abonnement Unibet Coolblue
pi_191530600
Mij is als operator een goed salaris beloofd en dat heb ik nu. Met mijn MBO 4 diploma bruto 3750 (2,75% persioen). Mijn chef heeft zelfs met mbo 3 een salaris van 4100. Dit is nog zonder de ploegentoeslag. Nu zijn we beide een beetje aan het rondkijken... voor deze salarissen komen we never nooit meer ergens anders aan de bak.

Ik wordt doodgegooid met vacatures maar de salarissen zijn om te janken.
pi_191531364
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 23:43 schreef Vliegbaard het volgende:
Mij is als operator een goed salaris beloofd en dat heb ik nu. Met mijn MBO 4 diploma bruto 3750 (2,75% persioen). Mijn chef heeft zelfs met mbo 3 een salaris van 4100. Dit is nog zonder de ploegentoeslag. Nu zijn we beide een beetje aan het rondkijken... voor deze salarissen komen we never nooit meer ergens anders aan de bak.

Ik wordt doodgegooid met vacatures maar de salarissen zijn om te janken.
Waar werk jij? Ergens 100 meter onder de grond?
pi_191531433
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 00:26 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Waar werk jij? Ergens 100 meter onder de grond?
3750 bruto voor een techneut waar al decennia om geschreeuwd wordt vind ik nog steeds weinig?
pi_191531682
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 00:32 schreef Pluteau het volgende:

[..]

3750 bruto voor een techneut waar al decennia om geschreeuwd wordt vind ik nog steeds weinig?
Gemiddeld loon voor een techneut ligt rond de 3100. Waar komt die 3750 vandaan? Sorry, maar dat is een behoorlijk en vrij onrealistisch bedrag. Tenzij je werk verricht dat eigenlijk je gezondheid vernielt.
pi_191531829
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 00:50 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Gemiddeld loon voor een techneut ligt rond de 3100. Waar komt die 3750 vandaan? Sorry, maar dat is een behoorlijk en vrij onrealistisch bedrag. Tenzij je werk verricht dat eigenlijk je gezondheid vernielt.
Mijn gezondheid gaat wel naar de klote door de ploegendienst. Maar als je wilt kan ik je de CAO zo doorsturen. Helaas ontbreekt daarin de functiebepaling maar dat moet je dan maar van me aannemen. Of niet natuurlijk.
pi_191531849
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 00:32 schreef Pluteau het volgende:

[..]

3750 bruto voor een techneut waar al decennia om geschreeuwd wordt vind ik nog steeds weinig?
Techneuten met een MBO 4 diploma wel te verstaan hè. Geloof me, binnen een straal van 40 km ga ik dat salaris als operator zonder leidinggevende functie gewoon nergens krijgen. Zelfs niet in de zware chemie.
pi_191532124
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2020 01:01 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Mijn gezondheid gaat wel naar de klote door de ploegendienst. Maar als je wilt kan ik je de CAO zo doorsturen. Helaas ontbreekt daarin de functiebepaling maar dat moet je dan maar van me aannemen. Of niet natuurlijk.
Omschrijf jouw functie eens.. Wat voor operator ben je? Waar bestaan jouw werkzaamheden uit?
pi_191532201
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 01:33 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Omschrijf jouw functie eens.. Wat voor operator ben je? Waar bestaan jouw werkzaamheden uit?
Heel de dag zit ik achter 6 beeldschermen het proces te bewaken/corrigeren. 2 maal shift (6 dagen) loop ik in de fabriek voor visuele controle en lichte reparatiewerkzaamheden. Het stelt geen kut voor eigenlijk maar het proces is vrij complex.

Daarnaast wordt wel verwacht dat we procesverbeteringen aandragen middels projecten. Dat noemen ze hier dan ook wel TPM.
pi_191532212
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2020 01:45 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Heel de dag zit ik achter 6 beeldschermen het proces te bewaken/corrigeren. 2 maal shift (6 dagen) loop ik in de fabriek voor visuele controle en lichte reparatiewerkzaamheden. Het stelt geen kut voor eigenlijk maar het proces is vrij complex.

