¤2 per werkende Nederlander.quote:Op maandag 2 maart 2020 08:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
Snelheidsverlaging snelwegen gaat 19 miljoen euro kosten![]()
![]()
De beslissing om vanaf half maart overdag nog slechts maximaal 100 kilometer per uur te mogen rijden, kost de overheid naar schatting 19 miljoen euro. Eerder was nog uitgegaan van een bedrag van circa 7 miljoen euro
Rijkswaterstaat deed de berekening na vragen van De Telegraaf. Niet alleen worden ruim 4000 borden vervangen of aangepast, ook moet veel software vernieuwd worden.![]()
,,De eerste inschattingen van de kosten liepen tot half maart, maar ook daarna moet er nog het nodige gebeuren. Zo worden er dan nog hectometerbordjes met snelheidsaanduiding geplaatst, draaiborden bij de spitsstroken aangepast, zijn er aanpassingen in de verkeerscentrales en komen er nog extra verkeersborden’’, zegt Diederik Fleuren van Rijkswaterstaat tegen de krant.
Politiebaas Van Hasselt laat weten niet extra te gaan handhaven als op 16 maart de snelheidsbeperking van kracht wordt. ,,Wij kunnen onze capaciteit wel ergens anders gebruiken.’’
https://www.ad.nl/auto/sn(...)uro-kosten~a1036535/
Veel software moet vernieuwd worden![]()
![]()
Want het was 100 werd 130 en nu weer 100 en dat kan ons systeem niet aan![]()
![]()
Maar gelukkig krijgen we alles weer terug en gaat de uitstoot naar beneden want we gaan toch NIET handhaven![]()
![]()
Tering wat een kneuzenkermis![]()
Geef dan mij gewoon dat geld. Ik doe er wel wat moois meequote:Op maandag 2 maart 2020 08:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
¤2 per werkende Nederlander.
Dat hakt er wel in.
broodje frikandel kopen?quote:Op maandag 2 maart 2020 08:58 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Geef dan mij gewoon dat geld. Ik doe er wel wat moois mee
Je bespaart het door langzamer te rijden.quote:Op maandag 2 maart 2020 08:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
¤2 per werkende Nederlander.
Dat hakt er wel in.
quote:Op maandag 2 maart 2020 08:59 schreef Basp1 het volgende:
Het aanpassen van software. Ik mag toch aannemen dat het niet meer als de variabele vmax op 100 zetten ipv 130.
Dat doen ze alleen bij de toeslagen affaire want dan pak je het af van weerloze burgersquote:Op maandag 2 maart 2020 09:07 schreef daNpy het volgende:
Het volgende project van de overheid dat niet een beetje over het budget gaat, maar ruim 2,5 keer zo duur is.
Wanneer kappen ze eens met het weggooien van andermans geld?
Er wordt wel gehandhaafd, er wordt niet extra gecontroleerd.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:16 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Maar dat hoeft dus niet want er wordt toch niet gehandhaafd![]()
![]()
Dat is geen besparing, het kost me immers meer tijd om bij de klant te komen.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:13 schreef skrn het volgende:
[..]
Je bespaart het door langzamer te rijden.
Jawel, en als je op de CC rijdt lukt dat ook wel.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er wordt wel gehandhaafd, er wordt niet extra gecontroleerd.
En je kan je ook gewoon aan de wet houden toch?
Ik denk dat het te maken heeft met de steeds ingewikkelder wordende verkeerssituaties en het management van de verkeersstromen. Op een kruispunt staan een x aantal stoplichten, die allemaal een bepaalde tijd op groen mogen. Wanneer je het ene stoplicht langer op groen zet, moet de rest langer op rood. Dat zorgt ervoor dat vanaf een bepaalde kant meer of minder verkeer richting een andere kant of rechtdoor kan. Wijzigingen in het een kan resultaten opleveren voor het ander. Ik denk dat op snelwegen ook een dergelijk management plaatsvindt en dat dit door software geregeld wordt.quote:Op maandag 2 maart 2020 08:59 schreef Basp1 het volgende:
Het aanpassen van software. Ik mag toch aannemen dat het niet meer als de variabele vmax op 100 zetten ipv 130.
Ik ben een tegenstander van het verlagen van de limieten, maar nu ben ik wel benieuwd naar de resultaten van de verlaging, met name effect op files enzo.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:31 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat is geen besparing, het kost me immers meer tijd om bij de klant te komen.
Zal niks opleveren natuurlijk. Tijdens files rij je sowieso al langzamer dus heeft het geen effect, vooral niet als matrixborden al op 70 of 50 staan. En op de rustige momenten loopt iedereen dus 100 te slakken, elkaar inhalen met 102, vrachtwagens inhalen met 95. Zinloos. Maar ze zullen ongetwijfeld een onderzoeksbureau weten te vinden die wel positieve uitslagen kunnen vinden over deze verspilde 19 miljoen.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:40 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik ben een tegenstander van het verlagen van de limieten, maar nu ben ik wel benieuwd naar de resultaten van de verlaging, met name effect op files enzo.
Dat zou al een 1000x betere aanbesteding zijn dan dit gelul.quote:
Waar staan er nog stoplichten op snelwegen? Die zijn toch bijna alkrmaal weg.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:39 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik denk dat het te maken heeft met de steeds ingewikkelder wordende verkeerssituaties en het management van de verkeersstromen. Op een kruispunt staan een x aantal stoplichten, die allemaal een bepaalde tijd op groen mogen. Wanneer je het ene stoplicht langer op groen zet, moet de rest langer op rood. Dat zorgt ervoor dat vanaf een bepaalde kant meer of minder verkeer richting een andere kant of rechtdoor kan. Wijzigingen in het een kan resultaten opleveren voor het ander. Ik denk dat op snelwegen ook een dergelijk management plaatsvindt en dat dit door software geregeld wordt.
Maatschappelijke besparingen door minder dodelijke ongelukken tellen niet meer mee voor jou?quote:Op maandag 2 maart 2020 09:31 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat is geen besparing, het kost me immers meer tijd om bij de klant te komen.
Minder dodelijke ongelukkenquote:Op maandag 2 maart 2020 09:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maatschappelijke besparingen door minder dodelijke ongelukken tellen niet meer mee voor jou?
Tot 1988 deden we niet andersquote:Op maandag 2 maart 2020 09:32 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Jawel, en als je op de CC rijdt lukt dat ook wel.
Maarja, met 100km/u door de polder is natuurlijk tergend langzaam. Links en rechts alleen maar weilanden en een kaarsrechte praktisch lege vierbaans weg die langzaam onder je door kruipt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |