abonnement Unibet Coolblue
pi_191589944
quote:
11s.gif Op woensdag 19 februari 2020 20:17 schreef Koral het volgende:
Heb even op de website van de MLS Players Association gekeken. Van de 13 werknemers zijn er maar liefst 9 blank. :')

https://mlsplayers.org/about-us/our-team
Dat wijkt niet zoveel af met de algehele bevolkingssamenstelling van de VS
  Moderator woensdag 19 februari 2020 @ 20:23:35 #252
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_191589970
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2020 20:04 schreef matthijst het volgende:
Van racist naar skinhead.
:D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_191589980
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2020 20:04 schreef matthijst het volgende:
Van racist naar skinhead.
:D
AFCA!
pi_191592350
Zijn er eigenlijk naast het N-woord ( _O-), nog andere woorden die alleen door de eigen groep mag worden uitgesproken?
Volgens mij zijn woonwagenbewoners ook niet echt trots op de naam kamper.

Derksen maakte de vergelijking met ‘kankerjood’ en ‘kutmarokkanen’ maar dat zijn ook niet echt koosnaampjes binnen de eigen cultuur.
#12 is not for sale!
  woensdag 19 februari 2020 @ 22:36:06 #255
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_191592362
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2020 22:35 schreef Haringkop het volgende:
Zijn er eigenlijk naast het N-woord ( _O-), nog andere woorden die alleen door de eigen groep mag worden uitgesproken?
Volgens mij zijn woonwagenbewoners ook niet echt trots op de naam kamper.

Derksen maakte de vergelijking met ‘kankerjood’ en ‘kutmarokkanen’ maar dat zijn ook niet echt koosnaampjes binnen de eigen cultuur.
Faggot?
pi_191593442
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 00:28 schreef GGMM het volgende:

[..]

_O_

[ afbeelding ]
Ik was deze alweer vergeten _O- Klassieker.
Land of the free. Home of the brave.
pi_191593473
quote:
Trainer ADO Den Haag ontslagen na gebruik k-woord

‘Dat mogen alleen Hagenezen zeggen’

Alan Pardew is op staande voet ontslagen als trainer van ADO Den Haag. De Engelsman zou een liedje hebben meegezongen waar het k-woord in voorkwam. Dat ligt gevoelig: het k-woord mag alleen worden gebruikt door Hagenezen.

Meteen na het incident werd Pardew door Lex Immers apart genomen om hem te vertellen dat het niet gebruikelijk is dat mensen van buiten Den Haag het k-woord gebruiken. Pardew bood daarop zijn excuses aan, maar dat mocht niet baten. De volgende dag kreeg de Engelse oefenmeester te horen dat hij uit de club is gekankerd.
_O-
Land of the free. Home of the brave.
pi_191596665
https://nos.nl/artikel/23(...)g-jans-is-groot.html

quote:
"Op basis van wat ik weet, wat ik heb gezien en van wat ik heb gehoord, is het niet terecht dat hij nu weg is. De verbazing in de spelersgroep is ook groot. Iedereen heeft zoiets van: wat is dit allemaal? Het is ook raar. Dit heeft nog nooit iemand meegemaakt."

Volgens Van der Werff is het voorval er wel degelijk geweest. "In de kleedkamer stond muziek op en in dat rapnummer kwam vaak het n-woord voorbij. Jans zong mee en zei dus ook dat woord", vertelt de oud-speler van PEC Zwolle en Vitesse.

"Een speler ging toen naar hem toe en vertelde dat het gebruik van dat woord hier gevoelig ligt. Dat begreep Ron. Hij bood direct zijn excuses aan en dat werd geaccepteerd. Later is er blijkbaar iemand geweest die daar een klacht over heeft ingediend."

Naar de andere, door de spelersvakbond gemelde incidenten is het vooralsnog gissen. The Cincinnati Enquirer meldde in de berichtgeving dat Jans in oktober na het bezoeken van slavernijmonumenten ongepaste opmerkingen zou hebben gemaakt over het slavernijverleden. Zijn speech was bedoeld als les om tegenslagen te overwinnen, maar die viel intern niet goed.

"Dat was voor de laatste wedstrijd van het seizoen", weet de 30-jarige Van der Werff nog. "Jans gaf een soort van opheldering over de geschiedenis en de slavernij in Washington, waar we tegen speelden."

