abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 maart 2020 @ 08:53:32 #126
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_191789223
Snelheidsverlaging snelwegen gaat 19 miljoen euro kosten :D :')

De beslissing om vanaf half maart overdag nog slechts maximaal 100 kilometer per uur te mogen rijden, kost de overheid naar schatting 19 miljoen euro. Eerder was nog uitgegaan van een bedrag van circa 7 miljoen euro

Rijkswaterstaat deed de berekening na vragen van De Telegraaf. Niet alleen worden ruim 4000 borden vervangen of aangepast, ook moet veel software vernieuwd worden. :')

,,De eerste inschattingen van de kosten liepen tot half maart, maar ook daarna moet er nog het nodige gebeuren. Zo worden er dan nog hectometerbordjes met snelheidsaanduiding geplaatst, draaiborden bij de spitsstroken aangepast, zijn er aanpassingen in de verkeerscentrales en komen er nog extra verkeersborden’’, zegt Diederik Fleuren van Rijkswaterstaat tegen de krant.

Politiebaas Van Hasselt laat weten niet extra te gaan handhaven als op 16 maart de snelheidsbeperking van kracht wordt. ,,Wij kunnen onze capaciteit wel ergens anders gebruiken.’’

https://www.ad.nl/auto/sn(...)uro-kosten~a1036535/

Veel software moet vernieuwd worden :') :')
Want het was 100 werd 130 en nu weer 100 en dat kan ons systeem niet aan :') :|W
Maar gelukkig krijgen we alles weer terug en gaat de uitstoot naar beneden want we gaan toch NIET handhaven :') :|W
Tering wat een kneuzenkermis :( :r
pi_191789236
quote:
6s.gif Op maandag 2 maart 2020 08:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
Snelheidsverlaging snelwegen gaat 19 miljoen euro kosten :D :')

De beslissing om vanaf half maart overdag nog slechts maximaal 100 kilometer per uur te mogen rijden, kost de overheid naar schatting 19 miljoen euro. Eerder was nog uitgegaan van een bedrag van circa 7 miljoen euro

Rijkswaterstaat deed de berekening na vragen van De Telegraaf. Niet alleen worden ruim 4000 borden vervangen of aangepast, ook moet veel software vernieuwd worden. :')

,,De eerste inschattingen van de kosten liepen tot half maart, maar ook daarna moet er nog het nodige gebeuren. Zo worden er dan nog hectometerbordjes met snelheidsaanduiding geplaatst, draaiborden bij de spitsstroken aangepast, zijn er aanpassingen in de verkeerscentrales en komen er nog extra verkeersborden’’, zegt Diederik Fleuren van Rijkswaterstaat tegen de krant.

Politiebaas Van Hasselt laat weten niet extra te gaan handhaven als op 16 maart de snelheidsbeperking van kracht wordt. ,,Wij kunnen onze capaciteit wel ergens anders gebruiken.’’

https://www.ad.nl/auto/sn(...)uro-kosten~a1036535/

Veel software moet vernieuwd worden :') :')
Want het was 100 werd 130 en nu weer 100 en dat kan ons systeem niet aan :') :|W
Maar gelukkig krijgen we alles weer terug en gaat de uitstoot naar beneden want we gaan toch NIET handhaven :') :|W
Tering wat een kneuzenkermis :( :r
¤2 per werkende Nederlander.
Dat hakt er wel in.
  maandag 2 maart 2020 @ 08:58:13 #128
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191789255
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 08:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

¤2 per werkende Nederlander.
Dat hakt er wel in.
Geef dan mij gewoon dat geld. Ik doe er wel wat moois mee
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_191789268
Het aanpassen van software. Ik mag toch aannemen dat het niet meer als de variabele vmax op 100 zetten ipv 130. :D
pi_191789304
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 08:58 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Geef dan mij gewoon dat geld. Ik doe er wel wat moois mee
broodje frikandel kopen?
  maandag 2 maart 2020 @ 09:06:03 #131
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_191789321
Volgens mij zijn de meeste borden al geplaatst, met tape erover zodat ze nog niet gelden.
Ze hoeven er straks alleen nog maar langs te rijden en het tape eraf te halen...
Everyone has a plan...
until they get punched in the face.
- Mike Tyson
  maandag 2 maart 2020 @ 09:07:05 #132
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191789332
Het volgende project van de overheid dat niet een beetje over het budget gaat, maar ruim 2,5 keer zo duur is.
Wanneer kappen ze eens met het weggooien van andermans geld? :r
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191789447
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 08:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

¤2 per werkende Nederlander.
Dat hakt er wel in.
Je bespaart het door langzamer te rijden.
  maandag 2 maart 2020 @ 09:14:34 #134
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_191789457
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 08:59 schreef Basp1 het volgende:
Het aanpassen van software. Ik mag toch aannemen dat het niet meer als de variabele vmax op 100 zetten ipv 130. :D
:{w Je vergeet die VVD er die zijn vriendje moet bevoordelen en of het belangenclubs wat gelobbyd heeft
Om te :r :r :r :r
Raar dat AH wel zijn prijzen kan aanpassen zonder de software te vernieuwen :?
  maandag 2 maart 2020 @ 09:16:08 #135
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_191789484
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:13 schreef skrn het volgende:
Je bespaart het door langzamer te rijden.
Maar dat hoeft dus niet want er wordt toch niet gehandhaafd :') _O- _O-
  maandag 2 maart 2020 @ 09:17:52 #136
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_191789508
quote:
13s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:07 schreef daNpy het volgende:
Het volgende project van de overheid dat niet een beetje over het budget gaat, maar ruim 2,5 keer zo duur is.
Wanneer kappen ze eens met het weggooien van andermans geld? :r
Dat doen ze alleen bij de toeslagen affaire want dan pak je het af van weerloze burgers :(
Je gaat toch niet je VVD :r vriendjes benadelen :( :r
pi_191789586
Hoeveel heeft het verhogen naar 130 ooit gekost? Waarom was dat toen geen issue en nu bij een verlaging wel. :')
  maandag 2 maart 2020 @ 09:23:33 #138
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_191789596
In de OP staat 8 miljoen.
Net op de NOS site staat een artikel dat het inmiddels 19 miljoen euro gaat worden.
https://nos.nl/artikel/23(...)oog-als-gedacht.html

Edit: ow, ik zie dat het iets eerder vandaag ook al gemeld was.
Everyone has a plan...
until they get punched in the face.
- Mike Tyson
pi_191789621
quote:
6s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:16 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Maar dat hoeft dus niet want er wordt toch niet gehandhaafd :') _O- _O-
Er wordt wel gehandhaafd, er wordt niet extra gecontroleerd.

En je kan je ook gewoon aan de wet houden toch?
pi_191789710
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:13 schreef skrn het volgende:

[..]

Je bespaart het door langzamer te rijden.
Dat is geen besparing, het kost me immers meer tijd om bij de klant te komen.
Facts don't care about your feelings
  maandag 2 maart 2020 @ 09:32:35 #141
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_191789723
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:25 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Er wordt wel gehandhaafd, er wordt niet extra gecontroleerd.

