abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 14 februari 2020 @ 21:06:16 #151
370431 drakin
vurig typje
pi_191510026
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 20:59 schreef Prisha het volgende:

[..]

Ja was heerlijk. Aan het eind van de dag nog beter. Nadat ik mezelf een beetje had gewassen lekker met mijn voeten in het water. Dat voelde wel hemels!
hmmm dat lijkt me ook heerlijk!

Welkom back Prish!

Wat heb je als eerste thuis gedaan?
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  vrijdag 14 februari 2020 @ 21:09:39 #152
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_191510104
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 20:59 schreef Prisha het volgende:

[..]

Ja was heerlijk. Aan het eind van de dag nog beter. Nadat ik mezelf een beetje had gewassen lekker met mijn voeten in het water. Dat voelde wel hemels!
Heb je nog bij jezelf zoals je hier voor je reis voorspelde 'You idiot!!!' gedacht? :D
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_191510113
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 21:06 schreef drakin het volgende:

[..]

hmmm dat lijkt me ook heerlijk!

Welkom back Prish!

Wat heb je als eerste thuis gedaan?
thanks!
Eerst mijn zusje gebeld en bedankt voor de verrassing (en foto's ervan gemaakt). Daarna alle kleding in de wasmachine gepropt, inclusief wat ik aanhad. Lekker schone kleding aangedaan.
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
  Moderator vrijdag 14 februari 2020 @ 21:10:46 #154
184769 crew  Deisyy
pi_191510129
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 20:54 schreef Prisha het volgende:

[..]

Thanks O+ good to be back!
Fijn dat je er weer bent! En wat een geweldige prestatie heb je geleverd zeg, een ervaring voor het leven O+

Moet je maandag weer gaan werken?
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_191510198
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 21:09 schreef tonja het volgende:

[..]

Heb je nog bij jezelf zoals je hier voor je reis voorspelde 'You idiot!!!' gedacht? :D
Ja. Zeer regelmatig :@
Ik miste duidelijk die bergervaring. Mijn conditie was prima.In lange tijd niet zo fit geweest. Mijn beenspieren waren ook prima, de benen gingen zeer goed. Maar het lopen op rotsen, gladde ondergronden...die ervaring miste ik. En dat was wel hard nodig. Dat had ik enorm onderschat.

Ik las regelmatig de opmerking hier: die en die heeft het ook gedaan, nou, dan kan iedereen het doen.

Niet mee eens. Ik heb schrijnende dingen gezien onderweg. Dan ging het bij mij nog goed. Maar zonder de hulp van de gidsen had ik het niet gered.
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
  Intelligentste user 2022 vrijdag 14 februari 2020 @ 21:13:56 #156
222817 Recce
pi_191510211
Prishje, welkom thuis! *O* *O* Echt een mooie prestatie, die bloody mountain helemaal oplopen. ^O^
pi_191510232
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 21:10 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Fijn dat je er weer bent! En wat een geweldige prestatie heb je geleverd zeg, een ervaring voor het leven O+

Moet je maandag weer gaan werken?
thanks! Enorme ervaring, ben het nog allemaal aan het verwerken in mijn hoofd.
En ja...maandag weer werken. Dat gaat ook weer gewoon door.
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_191510237
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 21:13 schreef Recce het volgende:
Prishje, welkom thuis! *O* *O* Echt een mooie prestatie, die bloody mountain helemaal oplopen. ^O^
thanks O+
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
  Intelligentste user 2022 vrijdag 14 februari 2020 @ 21:16:02 #159
222817 Recce
pi_191510256
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 21:13 schreef Prisha het volgende:

[..]

Ja. Zeer regelmatig :@
Ik miste duidelijk die bergervaring. Mijn conditie was prima.In lange tijd niet zo fit geweest. Mijn beenspieren waren ook prima, de benen gingen zeer goed. Maar het lopen op rotsen, gladde ondergronden...die ervaring miste ik. En dat was wel hard nodig. Dat had ik enorm onderschat.

Ik las regelmatig de opmerking hier: die en die heeft het ook gedaan, nou, dan kan iedereen het doen.

Niet mee eens. Ik heb schrijnende dingen gezien onderweg. Dan ging het bij mij nog goed. Maar zonder de hulp van de gidsen had ik het niet gered.
De Kilimanjaro heeft duidelijk een hele verkeerde reputatie. :Y Toen ik hoorde dat je die ging beklimmen, dacht ik te weten dat je zo naar de top kon lopen. Dat valt dus behoorlijk tegen.
  vrijdag 14 februari 2020 @ 21:16:33 #160
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_191510268
Welkom terug Prisha. Geweldig gedaan en wat een prachtige herinnering voor de rest van je leven!
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_191510270
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 20:59 schreef Prisha het volgende:

[..]

Ja was heerlijk. Aan het eind van de dag nog beter. Nadat ik mezelf een beetje had gewassen lekker met mijn voeten in het water. Dat voelde wel hemels!
Na zo'n dag lijkt mij dat ook :D
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
pi_191510283
Welkom, wat een prestatie! Misschien wel een vreselijke en fantastische ervaring in één. Kan me voorstellen dat dat allemaal nog moet bezinken. Geniet van je schone kleren en eigen bedje straks.
  Intelligentste user 2022 vrijdag 14 februari 2020 @ 21:18:10 #163
222817 Recce
pi_191510296
@Prisha, waren de schoenen wel goed uiteindelijk?
  Moderator vrijdag 14 februari 2020 @ 21:18:18 #164
184769 crew  Deisyy
pi_191510298
*teruggelezen

Washy, washy! :D
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  vrijdag 14 februari 2020 @ 21:18:34 #165
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_191510305
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 21:13 schreef Prisha het volgende:

[..]

Ja. Zeer regelmatig :@
Ik miste duidelijk die bergervaring. Mijn conditie was prima.In lange tijd niet zo fit geweest. Mijn beenspieren waren ook prima, de benen gingen zeer goed. Maar het lopen op rotsen, gladde ondergronden...die ervaring miste ik. En dat was wel hard nodig. Dat had ik enorm onderschat.

Ik las regelmatig de opmerking hier: die en die heeft het ook gedaan, nou, dan kan iedereen het doen.

Niet mee eens. Ik heb schrijnende dingen gezien onderweg. Dan ging het bij mij nog goed. Maar zonder de hulp van de gidsen had ik het niet gered.
Die bergervaring is hier ook een beetje lastig op te doen lijkt me.
Ik las dat een uit je groep met een stretcher afgevoerd moest worden en dat jij beneden in een ambu werd geladen. Dan ben je wel tot het gaatje gegaan jah.

Ik zou het niet kunnen iig.
Waren er door je ellende heen wel lichtpuntjes, momenten dat je genoot?
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_191510318
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 21:16 schreef Recce het volgende:

[..]

De Kilimanjaro heeft duidelijk een hele verkeerde reputatie. :Y Toen ik hoorde dat je die ging beklimmen, dacht ik te weten dat je zo naar de top kon lopen. Dat valt dus behoorlijk tegen.
Dat valt heel erg tegen. Nu was het de weken ervoor ook nog eens heel nat geweest. Veel sneeuw op top en veel, heel veel regen lager op de berg.
De eerste dag zou je een steil pad omhoog moeten lopen. Van dat pad was weinig over. Het was een grote modder/water bende. En dat dus elke dag, gladde rotsen, weggeslagen paden.

Nee. Het was niet bepaald makkelijk. Enkel dag 3 was goed te doen. Van Shira 1 naar Shira 2.
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_191510329
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 21:16 schreef mazaru het volgende:
Welkom terug Prisha. Geweldig gedaan en wat een prachtige herinnering voor de rest van je leven!
thanks Maz O+
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_191510359
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 21:17 schreef Lyza666 het volgende:
Welkom, wat een prestatie! Misschien wel een vreselijke en fantastische ervaring in één. Kan me voorstellen dat dat allemaal nog moet bezinken. Geniet van je schone kleren en eigen bedje straks.
Thanks! Vreselijk was het niet....maar wel erg zwaar. En inderdaad dubbel. En regelmatig momenten dat ik dacht: wat doe ik hier.Ik kan dit niet. Maar tegelijk ook enorm genieten.

Dat schone bedje straks...zin in!
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_191510384
O+ Welkom terug goed gedaan ^O^ en de beste stuurlui staan aan wal :D laat die er zelf er maar eens tegen op klimmen
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_191510401
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 21:18 schreef Recce het volgende:
@:Prisha, waren de schoenen wel goed uiteindelijk?
uhm...nee. Ik heb op het laatst een wisseltruc gedaan. Ik durfde het niet aan. Iedere keer met trainen was er iets wat me niet lekker zat met die schoenen.

Uiteindelijk mijn andere paar schoenen (ook nieuw maar ik dacht dat die niet de juiste waren voor de bergen en alsnog van de zomer nog eens die andere schoenen gekocht) meegenomen. Blij om, want ik had genoeg om aan te denken laat staan die voeten.
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
  Intelligentste user 2022 vrijdag 14 februari 2020 @ 21:25:05 #171
222817 Recce
pi_191510421
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 21:19 schreef Prisha het volgende:

[..]

