Dat was ook mijn eerste gedachte iddquote:Op donderdag 13 februari 2020 19:54 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
Je bestelling komt niet overeen met wat ze hebben geleverd dus in de fik met dat bedrijf
Klopt dit echt? Want voor alle duidelijkheid; het verhaal erachter klinkt logisch, daar ligt het niet aan. Waar het wel aan ligt is dat ze die informatie niet hebben verstrekt. Niet aan mij en niet op de website onder de productinformatie en/of algemene voorwaarden. Dus hoe kan ik weten dat wanneer ik 2 “witte” gordijnen bestel en naast elkaar ophang, de ene “crème wit” en de ander “ijs wit” is? Dat verschil in kleur is enorm.quote:Op donderdag 13 februari 2020 20:22 schreef Fer het volgende:
Tja, ijs wit, warm wit, crème wit, in principe klopt het met wat ze leveren. Internet aanbieder?
Volgens mij viel dit vroeger onder service van de zaak. Je betaalde toen toch veel te veel voor zulke gordijnen. Dan kon zo’n foutje vaak wel hersteld worden. Maar in de internet tijd is er amper marge om dit te herstellen.quote:Op donderdag 13 februari 2020 20:25 schreef mosrednA het volgende:
[..]
Klopt dit echt? Want voor alle duidelijkheid; het verhaal erachter klinkt logisch, daar ligt het niet aan. Waar het wel aan ligt is dat ze die informatie niet hebben verstrekt. Niet aan mij en niet op de website onder de productinformatie en/of algemene voorwaarden. Dus hoe kan ik weten dat wanneer ik 2 “witte” gordijnen bestel en naast elkaar ophang, de ene “crème wit” en de ander “ijs wit” is? Dat verschil in kleur is enorm.
En ja, internetaanbieder.
Ja goed, ik heb aangegeven ze ook allebei terug te willen sturen (uiterst zorgvuldig verpakt uiteraard) om van hun 2 nieuwe te ontvangen. Hier zijn ze nog niet op ingegaan.quote:Op donderdag 13 februari 2020 20:28 schreef Fer het volgende:
[..]
Volgens mij viel dit vroeger onder service van de zaak. Je betaalde toen toch veel te veel voor zulke gordijnen. Dan kon zo’n foutje vaak wel hersteld worden. Maar in de internet tijd is er amper marge om dit te herstellen.
Van het eerste gordijn is geen verpakking meer aanwezig. Op het gordijn zelf staat nergens een typenummer aangegeven.quote:Op donderdag 13 februari 2020 20:29 schreef Peter het volgende:
Hebben de gordijnen dezelfde typenummers/namen etc?
Mag je er vanuit gaan dat het één lijn is?
Of zijn ze los te bestellen en staat er alleen 'wit' ?
Naja dat blijkt dan. Wij wisten dit niet. Toevallig nog over gehad vandaag met een vriend en mijn ouders, die hadden er ook nog nooit van gehoord.quote:Op donderdag 13 februari 2020 21:06 schreef trein2000 het volgende:
Het lijkt mij wel een feit van algemene bekendheid dat stof naar gelang het verfbad iets van kleur kan wisselen .
Tja, dat zou dan alleen gelden voor het kleine gordijn. De grote is immers vorig jaar al besteld.quote:Ik gok dat je nergens recht op hebt? Ja retour sturen binnen 14 dagen mits geen maatwerk.
Dan zou je toch mogen aannemen dat, ookal bestel je in delen, het hetzelfde product en kleur is..quote:Op donderdag 13 februari 2020 20:58 schreef mosrednA het volgende:
@:peter het is zegmaar 1 merk (solona) die je kan aanvinken onder filteropties. Dan kun je aanvinken “plissé gordijnen” en dan staat er van dat merk (en die lijn) precies dát gordijn in alle verschillende maten.
Heb je werkelijk de oude retour gezonden, geld terug en een nieuwe besteld of heb je een klacht ingediend dat het vies was en geruild? In dat laatste geval sta je wel sterk, in het eerste geval heb je geen poot om op te staan lijkt mij.quote:Op donderdag 13 februari 2020 19:36 schreef mosrednA het volgende:
het smalle gordijn was vies (vette vegen van vingers). Deze hebben we teruggestuurd om vervolgens een nieuwe te bestellen.
Ja daar kun je als je het mij vraagt wel van uit gaan. Ik bedoel toen jij in de op begon over terugsturen wist ik al welke kant het opging. En ik werk niet in de gordijnenbranche hoor.quote:Op donderdag 13 februari 2020 21:12 schreef mosrednA het volgende:
[..]
Naja dat blijkt dan. Wij wisten dit niet. Toevallig nog over gehad vandaag met een vriend en mijn ouders, die hadden er ook nog nooit van gehoord.
[..]
Tja, dat zou dan alleen gelden voor het kleine gordijn. De grote is immers vorig jaar al besteld.
Maar een vraag aan jou dan; kun je er als verkoper redelijkerwijs van uit gaan dat dit algemene kennis is die een klant hoort te hebben? Want zoals ik al eerder aangaf; ze adverteren notabene met dezelfde informatie (ook afbeelding), muv de prijs en afmetingen. Dan communiceer je toch dat ze hetzelfde zijn qua kleur?
quote:Op zaterdag 15 februari 2020 11:52 schreef RubenSosa het volgende:
Dat krijg je ervan als je voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten en bestelt bij een internetaanbieder
Update jij het topic van TS of heb je je verkeerde account gebruikt? Je hebt er nogal watquote:Op woensdag 3 juni 2020 11:38 schreef mosred het volgende:
Even een update.
Ingebrekestelling verstuurd, Hornbach in verzuim getreden. 2 Dagen voor de dagvaarding schikten ze alsnog door gordijnen te leveren van dezelfde kleur wit. Deze komen vandaag binnen. Daar bovenop een schadeloosstelling van ongeveer ¤150,-.
Uiteindelijk opgelost dus.
Is een oud account die iets teveel privacy-dingetjes in de pohi had, + een beetje ragequit Dit is verder mn enige.quote:Op woensdag 3 juni 2020 21:04 schreef baskick het volgende:
[..]
Update jij het topic van TS of heb je je verkeerde account gebruikt? Je hebt er nogal wat
Fijn dat het opgelost is Dure gordijnen, dat je daadwerkelijk zou gaan dagvaarden, of principekwestie?
Hier moet ik even op terugkomen. Er is namelijk echt een hoop gebeurd nog in de weken na het openen van dit topic.quote:Op woensdag 3 juni 2020 21:16 schreef Donna het volgende:
Hebben ze nou alles opnieuw geleverd, of alleen dat ene 'anders witte' gordijn?
Normaliter als je 1 bestelling van gordijnen doet, komt alles van dezelfde rol (hetzelfde verfbad dus). Als er vervolgens aan 1 gordijn iets mankeert is het verfbad voor het nieuwe gordijn altijd anders (tenzij je geluk hebt en het een weinig populaire stof is, dan kan je nog wel eens dezelfde rol hebben). Een ander verfbad hoeft niet per se zichtbaar kleurverschil te betekenen, maar het kan wel helaas.
Zeker bij lichte kleuren valt dit dan erg op.
Ik ben benieuwd! Fijn dat het is opgelost, maar wat een slechte service van het bedrijf.quote:Op woensdag 3 juni 2020 21:54 schreef mosred het volgende:
[..]
Hier moet ik even op terugkomen. Er is namelijk echt een hoop gebeurd nog in de weken na het openen van dit topic.
Zal morgen even kijken of ik tijd heb!
Hier heeft @TS nooit antwoord op gegeven. Vind ik nog steeds wel een essentieel verschil.quote:Op donderdag 13 februari 2020 21:18 schreef qajariaq het volgende:
Heb je werkelijk de oude retour gezonden, geld terug en een nieuwe besteld of heb je een klacht ingediend dat het vies was en geruild?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |