edit: behandelen? het is geen enge ziekte je moet je er alleen een beetje op trainen dat je minder spelfouten maakt en beter leest wat er nu echt staat soms lees ik zo snel dat ik uit een zin iets heel anders maak dan wat er echt staat.
[Dit bericht is gewijzigd door PoisonouS op 14-01-2003 17:21]
quote:Ik zou beginnen met een gesprek met je huisarts. Die zal je toch door moeten verwijzen, volgens mij.
Op dinsdag 14 januari 2003 17:13 schreef kepler het volgende:
Ik zat net te kijken op www.dyslexie.nl en ik heb ongeveer de helft van de eigenschappen die ze daar noemen.
Ik had al een tijdje zo'n idee dat ik licht dyslectisch ben, maar kan ik hiermee gewoon naar mn huisarts?? Of moet ik hiervoor een speciale afspraak maken met een psycholoog?
Ik weet het niet zeker of ik het heb, maar wil het nu (na het lezen van de eigenschappen) dit wel laten testen en eventueel behandelen.
Iemand ervaring mee?
quote:met behandelen bedoel ik oefeningen die het kunnen verbeteren ofzo. Ik weet wel dat het niet te 'genezen' is, en dat het ook geen enge ziekte is
Op dinsdag 14 januari 2003 17:20 schreef PoisonouS het volgende:
ik zelf heb ook dyslexie en ben getest op een test centrum, de meeste scholen hebben wel een lijntje daarheen of hebben zelf een test centrum dus ga naar een decaan en leg het uit en die zal je dan waarschijnlijk wel doorverwijzen. maar naar de huisarts gaan heeft denk ik minder veel zin maar is denk ik ook wel mogelijkedit: behandelen? het is geen enge ziekte je moet je er alleen een beetje op trainen dat je minder spelfouten maakt en beter leest wat er nu echt staat soms lees ik zo snel dat ik uit een zin iets heel anders maak dan wat er echt staat.
Maar ik zit op de TU Delft, ff zoeken of ze daar iets hebben. Anders ga ik wel ff langs mn huisarts dan.
quote:dat heb ik dus ook, dacht eerst dat ik langzamer moest lezen, maar dat helpt niet veel.
soms lees ik zo snel dat ik uit een zin iets heel anders maak dan wat er echt staat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |