abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 19 februari 2020 @ 20:41:13 #151
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191590205
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 20:37 schreef Szura het volgende:

[..]

Is ie vergeten dat er iets van 13 observatieposten omsingeld zijn?

Dit krijg je als je als megalomane sultan uit complete paranoia iedereen als vermeende tegenstander ziet en in de cel laat flikkeren. De man is een beetje van het padje hé :'). Gaat de lira ook leuk vinden.
Ja, een deel van zijn militairen zijn sitting ducks. Alle militairen in die 13 posten worden afgeslacht zodra hij Assad gaat aanvallen. Lekker dan.
  woensdag 19 februari 2020 @ 20:41:47 #152
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191590214
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 20:38 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Teleurstelling ervaren als The Donald de telefoon niet opneemt.
Misschien topicje in Klaagbaak daarover dan.
pi_191592178
Rusland dreigt een strategische fout te maken door niet akkoord te gaan met de Astana-grenzen. Als de Turkse oorlogsmachine eenmaal op gang komt, krijgt niet alleen Idlip maar ook Haleppo en Manbij een PTT-kantoor.

Turkije vroeg tijdens eerdere militaire operaties in o.a. Syrië en Irak ook niet om steun of toestemming van de VS of welk land dan ook. Ik zou niet weten waarom dat nu anders is.

Wat me overigens opvalt aan de Russisch-Turkse besprekingen over het lot van Idlip: Iran zit niet aan tafel, ondanks het Iraanse aanbod om te bemiddelen.
  woensdag 19 februari 2020 @ 22:41:49 #154
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191592482
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 22:27 schreef Bilge het volgende:
Rusland dreigt een strategische fout te maken door niet akkoord te gaan met de Astana-grenzen. Als de Turkse oorlogsmachine eenmaal op gang komt, krijgt niet alleen Idlip maar ook Haleppo en Manbij een PTT-kantoor.

Turkije vroeg tijdens eerdere militaire operaties in o.a. Syrië en Irak ook niet om steun of toestemming van de VS of welk land dan ook. Ik zou niet weten waarom dat nu anders is.

Wat me overigens opvalt aan de Russisch-Turkse besprekingen over het lot van Idlip: Iran zit niet aan tafel, ondanks het Iraanse aanbod om te bemiddelen.
Rusland is altijd een maat te groot geweest voor Turkije en nu nog steeds. Wat denkt Turkije, dat ze Rusland kunnen dicteren? Die fout komt ze enorm duur te staan. Zelfs tegen de SAA zal het geen walk in the park voor ze zijn. Tegen IS hadden ze al moeite _O-
pi_191592807
Treurig om te zien dat sommigen het ontvolken van gebieden in Idlib steunen.
  donderdag 20 februari 2020 @ 00:26:56 #156
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191593788
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 22:57 schreef polderturk het volgende:
Treurig om te zien dat sommigen het ontvolken van gebieden in Idlib steunen.
Nee, dat is een gevolg van het verwijderen van de door Turkije gesteunde jihadisten, waar HTS ook bij hoorde.

Ontvolking en vluchtelingenstromen zijn niemands wens. Daarnaast ben jij een gigantische hypocriet, daar de acties van Turkije net zo goed tot ontvolking en vluchtelingenstromen hebben geleid. Dat ontken je en die acties steun jij, maar niemand beschuldigt jou in dit topic ervan ontvolking te steunen. Dat is namelijk een dieptepunt in een discussie dat maar weinigen willen bereiken.

Maar goed, jij ontkent ook één van de ergste genocides ooit gepleegd.
pi_191593910
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 22:57 schreef polderturk het volgende:
Treurig om te zien dat sommigen het ontvolken van gebieden in Idlib steunen.
Ja he. Hoe reageerde jij op t verjagen van de koerden?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  donderdag 20 februari 2020 @ 04:57:34 #158
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191594660
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 00:43 schreef marsan het volgende:

[..]

Ja he. Hoe reageerde jij op t verjagen van de koerden?
Daarom. Alle Turken in dit topic zijn zo lachwekkend hypocriet. Het ding is ook nog dat ze het zelf niet eens door hebben.
pi_191595333
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 22:41 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Rusland is altijd een maat te groot geweest voor Turkije en nu nog steeds. Wat denkt Turkije, dat ze Rusland kunnen dicteren? Die fout komt ze enorm duur te staan. Zelfs tegen de SAA zal het geen walk in the park voor ze zijn. Tegen IS hadden ze al moeite _O-
Wat ben je toch een onnozele gans.

Rusland heeft een krachtig leger en is 1 op 1 significant sterker dan Turkije. Maar om zijn imperiale ambities waar te maken, en in de rivaliteit met de VS en China niet verder achter te raken, zal Rusland wereldwijd een legio aan hoofdpijndossiers moeten managen waardoor het zijn gelimiteerde machtsmiddelen niet volledig kan kanaliseren op 1 front. Het land moet per dossier een kosten-batenanalyse maken en waken voor imperial overstrech. In zijn rivaliteit met China en de VS is vriendschap met Turkije waardevol en de vijandschap pijnlijk. Een Russische diplomaat verwoordt dit als volgt:

“Russia cannot operate in the Middle East if it’s in conflict with Turkey,” former Kremlin adviser Gleb Pavlovsky said. While Erdogan “strongly irritates” Putin, the Russian president needs him.

Rusland en Turkije hebben diepe economische, politieke en militaire banden gesmeed. Is controle over een Syrische provincie het waard om deze warme banden om te zetten in vijandschap?

Tijdens de Afrin-operatie opende Rusland het Syrische luchtruim voor Turkse vliegtuigen om de pro-Amerikaanse YPG/PKK een lesje te leren. Ik sluit niet uit dat hetzelfde scenario zal plaatsvinden jegens de Iraanse milities. Een poosje terug vochten pro-Iraanse Assadisten tegen pro-Russische Assadisten met tientallen doden tot gevolg.

Dat Assad en Iraanse milities geen partij voor het Turkse leger zijn, heeft de snelle opmars van het Vrije Syrische Leger voor de Russische inmenging bewezen. Het Assad-regime stond toen op omvallen.
  donderdag 20 februari 2020 @ 08:35:42 #160
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191595627
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 07:54 schreef Bilge het volgende:

[..]

Wat ben je toch een onnozele gans.

Rusland heeft een krachtig leger en is 1 op 1 significant sterker dan Turkije. Maar om zijn imperiale ambities waar te maken, en in de rivaliteit met de VS en China niet verder achter te raken, zal Rusland wereldwijd een legio aan hoofdpijndossiers moeten managen waardoor het zijn gelimiteerde machtsmiddelen niet volledig kan kanaliseren op 1 front. Het land moet per dossier een kosten-batenanalyse maken en waken voor imperial overstrech. In zijn rivaliteit met China en de VS is vriendschap met Turkije waardevol en de vijandschap pijnlijk. Een Russische diplomaat verwoordt dit als volgt:

“Russia cannot operate in the Middle East if it’s in conflict with Turkey,” former Kremlin adviser Gleb Pavlovsky said. While Erdogan “strongly irritates” Putin, the Russian president needs him.

Rusland en Turkije hebben diepe economische, politieke en militaire banden gesmeed. Is controle over een Syrische provincie het waard om deze warme banden om te zetten in vijandschap?

Tijdens de Afrin-operatie opende Rusland het Syrische luchtruim voor Turkse vliegtuigen om de pro-Amerikaanse YPG/PKK een lesje te leren. Ik sluit niet uit dat hetzelfde scenario zal plaatsvinden jegens de Iraanse milities. Een poosje terug vochten pro-Iraanse Assadisten tegen pro-Russische Assadisten met tientallen doden tot gevolg.

Dat Assad en Iraanse milities geen partij voor het Turkse leger zijn, heeft de snelle opmars van het Vrije Syrische Leger voor de Russische inmenging bewezen. Het Assad-regime stond toen op omvallen.
Oh ja, werkelijk?

Grappig dat je over imperial overstretch begint. Laat me denken, welk land zou daar nog meer last van kunnen hebben met intensieve operaties in eigen land, een bezettingsmacht in het Griekse eiland Cyprus, operaties in Noord-Irak, operaties in Libië en in Syrië? Het is.......Turkije!

Rusland en Turkije hebben geen warme banden. Ze hebben een opportunistische vriendschap ontwikkeld waarbij Rusland niet tot het einde der tijden intrinsiek gemotiveerd is om deze ten koste van haar eigen belangen in stand te houden. Waar heeft Rusland precies Turkije voor nodig? Turkije ligt aan de bovenrand van het Midden-Oosten en is erg geïsoleerd in het Midden-Oosten dankzij haar rabiate leider. Het leger van Turkije vormt geen enkele bedreiging voor Rusland. Ook in Syrië niet. Het luchtruim is van Rusland en dat kan Turkije niet veranderen. Elke opmars zal gestopt worden door een combinatie van kruisraketten, bombardementen, SAA, Hezbollah, SDF en Iraanse milities.

De reden dat de SAA uit elkaar viel was omdat zij op te veel fronten tegelijk moesten vechten met een leger geplaagd door deserteurs, slechte moraal en een uitstekend bewapende tegenstander met TOWs enerzijds en de IS gekken op hun hoogtepunt met Captagon anderzijds.

Binnen dat gegeven is de SAA teruggetrokken naar een verdedigbare positie waarbij de essentiële posities voor het regime zoals Damascus, Hama en Homs en Latakia nog in handen waren.

Het is lachwekkend hoe jij en andere Turken altijd de geopolitieke invloed van Turkije overschatten. Turkije is net als Nederland geen wereldmacht meer op het toneel. Maar zelfs Nederland kan nog meer gedaan krijgen door de goede band met Duitsland, Amerika en vriendschappen met allerlei landen.
pi_191595919
Plagerijtjes onderelkaar

ibrashino twitterde op woensdag 19-02-2020 om 20:50:37 #US army vehicle pushes #Russia police vehicle off the road, today, eastern Qamishli NE #Syria. https://t.co/X5RNPyqafL reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_191595944
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 04:57 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Daarom. Alle Turken in dit topic zijn zo lachwekkend hypocriet. Het ding is ook nog dat ze het zelf niet eens door hebben.
Het is toch te lachwekkend voor woorden dat mensen die naar anderen wijzen met betrekking tot genocides zelf een genocide steunen.

Een miljoen burgerdoden en 10 miljoen vluchtelingen.
Assad die doelbewust babies bombardeert en mensen die dat toejuichen :r

Wat een hypocrisie. Om te kotsen.

Hier AsSaddisten die een barrelbom droppen op burgers.

pi_191595995
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 22:57 schreef polderturk het volgende:
Treurig om te zien dat sommigen het ontvolken van gebieden in Idlib steunen.
Doel heiligt de middelen. Blah. Blah. Het is zo sneu voor de burgers, maar ja die Nusra lui zitten daar en om die burgers een gunst te doen moeten de Russen ziekenhuizen, markten en andere burger doelen doelbewust vernietigen, want dat is de enige manier om die terroristen aan te pakken. Dat burgers vervolgens in martelkamers van het regime eindigen achja. Dit users hebben daar geen last van dus zal ze niks fucken ook.

Dit soort trieste lui hebben lak aan die burgers het enige waar waarde aan hechten is dat Nusra daar wordt uitgeschakeld omdat zij mogelijk ooit in de toekomst het westen zouden kunnen bedreigen. İets wat overigens nog nooit is gebeurd.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_191596032
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 00:43 schreef marsan het volgende:

[..]

Ja he. Hoe reageerde jij op t verjagen van de koerden?
De Turken hebben nog nooit doelbewust burger doelen aangevallen om ze te verjagen. Dat is geen onderdeel van de Turkse evenals Amerikaanse manier van oorlogsvoering. De Russen daar tegenover doen wat we nu zien gebeuren in idlib totale ontvolking van een provincie. Vanuit een militair bogenpunt begrijp ik het wel. Echt is lekker makkelijk innemen met de grondttroepen, maar geen enkele Assad Rusland fanboy die dat openlijk wil toegeven, dat ze juichen om dit soort oorlogsmisdaden.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 20 februari 2020 @ 09:28:15 #165
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191596077
Heerlijk ironisch hoe Nederturken in dit topic hun eigen waarden op anderen aan het projecteren zijn en dat niet doorhebben:

Juichen voor = Wat zij doen zodra Turkije iets tegen Koerden doet
Assad / Rusland fanboy = Wat zij zelf zijn van Erdogan

Welk motief hebben mensen die in Nederland wonen en niet van Syrische of Russische afkomst zijn om een Assad fanboy te zijn en te juichen voor het ontvolken van een provincie. Echt, kijk eens verder dan je neus lang is.
pi_191598691
Moment of Truth voor de Turks Russische relatie in Syrië

Charles_Lister twitterde op donderdag 20-02-2020 om 12:28:43 @AFP @carlottagall @nytimes BREAKING - #Turkey's military has launched a ground attack (w. small #NLF contingent) on Nayrab in #Idlib, now held by pro-#Assad forces.2 #Russia UAVs downed - likely with MANPADS. Heavy MRL fire.Unverified reports say #Russia special forces have evacuated the broader area. https://t.co/n3fW5jVzRb reageer retweet
Charles_Lister twitterde op donderdag 20-02-2020 om 12:37:37 Here, #Turkish tanks & APCs are seen headed towards #Saraqeb region in east #Idlib - which sits on the M4-M5 junction.https://t.co/DVhLzejLKaSeveral pro-#Assad tanks have been destroyed around Nayrab, with ATGMs.TSK & #NLF are now *inside* Nayrab, engaged in clashes. reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_191598754
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 08:35 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Oh ja, werkelijk?

Grappig dat je over imperial overstretch begint. Laat me denken, welk land zou daar nog meer last van kunnen hebben met intensieve operaties in eigen land, een bezettingsmacht in het Griekse eiland Cyprus, operaties in Noord-Irak, operaties in Libië en in Syrië? Het is.......Turkije!
Je vergeet Qatar, Somalië, Soedan, Bosnië, Albanië en Afghanistan. En je vergeet dat het risico op imperial overreach niet betekent dat je moet saneren in dossiers die van existentieel belang zijn voor het voortbestaan van je land. Bij overbelasting kan Turkije de soldaten in Qatar, Somalië, Soedan, Bosnië, Albanië en Afghanistan eenvoudig terugroepen. Syrië is voor Turkije echter van existentieel belang. Voor Rusland is Syrië wat Somalië en Soedan voor Turkije zijn. Daarom zal Turkije bereid zijn om hoger in te zetten dan Rusland.

quote:
Rusland en Turkije hebben geen warme banden. Ze hebben een opportunistische vriendschap ontwikkeld waarbij Rusland niet tot het einde der tijden intrinsiek gemotiveerd is om deze ten koste van haar eigen belangen in stand te houden.
Ik zal je een geheim verklappen. Niet alleen Rusland en Turkije werken samen zo lang hun belangen daarbij gediend zijn, maar elk land en zelfs elke entiteit verkiest belangen voor vriendschap. Of in de klassieke woorden van Lord Palmerston: Nations have no permanent friends or allies, they only have permanent interests.

quote:
Waar heeft Rusland precies Turkije voor nodig? Turkije ligt aan de bovenrand van het Midden-Oosten en is erg geïsoleerd in het Midden-Oosten dankzij haar rabiate leider. Het leger van Turkije vormt geen enkele bedreiging voor Rusland. Ook in Syrië niet. Het luchtruim is van Rusland en dat kan Turkije niet veranderen. Elke opmars zal gestopt worden door een combinatie van kruisraketten, bombardementen, SAA, Hezbollah, SDF en Iraanse milities.
Je weet het kennelijk beter dan de Russische diplomaat die ik in mijn vorige post quotte, onnozele blaaskaak.

quote:
De reden dat de SAA uit elkaar viel was omdat zij op te veel fronten tegelijk moesten vechten met een leger geplaagd door deserteurs, slechte moraal en een uitstekend bewapende tegenstander met TOWs enerzijds en de IS gekken op hun hoogtepunt met Captagon anderzijds.

Binnen dat gegeven is de SAA teruggetrokken naar een verdedigbare positie waarbij de essentiële posities voor het regime zoals Damascus, Hama en Homs en Latakia nog in handen waren.
Bereid je dan maar voor op meer 'tactische terugtrekkingen', TSK is onderweg.
quote:
Het is lachwekkend hoe jij en andere Turken altijd de geopolitieke invloed van Turkije overschatten. Turkije is net als Nederland geen wereldmacht meer op het toneel. Maar zelfs Nederland kan nog meer gedaan krijgen door de goede band met Duitsland, Amerika en vriendschappen met allerlei landen.
Geef eens 3 voorbeelden van zaken die Nederland gedaan kreeg dankzij haar warme banden?
pi_191598770
quote:
10s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:52 schreef Slayage het volgende:
(...)
Unverified reports say #Russia special forces have evacuated the broader area. (...)
Waar blijven de Russische kruisraketten die onze FOK!-strategen voorspelden?
pi_191598821
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:59 schreef Bilge het volgende:

[..]

Waar blijven de Russische kruisraketten die onze FOK!-strategen voorspelden?
İncoming ...

We gaan zien hoe het gaat uitpakken. Sinds 2016 zijn de Russen succesvol bgeweest om de Turken te vriend te houden. İk vraag me af of ze dat nog steeds zo willen houden of dat ze weer naar een breuk willen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_191598830
quote:
10s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:52 schreef Slayage het volgende:
Moment of Truth voor de Turks Russische relatie in Syrië

Charles_Lister twitterde op donderdag 20-02-2020 om 12:28:43 @:AFP @:carlottagall @:nytimes BREAKING - #Turkey's military has launched a ground attack (w. small #NLF contingent) on Nayrab in #Idlib, now held by pro-#Assad forces.2 #Russia UAVs downed - likely with MANPADS. Heavy MRL fire.Unverified reports say #Russia special forces have evacuated the broader area. https://t.co/n3fW5jVzRb reageer retweet
Charles_Lister twitterde op donderdag 20-02-2020 om 12:37:37 Here, #Turkish tanks & APCs are seen headed towards #Saraqeb region in east #Idlib - which sits on the M4-M5 junction.https://t.co/DVhLzejLKaSeveral pro-#Assad tanks have been destroyed around Nayrab, with ATGMs.TSK & #NLF are now *inside* Nayrab, engaged in clashes. reageer retweet
Turkije heeft Nayrab veroverd op Syrië.

https://twitter.com/turanordus/status/1230453791922827265?s=20

3 AsSaddistische tanks, 5 arteleriekanonnen en een gepansterde wagen zijn vernietigd.
pi_191599502
Turkije heeft het KORAL anti-radar systeem gestationeerd bij Idlib. Wil Turkije daarmee het luchtruim boven Idlib overnemen?


https://twitter.com/Suriy(...)137987352137730?s=20
  donderdag 20 februari 2020 @ 14:34:19 #172
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_191599786
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 13:05 schreef polderturk het volgende:

[..]

Turkije heeft Nayrab veroverd op Syrië.

https://twitter.com/turanordus/status/1230453791922827265?s=20

3 AsSaddistische tanks, 5 arteleriekanonnen en een gepansterde wagen zijn vernietigd.
Vooral allemaal geloven ^O^
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_191600274
^ dat zijn Turkse commando's op de frontlinies. Zo te zien gaat Turkije er redelijk vol tegenaan.
aap
  donderdag 20 februari 2020 @ 15:18:53 #175
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_191600333
Mooi Twitter-offensief in ieder geval
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  donderdag 20 februari 2020 @ 15:23:57 #176
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_191600395
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 15:14 schreef Jaap50cent het volgende:
^ dat zijn Turkse commando's op de frontlinies. Zo te zien gaat Turkije er redelijk vol tegenaan.
Zij aan zij met Al Qaeda, prachtig
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_191600475
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 15:23 schreef Szura het volgende:

[..]

Zij aan zij met Al Qaeda, prachtig
Wat moet Turkije doen dan? Bovenop die 5 miljoen vluchtelingen die al in dat land zijn , nog is paar miljoen erbij doen? Ik denk dat zoiets een burgeroorlog in Turkije kan veroorzaken.
aap
  donderdag 20 februari 2020 @ 15:40:58 #178
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_191600625
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 15:30 schreef Jaap50cent het volgende:

[..]

Wat moet Turkije doen dan? Bovenop die 5 miljoen vluchtelingen die al in dat land zijn , nog is paar miljoen erbij doen? Ik denk dat zoiets een burgeroorlog in Turkije kan veroorzaken.
Ze hadden zich bijvoorbeeld aan de deal kunnen houden om die terroristen zelf op te ruimen. Maar nee, ze vechten liever zij aan zij met dat tuig :').