"Ik weet er het fijne niet meer van, maar hij benoemde slavernij. Ik hoorde later dat het een onderwerp is waar je niet snel over begint hier. Dat begrijp ik uit respect, maar ik ben ook van mening dat als je je als speler beledigd voelt, je dat meldt en bespreekbaar maakt."
Kortom: Lachwekkend verhaal. Wat een lafbek ben je als je het eerst accepteert en dan (omdat je niet speelt) alsnog een klacht indient. :')

Treurig. Ron, blijf lekker weg daar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2020 10:26:09 ]
pi_191596766
Of Stam nu zo'n verbetering is tov Jans? Cincinnatti had voor de Jans rel al een slechte reputatie op het gebied van bestuur, zelfs nog erger dan de krachtenvelden binnen Feyenoord. Hij weet iig wat hij zeer zeker niét moet zeggen.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  donderdag 20 februari 2020 @ 10:38:14 #260
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_191596831
Hoezo gaan ze nu weer opzoek naar een Nederlander? :')
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  donderdag 20 februari 2020 @ 10:53:02 #261
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_191597021
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2020 15:48 schreef The_Verve het volgende:
Spuit 11 Levchenko wil ook nog even wat zeggen. Een statement nog wel. :')
Hij was toch geen snelle linksbuiten?
Als je nou Spuit 11 over Overmars had gezegd.....
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_191597226
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 10:33 schreef Sabata het volgende:
Of Stam nu zo'n verbetering is tov Jans? Cincinnatti had voor de Jans rel al een slechte reputatie op het gebied van bestuur, zelfs nog erger dan de krachtenvelden binnen Feyenoord. Hij weet iig wat hij zeer zeker niét moet zeggen.
Het is vooral bizar als Jaap ja zou zeggen. Feyenoord was een bende afgelopen zomer, maar uiteindelijk was er na de transferdeadline relatieve rust. (Ware het niet dat Jaap de situatie verkeerd inschatte en het door de slechte resultaten weer onrustig werd. :D )
pi_191598292
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2020 22:36 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Faggot?
The F-word!?!!

Is dat echt overgenomen door de gay-scene?
#12 is not for sale!
pi_191598532
nope, maar er wordt wel al sinds de jaren 80 tegen geageerd. Tweede couplet van Money for Nothing moest Mark Knopfler aanpassen vanwege de zin "that lil' f*** has his own aeroplane, that lil' f*** is a millionaire". Of recenter, Fairytale of New York van The Pogues en Kirsty McColl dat met een boycot te maken kreeg.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_191599415
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:39 schreef Sabata het volgende:
nope, maar er wordt wel al sinds de jaren 80 tegen geageerd. Tweede couplet van Money for Nothing moest Mark Knopfler aanpassen vanwege de zin "that lil' f*** has his own aeroplane, that lil' f*** is a millionaire". Of recenter, Fairytale of New York van The Pogues en Kirsty McColl dat met een boycot te maken kreeg.
Maar dat is toch meer omdat iedereen van mening is dat het belediging is, vergelijkbaar met dat je hier flikker in een songtekst zou verwerken. Het is niet zo dat George Micheal de ene na de andere song met het woord 'faggot' naar buiten brengt en vervolgens verbolgen gaat doen als hetero's zijn tekst meezingen.
#12 is not for sale!
pi_191602775
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 10:25 schreef Generationalpha het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)g-jans-is-groot.html
[..]

Kortom: Lachwekkend verhaal. Wat een lafbek ben je als je het eerst accepteert en dan (omdat je niet speelt) alsnog een klacht indient. :')

Treurig. Ron, blijf lekker weg daar.
Ron wil zelf al niet meer blijven in een land waar hij zo op zijn woorden moet letten.
pi_191602929
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:15 schreef Haringkop het volgende:

[..]

The F-word!?!!

Is dat echt overgenomen door de gay-scene?
Dat zijn meestal niet zulke vreselijke jankmuilen. Die neuken je gewoon in je kont.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_191604305
Facts don't care about your feelings
pi_191605079
quote:
Hij is goed
pi_191606692
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 10:38 schreef ShevaJB het volgende:
Hoezo gaan ze nu weer opzoek naar een Nederlander? :')
Nederlandse technisch directeur hè, die ook al eerder met Stam (en ook met Jans) werkte bij PEC
pi_191606796
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 10:38 schreef ShevaJB het volgende:
Hoezo gaan ze nu weer opzoek naar een Nederlander? :')
Directeurtje heet Nijkamp dus die haalt alle Nederlanders daarheen.
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
pi_191607379
Overigens zei iemand afgelopen week in volgens mij goedenmorgen eredivisie dat Stam naar alle waarschijnlijkheid naar Amerika zou gaan. Toen was nog niet bekend dat Jans op zou stappen. Opvallend.
  maandag 24 februari 2020 @ 22:20:17 #274
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_191671970
Gelukkig weet Akwasi hoe het zit.
https://www.npo3fm.nl/nie(...)ruik-van-het-n-woord

quote:
Cincinnati ligt in Ohio, een heel conservatieve zuidelijke staat.
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 25 februari 2020 @ 07:34:22 #275
80382 manny
30 is best veel
pi_191674071
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:20 schreef matthijst het volgende:
Gelukkig weet Akwasi hoe het zit.
https://www.npo3fm.nl/nie(...)ruik-van-het-n-woord
[..]

los van zijn gebrekkige topografische kennis lijkt het verhaaltje dat meneer Akwasi daar vertelt mij vrij redelijk.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  dinsdag 25 februari 2020 @ 08:20:27 #276
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_191674458
Behalve dat stukje waar ie vindt dat je in NL het woordje niggas ook maar moet gaan piepen.
Wat een huilie.
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 25 februari 2020 @ 08:44:02 #277
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_191674659
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 07:34 schreef manny het volgende:

[..]

los van zijn gebrekkige topografische kennis lijkt het verhaaltje dat meneer Akwasi daar vertelt mij vrij redelijk.
‘Woke’ :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_191674777
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 08:20 schreef matthijst het volgende:
Behalve dat stukje waar ie vindt dat je in NL het woordje niggas ook maar moet gaan piepen.
Wat een huilie.
Aan de ene kant is dat bullshit, maar aan de andere kant is zelfs de titel op het album ni**as en heet het op de radio vaak in Paris. Tja, ik ben het met Whoopie eens, als je niet wil dat mensen het zeggen moet je het woord zelf ook niet gebruiken en zeker niet in een songtekst.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 25 februari 2020 @ 09:05:19 #279
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_191674886
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 08:55 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Aan de ene kant is dat bullshit, maar aan de andere kant is zelfs de titel op het album ni**as en heet het op de radio vaak in Paris. Tja, ik ben het met Whoopie eens, als je niet wil dat mensen het zeggen moet je het woord zelf ook niet gebruiken en zeker niet in een songtekst.
Dat laatste is zeker zo, stuitte niet zo heel lang geleden op een blogpost van ene Jessica:

quote:
I'm black, and I hate hearing the word. But it's rappers like Kanye West who are normalising it – we can't expect white people not to sing along
https://www.independent.c(...)ew-a7961461.html?amp
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  dinsdag 25 februari 2020 @ 09:59:27 #280
80382 manny
30 is best veel
pi_191675462
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 08:44 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

‘Woke’ :')
weet niet zo goed wat dat woke betekent eigenlijk.

maar anyway, punt van meneer Akwasi dat die speler gewoon een pilsje had kunnen gaan drinken met Ron en er een gesprek over voeren en dat bepaalde woorden daar gevoeliger liggen dan elders dat lijkt me een redelijke redenatie en idd een betere aanpak.

En wat betreft scheldwoorden in rap, tja als je jezelf bitch of nigger noemt dan niet klagen als iemand meezingt met een ander kleurtje / geslacht. Die speler was alleen niet de rapper uit het betreffende liedje dus....
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  dinsdag 25 februari 2020 @ 12:01:27 #281
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_191676827
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 21:44 schreef Harlekien het volgende:
Overigens zei iemand afgelopen week in volgens mij goedenmorgen eredivisie dat Stam naar alle waarschijnlijkheid naar Amerika zou gaan. Toen was nog niet bekend dat Jans op zou stappen. Opvallend.
Jacob Trunk in zie ustates nights of america!
Jolly good idee
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 25 februari 2020 @ 12:37:16 #282
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_191677302
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 09:05 schreef AgnesGru het volgende:

[..]

Dat laatste is zeker zo, stuitte niet zo heel lang geleden op een blogpost van ene Jessica:
[..]

https://www.independent.c(...)ew-a7961461.html?amp
Hier ben ik het mee eens. Je kan niet 'niggas' of 'negers' als geuzennaam aannemen om vervolgens te klagen als je ermee aangesproken wordt, laat staan zoals bij Jans, waarbij hij in principe gewoon een tekst citeert van een donker persoon.
Makkelijk tweede.
pi_191677878
verboden woorden :')
pi_191687814
Eindelijk zijn ware aard, wat een racist.
pi_191689485
https://nos.nl/artikel/23(...)ere-aanklachten.html
Jans snapt zelf ook niks van die nikkers.
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')