abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 17 februari 2020 @ 13:23:02 #51
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191551384
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 12:38 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Er worden op straat Chinezen racistisch lastiggevallen i.v.m. corona.Deze #ikchinees actie is maar een kleine actie tegen racisme.
Een kleine actie waar allerlei Chinese organisaties tijd en geld in hebben geïnvesteerd, en die ze zelfs aan de ministerraad hebben gepresenteerd. Daarom is het jammer dat e.e.a. niet wat beter is uitgedacht.
quote:
Hoe uitgebreid jij deze “kleine actie voor het goede doel” analyseert, veroordeeld en op fouten probeert te betrappen daar ken ook wat van gezegd worden haha
Tja ik zou ook een serie domme, lompe dooddoeners kunnen plaatsen, maar het is veel leuker om precies uit te vogelen waar men de fout in is gegaan zodat we er allemaal iets van kunnen leren.
pi_191551715
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 12:59 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Oh ja nu weet ik weer wie je bent. Iedere post die je hebt gemaakt gaat alleen maar over racisme en discriminatie en iedere blanke autochtoon zit per definitie al fout. Jij bent de Jerry Afriyie van Fok :Z
Oh nu ben ik opeens wel weer Jerry? Misschien val ik op tussen al die blanke Afriyies hier.
West-Melanesia
pi_191551721
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 13:23 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Een kleine actie waar allerlei Chinese organisaties tijd en geld in hebben geïnvesteerd, en die ze zelfs aan de ministerraad hebben gepresenteerd. Daarom is het jammer dat e.e.a. niet wat beter is uitgedacht.
[..]

Tja ik zou ook een serie domme, lompe dooddoeners kunnen plaatsen, maar het is veel leuker om precies uit te vogelen waar men de fout in is gegaan zodat we er allemaal iets van kunnen leren.
Meen je dat oprecht?
West-Melanesia
pi_191552887
quote:
Iets vergelijkbaars gebeurde dit weekend in een Wageningse studentenflat. Daar werden dingen als ‘Die Chinese’ (‘Sterf Chinezen’) op muren gekalkt. Dergelijke zaken is Gao op de EUR niet tegengekomen. Verhalen van toenemend racisme in het dagelijks leven hoort hij in overvloede. Leden vertellen dat als ze in de tram stappen en ineens ‘corona’ door de tram wordt geschreeuwd. Anderen werden aangesproken in de metro of supermarkt.Gao voelt zich minder veilig op de Rotterdamse straten. Normaal gaat hij ’s avonds graag even naar buiten na het eten, maar nu wil hij het risico niet opzoeken. “Straks word ik weer aangesproken of nageroepen. En ik ben niet de enige die zich zo voelt.”
https://www.erasmusmagazi(...)s-corona-next-level/
pi_191553041
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 12:29 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ja wat is precies de oorzaak en om welke oorzaak gaat het. We moeten bij de bron beginnen.
Nou, vertel.

quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 12:17 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Okee jongens en meisjes, persbericht binnengekregen, hier moest ik gierend om lachen. Dit is blijkbaar een serieuze campagne:

[ afbeelding ]

Let vooral op het extreme gebrek aan diversiteit in de foto's. Allemaal blanke hipsterfiguren. :D Kennelijk denken onze vrienden de Chinezen op weinig steun te kunnen rekenen bij onze donkere of middenoostelijke medemensen. Of ze denken dat alleen blanken racistisch kunnen zijn. Ik kan een soort van donkere armen ontwaren op die onderste foto centraal, maar dat zou ook het resultaat van een zonnebankjes kunnen zijn.
Nummer 8 met noedels bedoel je?

quote:
Enne, is het nou echt zo slim om in een campagne tegen racisme Chinees eten centraal te stellen? Over stereotypes gesproken. Doen Chinezen ook iets anders dan restaurants runnen? Kun je dat Chinese eten hier in Nederland eigenlijk uberhaupt nog met goed fatsoen ''Chinees'' noemen? Dat is namelijk niet wat je in Peking op je bord krijgt.
Tja, het zijn traditioneel Chinezen die hun versie van Indisch eten maken voor Nederlandse dorpelingen en stedelingen. Dat is al meer dan een halve eeuw oud en ik vind het iets moois. Maar de huidige generatie zoekt het niet meer in het restaurantleven en zit ook niet meer in die besloten Chinese gemeenschap.

quote:
Begeleidende tekst:
[..]