Oh en kennelijk gooien ze liever ook nog hun eigen soldaten door de gehaktmolen om Jolani en z’n baardapenmaatjes te beschermen. Gênant.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_191600934
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 15:23 schreef Szura het volgende:

[..]

Zij aan zij met Al Qaeda, prachtig
Precies. Erdolfje laat steeds meer zn ware gezicht zien. Vraag me af wanneer hij zn baard laat staan.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  donderdag 20 februari 2020 @ 16:16:25 #180
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191601052
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:57 schreef Bilge het volgende:

[..]

Je vergeet Qatar, Somalië, Soedan, Bosnië, Albanië en Afghanistan. En je vergeet dat het risico op imperial overreach niet betekent dat je moet saneren in dossiers die van existentieel belang zijn voor het voortbestaan van je land. Bij overbelasting kan Turkije de soldaten in Qatar, Somalië, Soedan, Bosnië, Albanië en Afghanistan eenvoudig terugroepen. Syrië is voor Turkije echter van existentieel belang. Voor Rusland is Syrië wat Somalië en Soedan voor Turkije zijn. Daarom zal Turkije bereid zijn om hoger in te zetten dan Rusland.
Syrië is voor Rusland minstens zo belangrijk als het voor Turkije is. Een haven in de Middellandse Zee, een springplank naar het Midden-Oosten waar het inmiddels behoorlijk wat invloed heeft verworven en een regime onder haar invloed. Niet gek.

quote:
Ik zal je een geheim verklappen. Niet alleen Rusland en Turkije werken samen zo lang hun belangen daarbij gediend zijn, maar elk land en zelfs elke entiteit verkiest belangen voor vriendschap. Of in de klassieke woorden van Lord Palmerston: Nations have no permanent friends or allies, they only have permanent interests.
Alles leuk en aardig, maar de band tussen bijvoorbeeld Nederland en Duitsland en Nederland en Engeland is een stuk (h)echter dan die tussen Rusland en Turkije.

quote:
Je weet het kennelijk beter dan de Russische diplomaat die ik in mijn vorige post quotte, onnozele blaaskaak.
Ik weet het niet beter, maar ik lees zelf ook bronnen. Die schetsen een steeds vijandiger beeld richting Russen in Turkije en bedreigingen tot aan de ambassadeur aan toe.

quote:
Bereid je dan maar voor op meer 'tactische terugtrekkingen', TSK is onderweg.
Onderweg naar? Voorlopig heeft het regime alle grond van de vriendjes van Erdogan zowat afgepakt. Inclusief de HTS vriendjes van Erdogan.

quote:
Geef eens 3 voorbeelden van zaken die Nederland gedaan kreeg dankzij haar warme banden?
Dat is lastiger te meten, echter alleen in de EU al heeft Nederland veel meer invloed dan Turkije (doh). Daarnaast onderhoudt Nederland ontwikkelingsrelaties met vele landen, waardoor Nederland i.t.t. Turkije enige, zij het beperkte invloed heeft in bijvoorbeeld opkomende Aziatische landen.
  donderdag 20 februari 2020 @ 16:18:37 #181
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191601072
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 16:08 schreef polderturk het volgende:

[..]
.
Je kan ook gewoon lezen wat er staat. Turkije heeft gefaald het gebied te ontdoen van de door haar zelf voor de Astana en Sochi deals gesteunde groeperingen als HTS en andere Jihadisten. Nu vechten ze zelfs weer zij aan zij met HTS. De gevolgen daarvan zijn duidelijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 20-02-2020 16:25:19 ]
pi_191601085
TSKgerigeldi twitterde op donderdag 20-02-2020 om 15:51:50 Neyrab ekseninden geri çekilme varRuslar açık açık biz vurduk dedi zatenTüm harekât durmuş vaziyette. reageer retweet
Game over voor Turkije.
  donderdag 20 februari 2020 @ 16:22:02 #183
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_191601118
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 16:19 schreef vigen98 het volgende:
TSKgerigeldi twitterde op donderdag 20-02-2020 om 15:51:50 Neyrab ekseninden geri çekilme varRuslar açık açık biz vurduk dedi zatenTüm harekât durmuş vaziyette. reageer retweet
Game over voor Turkije.
Paar leuke filmpjes erbij voor HTS, een paar minuutjes in de buitenwijken gestaan en dan met de staart tussen de benen weer wegrennen. Het vaste recept.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_191601132
tcsavunma twitterde op donderdag 20-02-2020 om 15:31:51 Ateşkesi sağlamak üzere İdlib bölgesinde bulunan unsurlarımıza yapılan hava saldırısı sonucu 2 kahraman silah arkadaşımız şehit olmuş, 5 kahraman silah arkadaşımız yaralanmıştır. Belirlenen hedefler ateş altına alınmış, alınmaya devam edilmektedir. reageer retweet
2 Turkse soldaten gedood en 5 gewond volgens Turkse ministerie van defensie. Dat zal dus gerust 20 zijn ipv 2.
pi_191601273
Turkije vraagt VS nu om patriot anti air missiles :') Wat is er gebeurd met je S400 die je hebt gekocht van Rusland? :D _O- Paniek bij de Turkse regering, er is een momenteel een blitzkrieg bezig in Idlib, en die zullen Rusland en Assad ook gaan benutten.

Het zielige hiervan is dat Turkije waarschijnlijk geen patriot missiles zal ontvangen omdat ze dus S400 hebben gekocht van Rusland. Check mate.

ragipsoylu twitterde op donderdag 20-02-2020 om 15:46:53 I can confirm that Turkey had asked Patriots from the US to deter Russia in Idlib. But we all know that the US won’t provide it while Ankara has S-400s. I really wonder what officials in Ankara think about their S-400 choice now. reageer retweet
Bloomberg nieuws hierover: https://www.bloomberg.com(...)eter-russia-in-idlib
pi_191601352
JulianRoepcke twitterde op donderdag 20-02-2020 om 15:05:47 #NewsMap Visual confirmation that the #Russian air force (Su-24) is bombing #Turkish-led forces around Qmenas, 5 km N-E of Nayrab.https://t.co/NXvmSP5dBf#Idlib #Syria https://t.co/aAFrN3rhiD reageer retweet
Meer problemen voor Turkije momenteel.
  donderdag 20 februari 2020 @ 16:43:09 #187
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_191601375
De firma list en bedrog in Ankara zal er wel van maken dat het de Syrische luchtmacht was die het bombardement uitvoerde ipv een Russisch toestel.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_191601426
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 16:19 schreef vigen98 het volgende:
TSKgerigeldi twitterde op donderdag 20-02-2020 om 15:51:50 Neyrab ekseninden geri çekilme varRuslar açık açık biz vurduk dedi zatenTüm harekât durmuş vaziyette. reageer retweet
Game over voor Turkije.
Leuk die vertaling.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_191601441
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 16:46 schreef marsan het volgende:

[..]

Leuk die vertaling.
Klik op 'Vertalen'

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2020 16:47:48 ]
pi_191601461
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 16:47 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Klik op 'Vertalen'

Nee, gewoon met vertaling posten. Of niet posten.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  donderdag 20 februari 2020 @ 16:54:41 #191
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_191601522
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 16:46 schreef marsan het volgende:

[..]

Leuk die vertaling.
In het wielersubforum kom ik vaak nieuwsberichten in het Spaans of Italiaans tegen waarvan iedereen vindt dat je dat maar moet kunnen snappen. Dit gaat nog een stapje verder _O-
pi_191601530
Inderdaad, gewoon even vertalen... de gebruiker kan dan zelf altijd nog even checken of dat klopt door op die link te klikken, maar laten we het gewoon vertalen, we zitten immers altijd nog op een NL-s forum.
pi_191601590
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 16:33 schreef vigen98 het volgende:
Turkije vraagt VS nu om patriot anti air missiles :') Wat is er gebeurd met je S400 die je hebt gekocht van Rusland? :D _O- Paniek bij de Turkse regering, er is een momenteel een blitzkrieg bezig in Idlib, en die zullen Rusland en Assad ook gaan benutten.

