abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_199335982
Leuke uitzending!

Veenhuizen ben ik ooit eens tegengekomen bij genealogisch onderzoek, bleek dat een verre oudoom daar in een van de gestichten was overleden. :o

De buik van Vincent blijft ook een wonderlijk fenomeen. :P
  zaterdag 8 mei 2021 @ 21:55:13 #52
2651 svann
night-hawk
pi_199336428
Leuk dat het weer begonnen is.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_199336444
Wat een randdebielen wonen daar joh, beelden slopen en hunebedden vernielen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_199336587
Ik heb zelf in Assen gewerkt. Liep dagelijks langs Mannes. Lunchte vaak aan de brink. Wist niet dat Lodewijk Napoleon Assen stadsrechten gaf. Of dat hunebedden dus dekens van zand over zich moeten hebben. Weer wat nieuws meegekregen.

Volgende week Nijmegen. Maarten is meer geïnteresseerd in de maquette dan het schilderij |:)
mag het weten
  zaterdag 8 mei 2021 @ 22:14:28 #55
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_199336731
Wat is er eigenlijk aan de hand met het buikje van van Vincent
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  zaterdag 8 mei 2021 @ 22:28:55 #56
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_199336962
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 21:30 schreef Tourniquet het volgende:

De buik van Vincent blijft ook een wonderlijk fenomeen. :P
Volgens mij trekt ie expres voor deze uitzendingen altijd hetzelfde morsige regenjackje en die vieze trui met een vlek op z'n buik aan. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 8 mei 2021 @ 22:30:14 #57
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_199336978
Verder wel leuk om het provinciestadje Assen eens te zien.
Het station waar @Isabeau elke keer komt is wel wonderlijk met die enorme (nu al weer bijna instortende) hond ervoor.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_199337045
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:06 schreef Joosie200 het volgende:
Ik heb zelf in Assen gewerkt. Liep dagelijks langs Mannes. Lunchte vaak aan de brink. Wist niet dat Lodewijk Napoleon Assen stadsrechten gaf. Of dat hunebedden dus dekens van zand over zich moeten hebben. Weer wat nieuws meegekregen.

Volgende week Nijmegen. Maarten is meer geïnteresseerd in de maquette dan het schilderij |:)
Jazeker, alleen Coevorden en Meppel hebben in Drenthe ‘echte’ stadsrechten gekregen. Na 1800 werden nog wel enkele symbolische stadsrechten uitgedeeld aan onder meer Assen.
Overigens stellen stadsrechten tegenwoordig niets meer voor. Een plaats zonder stadsrechten een dorp noemen (Almere, Lelystad, Hilversum, Apeldoorn, Hengelo) is dan ook achterhaald.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 mei 2021 @ 23:13:15 #59
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_199337532
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:35 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Jazeker, alleen Coevorden en Meppel hebben in Drenthe ‘echte’ stadsrechten gekregen. Na 1800 werden nog wel enkele symbolische stadsrechten uitgedeeld aan onder meer Assen.
Overigens stellen stadsrechten tegenwoordig niets meer voor. Een plaats zonder stadsrechten een dorp noemen (Almere, Lelystad, Hilversum, Apeldoorn, Hengelo) is dan ook achterhaald.
Sinds de eerste gemeentewet van 1848 hebben stadsrechten geen betekenis meer :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_199337617
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:30 schreef golfer het volgende:
Verder wel leuk om het provinciestadje Assen eens te zien.
Het station waar @:Isabeau elke keer komt is wel wonderlijk met die enorme (nu al weer bijna instortende) hond ervoor.
Oh die hond staat er al een hele tijd niet meer. Wordt gerestaureerd. Hij stond er nog maar een paar jaar, werd veel te duur en het herstel is ook slechts 90.000 euro.

quote:
De aanschaf van Mannes kostte 150.000 euro en de onderhoudskosten voor tien jaar werden geschat op zo’n 30.000 euro. Met de reparatie is dat inmiddels al drie keer zoveel. De ellende met de hond begon ruim een half jaar na de onthulling.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 8 mei 2021 @ 23:26:17 #61
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_199337666
Das een dure timmerman/loodgieter. -O-
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zondag 9 mei 2021 @ 00:04:49 #62
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_199338024
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:21 schreef Isabeau het volgende:

Oh die hond staat er al een hele tijd niet meer. Wordt gerestaureerd. Hij stond er nog maar een paar jaar, werd veel te duur en het herstel is ook slechts 90.000 euro.

Wow.
De aflevering over Assen zelf wel gezien?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_199338145
quote:
11s.gif Op zondag 9 mei 2021 00:04 schreef golfer het volgende:

Wow.
De aflevering over Assen zelf wel gezien?
Nee, misschien kijk ik het nog terug als het vannacht rustig is.

edit: dit was de eerste keer dat ik De van Rossems zag, leuk programma hoor :Y En ik moet toch echt een keer naar Veenhuizen dit jaar, daar ben ik nog nooit geweest en zo heel ver woon ik daar ook niet van af.

[ Bericht 23% gewijzigd door Isabeau op 09-05-2021 06:23:09 ]
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 9 mei 2021 @ 09:54:54 #64
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_199339942
Ik wist dat het gisteren uitgezonden zou worden maar was het vergeten. Dus heb ik het net als inwoner van Assen even teruggekeken. Bijna trots op mijn rustig provinciestadje.