Kwetsende opmerkingen en flauwe grappen? God wat erg. Dat scootertuig dat een Chinese man van zijn fiets trapte, en vervolgens op Instragram postte ''Het was maar een Chinees'' is blijkbaar niet zo erg. Oh wacht, de dader was niet blank. ;(
Correct.

quote:
Verder is ''hardwerkend'' natuurlijk een raar argument, alsof alleen mensen die hard werken het niet verdienen om racistisch bejegend te worden. Het is tevens weer een ander stereotype over Chinezen, in gedachten zie je zo'n kok bij de Chinese afhaal druk heen en weer rennen tussen stomende noodels en bakkende babi pangang.
Best genant inderdaad.

quote:
Tenslotte: je steunt de Chinese gemeenschap door ''Chinees'' eten te vreten? Niet lachend op de foto met een Chinees, of een daadwerkelijke anti-racistische boodschap, nee... gewoon met stokjes iets Chinees eten, met je zelfvoldane lach, hipster blokjesshirt of gebreide trui, ogen gesloten hmmm wat zitten we te genieten.

Nou de racisten zullen vast zitten te sidderen achter hun keyboards. Kijk uit, hier komen de beroepsdeugers met een bak vol noodles op de foto.
Daarom gaat het zo slecht met de dorpschinees, al die haatdragende autochtone Nederlanders die niets van Babi Pangang met mes en vork moeten hebben.

Wat zou de vervolgcampagne zijn, foto's van boze witte mannen die gezellig heroine aan het inhaleren zijn?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_191553441
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 15:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nou, vertel.
[..]

Nummer 8 met noedels bedoel je?
[..]

Tja, het zijn traditioneel Chinezen die hun versie van Indisch eten maken voor Nederlandse dorpelingen en stedelingen. Dat is al meer dan een halve eeuw oud en ik vind het iets moois. Maar de huidige generatie zoekt het niet meer in het restaurantleven en zit ook niet meer in die besloten Chinese gemeenschap.
[..]

Correct.
[..]

Best genant inderdaad.
[..]

Daarom gaat het zo slecht met de dorpschinees, al die haatdragende autochtone Nederlanders die niets van Babi Pangang met mes en vork moeten hebben.

Wat zou de vervolgcampagne zijn, foto's van boze witte mannen die gezellig heroine aan het inhaleren zijn?
Ik ben ook benieuwd wat de oorzaak van deze nazi-praktijken is. Het kan toch niet alleen aan het corona virus liggen dat je zomaar een Chinees gaat uitschelden of mishandelen?
West-Melanesia
pi_191553966
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 15:54 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ik ben ook benieuwd wat de oorzaak van deze nazi-praktijken is. Het kan toch niet alleen aan het corona virus liggen dat je zomaar een Chinees gaat uitschelden of mishandelen?
Misschien gebeurt het in jouw wereld niet, maar er worden ook gewoon blanke autochtonen mishandeld hoor. Echt niet al het geweld heeft een racistisch motief. Je kan overal wel een oorzaak voor proberen te zoeken maar er zijn gewoon debielen op deze wereld... dat is niet vreemd met 7,5 miljard mensen. Alleen als het een minderheid betreft komt het sneller in het nieuws. Als er 20 mensen in elkaar geslagen worden in Amsterdam, dan komt alleen het homokoppel in de krant.
Facts don't care about your feelings
pi_191554721
Kunnen mensen die overduidelijk symptomen van aanstelleritis vertonen niet in quarantaine geplaatst worden!? Lijkt me wel zo veilig, want het ziet er naar uit dat het behoorlijk besmettelijk is.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191555082
quote:
3s.gif Op maandag 17 februari 2020 17:24 schreef Puntenjager het volgende:
Kunnen mensen die overduidelijk symptomen van aanstelleritis vertonen niet in quarantaine geplaatst worden!? Lijkt me wel zo veilig, want het ziet er naar uit dat het behoorlijk besmettelijk is.
Nee.. dat kan niet in Nederland.
pi_191590563
Kenny ja dat dacht ik wel dattie zo zou heten. Ik dacht he das vast een Kenny :D

Zijn die drie chinezen bij dwdd diezelfden als in het artikel van AD?
hide ugly hide!
ugly is the new nigger
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')