abonnement Unibet Coolblue
pi_191522631
Wie langer dan vijf jaar getrouwd is geweest (of samen kinderen heeft gekregen) is twaalf jaar lang onderhoudsplichtig voor zijn ex-partner. Helaas kan je hier niet onderuit.

https://www.scheidingspro(...)bijstand-ex-betalen/
https://www.axiusadvocate(...)ker-op-de-ex-partner

Hoe zit het nou met mensen die een samenlevingscontract hebben ondertekend? Moeten zij ook x aantal jaar de bijstand van zijn ex partner betalen? Of geldt dit alleen voor mensen die een geregistreerde partnerschap hebben ondertekend(getrouwd)?
aap
pi_191522942
Als je het in je samenlevingscontract hebt vastgelegd, dan kan die verplichting er zijn, maar dan moet dat dus wel expliciet erin staan. Anders is dit alleen zo bij geregistreerd partnerschap/ huwelijk.

Zie ook hier: https://www.eindesamenwonen.nl/alimentatie.html
pi_191522963
Als je een samenlevingscontract heb, heb je gedurende de relatie een zorgplicht naar elkaar (anders kom je niet in aanmerking voor de partnersvrijstelling voor erfbelasting), maar die zorgplicht houdt op zodra de relatie verbroken wordt. Tenzij je partneralimentatie hebt afgesproken in je samenlevingscontract natuurlijk. Wettelijk gezien is er iig geen recht op partneralimentatie
pi_191523006
En hoe zit dat met het krijgen van kinderen als je een samenlevingscontract hebt? En hoeveel moet je dan bijvoorbeeld betalen voor kinderalimentatie?
aap
pi_191523034
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:23 schreef Jaap50cent het volgende:
En hoe zit dat met het krijgen van kinderen?
Is je Google stuk?
Partneralimentatie heeft niks met kinderalimentatie van doen.
pi_191523042
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:25 schreef NanaMidi het volgende:

[..]

Is je Google stuk?
Partneralimentatie heeft niks met kinderalimentatie van doen.
Oke en hoe hoog is die kinderalimentatie?
aap
pi_191523076
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:25 schreef Jaap50cent het volgende:

[..]

Oke en hoe hoog is die kinderalimentatie?
Dat is afhankelijk van diverse factoren. Zoals de zorgverhouding van de kinderen (hoe vaak wonen de kinderen bij wie?) en inkomens van beide ouders. Is geen zinnig bedrag bij te noemen.

Doorgaans zie je dat bij een co-ouderschap (dus verdeling van tijd met kinderen 50-50) er geen kinderalimentatie betaald moet worden. Maar dan draai je dus op voor de kosten die je maakt gedurende dagen dat je kinderen bij je wonen.
pi_191524600
Toch vreemd dat die sites spreken over huwelijk/geregistreerd partnerschap, maar ook los benoemd als je simpelweg samen kinderen hebt gekregen dat vanuit gemeente bijstand op de goed verdienende ex kunnen verhalen, dat lijkt mij niet te kloppen.
pi_191525188
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:25 schreef Jaap50cent het volgende:

[..]

Oke en hoe hoog is die kinderalimentatie?
Dat kan varieren van 50 euro per maand tot tonnen per maand.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_191525305
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:25 schreef Jaap50cent het volgende:

[..]

Oke en hoe hoog is die kinderalimentatie?
Afhankelijk van de draagkracht van de betaler en de behoefte van de kinderen.
pi_191528237
Ze praten al jaren over afschaffing partneralimentatie, is dat nu niet 5 jaar ipv 12?

Zoiets stamt nog uit de tijd toen vrouwen niet werkten en toch zelfstandig kunnen leven.

Wat heeft een bijstand uitkering ermee te maken? In deze tijd vind je prima werk dus waarom zou je voor een karrige 1000 euro ? Uitkering gaan terwijl het WML ca 1650 is?
Interessant he ?
pi_191528350
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 22:04 schreef Zwolsboy het volgende:
Ze praten al jaren over afschaffing partneralimentatie, is dat nu niet 5 jaar ipv 12?

Zoiets stamt nog uit de tijd toen vrouwen niet werkten en toch zelfstandig kunnen leven.

Wat heeft een bijstand uitkering ermee te maken? In deze tijd vind je prima werk dus waarom zou je voor een karrige 1000 euro ? Uitkering gaan terwijl het WML ca 1650 is?
Als indertijd is afgesproken dat een van de partners carrière maakt en dat daarom de ander de carrière opoffert ten bate van de kinderen, dan kan het nog steeds een valide constructue zijn.

Echter vaak zijn vrouwen wel degene die parttime werken en de meeste zorgtaken op zich nemen, precies tot het moment dat er gescheiden wordt. Dan kan ze ineens net zo goed fulltime werken, omdat de alimentatie anders ineens zo duur wordt.
pi_191528958
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:23 schreef Jaap50cent het volgende:
En hoeveel moet je dan bijvoorbeeld betalen voor kinderalimentatie?
Twee keer de helft.
pi_191531517
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:25 schreef Jaap50cent het volgende:

[..]

Oke en hoe hoog is die kinderalimentatie?
Standaard bedrag is ¤450 per kind.
"Pools are perfect for holding water"
pi_191533341
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 22:30 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Twee keer de helft.
Per kind, per maand.
pi_191533863
quote:
14s.gif Op zondag 16 februari 2020 00:39 schreef probeer het volgende:

[..]

Standaard bedrag is ¤450 per kind.
Dat is echt fantastisch
Alius aliud dicit
pi_191537883
quote:
14s.gif Op zondag 16 februari 2020 00:39 schreef probeer het volgende:

[..]

Standaard bedrag is ¤450 per kind.
Per maand?
Interessant he ?
  zondag 16 februari 2020 @ 15:52:15 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191538317
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 15:18 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Per maand?
Mijn man zou zeker weten meer moeten betalen, per maand ja.
Het scheelt dat we maar één kind hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191538427
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 15:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mijn man zou zeker weten meer moeten betalen, per maand ja.
Het scheelt dat we maar één kind hebben.
Euhhh dus wanneer iemand het WML verdient, dan houdt die nauwelijks nog geld over voor zijn huur/eten/energie...
Interessant he ?
  zondag 16 februari 2020 @ 16:08:08 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191538582
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 15:58 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Euhhh dus wanneer iemand het WML verdient, dan houdt die nauwelijks nog geld over voor zijn huur/eten/energie...
Ik weet niet waarom jij denkt dat iemand die het WML verdient zoveel kinderalimentatie voor één kind zou moeten betalen, of waarom jij denkt dat mijn man het WML verdient, maar daar kan ik verder niets aan doen.

Ga vooral door met verontwaardigd doen over de hoogte van kinderalimentatie terwijl je duidelijk geen flauw idee hebt hoe dat berekend wordt en je niet even de moeite neemt om kinderalimentatie te berekenen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191538746
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 16:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik weet niet waarom jij denkt dat iemand die het WML verdient zoveel kinderalimentatie voor één kind zou moeten betalen, of waarom jij denkt dat mijn man het WML verdient, maar daar kan ik verder niets aan doen.

Ga vooral door met verontwaardigd doen over de hoogte van kinderalimentatie terwijl je duidelijk geen flauw idee hebt hoe dat berekend wordt en je niet even de moeite neemt om kinderalimentatie te berekenen.
Leer lezen jij, iemand zei standaard bedrag 450,- per maand, daar doel ik het op.
Ik zeg nergens iets over het inkomen van jou man, voortaan wat beter lezen jij.
Interessant he ?
  zondag 16 februari 2020 @ 16:20:08 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191538806
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 16:16 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Leer lezen jij, iemand zei standaard bedrag 450,- per maand, daar doel ik het op.
Ik zeg nergens iets over het inkomen van jou man, voortaan wat beter lezen jij.
Niet weten waar die ¤ 450 op slaat op FOK! :')

En ik reageerde op jouw "Per maand?" met de mededeling dat mijn man meer zou moeten betalen, hoe jij daaruit dan de conclusie trekt dat die standaard 450 per maand serieus is weet ik niet maar misschien zou je je wat meer in dat soort zaken moeten verdiepen voor je serieus ingaat op een 450 opmerking.

Dat mijn man meer kinderalimentatie zou moeten betalen is wel serieus trouwens, dat dan wel weer :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191538828
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 16:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Niet weten waar die ¤ 450 op slaat op FOK! :')

En ik reageerde op jouw "Per maand?" met de mededeling dat mijn man meer zou moeten betalen, hoe jij daaruit dan de conclusie trekt dat die standaard 450 per maand serieus is weet ik niet maar misschien zou je je wat meer in dat soort zaken moeten verdiepen voor je serieus ingaat op een 450 opmerking.

Dat mijn man meer kinderalimentatie zou moeten betalen is wel serieus trouwens, dat dan wel weer :D
Waarom heb jij nu al verdiept in hoeveel kinderalimentatie jou man moet betalen? scheiding op komst?

Het is inderdaad Fok!
Interessant he ?
  zondag 16 februari 2020 @ 16:39:56 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191539074
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 16:21 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Waarom heb jij nu al verdiept in hoeveel kinderalimentatie jou man moet betalen? scheiding op komst?

Het is inderdaad Fok!
Het is FOK! niet Fok! |:(

Ik weet ook hoeveel partneralimentatie hij zou moeten betalen, en nu? Dat zegt niets over een eventuele scheiding, het zegt alleen dat ik op basis van onze inkomens wel weet wat de bedragen zijn, en dat als er allerlei dingen geroepen wordt over "Ik verdien amper meer dan minimumloon maar moet voor 1 kind ¤ 450 kinderalimentatie en voor mijn ex ¤ 700 partneralimentatie betalen!" dat ik dan al weet dat het totale BS is, voor je zulke bedragen moet gaan betalen heb je een inkomen dat niet eens in de buurt van WML zit.

Maar goed, ik baseer de dingen die ik wel of niet post liever op feiten dan op allerlei BS die ik zelf verzonnen heb en vervolgens tot feit bombardeer terwijl ik helemaal geen kennis van de materie heb, dat is zo ongeveer het verschil tussen jou en mij, maar doe jij maar lekker alsof het raar is dat ik weet hoeveel kinderalimentatie ik zou krijgen als wij zouden scheiden....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191540421
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 15:18 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Per maand?
Ja, maar dan moet je wel elke maand storneren.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 16 februari 2020 @ 18:50:43 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191541313
quote:
14s.gif Op zondag 16 februari 2020 18:00 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, maar dan moet je wel elke maand storneren.
:D
* Leandra mist Kapt-Ruigbaard
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')