Alvast bedankt
Kunnen onwijse teringlijers zijn
quote:Neejjjj....
Op dinsdag 14 januari 2003 16:04 schreef Atreidez het volgende:
Was t misschien een FoxTerrier ?Kunnen onwijse teringlijers zijn
![]()
suc6
Is een super tof hondje. Lijkt een beetje op een Jack Russell, maar dan wat minder gespierd, en met een minder fel karakter.
Je hebt vier types:
Hoog- en laagpotig
Kort- en ruigharig
Die van mij is kortharig, laagpotig.
En zoals ik al zei: een schatje. Best slim (voor een hond... duhh...). Best rustig, maar wel speels op z'n tijd.
Piept (nog) wel, als we haar bv bij m'n schoonouders brengen, en die gaan effe de stad in ofzo... Daar moeten we nog wat op verzinnen...
quote:Mag ik vragen waarom? Ik ken die hondjes niet ik wil dus graag het karakter kennen...
Kut hondjes
quote:Toch niet in de zin van: "he jou ken ik niet, laat ik je eens naar je strot vliegen." Ik bedoel: ze zijn wel betrouwbaar?
Het zijn harstikke lieve hondjes, maar tegenover vreemden kunnen ze wel eens fel zijn... het zijn goede waakhondjes!
quote:Graag
Ik heb een boerenfox.
Een teefje van 3,5 jaar.
Ik heb ff geen digi-foto, maar ik kan er wel eens 1tje voor je inscannen...
quote:Ja.. zou kunnen. Bij de een kwam ik het tegen als Boerenfox en de andere Boerenfoks...
Is het niet een boerenfok?
quote:ook fotooowww
Jopie rules!![]()
Wat een schatjes zeg Als ze maar niet hetzelfde zijn als een Jack Russell idd, die kunnen ook zo irri doen.
[Dit bericht is gewijzigd door Atreidez op 14-01-2003 16:23]
Ik vind het moeilijk uit te drukken hoe groot ze dan zijn... kan zo ook geen voorbeeld bedenken.
quote:Ik zal vanavond eens voor je kijken, volgens mij heb ik wel iets digitaals van onze Joop!
Op dinsdag 14 januari 2003 16:18 schreef LadyS het volgende:ook fotooowww
Hij kan best loslopen (door een park of zo) maar is in de buurt van andere honden of kinderen een beetje onbetrouwbaar. Ik moet dus ontzettend goed opletten als hij losloopt. Hij is vreselijk eenkennig, hij luistert dus eigenlijk alleen maar naar zijn baasje (mij dus ) en speelt graag (touwtje trekken met veel gegrom).
Verder is hij bang voor muizen maar rent hij wel met veel plezier achter konijnen en katten aan. Het stomme is dat hij met gemak zo'n konijn inhaalt maar nooit een hap neemt, hij laat het konijn dan gewoon even uitlopen en rent er dan wéér achteraan.
Ik zal even kijken of ik een camera kan regelen om een plaatje te schieten.
Het zijn gewoon kindvriendelijke, enthousiaste hondjes van zichzelf.
quote:Is dit het algemene gedrag van zo een beestje? Of alleen van die van jou toevallig?
Op dinsdag 14 januari 2003 16:28 schreef Karboenkeltje het volgende:
Ik heb een boerenfox. Het is een geinig beestje maar ontzettend waaks (blaffen enzo) en een behoorlijke zenuwpees. Het is een best slim beestje wat veel kunstjes kan leren. Die van mij lijkt op een slanke jack russel terrier maar dan wat groter en wat hoger op zijn poten.Hij kan best loslopen (door een park of zo) maar is in de buurt van andere honden of kinderen een beetje onbetrouwbaar. Ik moet dus ontzettend goed opletten als hij losloopt. Hij is vreselijk eenkennig, hij luistert dus eigenlijk alleen maar naar zijn baasje (mij dus
) en speelt graag (touwtje trekken met veel gegrom).
Verder is hij bang voor muizen
maar rent hij wel met veel plezier achter konijnen en katten aan. Het stomme is dat hij met gemak zo'n konijn inhaalt maar nooit een hap neemt, hij laat het konijn dan gewoon even uitlopen en rent er dan wéér achteraan.
quote:En het zal er ook wel mee te maken hebben of je zo een hondje vanaf pup hebt, of vanaf dat ie wat ouder is.. lijkt mij?
Op dinsdag 14 januari 2003 16:30 schreef pizzaslut het volgende:
Oja, ik ben nog vergeten te zeggen dat ze volgens mij prima met andere beesten om kunnen gaan. Bij mijn vriendin thuis: 2 honden, 2 katten, vogel, konijn en cavia.
En no problemo dus, maar dat ligt natuurlijk ook deels aan hoe je daar, samen met je hondje en de andere beesten mee om gaat.Het zijn gewoon kindvriendelijke, enthousiaste hondjes van zichzelf.