Het zielige hiervan is dat Turkije waarschijnlijk geen patriot missiles zal ontvangen omdat ze dus S400 hebben gekocht van Rusland. Check mate.

ragipsoylu twitterde op donderdag 20-02-2020 om 15:46:53 I can confirm that Turkey had asked Patriots from the US to deter Russia in Idlib. But we all know that the US won’t provide it while Ankara has S-400s. I really wonder what officials in Ankara think about their S-400 choice now. reageer retweet
Bloomberg nieuws hierover: https://www.bloomberg.com(...)eter-russia-in-idlib
Dit maakt mij zooooooo blij, lekker voor ze *O*
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  donderdag 20 februari 2020 @ 17:30:02 #194
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191601977
The mighty TSK kwam eraan toch? _O-
  donderdag 20 februari 2020 @ 17:54:07 #195
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_191602274
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 17:30 schreef Richestorags het volgende:
The mighty TSK kwam eraan toch? _O-
Veel advances op social media
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_191602505
Rossija _O_

Kut Erdohoer. Niet dat ik Assad en Rusland steun ofzo, maar heb meer een hekel aan Erdolf.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_191602744
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 18:08 schreef Discombobulate het volgende:
Rossija _O_

Kut Erdohoer. Niet dat ik Assad en Rusland steun ofzo, maar heb meer een hekel aan Erdolf.
Dit dus
.
De enige patriot in Amerika is The Donald en die heeft geen oprechte warme gevoelens voor Turkije en in het Pentagon is dat ook niet meer het geval.
pi_191603434
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 16:16 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Syrië is voor Rusland minstens zo belangrijk als het voor Turkije is. Een haven in de Middellandse Zee, een springplank naar het Midden-Oosten waar het inmiddels behoorlijk wat invloed heeft verworven en een regime onder haar invloed. Niet gek.
Dit zijn geen existentiële kwesties en bovendien verliest Rusland haar haven in de provincie Latakia niet eens als de provincie Idlip valt.
quote:
Alles leuk en aardig, maar de band tussen bijvoorbeeld Nederland en Duitsland en Nederland en Engeland is een stuk (h)echter dan die tussen Rusland en Turkije.
Nederland is als bufferstaat tussen Frankrijk, Duitsland en Engeland bedacht. Zodra deze grote landen oorlog met elkaar voeren, wordt NL binnen no time weer een Duitse/ Franse/ Britse provincie, zonder dat NL ook maar een beetje tegenstribbelt. De relatie tussen NL en haar grote buren is als de relatie tussen een object en een subject. Nu met Brexit en een nakend Frexit, zou ik geen rooskleurige toekomstscenario schetsen.
quote:
Ik weet het niet beter, maar ik lees zelf ook bronnen. Die schetsen een steeds vijandiger beeld richting Russen in Turkije en bedreigingen tot aan de ambassadeur aan toe.
We hadden het over wederzijdse belangen en nu begin je ineens over een vijandiger beeld.. De link ontgaat mij.
quote:
Onderweg naar? Voorlopig heeft het regime alle grond van de vriendjes van Erdogan zowat afgepakt. Inclusief de HTS vriendjes van Erdogan.
Het Syrische regime moet zich terugtrekken naar de Astana-grenzen voor het einde van februari. Wel jammer dat we in een schrikkeljaar zitten.
quote:
Dat is lastiger te meten, echter alleen in de EU al heeft Nederland veel meer invloed dan Turkije (doh). Daarnaast onderhoudt Nederland ontwikkelingsrelaties met vele landen, waardoor Nederland i.t.t. Turkije enige, zij het beperkte invloed heeft in bijvoorbeeld opkomende Aziatische landen.
1 voorbeeld dan? Over ontwikkelingshulp: Turkije is het meest genereuze land ter wereld.
pi_191603676
quote:
10s.gif Op donderdag 20 februari 2020 18:27 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dit dus
.
De enige patriot in Amerika is The Donald en die heeft geen oprechte warme gevoelens voor Turkije en in het Pentagon is dat ook niet meer het geval.
Amerika gedraagt vrij borderline de laatste jaren, dus je weet nooit wat ze gaan doen.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_191603729
Mensen die niet weten wat een oorlog is, wat een slag is, wat een front is, wat een gevecht is, dansen meteen de polonaise na de dood van 2 Turkse soldaten. Wat had je anders verwacht tijdens een oorlog? Hoe kun je ooit iets bereiken zonder iets op te offeren? Dit is geen computerspel. Erdogan gaf een ultimatum: voor het einde van februari moet het regime zich terugtrekken naar de Astana-grenzen. Assad heeft het geluk dat we in een schrikkeljaar zitten, maar linksom of rechtsom: hij zal vertrekken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')