Daarnaast wordt wel verwacht dat we procesverbeteringen aandragen middels projecten. Dat noemen ze hier dan ook wel TPM.
Interessant. In welke sector?
pi_191532224
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 01:48 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Interessant. In welke sector?
Voedingsmiddelen, dat maakt het helemaal mooi want dat is doorgaans niet geweldig betaald.
pi_191532296
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:32 schreef tstile het volgende:

[..]

Moeilijk exact te zeggen. De werknemer krijgt maar een klein deel van de winst. Daar krijg je dan een bepaalde zekerheid voor terug. De werknemer is natuurlijk ook maar een klein radertje in het gehele systeem.

Zelf vind ik het maar niks dat ik niet genoeg verdien om een huisje te kopen en niet al te oud barrel te rijden maar ondertussen wel werk in een sector waar heel veel geld in omgaat.

Anderen doen dat beter. Bijv. een zzp verpleegkundige krijgt op dit moment meer z'n marktwaarde.
Zolang je vast zit aan een cao-loon zul je nooit kunnen opklimmen naar een marktwaarde. Je salaris is eigenlijk al vastgesteld, en de meesten vinden dat prima. Natuurlijk vinden de werkgevers dat ook best.
Tot twee jaar terug heb ik ook gewerkt als chauffeur. Gewoon loon volgens cao, dus van doorgroeien is geen sprake. Wat het nog wranger maakt was dat ik een lzv-certifiaat had, en ook met het langere spul reed. Geen letter in de cao die daaraan gewijd was, dus het bleef gewoon maximaal D6, terwijl je wel de verantwoordelijkheid had met een grotere combinatie. Toen ben ik ook maar geswitched, ondanks het gemak en plezier dat ik in het werk had.

Nu ben ik elektromonteur in de infra. (overigens verdien ik zo'n 100 Euro meer, en hoef ik daar maar 36 uur per week voor te werken ipv de ruim 50 uur 's nachts en weekenden als chauffeur.) Maar ook hier zie ik een tekort aan technisch personeel in de branche. Vooral e-monteurs zijn schaars. Het is nu zelfs zo erg dat men monteurs aan het opleiden is die niet genoeg voorzien zijn van vakkennis. Normaal gesproken werken we gewoon onder spanning aan het hoofdnet, maar deze nieuwe lichting monteurs kunnen/mogen dat niet en worden dan het veld ingestuurd. Moet de netbeheerder eerst gaan vrijschakelen voor er iets aan de kabels kan worden geprutst.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_191533243
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2020 01:50 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Voedingsmiddelen, dat maakt het helemaal mooi want dat is doorgaans niet geweldig betaald.
Er zijn sectoren waar je als procesoperator wel beter wordt betaald.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_191533543
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2020 01:45 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Heel de dag zit ik achter 6 beeldschermen het proces te bewaken/corrigeren. 2 maal shift (6 dagen) loop ik in de fabriek voor visuele controle en lichte reparatiewerkzaamheden. Het stelt geen kut voor eigenlijk maar het proces is vrij complex.

Daarnaast wordt wel verwacht dat we procesverbeteringen aandragen middels projecten. Dat noemen ze hier dan ook wel TPM.
Dit omschrijft mijn functies als operator ook wel redelijk, alleen stond ik bij de machines zelf. Ook deed ik ombouw. Er werd wel MBO voor gevraagd maar geen VAPRO, maar het was meer een selectiecriterium voor denk en werkniveau. De processen zijn dermate complex dat je ze on the job moet leren. 1 van die werkgevers vraagt trouwens inmiddels alsnog om VAPRO.

Ik keek er destijds best wel van op dat ik voor 2700,- als proces operator aan de slag kon voor een functie waar MBO voor werd gevraagd, bij zo'n beetje de eerste de beste poging. En dat terwijl ik met een diploma met meer aansluiting ik nog niet eens voor 2000,- aan de slag kon in een branche waar zogenaamd een "tekort" was.
pi_191533772
Ik werk als sr. field service engineer in de maritieme industrie en krijg 5196,- brutto per maand.

Ik heb een MBO opleiding zeevaartschool gedaan. Al met al heb ik nog nooit geklaagd over salaris.

In het buitenland komt er nog extra vergoedingen bovenop en tijdens een klus zitten wij meestal in hotels ipv heen en weer rijden dus natje en droogje wordt ook nog betaald.
pi_191536542
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2020 01:50 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Voedingsmiddelen, dat maakt het helemaal mooi want dat is doorgaans niet geweldig betaald.
Nee klopt. Ik zou zeggen, hou je baan vast. Betaald perfect.
pi_191536575
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 09:05 schreef blomke het volgende:

[..]

Er zijn sectoren waar je als procesoperator wel beter wordt betaald.
Het niveau van de lesstof voor VAPRO A, B en C is beslist niet laag hoor. Die mogen zeker wel goed verdienen, maar niet meer als een techneut.
pi_191537159
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 13:44 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Het niveau van de lesstof voor VAPRO A, B en C is beslist niet laag hoor. Die mogen zeker wel goed verdienen, maar niet meer als een techneut.
En waarom zou een techneut niet meer mogen verdienen?

Genoeg mensen op de Zuidas die ballonetjes maken in powerpoint em copy pasten voor de notaris en een stuk meer verdienen voor eigenlijk week dat geautomatiseerd kan worden.

Enkel in Nederland.
pi_191537285
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 14:27 schreef Pluteau het volgende:

[..]

En waarom zou een techneut niet meer mogen verdienen?

Genoeg mensen op de Zuidas die ballonetjes maken in powerpoint em copy pasten voor de notaris en een stuk meer verdienen voor eigenlijk week dat geautomatiseerd kan worden.

Enkel in Nederland.
''Meer dan een techneut''.

Procesoperator is niet vergelijkbaar met een techneut. Of denk jij dat er geen verschil is tussen een huisarts en een chirurg?
pi_191537480
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 09:05 schreef blomke het volgende:

[..]

Er zijn sectoren waar je als procesoperator wel beter wordt betaald.
Ik kan ze zelfs in Rotterdam niet vinden. Ze zullen er ongetwijfeld zijn maar het zijn er een handje vol bedrijven. Dat zijn dan waarschijnlijk chemische bedrijven waar je als een kleuter de trapleuning vast moet houden als je de trap op loopt.

Inzak niet zeggen dat ze er niet zijn maar ik laat me graag overtuigen.
pi_191537905
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2020 14:51 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dat zijn dan waarschijnlijk chemische bedrijven waar je als een kleuter de trapleuning vast moet houden als je de trap op loopt.
Of dat iemand een bonus krijgt als hij ziet dat je de leuning niet vasthoud en dan gaat klikken bij veiligheid. :N
Vakman pur sang
pi_191537907
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 13:44 schreef Werkperd het volgende:
Het niveau van de lesstof voor VAPRO A, B en C is beslist niet laag hoor. Die mogen zeker wel goed verdienen, maar niet meer als een techneut.

Ik zie het verschil/probleem niet. Wat is een "
techneut met VAPRO C" dan? Toch ook een techneut? Ik ben ook techneut, maar zonder VAPRO.

quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 14:27 schreef Pluteau het volgende:
En waarom zou een techneut niet meer mogen verdienen?

quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2020 14:51 schreef Vliegbaard het volgende:

Ik kan ze zelfs in Rotterdam niet vinden. Ze zullen er ongetwijfeld zijn maar het zijn er een handje vol bedrijven. Dat zijn dan waarschijnlijk chemische bedrijven waar je als een kleuter de trapleuning vast moet houden als je de trap op loopt.

Inzak niet zeggen dat ze er niet zijn maar ik laat me graag overtuigen.
WTK-er in een centrale. En ja, "wij" houden de trapleuning vast in het kantoorgebouw. En we hebben VCA-VOL, doen black-belt cursussen en werken op MBO (Sr- & Hoofd WTK-ers: HBO) niveau.

De salarissen incl. onregelmatigheidstoeslag gaan tot >>¤50.000/jaar, na de nodige dienstjaren uiteraard.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 16-02-2020 15:31:38 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_191537984
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 07:55 schreef kree het volgende:
Ok trek het even over het algemeen wel in deze. Maat als je het nieuws maar kijkt etc. En niet eens deze richting, maar wil het daar even ophouden in deze.

Als ik de vacatures kijk mag je blij zijn tussen de 1600-2500 netto overhouden....

Wtf een uitkering is 900 + 100 + 250 huurtoeslag, jaja beide gehad dus ik. En ok wil ook liever gewoon werken voor mijn geld. Maar dam’n......
Werk nu dik over full time en hou van 3250, 2000 over netto...

Wat gaat hier nu fout dan?

Moet je na gaan dat een concierge in het onderwijs al (bijna) dat salaris heeft...

Voorbeeldje : een concierge met 10 jaar werkervaring zonder diploma of enkel vbo (schaal 3)

Bruto per maand 2315,00
Pensioenpremie -117,77
Premie AOP -2,64
Levensloop CAO/sector percentage 18,52
Loon voor loonheffingen 2213,11
Loonheffing -320,00
Totaal netto 1893,11

Extra

33% Januari Salaris CAO PO 763,95
Eenmalige uitkering CAO PO februari 2020 875,00
Loon voor loonheffingen 1638,95
Loonheffing -678,03
Netto incidenteel 960,92

:') laten we niet over de (iets) hogere variant hebben die zit in schaal 5, en heeft zon 300 meer...

Het bedrijfsleven loopt echt flink achter, zeker als je het minimumloon bekijkt, das al zon 1650,- en dat is het laagste van het laagste, een vakkenvuller dat 21+ is verdient dat...
Interessant he ?
pi_191538028
Erger nog omdat we technisch personeel te kort komen gaan we immigranten tijdelijk beroep geven hier. Ok euhm was dit plan al niet eens eerder mislukt? Ik hoop zo dat dat er niet door komt, maar met deze regering weet je het nooit
Do what you love, love what you do!
pi_191538089
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 15:20 schreef blomke het volgende:

[..]


Ik zie het verschil/probleem niet. Wat is een "
techneut met VAPRO C" dan? Toch ook een techneut? Ik ben ook techneut, maar zonder VAPRO.
[..]


[..]

WTK-er in een centrale. En ja, "wij" houden de trapleuning vast in het kantoorgebouw. En we hebben VCA-VOL, doen black-belt cursussen en werken op MBO (Sr- & Hoofd WTK-ers: HBO) niveau.

De salarissen incl. onregelmatigheidstoeslag gaan tot >>¤50.000/jaar, na de nodige dienstjaren uiteraard.
Ik loop 8 maanden per jaar in ploegendienst en heb ook een salaris boven 50.000/jaar. VCA-VOL.
Met ploegentoeslag is dat dus ook 4800 per maand hè.
Voor een functie op MBO niveau is dat toch behoorlijk. Ik ken ingenieurs die daar niet aan komen.
pi_191538186
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 14:39 schreef Werkperd het volgende:

[..]

''Meer dan een techneut''.

Procesoperator is niet vergelijkbaar met een techneut. Of denk jij dat er geen verschil is tussen een huisarts en een chirurg?
Wat lul je nou poep

Ik vraag waarm een techneut niet meer zou mogn verdienen dan een balonnetjesmaker of copy paster

En vergeet ook niet de recruiters die iniets toevoegen behlve mensen schuivelen maar wel een kwart jaarsalaris per persoon verdienen, maar waar het bedrijfsleven niet eens 100 euro meer voor wilt neerleggen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')