Dat valt heel erg tegen. Nu was het de weken ervoor ook nog eens heel nat geweest. Veel sneeuw op top en veel, heel veel regen lager op de berg.
De eerste dag zou je een steil pad omhoog moeten lopen. Van dat pad was weinig over. Het was een grote modder/water bende. En dat dus elke dag, gladde rotsen, weggeslagen paden.

Nee. Het was niet bepaald makkelijk. Enkel dag 3 was goed te doen. Van Shira 1 naar Shira 2.
Dan was het een stuk zwaarder dan normaal ook. Lijkt me ook lastig op dat soort omstandigheden te trainen in Nederland. Misschien in de Ardennen?

Heb je nog moeten terugdenken aan al die Mount Everest-verhalen toen je zelf in de sneeuw met weinig zuurstof naar de top strompelde?
  vrijdag 14 februari 2020 @ 21:26:10 #172
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_191510443
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 21:25 schreef Recce het volgende:

[..]

Dan was het een stuk zwaarder dan normaal ook. Lijkt me ook lastig op dat soort omstandigheden te trainen in Nederland. Misschien in de Ardennen?

Heb je nog moeten terugdenken aan al die Mount Everest-verhalen toen je zelf in de sneeuw met weinig zuurstof naar de top strompelde?
Breng haar nou niet op ideeën :o
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  Intelligentste user 2022 vrijdag 14 februari 2020 @ 21:27:22 #173
222817 Recce
pi_191510473
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 21:24 schreef Prisha het volgende:

[..]

uhm...nee. Ik heb op het laatst een wisseltruc gedaan. Ik durfde het niet aan. Iedere keer met trainen was er iets wat me niet lekker zat met die schoenen.

Uiteindelijk mijn andere paar schoenen (ook nieuw maar ik dacht dat die niet de juiste waren voor de bergen en alsnog van de zomer nog eens die andere schoenen gekocht) meegenomen. Blij om, want ik had genoeg om aan te denken laat staan die voeten.
:o Dat was misschien wel een lucky escape dan. Heb je geen last van blaren gehad?
  Intelligentste user 2022 vrijdag 14 februari 2020 @ 21:28:24 #174
222817 Recce
pi_191510490
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 21:26 schreef tonja het volgende:

[..]

Breng haar nou niet op ideeën :o
_O- Ik denk dat ze voorlopig wel even genoeg heeft van bergen.
pi_191510501
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 21:18 schreef tonja het volgende:

[..]

Die bergervaring is hier ook een beetje lastig op te doen lijkt me.
Dat doe je door in de Ardennen te lopen. Of, zoals iemand me aanraadde, een cursus C1 Berglopen, te doen. Dan leer je de basis. Hoe je moet lopen. Hij snapte ook totaal niet dat ik hier direct mee begon en het niet op had gebouwd, dus eerst Ardennen, of iets in Zwitserland of Oostenrijk. Zijn reactie toen ik zei dat ik de grenzen nog wel eens opzocht, was wel erg grappig.
quote:
Ik las dat een uit je groep met een stretcher afgevoerd moest worden en dat jij beneden in een ambu werd geladen. Dan ben je wel tot het gaatje gegaan jah.

Ik zou het niet kunnen iig.
Waren er door je ellende heen wel lichtpuntjes, momenten dat je genoot?
Jazeker. Continue wel. Het was dubbel. Aan de ene kant afzien...aan de andere kant genieten. Er was zoveel moois te zien en te voelen. Ik heb enorm genoten.

Enkel die laatste dag niet. Dat was zwaar afzien. Er kwam maar geen eind aan, en met die been was het niet fijn. Ik kon toen ook nauwelijks meer staan.
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_191510528
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 21:23 schreef Ghostbuster het volgende:
O+ Welkom terug goed gedaan ^O^ en de beste stuurlui staan aan wal :D laat die er zelf er maar eens tegen op klimmen
thanks GB O+
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_191510655
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 21:25 schreef Recce het volgende:

[..]

Dan was het een stuk zwaarder dan normaal ook. Lijkt me ook lastig op dat soort omstandigheden te trainen in Nederland. Misschien in de Ardennen?

Heb je nog moeten terugdenken aan al die Mount Everest-verhalen toen je zelf in de sneeuw met weinig zuurstof naar de top strompelde?
Niet toen ik er naartoe liep...wel toen ik de daling inzette. Ik was eigenlijk heel kort op de top. De groep was in tweeën gevallen. De snellere waren al 15 minuten op de top toen wij aankwamen.
Het was omhelzen, feliciteren, foto maken.....en toen merkte ik dat ik echt heel gedesoriënteerd werd en adem halen ging heel erg moeilijk. Die gids nam me in een halve houdgreep en sleurde me bijna een stuk naar beneden.

