abonnement Unibet Coolblue
pi_191550946
Hoi! Ik wil volgend jaar eens iets wat anders qua wintersport en denk erover om naar Canada te gaan. We gaan met het gezin die kant op, dus het moet een beetje kindvriendelijk zijn.

Jullie tips voor een gebied? Ik zat zelf te denken aan Big White: https://www.wintersportcanadaamerika.nl/canada/big-white.

Iemand daar ervaring mee?
pi_191562497
Niet met Canada maar wel met de VS. Ik vermoed dat het prijsniveau redelijk gelijk zal zijn dus hou goed rekening met hoe duur skipassen, huur en lessen zijn...om je een idee te geven; skipassen in de VS bij middel tot grote gebieden kosten tussen zeg 120-180$ per dag. Een weekje skiles in een groep kost je snel richting de 1000$ Pp.
  vrijdag 21 februari 2020 @ 16:42:58 #3
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_191617164
Ik ben in februari 2019 als huwelijksreis naar Whistler geweest in Canada. We vlogen op Vancouver en namen vanuit daar een bus (Whistler shuttle). Duurde ongeveer 3 uur. Het was fantastisch, omdat het skigebied zo onwijs groot was. Daardoor was je bijna overal alleen op de pistes. Overal bomen en bossen en mooie uitzichten. We hebben met een helikopter gevlogen en dan zie je pas echt hoe groot het gebied is. Het dorp zelf was heel leuk qua winkels en eetgelegenheden.

Nadelen t.o.v. Oostenrijk vond ik de lange liften (45 minuten zonder dakje in harde sneeuwval is erg koud), veel niet geprepareerde pistes (omdat het gebied zo groot is) en het was onwijs duur (skipas was rustig 120 dollar per dag). Ook geen eettentjes op de pistes (logisch, weinig klandizie), dus je moet bij de tussenstations in van die hele grote eettenten lunchen.

We hadden onze eigen spullen meegenomen in het vliegtuig, dat ging prima.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')