En je kan je ook gewoon aan de wet houden toch?
Jawel, en als je op de CC rijdt lukt dat ook wel.
Maarja, met 100km/u door de polder is natuurlijk tergend langzaam. Links en rechts alleen maar weilanden en een kaarsrechte praktisch lege vierbaans weg die langzaam onder je door kruipt.
Everyone has a plan...
until they get punched in the face.
- Mike Tyson
  maandag 2 maart 2020 @ 09:39:14 #142
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_191789821
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 08:59 schreef Basp1 het volgende:
Het aanpassen van software. Ik mag toch aannemen dat het niet meer als de variabele vmax op 100 zetten ipv 130. :D
Ik denk dat het te maken heeft met de steeds ingewikkelder wordende verkeerssituaties en het management van de verkeersstromen. Op een kruispunt staan een x aantal stoplichten, die allemaal een bepaalde tijd op groen mogen. Wanneer je het ene stoplicht langer op groen zet, moet de rest langer op rood. Dat zorgt ervoor dat vanaf een bepaalde kant meer of minder verkeer richting een andere kant of rechtdoor kan. Wijzigingen in het een kan resultaten opleveren voor het ander. Ik denk dat op snelwegen ook een dergelijk management plaatsvindt en dat dit door software geregeld wordt.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 2 maart 2020 @ 09:40:47 #143
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_191789850
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:31 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat is geen besparing, het kost me immers meer tijd om bij de klant te komen.
Ik ben een tegenstander van het verlagen van de limieten, maar nu ben ik wel benieuwd naar de resultaten van de verlaging, met name effect op files enzo.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_191789880
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:40 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik ben een tegenstander van het verlagen van de limieten, maar nu ben ik wel benieuwd naar de resultaten van de verlaging, met name effect op files enzo.
Zal niks opleveren natuurlijk. Tijdens files rij je sowieso al langzamer dus heeft het geen effect, vooral niet als matrixborden al op 70 of 50 staan. En op de rustige momenten loopt iedereen dus 100 te slakken, elkaar inhalen met 102, vrachtwagens inhalen met 95. Zinloos. Maar ze zullen ongetwijfeld een onderzoeksbureau weten te vinden die wel positieve uitslagen kunnen vinden over deze verspilde 19 miljoen.
Facts don't care about your feelings
  maandag 2 maart 2020 @ 09:47:03 #145
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191789919
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:04 schreef mschol het volgende:

[..]

broodje frikandel kopen?
Dat zou al een 1000x betere aanbesteding zijn dan dit gelul.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_191789985
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:39 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik denk dat het te maken heeft met de steeds ingewikkelder wordende verkeerssituaties en het management van de verkeersstromen. Op een kruispunt staan een x aantal stoplichten, die allemaal een bepaalde tijd op groen mogen. Wanneer je het ene stoplicht langer op groen zet, moet de rest langer op rood. Dat zorgt ervoor dat vanaf een bepaalde kant meer of minder verkeer richting een andere kant of rechtdoor kan. Wijzigingen in het een kan resultaten opleveren voor het ander. Ik denk dat op snelwegen ook een dergelijk management plaatsvindt en dat dit door software geregeld wordt.
Waar staan er nog stoplichten op snelwegen? Die zijn toch bijna alkrmaal weg.
  maandag 2 maart 2020 @ 09:54:38 #147
284886 warhamstr
Niet waar!
pi_191790009
Dat debiele plan van de snelheidsverhoging had nooit doorgevoerd moeten worden.
pi_191790017
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:31 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat is geen besparing, het kost me immers meer tijd om bij de klant te komen.
Maatschappelijke besparingen door minder dodelijke ongelukken tellen niet meer mee voor jou? :D
pi_191790075
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maatschappelijke besparingen door minder dodelijke ongelukken tellen niet meer mee voor jou? :D
Minder dodelijke ongelukken :') don't make me horselaugh. Waarom zou dat in godsnaam prioriteit zijn, we hebben al zo'n beetje het veiligste wegennet ter wereld en aantal dodelijke auto-ongelukken per jaar zijn nog lager dan het aantal zelfmoorden. Ja (gezonde) mensen maken nog liever zelf een einde aan hun leven dan dat er dood gaan aan auto-ongelukken. En dat zal nog wel meer gaan stijgen met overal trajectcontroles, rekeningrijden en bullshit regeltjes om alle lol uit het leven te halen.
Facts don't care about your feelings
pi_191790342
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:32 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Jawel, en als je op de CC rijdt lukt dat ook wel.
Maarja, met 100km/u door de polder is natuurlijk tergend langzaam. Links en rechts alleen maar weilanden en een kaarsrechte praktisch lege vierbaans weg die langzaam onder je door kruipt.
Tot 1988 deden we niet anders :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')