abonnement Unibet Coolblue
pi_191469347
Hallo allemaal,

Ik start binnenkort met een nieuwe baan vanuit huis voor een Duits bedrijf. Nu moet ik een payroll formulier invullen met gegevens, iban etc etc.

Nu loop ik tegen het volgende problemen aan, hopelijk kunnen jullie mij helpen?

Finanzamtsnummer:
Dit heb ik zover ik weet niet. ;) Is dit verplicht?

Steuerklasse & Faktor:
Bedoelen ze hier de belastingschijf mee? Dus bijvoorbeeld belastingschijf 1 en als factor 37,35%?

Kinderfreibetrag:
Kennen wij dat hier in Nederland?

Elterneigenschaft:
Het aantal kinderen?

Gesetzl. Krankenkasse:
Is dit mijn zorgverzekeraar in Nederland?

Hiernaast heb ik nog een baan in Nederland waarover ik loonheffingskorting ontvang. Deze wil ik ook blijven krijgen omdat dat loon mijn grootste inkomsten is. Kennen Duitsers ook loonheffingskortingen? Kan ik dit uit laten zetten of wordt er al belasting vanaf getrokken?

Alvast bedankt!
pi_191471965
Kunnen ze geen NL payroller inschakelen, dit lijkt mij maar omslachtig.
.
pi_191472689
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:36 schreef Fer het volgende:
Kunnen ze geen NL payroller inschakelen, dit lijkt mij maar omslachtig.
Daar ga ik helaas niet over. :(
pi_191476137
Sowieso lekker bezig, als jij woont en werkt in Nederland betaal je gewoon belasting in Nederland. Dat Duitse bedrijf moet zich zelfs melden bij de belastingdienst om in Nederland afdrachten te doen voor je.

Ik zou even bij ze aan de bel trekken dat het allemaal niet zo simpel is. Heeft waarschijnlijk wel als gevolg dat ze je niet meer aannemen :).
pi_191480776
Ik zou het voorstellen. Idee van een payrollers is eenvoud. Payroller stuurt een factuur naar de opdrachtgever en deze betaalt. Zou voor hun weinig veranderen als er een NL payroller zou factureren.

Of een misschien een Europese payroller?
.
pi_191503800
quote:
5s.gif Op woensdag 12 februari 2020 11:31 schreef Jolido het volgende:
Hallo allemaal,

Ik start binnenkort met een nieuwe baan vanuit huis voor een Duits bedrijf. Nu moet ik een payroll formulier invullen met gegevens, iban etc etc.

Nu loop ik tegen het volgende problemen aan, hopelijk kunnen jullie mij helpen?

Finanzamtsnummer:
Dit heb ik zover ik weet niet. ;) Is dit verplicht?

Steuerklasse & Faktor:
Bedoelen ze hier de belastingschijf mee? Dus bijvoorbeeld belastingschijf 1 en als factor 37,35%?

Kinderfreibetrag:
Kennen wij dat hier in Nederland?

Elterneigenschaft:
Het aantal kinderen?

Gesetzl. Krankenkasse:
Is dit mijn zorgverzekeraar in Nederland?

Hiernaast heb ik nog een baan in Nederland waarover ik loonheffingskorting ontvang. Deze wil ik ook blijven krijgen omdat dat loon mijn grootste inkomsten is. Kennen Duitsers ook loonheffingskortingen? Kan ik dit uit laten zetten of wordt er al belasting vanaf getrokken?

Alvast bedankt!
Hier vind je alles:

https://grenzinfo.eu/nl/i(...)werken-in-duitsland/
pi_191504602
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 22:58 schreef Fer het volgende:
Ik zou het voorstellen. Idee van een payrollers is eenvoud. Payroller stuurt een factuur naar de opdrachtgever en deze betaalt. Zou voor hun weinig veranderen als er een NL payroller zou factureren.

Of een misschien een Europese payroller?
Een Duits payrolling-bedrijf is toch een Europese payroller?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_191505613
quote:
Behalve dat hier eigenlijk niets grensoverschrijdends plaatsvindt. Hij woont in Nederland en blijft in Nederland werken, ze moeten dus alles in Nederland regelen. Alle zaken waar zij naar vragen spelen alleen als hij ook echt in Duitsland zou werken.
  vrijdag 14 februari 2020 @ 19:02:06 #9
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_191507581
2 banen, in het buitenland, payroller, nummers en termen die je niet snapt.

Je gaat al rap richting "ik zou eens met de belastingdienst of een financieel adviseur bellen"
Dum de dum
pi_191507630
Volgens mij valt dit geheel onder de Nederlandse wetgeving regels en belastingen. Persoonlijk zou ik er van zien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')