Ik zag een andere lid van onze groep toen neergaan. Hij viel gewoon voorover, en bleef liggen. Hij werd overeind gehesen en hij was gewoon helemaal waus. Hij kon zich er zelf niks meer van herinneren. En ik zat het maar aan te zien en voelde helemaal niks, alleen iets van: oh wow. kijk dat eens.

Er waren mensen, niet van onze groep, die gewoon gingen zitten. Konden niks meer. Als iemand ze niet had geholpen, dan zaten ze daar nu nog.

Op dat moment flitste wel het hele Everest gebeuren voor mijn ogen, en kon ik be inbeelden hoe dat ging. Zuurstoftekort doet rare dingen met je. Je voelt weinig meer. Geen emotie en geen prikkels.Heel bizar.

Mijn broer stuurde nog een berichtje dat ie blij was dat ik niet "one of the dead bodies at the side of the trail" was geworden _O-
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_191510702
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 21:27 schreef Recce het volgende:

[..]

:o Dat was misschien wel een lucky escape dan. Heb je geen last van blaren gehad?
Nope geen blaren. Geen last van de enkel. En de pees hield zich redelijk. Dag 2 was zwaar op de pees. Toen kwam ik 1.5 uur na de groep binnen.

Nadeel van achterblijver zijn....je hebt nauwelijks pauze en degene die je hebt zijn veel korter :{
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
  vrijdag 14 februari 2020 @ 21:40:13 #179
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_191510753
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 21:29 schreef Prisha het volgende:

[..]

Dat doe je door in de Ardennen te lopen. Of, zoals iemand me aanraadde, een cursus C1 Berglopen, te doen. Dan leer je de basis. Hoe je moet lopen. Hij snapte ook totaal niet dat ik hier direct mee begon en het niet op had gebouwd, dus eerst Ardennen, of iets in Zwitserland of Oostenrijk. Zijn reactie toen ik zei dat ik de grenzen nog wel eens opzocht, was wel erg grappig.
[..]

Jazeker. Continue wel. Het was dubbel. Aan de ene kant afzien...aan de andere kant genieten. Er was zoveel moois te zien en te voelen. Ik heb enorm genoten.

Enkel die laatste dag niet. Dat was zwaar afzien. Er kwam maar geen eind aan, en met die been was het niet fijn. Ik kon toen ook nauwelijks meer staan.
Hoe reageerde hij?

Nee dat geloof ik als je in een ambulance afgevoerd moet worden. Werd je naar een ziekenhuis gebracht?
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  Intelligentste user 2022 vrijdag 14 februari 2020 @ 21:41:53 #180
222817 Recce
pi_191510802
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 21:36 schreef Prisha het volgende:

[..]

Niet toen ik er naartoe liep...wel toen ik de daling inzette. Ik was eigenlijk heel kort op de top. De groep was in tweeen gevallen. De snelleren waren al 15 minuten op de top toen wij aankwamen.
Het was omhelzen, felicieren, foto maken.....en toen merkte ik dat ik echt heel gedesorienterd werd en adem halen ging heel erg moeilijk. Die gids nam me in een halve houdgreep en sleurde me bijna een stuk naar beneden.

Ik zag een andere lid van onze groep toen neergaan. Hij viel gewoon voorover, en bleef liggen. Hij werd overeind gehesen en hij was gewoon helemaal waus. Hij kon zich er zelf niks meer van herinneren. En ik zat het maar aan te zien en voelde helemaal niks, alleen iets van: oh wow. kijk dat eens.

Er waren mensen, niet van onze groep, die gewoon gingen zitten. Konden niks meer. Als iemand ze niet had geholpen, dan zaten ze daar nu nog.

Op dat moment flitste wel het hele Everest gebeuren voor mijn ogen, en kon ik be inbeelden hoe dat ging. Zuurstoftekort doet rare dingen met je. Je voelt weinig meer. Geen emotie en geen prikkels.Heel bizar.

Mijn broer stuurde nog een berichtje dat ie blij was dat ik niet "one of the dead bodies at the side of the trail" was geworden _O-
:o Mooi beschreven. Piloten met zuurstofgebrek herkennen het vaak niet eens en handelen dan niet. Dat gevoel had jij dus ook een beetje en anderen dus helemaal. Duidelijk dat gidsen heel belangrijk zijn op die hoogte!

We zijn natuurlijk allemaal heel blij dat je niet bent blijven zitten daar. :+
pi_191510827
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 21:40 schreef tonja het volgende:

[..]

Hoe reageerde hij?
Of ik knotsknettergek was _O-
quote:
Nee dat geloof ik als je in een ambulance afgevoerd moet worden. Werd je naar een ziekenhuis gebracht?
Nee. Werd naar de gate gebracht waar je anders al lopende was uitgekomen. