abonnement Unibet Coolblue
  maandag 17 februari 2020 @ 20:55:49 #101
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_191558934
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 19:00 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Hoezo ? Het werkt toch echt zo ?
Ging wel erg kort door de bocht. Geen winst maken is vaak een keuze. Je had Amazon beter kunnen aanpakken op het feit dat ze nu ook concurreren met bedrijven die produceren. Amazon verkoopt al Amazon luiers (mama bear) en breidt Amazon basics steeds verder uit. Dat is echt letterlijk ''seizing the means of production'' waar Marx het over had. Jammer dat ze dat gemist hebben.
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
pi_191559936
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:55 schreef BlackNero het volgende:

[..]

Ging wel erg kort door de bocht. Geen winst maken is vaak een keuze.
Een keuze ja? :')
Iig dan wel een "keuze" die 99% van de gewone ondernemers zich totaal niet kunnen veroorloven.
  maandag 17 februari 2020 @ 21:48:57 #103
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_191560060
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:43 schreef Farenji het volgende:

[..]

Iig dan wel een "keuze" die 99% van de gewone ondernemers zich totaal niet kunnen veroorloven.
Ja, dat is inderdaad zo. Maar kiezen om je winst uit te keren, te investeren of er iets anders mee te doen is gewoon een keuze. Daar hebben 'kleine' ondernemers ook mee te maken. Dat is verder helemaal geen waardeoordeel van mijn kant.
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
  Redactie Sport maandag 17 februari 2020 @ 23:51:48 #104
274204 crew  Mexicanobakker
pi_191562197
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:48 schreef BlackNero het volgende:

[..]

Ja, dat is inderdaad zo. Maar kiezen om je winst uit te keren, te investeren of er iets anders mee te doen is gewoon een keuze. Daar hebben 'kleine' ondernemers ook mee te maken. Dat is verder helemaal geen waardeoordeel van mijn kant.
Dat is een totaal andere keuze dan die hier gesteld wordt, al ben ik het er wel mee eens dat winst niet alles zegt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_191562241
Na ruim honderd jaar algemeen kiesrecht verliest de burger toch weer zeggenschap omdat de grote bedrijven nu de dienst uitmaken en dus feitelijk bepalen wat er wel en niet gebeurd in de wereld.
pi_191562656
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:48 schreef BlackNero het volgende:

[..]

Ja, dat is inderdaad zo. Maar kiezen om je winst uit te keren, te investeren of er iets anders mee te doen is gewoon een keuze. Daar hebben 'kleine' ondernemers ook mee te maken. Dat is verder helemaal geen waardeoordeel van mijn kant.
Ja, net als het een "keuze" is om multi miljardair te worden. Ik denk dat ik vanaf morgen elke dag honderd duizend euro op mijn spaarrekening stort, dan ben ik binnen 28 jaar miljardair!
pi_191563297
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:55 schreef BlackNero het volgende:

[..]

Ging wel erg kort door de bocht. Geen winst maken is vaak een keuze.
Dat zei hij toch ? Grote bedrijven met venture capital kunnen er voor kiezen mega-verlies te maken. Kleine bedrijfjes niet, want de eigenaren daarvan moeten er van leven. Waardoor het grote bedrijf het kleine bedrijf eenvoudig kan wegconcurreren zonder dat ze beter hoeven te zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kassamiep op 18-02-2020 05:27:00 ]
pi_191564123
Waar het verhaal nogal aan voorbijging, is dat zodra Uber daadwerkelijk ‘monopolist’ geworden is en de prijzen door het dak gaan, het gewoon mogelijk is om een Uber2, Uber3, enz. op te richten om een deel van die winst af te romen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Redactie Sport dinsdag 18 februari 2020 @ 08:28:41 #109
274204 crew  Mexicanobakker
pi_191564142
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 08:25 schreef Fred_B het volgende:
Waar het verhaal nogal aan voorbijging, is dat zodra Uber daadwerkelijk ‘monopolist’ geworden is en de prijzen door het dak gaan, het gewoon mogelijk is om een Uber2, Uber3, enz. op te richten om een deel van die winst af te romen.
Die startups hebben wel het risico om weggeconcurreerd te worden. Maar op een gegeven moment lijd je aan vertrouwensverlies.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_191564144
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 05:18 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dat zei hij toch ? Grote bedrijven met venture capital kunnen er voor kiezen mega-verlies te maken. Kleine bedrijfjes niet, want de eigenaren daarvan moeten er van leven. Waardoor het grote bedrijf het kleine bedrijf eenvoudig kan wegconcurreren zonder dat ze beter hoeven te zijn.
Inderdaad als je kritiek hebt op een item is het wel zo handig om ook even te luisteren naar wat er gesteld wordt.
Het was kritiek op het concept van fors investeren om een enorm marktaandeel te krijgen zodat men de monopolist uit kan hangen om op de langere termijn woekerprijzen te hanteren. Als je daar kritiek op wil leveren dan zou je nog kunnen stellen dat juist die woekerprijzen weer kansen bieden voor andere aanbieders omdat er "lucht in de markt zit". Ik zie Amazon ook nog niet direct bol en Coolblue kapot concurreren. Ja het is natuurlijk een bedreiging en ja ze gaan ongetwijfeld meer marktaandeel veroveren, maar bol en Coolblue hebben ook hun eigen USPs, kennis van de lokale markt en ga zo maar door.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 18 februari 2020 @ 08:37:21 #111
8369 speknek
Another day another slay
pi_191564185
En dat was eigenlijk een beetje burying the lede, het echte probleem is niet dat een monopolist woekerprijzen kan vragen, inderdaad biedt dat mogelijkheden voor nieuwe concurrentie en eventueel kan een mededingingsautoriteit nog een rol spelen. Het echte probleem, wat Lubach maar heel kort noemde, is dat die megamultinationals geen belasting afdragen doordat ze overal geld rond kunnen schuiven. Niemand kan concurreren met een bedrijf dat zo 20% extra marge heeft over elke hoopvolle start up.

[ Bericht 3% gewijzigd door speknek op 18-02-2020 09:46:27 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_191564236
En wat natuurlijk ook al vaak gebeurd is dat een concurreerde dienst die geld oplevert wordt opgekocht en langzaam wordt ingelijfd. Veel verdiensten voor de oprichter maar slechts korte tijd van nut voor de consument.
pi_191564280
Het is overigens vaak niet de consument die de dupe is, maar de kleine concurrent of juist de aanbieder van een daadwerkelijk product of dienst in het geval van brokers als thuisbezorgd, booking, de adverteerders en partijen die gevonden willen worden in het geval van Google en ga zo maar door.
Nou raken dat soort zaken de consument wel indirect, maar als er echt woekerprijzen aan de concurrent worden gevraagd dan moet ik nog zien wat er gebeurt. De consumenten kan er ook vaak wat makkelijker voor kiezen om geen gebruik te maken van een dienst, tenzij bijvoorbeeld een booking exclusiviteitscontracten sluit met hoteleigenaren bijvoorbeeld.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_191564462
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 08:25 schreef Fred_B het volgende:
Waar het verhaal nogal aan voorbijging, is dat zodra Uber daadwerkelijk ‘monopolist’ geworden is en de prijzen door het dak gaan, het gewoon mogelijk is om een Uber2, Uber3, enz. op te richten om een deel van die winst af te romen.
Echter moet daarvoor een potentiële Uber2 of Uber3 ook een dikke investeerder achter zich hebben. Of gewoon dezelfde natuurlijk, dan begin of koop je je eigen concurrent als je merkt dat je zelf langzaam weg zakt. Deed Facebook ook met Instagram :')

Prima aflevering!
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_191565126
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 08:25 schreef Fred_B het volgende:
Waar het verhaal nogal aan voorbijging, is dat zodra Uber daadwerkelijk ‘monopolist’ geworden is en de prijzen door het dak gaan, het gewoon mogelijk is om een Uber2, Uber3, enz. op te richten om een deel van die winst af te romen.
Als die start ups een durfkapitalist vinden die er jarenlang miljarden tegenaan wil pompen kan dat inderdaad. Maar dan blijft overeind dat de kleine zelfstandige daar niet tegenop kan boksen. Race naar the bottom gaat door. Voor consumenten is er dan wellicht tijdelijk een goedkoper alternatief maar dat is niet permanent. Sterker nog, het alternatief wordt vaak al heel snel opgekocht voordat het echt impact heeft kunnen maken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_191565892
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 10:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als die start ups een durfkapitalist vinden die er jarenlang miljarden tegenaan wil pompen kan dat inderdaad. Maar dan blijft overeind dat de kleine zelfstandige daar niet tegenop kan boksen. Race naar the bottom gaat door. Voor consumenten is er dan wellicht tijdelijk een goedkoper alternatief maar dat is niet permanent. Sterker nog, het alternatief wordt vaak al heel snel opgekocht voordat het echt impact heeft kunnen maken.
Om een taxibedrijf op te starten heb je geen miljarden nodig. Gewoon een bordje op je auto zetten en je bent vertrokken (bij wijze van spreken). Het idee is immers dat Uber de tarieven flink gaat verhogen zodra ze monopolist zijn en er in deze markt dus goed geld te verdienen valt, wat het aantrekkelijk maakt om toe te treden.

Ik ben het overigens wel eens met het terechte punt dat dit soort multinationals een onredelijk belastingvoordeel hebben, maar in een markt als de taxibranche is een uitkomst met een peperdure monopolist gewoon heel onwaarschijnlijk, en daarmee het voorbeeld bij Lubach onhandig gekozen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_191566306
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 08:25 schreef Fred_B het volgende:
Waar het verhaal nogal aan voorbijging, is dat zodra Uber daadwerkelijk ‘monopolist’ geworden is en de prijzen door het dak gaan, het gewoon mogelijk is om een Uber2, Uber3, enz. op te richten om een deel van die winst af te romen.
Nee, dat gaf hij toch aan? Alleen verlaagt Uber dan weer tijdelijk de prijzen tot uber2 failliet is.

Overigens is dit niks nieuws of buitenlands. AH heeft met deze tactiek twee supermarktoorlogen gewonnen en ketens met minder kapitaal gesloopt. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Prijzenoorlog
Onder deze lijn niet schrijven
pi_191567136
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 08:25 schreef Fred_B het volgende:
Waar het verhaal nogal aan voorbijging, is dat zodra Uber daadwerkelijk ‘monopolist’ geworden is en de prijzen door het dak gaan, het gewoon mogelijk is om een Uber2, Uber3, enz. op te richten om een deel van die winst af te romen.
Niet helemaal, de platformeconomie lijkt een winner-takes-it-all model te hebben. Je moet het wel heel bont maken als platform willen zowel leveranciers als klanten massaal weg willen.

Het begon het duidelijkst bij social media, mensen zitten niet zozeer op Facebook omdat het nog het beste platform is technisch gezien, maar omdat het het platform is waar iedereen op zit.
Diezelfde gedachte, hoewel nog ietwat ongetest door de tand des tijds, lijkt ook op te gaan voor thuisbezorgd, bol.com / amazon, zalando, uber en bijv die stepjes.


Dit is daarom ook een goed voorbeeld.
pi_191567187
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 13:24 schreef Adames het volgende:

[..]

Niet helemaal, de platformeconomie lijkt een winner-takes-it-all model te hebben. Je moet het wel heel bont maken als platform willen zowel leveranciers als klanten massaal weg willen.

Het begon het duidelijkst bij social media, mensen zitten niet zozeer op Facebook omdat het nog het beste platform is technisch gezien, maar omdat het het platform is waar iedereen op zit.
Diezelfde gedachte, hoewel nog ietwat ongetest door de tand des tijds, lijkt ook op te gaan voor thuisbezorgd, bol.com / amazon, zalando, uber en bijv die stepjes.


Dit is daarom ook een goed voorbeeld.
Mensen zitten niet meer op Facebook. Facebook was immers veel te groot geworden en volledig losgeslagen als bedrijf. Daarom zitten de meeste mensen nu op Instagram. Veel beter dan Facebook.

:')


In Nederland overigens is zoiets wel aan de hand bij restaurantwebsite TheFork. Die heette vroeger Iens/Seatme en was toen prima maar is nu onderdeel van Tripadvisor en daarmee ineens kneiterduur geworden, waar bij je ook nog eens bij kunt betalen voor een hogere rating.

Dat loopt in hoog tempo leeg, en kleine opensource oplossingen of de oplossing van Koninklijke Horeca Nederland winnen aan terrein. Verschil hierin is wel dat het hierin een relatief kleine groep is die de beslissing maakt. Een klein honderd a duizendtal restauranthouders die ook facturen op de mat krijgen switcht sneller dan een paar miljoen a miljard consumenten.

[ Bericht 14% gewijzigd door BlackLining op 18-02-2020 13:34:04 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  dinsdag 18 februari 2020 @ 16:12:34 #120
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_191569060
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 05:18 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dat zei hij toch ? Grote bedrijven met venture capital kunnen er voor kiezen mega-verlies te maken. Kleine bedrijfjes niet, want de eigenaren daarvan moeten er van leven. Waardoor het grote bedrijf het kleine bedrijf eenvoudig kan wegconcurreren zonder dat ze beter hoeven te zijn.
Ja, maar dat wist iedereen toch al? Dat is geen nieuws.
Bol doet dit ook!

quote:
Van sterspeler Bol.com weten we het natuurlijk niet precies, maar voormalig directeur Ropers wond er in 2016 geen doekjes om. ​Bol.com kan nog jaren zonder winst. Bol.com krijgt van Ahold de ruimte om flink te blijven groeien, zonder dat het direct wat oplevert. "Als we over twee jaar winst maken: zeer goed", liet directeur Daniel Ropers in gesprek met De Tijd weten. "Maar het zou ook een rationele overweging kunnen zijn om nog langer verlies te accepteren."
https://www.marketingfact(...)-wehkamp-en-coolblue

Mijn punt zat hem in het tweede deel van mijn post. Er zijn zat andere misstanden bij Amazon die, in mijn ogen, niet goed behandeld werden. Vandaar dat ik zei te kort door de bocht.
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
pi_191569885
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 16:12 schreef BlackNero het volgende:

[..]

Ja, maar dat wist iedereen toch al? Dat is geen nieuws.
Bol doet dit ook!
Er zijn heel veel zaken die in ZML worden behandeld niet bepaald een geheim voor me. Als je een beetje geïnformeerd bent heb je veel zaken vaak al wel meegekregen. Maar Bol is natuurlijk ook gewoon een voorbeeld van zo'n bedrijf dat op vrij aggresieve wijze markten veroverd. Die zijn bovendien ook aardig aan de weg aan het timmeren als platform / broker. Als je daarmee een aardig monopolie weet te vergaren kun je leveranciers net als bij Thuisbezorgd weer tariefsverhogingen opleggen.

quote:
[..]

https://www.marketingfact(...)-wehkamp-en-coolblue

Mijn punt zat hem in het tweede deel van mijn post. Er zijn zat andere misstanden bij Amazon die, in mijn ogen, niet goed behandeld werden. Vandaar dat ik zei te kort door de bocht.
Dan moet je de definitie van 'te kort door de bocht' even opzoeken, want dat betekent niet dat er 'ook andere problemen zijn'. Het ging ook niet specifiek over Amazon, maar over de wijze waarop met behulp van durfkapitaal wordt gepoogd een dusdanige marktpositie te verwerven dat je leveranciers of de consument kunt uitpersen als je eenmaal een monopolie hebt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 18 februari 2020 @ 17:29:35 #122
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_191569991
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 17:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dan moet je de definitie van 'te kort door de bocht' even opzoeken, want dat betekent niet dat er 'ook andere problemen zijn'.
Eens.

quote:
Het ging ook niet specifiek over Amazon, maar over de wijze waarop met behulp van durfkapitaal wordt gepoogd een dusdanige marktpositie te verwerven dat je leveranciers of de consument kunt uitpersen als je eenmaal een monopolie hebt.
Maar is dat juist niet heel kapitalistisch?
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
  Redactie Sport dinsdag 18 februari 2020 @ 17:40:34 #123
274204 crew  Mexicanobakker
pi_191570148
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 17:29 schreef BlackNero het volgende:

[..]

Eens.
[..]

Maar is dat juist niet heel kapitalistisch?
Of het kapitalistisch is of niet is niet het punt. Het punt is meer of dat de achterliggende waarden wel behartigt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zondag 23 februari 2020 @ 19:15:06 #124
370352 I
Eye for an I
  zondag 23 februari 2020 @ 20:42:33 #125
370352 I
Eye for an I
pi_191652553
pieterklok twitterde op zondag 23-02-2020 om 19:34:11 We starten de leader van #zondagmetlubach exact om 21:24:31 in op @NPO3. Dan heb je nog precies 17 seconden voordat @arjenlubach het woord neemt. Veel plezier! https://t.co/SI9WtGmP99 reageer retweet
  Redactie Sport zondag 23 februari 2020 @ 21:24:46 #126
274204 crew  Mexicanobakker
pi_191653557
Toren Gay. :')
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  † In Memoriam † zondag 23 februari 2020 @ 21:24:58 #127
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_191653568
check
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  zondag 23 februari 2020 @ 21:25:03 #128
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_191653569
:W
Isn't it ironic, don't you think
pi_191653583
Gewaagd itempje om mee af te trappen Lubach.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
  zondag 23 februari 2020 @ 21:25:42 #130
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_191653584
:W
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_191653594
:W
  zondag 23 februari 2020 @ 21:27:05 #132
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_191653608
:')
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
  zondag 23 februari 2020 @ 21:27:12 #133
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_191653610
Een mondeling jaarverslag :')
pi_191653616
Mondeling jaarverslag _O-
  zondag 23 februari 2020 @ 21:27:23 #135
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_191653617
:')
Isn't it ironic, don't you think
  zondag 23 februari 2020 @ 21:27:32 #136
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_191653622
Een mondeling jaarverslag :N
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  † In Memoriam † zondag 23 februari 2020 @ 21:27:37 #137
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_191653624
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 21:27 schreef Chia het volgende:
Mondeling jaarverslag _O-
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_191653625
Kuzu zat er ook zag ik, heeft die ook nog een inbreng gehad? :D
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_191653636
Afgehakt :D
  Redactie Sport zondag 23 februari 2020 @ 21:29:07 #140
274204 crew  Mexicanobakker
pi_191653656
_O-
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zondag 23 februari 2020 @ 21:29:18 #141
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_191653663
:D
  zondag 23 februari 2020 @ 21:29:28 #142
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_191653668
_O-
Isn't it ironic, don't you think
  zondag 23 februari 2020 @ 21:30:45 #143
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_191653696
_O-
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
pi_191653700
Alleen aan tafel willen komen als Welmoed er niet zit 8)7
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
  † In Memoriam † zondag 23 februari 2020 @ 21:31:09 #145
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_191653702
_O-
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  zondag 23 februari 2020 @ 21:31:48 #146
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_191653716
_O- _O-
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
pi_191653717
:D
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_191653719
_O-
  Redactie Sport zondag 23 februari 2020 @ 21:31:54 #149
274204 crew  Mexicanobakker
pi_191653722
_O- voorspelbaar
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zondag 23 februari 2020 @ 21:32:02 #150
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_191653726
:D
Isn't it ironic, don't you think
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')