Hmm, mijn auto rijdt op 80 kmh ook wel... 20% minstens zuiniger op dat slakkengangetje. Dat scheelt dan 20% in snelheid, ritje van 30 minuten wordt, 50km, wordt dan 36min..... 6 minuten.... Voor 3,5 liter die veranderd in maybe 2,5.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:40 schreef RRD_kiter het volgende:
In de spits rij ik bij voorkeur ook gewoon achter een vrachtauto. Het scheelt me op de rit van 52 km ongeveer 6 minuten. Ik spaar op de afstand makkelijk 1 tot 2 liter benzine,
Jouw berekening klopt niet.quote:Op maandag 2 maart 2020 21:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hmm, mijn auto rijdt op 80 kmh ook wel... 20% minstens zuiniger op dat slakkengangetje. Dat scheelt dan 20% in snelheid, ritje van 30 minuten wordt, 50km, wordt dan 36min..... 6 minuten.... Voor 3,5 liter die veranderd in maybe 2,5.
Dat is een dikke 1.25 voor 6 minuten dus maarliefst 12.50 netto per uur.
Opzicht, puike deal zeg.
Die makkelijk 1 a 2 liter benzine.... Als dat werkelijk zo is dan moet je toch echt wat meer afstand gaan houden op die vrachtwagen.
Je moet niet alleen bellen maar met het hele gebouw. Ook als je melding maakt bij het meldpunt leefomgeving moet je dat niet in je eentje doen maat met het hele gebouw.quote:Op zondag 1 maart 2020 22:24 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja echt he? Of raampje intikken, handrem er af en naar voren laten rollen. Ik zei ook tegen de Handhaving bij die Audi dat ik ook wel een sleepkabel om de trekhaak wilde doen en die Audi wegslepen. Ging niet lukken zeiden ze Ik wilde het wel proberen..
[..]
Ja ik belde de politie en ik was echt boos. Ze waren daarvoor dus al geweest en hadden geen boete uitgeschreven. Handhaving konden ze niet bereiken want die werken niet op zondag.. Ze zou weer een melding maken en politie sturen. Maar ik heb er 20 min. gestaan en toen ik door de ruimte die die Mercedes vrij maakte. Daarna paar keer uit het raam gekeken maar niemand gezien..
Toen een tijdje terug het brandalarm was afgegaan in het gebouw klaagde de brandweer over een bank in de hal (hal is zo een 5 meter breed). Dus ben benieuwd wat ze van al die auto's die in de weg staan zullen vinden
Maar ja, organiseer dat maar eens...quote:Op dinsdag 3 maart 2020 07:07 schreef vipergts het volgende:
[..]
Je moet niet alleen bellen maar met het hele gebouw. Ook als je melding maakt bij het meldpunt leefomgeving moet je dat niet in je eentje doen maat met het hele gebouw.
Moet toch makkelijk kunnen even wat moeite doen en dan met zijn alle resultaat. Gemeentes en politie varen er goed bij dat niet iedereen belt want dan kunnen ze net doen of er niets aan de hand is.quote:
Want. Reken het ff uit dan.quote:
Gaat veel tijd zitten in het bereid krijgen van mensen om mee te doen. Ook komen er altijd nevenzaken aan bod die hier niets mee te maken hebben.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 07:54 schreef vipergts het volgende:
[..]
Moet toch makkelijk kunnen even wat moeite doen en dan met zijn alle resultaat. Gemeentes en politie varen er goed bij dat niet iedereen belt want dan kunnen ze net doen of er niets aan de hand is.
hehehe, klopt. Ik rij inderdaad dan in de buurt (achter) een vrachtauto. Ik vind mezelf hinderlijk voor het overige verkeer als ik 90 op de snelweg rijd terwijl het overige verkeer 130 rijdt. Dus dat doe ik alleen als ik achter een vrachtauto hang en het overige verkeer toch gaat inhalen omdat die vrachtauto er rijdt.quote:Op maandag 2 maart 2020 21:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hmm, mijn auto rijdt op 80 kmh ook wel... 20% minstens zuiniger op dat slakkengangetje. Dat scheelt dan 20% in snelheid, ritje van 30 minuten wordt, 50km, wordt dan 36min..... 6 minuten.... Voor 3,5 liter die veranderd in maybe 2,5.
Dat is een dikke 1.25 voor 6 minuten dus maarliefst 12.50 netto per uur.
Opzicht, puike deal zeg.
Die makkelijk 1 a 2 liter benzine.... Als dat werkelijk zo is dan moet je toch echt wat meer afstand gaan houden op die vrachtwagen.
maar.....die auto moest sowieso voor je invoegen dus je wist toch dat ie ging komen. (overigens snap ik je wel als die auto al remmend daar rijdt en vervolgens ook nog een andere kant blijkt te moeten).quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:05 schreef dick_laurent het volgende:
Wauw, gister weer eens mijn tuuuuuuuuter kunnen testen (was echt alweer een hele tijd geleden dat ik heb getuturd )
Ik rijd een 2-baans rotonde op, ik rijd links, echter de weg voor mij gaat gewoon rechtdoor (ik moest ook rechtdoor) en rechts naast mij rijd een auto (dus op de rechterbaan
Echter opeens besluit de auto die rechts van mij rijd dat hij toch links moet afslaan en snijdt mij opeens echt gigantisch af door plotseling twee banen naar links te gaan (al remmend ook nog) waardoor ik zwaar in de rem moet om een aanrijding te voorkomen. Zie onderstaand plaatje voor verduidelijking.
Echt. Lever je rijbewijs gewoon maar in hoor als je dit soort mongolenacties uithaalt.
[ afbeelding ]
Er hadden er al meer gebeld. Maar ze mogen gewoon niks doen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 07:07 schreef vipergts het volgende:
[..]
Je moet niet alleen bellen maar met het hele gebouw. Ook als je melding maakt bij het meldpunt leefomgeving moet je dat niet in je eentje doen maat met het hele gebouw.
Indien die auto rechtdoor was gegaan net als ik en hij had me dan gesneden, was het al niet 100% netjes geweest, maar nog semi te accepteren (want hij reed schuin achter mij, dus achter mij invoegen was sws netter en logischer).quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:01 schreef RRD_kiter het volgende:
[..]
maar.....die auto moest sowieso voor je invoegen dus je wist toch dat ie ging komen. (overigens snap ik je wel als die auto al remmend daar rijdt en vervolgens ook nog een andere kant blijkt te moeten).
ow sorry, hij zat achter je! Dan snap ik je reactie zekersquote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Indien die auto rechtdoor was gegaan net als ik en hij had me dan gesneden, was het al niet 100% netjes geweest, maar nog semi te accepteren (want hij reed schuin achter mij, dus achter mij invoegen was sws netter en logischer).
Maar aangezien hij dus last minute opeens flink gas gaf om vervolgens vlak voor mij langs 2 banen naar links te gaan is gewoon not done
Wel aparte inrichting van de stroken op die rotonde.quote:
Het is niet vreemd dat het verbruik zo toeneemt als je je bedenkt dat luchtweerstand snel toeneemt boven de 90 km/h. En verder draait de motor van je auto misschien ook meer toeren bij 130 km/h dan bij 90 km/h.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:57 schreef RRD_kiter het volgende:
[..]
hehehe, klopt. Ik rij inderdaad dan in de buurt (achter) een vrachtauto. Ik vind mezelf hinderlijk voor het overige verkeer als ik 90 op de snelweg rijd terwijl het overige verkeer 130 rijdt. Dus dat doe ik alleen als ik achter een vrachtauto hang en het overige verkeer toch gaat inhalen omdat die vrachtauto er rijdt.
Ik vind het verschil in verbruik in mijn auto overigens wel echt absurd. bij 130 haal ik maximaal 1 op 13 of 14, terwijl ik bij 90 eenvoudig 1 op 20 haal. Maar goed, op maandbasis vind ik een besparing van een kleine 100 euro door mijn rijgedrag in de spits aan te passen significant.
Dat misschien kun je wel weg laten.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:20 schreef lyolyrc het volgende:
En verder draait de motor van je auto misschien ook meer toeren bij 130 km/h dan bij 90 km/h.
Maar ja, wat doe je daartegen?quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:26 schreef oldford het volgende:
Natuurlijk draait de motor meer toeren (in dezelfde versnelling) als je harder gaat rijden.
Er staat niet dat hij in dezelfde versnelling rijdt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:26 schreef oldford het volgende:
[..]
Dat misschien kun je wel weg laten.
Natuurlijk draait de motor meer toeren (in dezelfde versnelling) als je harder gaat rijden.
Dat wil niet per sé zeggen dat hij dan ook meer verbruikt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:26 schreef oldford het volgende:
[..]
Dat misschien kun je wel weg laten.
Natuurlijk draait de motor meer toeren (in dezelfde versnelling) als je harder gaat rijden.
Nee, maar wel dit:quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:27 schreef lyolyrc het volgende:
Er staat niet dat hij in dezelfde versnelling rijdt.
In theorie heb je gelijk. 90 km/uur kan in 2 (tegen de toerenbegrenzing aan) en 130 in 5 (of 6).quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:57 schreef RRD_kiter het volgende:
Ik vind het verschil in verbruik in mijn auto overigens wel echt absurd. bij 130 haal ik maximaal 1 op 13 of 14, terwijl ik bij 90 eenvoudig 1 op 20 haal.
Gezien de toegenomen luchtweerstand zeg ik: jawel, dan kun je vanuit gaan.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:09 schreef daNpy het volgende:
Dat wil niet per sé zeggen dat hij dan ook meer verbruikt.
Is gewoon de normale rijstijl op die plek hoor.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:05 schreef dick_laurent het volgende:
Wauw, gister weer eens mijn tuuuuuuuuter kunnen testen (was echt alweer een hele tijd geleden dat ik heb getuturd )
Echt. Lever je rijbewijs gewoon maar in hoor als je dit soort mongolenacties uithaalt.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |