doen, je spijkert altijd weer wat kennis bij
Ik bedoel dat als de klas rustig aan het werken is aan een andere taak, lezen bijvoorbeeld, dat de docent mijn dochter dan kan helpen met rekenen...quote:Op dinsdag 18 februari 2020 15:30 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Dan moet de leerkracht dus in plaats van instructie voor het geplande vak aan alle kinderen, jouw kind instructie geven in een vak dat zij niet kan?
Begrijp me goed ik vind best dat school hier iets aan kan doen maar haar helpen met rekenen tijdens een andere les doet de rest van de klas tekort imho
je begrijpt dat de docent tijdens die stille momenten en ook de volgende les aan het voorbereiden is. Of de administratie aan het doen is. Observeren, straffen, etc etc. Het is niet zo alsof de docent lekker zit te niksen wanneer de klas zelfstandig aan het lezen is.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 15:32 schreef Brybry het volgende:
[..]
Ik bedoel dat als de klas rustig aan het werken is aan een andere taak, lezen bijvoorbeeld, dat de docent mijn dochter dan kan helpen met rekenen...
Is toch niet gek?
Alle kinderen zijn op dat moment toch rustig aan het werk..
Je hebt denk ik niet goed gelezen.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 15:35 schreef diadakan het volgende:
[..]
je begrijpt dat de docent tijdens die stille momenten en ook de volgende les aan het voorbereiden is. Of de administratie aan het doen is. Observeren, straffen, etc etc. Het is niet zo alsof de docent lekker zit te niksen wanneer de klas zelfstandig aan het lezen is.
Edit: jij wil dat je kind op een hoger niveau kan rekenen dan dat jouw kind bereikt met het reguliere lesprogramma. Waarom zou de school daaraan moeten meewerken? en wat doe jezelf met je kind?
Wanneer een kind binnen het reguliere lesprogramma niet volledig de stof leert beheersen die het zou moeten beheersen, is het inderdaad aan de leerkracht/school om hier extra aandacht aan te besteden. Dit zijn de basisskills die kinderen moeten beheersen aan het einde van de basisschool, het gaat niet om punniken of zo.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 15:35 schreef diadakan het volgende:
[..]
je begrijpt dat de docent tijdens die stille momenten en ook de volgende les aan het voorbereiden is. Of de administratie aan het doen is. Observeren, straffen, etc etc. Het is niet zo alsof de docent lekker zit te niksen wanneer de klas zelfstandig aan het lezen is.
Edit: jij wil dat je kind op een hoger niveau kan rekenen dan dat jouw kind bereikt met het reguliere lesprogramma. Waarom zou de school daaraan moeten meewerken? en wat doe jezelf met je kind?
Maar m.i. niet tijdens andere vakken...quote:Op dinsdag 18 februari 2020 15:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wanneer een kind binnen het reguliere lesprogramma niet volledig de stof leert beheersen die het zou moeten beheersen, is het inderdaad aan de leerkracht/school om hier extra aandacht aan te besteden. Dit zijn de basisskills die kinderen moeten beheersen aan het einde van de basisschool, het gaat niet om punniken of zo.
Dat ligt eraan. Als het kind met lezen al klaar is met AVI kan het zeker wel tijdens lezen extra instructie krijgen voor rekenen. Eventueel van de onderwijsassistent of de IB'er.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 16:13 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Maar m.i. niet tijdens andere vakken...
Dan krijg je over een tijdje een topic 'mn dochter had altijd vwo niveau maar nu alleen nog maar voor rekenen en de rest is slecht'
Ik weet niet of je wel eens in een groep 6 bent? Daar is vrijwel nooit en half uur ofzo dat de docent 'vrij' is... Als de kinderen al zelfstandig werken loop je rond, check je de voortgang, stuur je bij indien nodig en beantwoord je vragen.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 15:32 schreef Brybry het volgende:
[..]
Ik bedoel dat als de klas rustig aan het werken is aan een andere taak, lezen bijvoorbeeld, dat de docent mijn dochter dan kan helpen met rekenen...
Is toch niet gek?
Alle kinderen zijn op dat moment toch rustig aan het werk..
M'n dochter was in groep 4 al klaar met AVI,destijds de afspraak gemaakt dat wanneer de rest gaat lezen, dat zij extra hulp krijgt bij het rekenen.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 16:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat ligt eraan. Als het kind met lezen al klaar is met AVI kan het zeker wel tijdens lezen extra instructie krijgen voor rekenen. Eventueel van de onderwijsassistent of de IB'er.
Een onderwijsassistent mag geen instructie geven dus dat kan niet, IB'er zou eventueel kunnen. Maar er zijn niet veel scholen die dermate lang achter elkaar lezen dat je een reken-instructie en het oefenen kan doen.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 16:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat ligt eraan. Als het kind met lezen al klaar is met AVI kan het zeker wel tijdens lezen extra instructie krijgen voor rekenen. Eventueel van de onderwijsassistent of de IB'er.
Kennelijk heeft TS met school een dergelijke afspraak gemaakt.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 16:24 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Een onderwijsassistent mag geen instructie geven dus dat kan niet, IB'er zou eventueel kunnen. Maar er zijn niet veel scholen die dermate lang achter elkaar lezen dat je een reken-instructie en het oefenen kan doen.
En ts verlangt het dus van de leerkracht zelf, en dat vind ik dus niet heel realistisch
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |