abonnement Unibet Coolblue
pi_191532137
Ik ben net overgestapt van Photoshop CS5 naar CC, nu merk ik dat sommige sneltoetsen opeens anders zijn.

Een paar voorbeelden:
Als ik een Photoshop document heb met meerdere losse elementen (losse lagen) dan kon ik voorheen met Ctrl+klik op een element in het plaatje klikken en dan werd automatisch die laag geselecteerd (autoselect heet dat geloof ik), nu in CC wordt meteen die laag geselecteerd als ik ergens in het plaatje op een element klik wat op een andere laag staat. Dat wil ik niet, ik wil dat die laag alleen geselecteerd wordt als ik Ctrl+klik gebruik, ik heb alleen geen idee waar ik dit kan wijzigen en als ik er op Google vind ik hier ook niet echt informatie over.

Als ik de free transform (Ctrl+T) functie gebruik, moest ik voorheen altijd shift ingedrukt houden om de verhoudingen te behouden, als ik in CC shift ingedrukt houdt behoud hij juist niet de verhoudingen. Ik wil dat dit net zo werkt als in CS5, dus dat ik shift ingedrukt moet houden om de verhoudingen te behouden. Waar kan ik dit instellen?

Is er ook een snelle manier om in Photoshop CC alle sneltoetsen van CS5 of CS6 te activeren?
pi_192453089
Kan iemand mij alsjeblieft vertellen hoe ik de oude shortcuts weer terugkrijg?
Ik heb in CS5 mijn shortcuts al opgeslagen als preset en dat bestand geimporteerd in CC maar om proportioneel te scalen moet ik nog steeds de shift loslaten.

Ik weet dat er genoeg mensen zijn die zullen zeggen "ja maar je gebruikt proportioneel scalen veel vaker dan niet proportioneel, dus het is logischer om de shift te moeten gebruiken in die zeldzame gevallen"
Dat zal allemaal best, maar ik ben al die jaren zo gewend geraakt aan de shortcuts van de vorige versie, dat 't me nu veel meer tijd kost om dingen gedaan te krijgen, dus ik wil heel graag m'n oude shortcuts terug.
  zondag 5 april 2020 @ 20:54:55 #3
11287 kaassouffle
Medewerker v/d maand
pi_192467856
Langer op FOK! dan je oma, minder posts dan je moeder...
Platenfabriek - spotify playlists
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')