*op meerdere ervaringen en fotoos wacht*
quote:Die van mij is denk ik niet al te betrouwbaar. Hij heeft nog nooit iemand gebeten maar ik denk dat dat eerder komt doordat ik goed oplet dan dat het zo'n braaf beestje is.
Op dinsdag 14 januari 2003 16:18 schreef LadyS het volgende:Toch niet in de zin van: "he jou ken ik niet, laat ik je eens naar je strot vliegen." Ik bedoel: ze zijn wel betrouwbaar?
Oh, wagguseffe! Hij heeft wel eens iemand gebeten maar toen was ik aan't vechten, hij verdedigde/hielp mij dus, dat kan ik hem niet kwalijk nemen.
Mijn moeder heeft longproblemen, ik moet haar wel eens "kloppen" (op de rug tikken met mijn vingertoppen) en als ik dat doe gaat hij altijd tegen me op springen en van die rare knorrende ik-wil-aandacht geluidjes maken.
Als hij ruzie met een andere hond heeft dan bijt hij meestal een paar keer snel en rent dan naar huis (als hij losloopt). Hij is super snel; toen hij een jaar of vier was kon ik hem niet bijhouden op de fiets (tijdens sprintjes tenminste). Nu, hij is inmiddels twaalf jaar, is zijn topsnelheid wat lager maar hij rent nog steeds gemakkelijk acht kilometer met een normaal tot snel fietstempo.
quote:Uhm, ze zeggen wel eens dat honden op hun baasje gaat lijken; ik kan niet zo goed met jonge kinderen opschieten, ik voel me altijd tamelijk onbeholpen met koters in de buurt. Die van mij is dus kindervrij opgegroeid, dat zal schelen. De andere pups uit zijn nest spelen vreselijk lief met kinderen. Die waren ook door jonge gezinnen meegenomen.
Op dinsdag 14 januari 2003 16:34 schreef LadyS het volgende:[..]
Is dit het algemene gedrag van zo een beestje? Of alleen van die van jou toevallig?
In het geval dat het het algemene gedrag is, doe ik er verstandiger aan om een ander hondje te nemen? (met het oog op mijn 3 katten en evt. toekomstige kinderen?)
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 16:45 schreef Karboenkeltje het volgende:[..]
Uhm, ze zeggen wel eens dat honden op hun baasje gaat lijken; ik kan niet zo goed met jonge kinderen opschieten, ik voel me altijd tamelijk onbeholpen met koters in de buurt.
quote:Das goed nieuws... Voor mij persoonlijk is het namelijk wel belangrijk
Die van mij is dus kindervrij opgegroeid, dat zal schelen. De andere pups uit zijn nest spelen vreselijk lief met kinderen. Die waren ook door jonge gezinnen meegenomen.
quote:1 van mijn katten is voor de duivel nog niet bang, dus das het probleem niet, maar die andere is een echt watje
Hij rent graag achter katten aan, hij vecht er eigenlijk nooit mee. Ik heb ook het idee dat hij dat wel zou verliezen.
quote:Dat vind ik nog niet eens zo erg
Ik ben er wel vrij zeker van dat een boerenfox enorm defensief zal zijn als hij samen met een baby of een peuter opgroeit. Daarmee bedoel ik dus dat hij zich erg aggressief zal gedragen als vreemden in de buurt van het kind komen.
Maar volgens mij heb je de grootste problemen al "ontweken" door veel met ze te doen als ze klein zijn (dus veel bij mijn kleine nichtje op bezoek enzo)
Hij is niet zo dol op kleine kinderen en gaat ze daarom uit de weg. Heeft nog nooit iets of iemand aangevallen of gebeten.
Die van mijn ouders is als pup wat vroeg uit het nest bij fokker gehaald en toen dus nog een week of wat met de flews door mijn moeder gevoed. Het gevolg hiervan is dat het een beetje een watje is. Ofwel errug aanhankelijk en gek op mensen en warmte. Hij ligt bij voorkeur zo dicht mogelijk bij de kachel.
Als je met een hond als deze gaat spelen (stokken en ballen gooien) zal de hond langer door gaan dan goed voor em is. Heb ooit iets te lang gespeeld en toen zakte de hond haast van vermoeidheid door zijn poten.
Al met al een prima hond
Een vrouwtje zal over het algemeen wat minder druk zijn dan een mannetje, maar wat ons vrouwtje op een gegeven moment had was dat ze haar eigen mand ging verdedigen alsof ze puppies had, haar instinct dus. We hebben om deze reden de baarmoeder van onze hond laten verwijderen, en daarna had onze hond hier geen last meer van.
Dit verhaal wil niet zeggen dat elk vrouwtje dit zal hebben.
Ik denk dat als je een Boerenfox wil hebben je een goede keuze maakt, veel succes met het overtuigen van je vriend!!
quote:Doe mijn best, maar hij wil niet zo goed
veel succes met het overtuigen van je vriend!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |