dankjequote:Op donderdag 13 februari 2020 17:04 schreef Ifrane het volgende:
Ik weet dat de betere kennis in F&F te vinden is.
Kickje
Ze heeft inderdaad een pijnstiller gehad maar ik heb zelf niks meegekregen. Katten krijgen inderdaad oogdruppels tijdens narcose omdat de ogen dan dus open blijven. De spoedhulp zei dus ook dat het wellicht een reactie is van haar op die oogdruppels. Wat ik alleen een beetje raar vind is dat ze dat dan bij één oog wel heeft en de ander is nu gewoon al weer normaal. Tijdens het googelen las ik dus een beetje horror verhalen (Met het pipetje in het oogje prikken tijdens de oogdruppels toedienen) dus vandaar dat ik een beetje paniekerig werd. De spoedhulp was zelf inderdaad niet heel erg in de stress dus denk dat het allemaal wel zal meevallen. Hoopte eigenlijk alleen hier een beetje op een paar geruststellende verhalen van mensen die hetzelfde hadden meegemaakt en dat het dan dus gewoon de reactie van de kat op de oogdruppels was. Als je googelt krijg je natuurlijk altijd de horrorverhalen te lezen. Kijk het tot morgen aan denk ik, ook omdat ik op dit moment gewoon niet zo veel kan doen, en als ze er dan nog steeds last van heeft bel ik de dierenarts. Voel me alleen gewoon zo machteloos nu.quote:Op donderdag 13 februari 2020 17:17 schreef senesta het volgende:
Och arm meisje. Hier heb ik het zelf niet gehad bij castraties.
Katten laten vaak derde ooglid zien als ze ziek zijn/pijn hebben. Heeft ze pijnstiller gehad/ mee gekregen?
Volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) krijgen ze ook oogdruppels om te voorkomen dat oogjes uitdrogen tijdens ingreep? Wellicht dat dat wat irriteert?
Ik zou haar goed in de gaten houden. Als de spoeddierenarts er niet meteen van in de stress springt zou ik dat ook niet doen maar zeker opnieuw bellen als je het echt niet vertrouwd.
Het is jouw kat en jij kunt het beste inschatten of er echt iets aan de hand is. Ze boft met zo’n bezorgde blikopener![]()
Sterkte!
Snap ik hoor, ik ben precies zo als er iets met mijn beestjes is en het is al sneu genoeg zonder zoiets hè?quote:Op donderdag 13 februari 2020 17:41 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
Ze heeft inderdaad een pijnstiller gehad maar ik heb zelf niks meegekregen. Katten krijgen inderdaad oogdruppels tijdens narcose omdat de ogen dan dus open blijven. De spoedhulp zei dus ook dat het wellicht een reactie is van haar op die oogdruppels. Wat ik alleen een beetje raar vind is dat ze dat dan bij één oog wel heeft en de ander is nu gewoon al weer normaal. Tijdens het googelen las ik dus een beetje horror verhalen (Met het pipetje in het oogje prikken tijdens de oogdruppels toedienen) dus vandaar dat ik een beetje paniekerig werd. De spoedhulp was zelf inderdaad niet heel erg in de stress dus denk dat het allemaal wel zal meevallen. Hoopte eigenlijk alleen hier een beetje op een paar geruststellende verhalen van mensen die hetzelfde hadden meegemaakt en dat het dan dus gewoon de reactie van de kat op de oogdruppels was. Als je googelt krijg je natuurlijk altijd de horrorverhalen te lezen. Kijk het tot morgen aan denk ik, ook omdat ik op dit moment gewoon niet zo veel kan doen, en als ze er dan nog steeds last van heeft bel ik de dierenarts. Voel me alleen gewoon zo machteloos nu.
Ja maar echt he haha.quote:Op donderdag 13 februari 2020 17:45 schreef senesta het volgende:
[..]
Snap ik hoor, ik ben precies zo als er iets met mijn beestjes is en het is al sneu genoeg zonder zoiets hè?
Ik hoop dat ze misschien wat met haar pootje in haar oogje gewreven heeft en het wat geïrriteerd is en snel bijtrekt. Ze is verder wel goed wakker?
komt vast wel goed met die katquote:Op donderdag 13 februari 2020 17:52 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
Ja maar echt he haha.
Ja het eerste kwartier kwam ze niet eens de reistas uit, toen heb ik haar maar op mijn schoot gezet; na een halfjaar wou ze een stukje lopen maar viel ze gelijk om haha. Ze is wel steeds wakker, ligt voor 15 min/half uur stil naast de verwarming en dan een klein stukje lopen. Zojuist voor het eerst ook weer wat brokjes gegeten! Gaat gelukkig verder wel goed dus volgens mij.
Ja ze is best wel klein van stuk dus zou goed kunnen inderdaad.quote:Op donderdag 13 februari 2020 17:55 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
komt vast wel goed met die katmisschien was de narcose te sterk voor poezenbeest
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |