abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_196053343
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 11:58 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

Kan iemand me een beetje de goede richting op wijzen voor meer van dit? O+
Spreekt misschien voor zich, maar check sowieso de catalogus van Drumcode (label)
https://soundcloud.com/drumcode
Moeten zij weten
pi_196055687
quote:
7s.gif Op woensdag 4 november 2020 16:01 schreef H0D3NPYL het volgende:

[..]

Spreekt misschien voor zich, maar check sowieso de catalogus van Drumcode (label)
https://soundcloud.com/drumcode
Thanks! Heb ik gedaan, maar vind er niet zoveel aan. Ben al uren op Spotify aan het struinen geweest, heb misschien 3 tracks gevonden die ik wel leuk vind :P
Maar evengoed bedankt!
pi_196363625
Ik kom per ongeluk A*S*Y*S tegen, wat ik van vroegah (90's) ken en hij maakt nog steeds super lekkere tracks!



Die laatste _O_ _O_
pi_196789370
Zonder dat domme elitaire gelul van jullie over festivals is het TECHNO topic dood. Fuck jullie. Ik weet het beter. Imponeer mij eens met techno nummers.





[ Bericht 8% gewijzigd door heracles op 17-12-2020 18:28:00 ]
Over 100 jaar weet niemand het meer
pi_196887517
Over 100 jaar weet niemand het meer
pi_196892058
Te modern, die DJ Hell plaat is 21 jaar oud die van Dozzi 16.

Maar whatever met jou valt sowieso geen land te bezeilen. Hopelijk binnenkort niet alleen maar meer praten over festivals. In ieder geval ingeloot voor Fusion benieuwd of dat door kan gaan. Zit ondertussen wel te springen om ergens te kunnen dansen, streams zijn toch niet even leuk. Elitair ook natuurlijk om niet alleen maar techno te luisteren maar dat ook graag te doen met anderen.
pi_196905796
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 22:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Te modern, die DJ Hell plaat is 21 jaar oud die van Dozzi 16.

Maar whatever met jou valt sowieso geen land te bezeilen. Hopelijk binnenkort niet alleen maar meer praten over festivals. In ieder geval ingeloot voor Fusion benieuwd of dat door kan gaan. Zit ondertussen wel te springen om ergens te kunnen dansen, streams zijn toch niet even leuk. Elitair ook natuurlijk om niet alleen maar techno te luisteren maar dat ook graag te doen met anderen.
Hopelijk wel. Rotcorona

Over 100 jaar weet niemand het meer
pi_196905989
Over 100 jaar weet niemand het meer
  donderdag 24 december 2020 @ 13:52:59 #110
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_196923403
Kent iemand nog meer nummers of artiesten zoals dit? Beetje videoclips in de stijl van de jaren 90 of fragmenten uit horror/arthouse films.
(Bij voorbaat op Spotify aangezien er veel niet terug te vinden zijn daarop..)
Wat voor subgenre is dit overigens? Retro techno? Low tempo techno?




Dit YouTube kanaal is in ieder geval een goudmijntje hiervoor: https://www.youtube.com/c/manikeizt/videos
pi_196927119
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:52 schreef warp995 het volgende:
Kent iemand nog meer nummers of artiesten zoals dit? Beetje videoclips in de stijl van de jaren 90 of fragmenten uit horror/arthouse films.
(Bij voorbaat op Spotify aangezien er veel niet terug te vinden zijn daarop..)
Wat voor subgenre is dit overigens? Retro techno? Low tempo techno?




Dit YouTube kanaal is in ieder geval een goudmijntje hiervoor: https://www.youtube.com/c/manikeizt/videos
Spotify weet ik niks vanaf. Kutplatform met beperkte catalogus dat een nutteloze middenman is en daar goed geld voor vangt terwijl de artiesten worden afgescheept met vrijwel niks, ja behalve de artiesten die toch al totaal binnenzijn sowieso boycotten die onzin. Spendeer je 10 euro of whatever zo'n abbo kost gewoon via bandcamp en download de rest van wat je luistert en het is al beter imo.

29 november films heeft een hoop clips zoals je beschrijft. Of ze veel muziek hebben zoals je bedoelt weet ik niet maar ik kom al snel uit op zoiets als dit waarvan ik denk dat het wel overeenkomsten heeft.
Ze hebben wel een zooi aan verschillende kanalen wat zoeken wat onhandig maakt.

quote:
Prima tracks hoor.

pi_196933400
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:52 schreef warp995 het volgende:
Kent iemand nog meer nummers of artiesten zoals dit? Beetje videoclips in de stijl van de jaren 90 of fragmenten uit horror/arthouse films.
(Bij voorbaat op Spotify aangezien er veel niet terug te vinden zijn daarop..)
Wat voor subgenre is dit overigens? Retro techno? Low tempo techno?




Dit YouTube kanaal is in ieder geval een goudmijntje hiervoor: https://www.youtube.com/c/manikeizt/videos
Denk dat zoiets als dit ook wel past

pi_196933918
Oh ja over het spotify punt dat ik maakte hier is wat Zanias te zeggen heeft erover.
quote:
Meanwhile, I made enough money off @bandcamp and @patreon to scrape through a year without gigs without becoming homeless, and that was only from about 500 people actively supporting me on those platforms. 500 people basically paid my wage on behalf of the rest of my thousands of listeners.
Spotify tells me 5,600 people listened to my tracks in the last week alone - if half of them bought just one track of mine off Bandcamp I’d still have made four times as much money as I did this year from Spotify streams.
The second image I’ve included here is part of the digital distribution report for @fleisch_berlin - those are real actual payout numbers for MULTIPLE streams.
Please think about where your money goes and how you can make a difference - the fairest & most ethical choice you can make is crystal clear. The streaming economy is failing creators and now more than ever we need to fix this. #fixstreaming #fuckspotify @ Spotify




  vrijdag 25 december 2020 @ 22:29:00 #115
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_196954009
quote:
Thanks! Goeie nummers, inderdaad wat ik zoek wel 🙂
pi_196959644
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196960702
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 11:58 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

Kan iemand me een beetje de goede richting op wijzen voor meer van dit? O+
Cosmic Ratio staat wel ergens in mijn top-50 O+
  woensdag 6 januari 2021 @ 19:26:12 #118
449521 Pewl
Liverpudlian
pi_197250206
Al vrij lang aan het zoek naar de vinyl met de track Rikhter - Phiom Enhah. Mijn favoriete track die het afgelopen jaar is uitgekomen. Gaan nu tweedehands voor ¤125 per stuk. Vind dat helaas iets te veel van het goede.

pi_197558339
Vandaag kaarten voor Soenda Festival gekocht, wat overigens direct uitverkocht was. Hopen dat dat eind augustus door kan gaan!
pi_197649520
Morgen ook kaartverkoop voor Smeerboel, met een aanbetaling van 10 euro. Ook dat gaan we maar proberen.
pi_197670574
En ook die is binnen. Nu start 18hrs Festival deze vrijdag ook al met de kaartverkoop dus het lijkt nu écht los te komen. Strafwerk en Lief Festival zijn ook al begonnen.
pi_197687176
Shit Smeerboel al uitverkocht. Ligt echt op fietsafstand. Naja ticketswap dan maar tzt als het doorgaat. Als ticketswap nog bestaat tzt, hun verdienmodel is ook weggevallen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_197695479
Moet zeggen dat al die festivals zelfs na zo'n tijd niks me echt totaal niet aantrekken. Matige line-ups en veel te commercieel , dan veel liever een avondje clubben. Ik snap dat ze vorig jaar geld hebben verloren maar zelfs met alleen Nederlandse artiesten moet wat beters te regelen zijn. Plus dat ik me afvraag of al die massale evenementen uberhaupt doorgang vinden.

Ik hoop vooral dat deze lui te negatief zijn.
https://ra.co/news/74460
quote:
Pamela Schobeß, chairwoman of the Berlin Club Commission, expects the city's club scene won't return in full until the end of 2022.

Schobeß, who is also the CEO of local club Gretchen, told the Deutsche Presse-Agentur that clubs "are the first to be closed and the last to be allowed to reopen," Rbb24 reports. She added that venue owners will require financial support from the government throughout this transition, as they "cannot go from 0 to 100." As it stands, support is guaranteed until June 2021.

Speaking to Resident Advisor, a representative from Friedrichshain club ://about blank agreed that everyone in the scene still has to be "very patient" and that "2021 does not really promise to be any better than the past 2020."

The statement continued: "What we know and appreciate as a club culture depends on intensity, closeness, contact, intoxicating nights, sharing and exchange. As long as there is a risk of exponential infection and people die from Covid-19 every day, a return to the dance floor is not to be expected. The corona crisis intensifies capitalist injustices and worsens the social division, so that the economic conditions for carefree clubbing also deteriorate significantly. To what extent the Berlin party situation as we enjoyed before corona can be restored at all is not foreseeable."
pi_197703673
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 00:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Oh ja over het spotify punt dat ik maakte hier is wat Zanias te zeggen heeft erover.
[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]


Heeft bandcamp een beetje aanbod? Want ik sta wel open om te switchen.
pi_197714775
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 14:13 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Heeft bandcamp een beetje aanbod? Want ik sta wel open om te switchen.
Best wel veel, maar het is meer een platform om muziek te kopen. Niet om zoals spotify te streamen, tenminste bij alles wat je koopt krijg je streams erbij. De meeste albums kun je ook zonder te kopen volledig streamen.
Probleem is dat het vrij moeilijk zoeken is. Als je op een artiest zoekt krijg je vaak bijvoorbeeld alleen de laatste release maar dan hebben ze nog meer op andere labels waar je dan weer moet zoeken. Als ik spotify gebruik vind ik ook heel vaak niet wat ik zoek want te niche maar in ieder geval is de zoekfunctie simpel en bijna iedereen heeft die app op zijn telefoon.
Ik geloof dat er tegenwoordig bijvoorbeeld voor enkel techno wel meer alternatieve streamingsdiensten een poging doen om een wat eerlijker verdienmodel te hebben maar alle grote met een goede bibliotheek zoals Amazon, Apple, Deezer gebruiken gewoon een model dat kleine artiesten niet eerlijk beloont.
Zoiets als https://formaviva.com/
quote:
A platform to discover and stream the best independent electronic music.
https://techno-club.net/
Is een vrij nieuw platform door The Advent.

Ik denk dat het meest practische gewoon is je spotify account te houden maar je geen illusie te maken dat je daarmee artiesten ondersteunt tenzij je vooral populaire muziek luistert.

Wat ik zelf doe zeker met de lockdown nu ik meer geld overhoud want ik kan al een jaar niet uitgaan is een hele zooi platen kopen en de rest download ik van redacted en gooi ik naar mijn ipod classic.

Wat van mijn laatste aankopen zijn

Maar ook muziek die heracles boosmaakt als

Etcetera etcetera.
pi_197714845
Als je trouwens net als ik geen zak te doen hebt op vrijdagavond is Reaktor wel met een dikke stream bezig

Ancient Methods en Vatican Shadow was gruwelijk.
pi_197728731
you're the sweetest cherry in an apple pie
  zondag 14 februari 2021 @ 14:53:17 #128
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_198000906

Deze zit wel heel strak in elkaar, helemaal de overgang na 4:30 _O_ als wannabe haal ik hier aardig wat tips uit.
quote:
Dat ziet er verdomd interessant uit.
pi_198180801
Morgen de kaartverkoop voor wat van die Field Lab-events. Duimen maar! Vast niet populair hier met o.a. Reinier Zonneveld maar op 't moment pak ik alles aan. ;)
pi_198353588
Veteraan Ben Sims knalt er weer regelmatig behaaglijke setjes uit.

https://soundcloud.com/glitchfestival/podcast-007
Glitch Podcast, 68 tracks in anderhalf uur.

https://soundcloud.com/wa(...)ims-in-the-warehouse
Warehouse Manifesto
Moeten zij weten
pi_199509638
Schopje
Moeten zij weten
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 00:12:30 #135
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_200705528
Iemand nog tips voor festivals in het buitenland die wél te bezoeken zijn?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_200705700
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 00:12 schreef DuTank het volgende:
Iemand nog tips voor festivals in het buitenland die wél te bezoeken zijn?
Probeer eens https://www.festicket.com/genres/techno/ (maar verwacht er niet veel van)
pi_200710938
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 00:12 schreef DuTank het volgende:
Iemand nog tips voor festivals in het buitenland die wél te bezoeken zijn?
Welke kant wil je op, lijkt me dat er te veel is om op te noemen. Rythm Bureau in Oekraïne lijkt me wel vet. Moet je wel snel zijn want is dit weekend.
pi_200742517
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 10:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Welke kant wil je op, lijkt me dat er te veel is om op te noemen. Rythm Bureau in Oekraïne lijkt me wel vet. Moet je wel snel zijn want is dit weekend.
Dat gaat ‘m niet meer worden inderdaad :’)

Maakt me niet heel veel uit, binnen Europa en als het maar goed te bereiken is.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_200751770
iemand nog tips voor lekkere lange youtube sets met goede visuals? Nieuwe tv en stereo die dit weekend getest moeten worden.
Verder zetten we een dixi in de tuin en in de keuken liggen muntjes naast de koelkast zodat je een drankje kan bestellen. :P
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_200797551
quote:
Afgelopen week overleed de First Lady of Detroit Techno, Kelli Hand. In KLUB KINK deze week een overzicht van haar werk, gevolgd door een mix van haar hand.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201142295
quote:
Mat publiek daar in Amsterdam. Ik liep mee in Utrecht en daar ging iedereen uit z'n dak.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_201737972
Wellicht een long shot maar: heeft iemand nog een kaart voor Rotterdam Rave Indoor by day over?
  maandag 11 april 2022 @ 12:56:51 #144
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_204403277
Ah, uiteindelijk toch gevonden, een topic met techno-liefhebbers.

Wie kan mij een beetje op weg helpen met het volgende. Ik ga zaterdag voor het eerst naar Awakenings op Spaarnwoude. Nu ga ik wel vaker naar feestjes waar ook techno wordt gedraaid, maar daar zijn vaak ook wel andere stijlen en dat staat ook altijd wel goed aangegeven.

Mijn hart ligt eigenlijk meer bij trance, vanwege de melodielijnen en dat je daar met een danstabletje wat meer mee kan wegspacen. Veel techno vind ik toch vaak wat saai/eentonig en herhalend. Gevolg is dat ik er dan als een zombie bij sta. Ook heel harde techno vind ik maar niets (maar dat heb ik met alle muziekstijlen: als het in het genre té hard/extreem is, haak ik af).

Ik zie her en der wel wat bekende namen maar in mijn vrije tijd luister ik sowieso nooit naar techno dus ik kan een beetje moeilijk inschatten met wat voor 'subgenres' te maken hebben. Ik ga wel wat door YT heenklikken maar wellicht kunnen jullie me ook een handje helpen.

Kijkende naar de lineup en de stages (die dus nietszeggend met letters zijn aangegeven, en niet met namen van stijlen), hoe zou je die 'labelen'?

Ik wil al een beetje een idee hebben bij welke wat meer rustigere/melodieuze stages we iig kunnen beginnen zodat we later altijd nog naar wat harders over kunnen.

https://www.awakenings.co(...)2022-saturday/91421/
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_204413221
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 12:56 schreef LuNaTiC het volgende:
Ah, uiteindelijk toch gevonden, een topic met techno-liefhebbers.

Wie kan mij een beetje op weg helpen met het volgende. Ik ga zaterdag voor het eerst naar Awakenings op Spaarnwoude. Nu ga ik wel vaker naar feestjes waar ook techno wordt gedraaid, maar daar zijn vaak ook wel andere stijlen en dat staat ook altijd wel goed aangegeven.

Mijn hart ligt eigenlijk meer bij trance, vanwege de melodielijnen en dat je daar met een danstabletje wat meer mee kan wegspacen. Veel techno vind ik toch vaak wat saai/eentonig en herhalend. Gevolg is dat ik er dan als een zombie bij sta. Ook heel harde techno vind ik maar niets (maar dat heb ik met alle muziekstijlen: als het in het genre té hard/extreem is, haak ik af).

Ik zie her en der wel wat bekende namen maar in mijn vrije tijd luister ik sowieso nooit naar techno dus ik kan een beetje moeilijk inschatten met wat voor 'subgenres' te maken hebben. Ik ga wel wat door YT heenklikken maar wellicht kunnen jullie me ook een handje helpen.

Kijkende naar de lineup en de stages (die dus nietszeggend met letters zijn aangegeven, en niet met namen van stijlen), hoe zou je die 'labelen'?

Ik wil al een beetje een idee hebben bij welke wat meer rustigere/melodieuze stages we iig kunnen beginnen zodat we later altijd nog naar wat harders over kunnen.

https://www.awakenings.co(...)2022-saturday/91421/
Niet bekend met alle namen in deze line-up maar afgaand op ervaring zou ik voor rustig/melodisch kijken bij area M of T. En naar U voor het hardere werk.
I'll give you something to do
  dinsdag 12 april 2022 @ 14:16:28 #146
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_204413466
than
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 13:38 schreef galantis het volgende:

[..]
Niet bekend met alle namen in deze line-up maar afgaand op ervaring zou ik voor rustig/melodisch kijken bij area M of T. En naar U voor het hardere werk.
thanks!

ik ga eens wat op YT doorklikken. Was zelf tot de conclusie gekomen dat X ook wel chill klinkt op basis van wat livesets die ik heb gekeken van o.a. Bart Skils en Monika Kruse.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_204413873
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 12:56 schreef LuNaTiC het volgende:
Ah, uiteindelijk toch gevonden, een topic met techno-liefhebbers.

Wie kan mij een beetje op weg helpen met het volgende. Ik ga zaterdag voor het eerst naar Awakenings op Spaarnwoude. Nu ga ik wel vaker naar feestjes waar ook techno wordt gedraaid, maar daar zijn vaak ook wel andere stijlen en dat staat ook altijd wel goed aangegeven.

Mijn hart ligt eigenlijk meer bij trance, vanwege de melodielijnen en dat je daar met een danstabletje wat meer mee kan wegspacen. Veel techno vind ik toch vaak wat saai/eentonig en herhalend. Gevolg is dat ik er dan als een zombie bij sta. Ook heel harde techno vind ik maar niets (maar dat heb ik met alle muziekstijlen: als het in het genre té hard/extreem is, haak ik af).

Ik zie her en der wel wat bekende namen maar in mijn vrije tijd luister ik sowieso nooit naar techno dus ik kan een beetje moeilijk inschatten met wat voor 'subgenres' te maken hebben. Ik ga wel wat door YT heenklikken maar wellicht kunnen jullie me ook een handje helpen.

Kijkende naar de lineup en de stages (die dus nietszeggend met letters zijn aangegeven, en niet met namen van stijlen), hoe zou je die 'labelen'?

Ik wil al een beetje een idee hebben bij welke wat meer rustigere/melodieuze stages we iig kunnen beginnen zodat we later altijd nog naar wat harders over kunnen.

https://www.awakenings.co(...)2022-saturday/91421/
Voor meer trance zou ik M pakken. Is meer melodieuze house met trance-elementen maar komt het meeste in de buurt.

Zou ook even langs U gaan bij Etapp Kyle & Daria Kolosova. Dat is een stelletje uit Oekraïne. Denk dat de sfeer daar wel tof is.
Moeten zij weten
  dinsdag 12 april 2022 @ 15:56:49 #148
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_204414190
Fijne tips, dank!
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_204911738
Zaterdag naar 909 geweest. Fijn om weer eens op een feest te zijn geweest. Was nog prima weer ook!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_204923047
O god. Ze zijn weer aan het lullen .



[ Bericht 40% gewijzigd door heracles op 31-05-2022 15:32:47 ]
Over 100 jaar weet niemand het meer
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')