Verder niks nieuws gehoord maar dat is ook wel lastig als je ook lid bent van de Asser historische vereniging. De van Rossems zijn altijd heerlijk om naar te luisteren en te kijken. Alsof ze zich rot vervelen maar niet doen. _O_

Oh ja en verder mag Vincent van Rossem een fantastisch goed bod doen op mijn huis dat door één van die 6 architecten is gebouwd in de gewenste woonwijk van Vincent. Ter overweging dan. Ik had geen idee dat ze in mijn straat gefilmd hebben.

Ik verheug mij alweer op Nijmegen volgende week.

[ Bericht 0% gewijzigd door ondeugend op 09-05-2021 10:02:04 ]
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_199340475
Weer dik 889.000 kijkers. NPO wil veRJonGeN.
pi_199340662
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 10:38 schreef Zipportal het volgende:
Weer dik 889.000 kijkers. NPO wil veRJonGeN.
Prima kijkcijferaantal als we daar op willen sturen. Verder wel grappig dat Assen niet meer heeft te bieden dan een nieuw museum, opvoedkolonies en een station. En een hond die al uit elkaar valt :').
  zondag 9 mei 2021 @ 11:17:26 #67
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_199340985
Het is jammer dat ze er inmiddels te oud voor zijn maar anders had ik als programmadirecteur de Van Rossems de hele wereld over laten reizen om al kibbelend hun commentaar te geven :Y
pi_199341012
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 10:38 schreef Zipportal het volgende:
Weer dik 889.000 kijkers. NPO wil veRJonGeN.
Ik heb het later teruggekeken als jongere, wordt niet meegenomen dan zeker.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 9 mei 2021 @ 11:29:07 #69
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_199341111
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 10:53 schreef Brembo het volgende:

[..]

Prima kijkcijferaantal als we daar op willen sturen. Verder wel grappig dat Assen niet meer heeft te bieden dan een nieuw museum, opvoedkolonies en een station. En een hond die al uit elkaar valt :').
Er is vast gekozen voor Assen omdat anders de Drentenaren achtergesteld worden. Oftewel Randstad vs. provincie.

Of ben ik nu te pessimistisch.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 9 mei 2021 @ 12:01:59 #70
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_199341469
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 11:17 schreef Breekfast het volgende:
Het is jammer dat ze er inmiddels te oud voor zijn maar anders had ik als programmadirecteur de Van Rossems de hele wereld over laten reizen om al kibbelend hun commentaar te geven :Y
In de eerste seizoenen gingen ze regelmatig de grens over en later hebben Maarten en Vincent zonder Sis nog een hele serie over Berlijn gemaakt. (Broeders in Berlijn).
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 9 mei 2021 @ 12:20:21 #71
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_199341690
quote:
6s.gif Op zondag 9 mei 2021 11:29 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Er is vast gekozen voor Assen omdat anders de Drentenaren achtergesteld worden. Oftewel Randstad vs. provincie.

Of ben ik nu te pessimistisch.
Aan de andere kant, Nederland is groter dan de randstand ;)
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  zondag 9 mei 2021 @ 12:27:50 #72
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_199341788
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:20 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Aan de andere kant, Nederland is groter dan de randstand ;)
Ik woon zelf ook niet in de Randstad. Woon in Den Helder. Van Noord-Holland wordt dan gezegd dat het in de Randstad ligt, dus over Den Helder wordt niet gesproken als "in de provincie", want het ligt in Noord-Holland. Maar als je inzoomt is de regio hier geen Randstad. Dan val je dus buiten beide definities. ;(
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator / Redactie Sport zondag 9 mei 2021 @ 12:28:47 #73
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_199341799
quote:
9s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:27 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik woon zelf ook niet in de Randstad. Woon in Den Helder. Van Noord-Holland wordt dan gezegd dat het in de Randstad ligt, dus over Den Helder wordt niet gesproken als "in de provincie", want het ligt in Noord-Holland. Maar als je inzoomt is de regio hier geen Randstad. Dan val je dus buiten beide definities. ;(
*start*
Hier is de boot naar Texel. Mooie plek. Neem de boot vooral.
*aftiteling.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_199341834
quote:
9s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:27 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik woon zelf ook niet in de Randstad. Woon in Den Helder. Van Noord-Holland wordt dan gezegd dat het in de Randstad ligt, dus over Den Helder wordt niet gesproken als "in de provincie", want het ligt in Noord-Holland. Maar als je inzoomt is de regio hier geen Randstad. Dan val je dus buiten beide definities. ;(
maar het positieve is, dat je gewoon tegen de rest van wereld , kan zeggen, ik ben nou een Hollander. want ik woon in het gebied wat ze Holland noemen.
  zondag 9 mei 2021 @ 12:41:44 #75
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_199341981
quote:
6s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:28 schreef borisz het volgende:

[..]

*start*
Hier is de boot naar Texel. Mooie plek. Neem de boot vooral.
*aftiteling.
Hebben hier meer musea dan Assen :{w

+ Rijkswerf Willemsoord (kun je al een aflevering op zichzelf over maken)
+ Stelling van Den Helder (ouder dan die van Amsterdam!)
met 200 jaar oude forten (waarvan zelfs eentje nog in gebruik door de marine)
+ Nationaal Monument voor het Reddingswezen (+ andere monumenten)
+ Botanische tuin!
+ Huisduinen met fort+museum
+ Kunst/natuurgebied De Nollen!
+ Voor de architectuur genoeg te vertellen over alle kleine huisjes of de wederopbouwgebouwen

En wat te denken van het historische centrum dat in de oorlog met de grond gelijk is gemaakt en waar na de oorlog een complete nieuwe buurt is gebouwd.

Valt dus prima een aflevering over te maken. Maarten kan helemaal los over de geschiedenis.

Meeste natuur/strand/duinen nog niet eens genoemd.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')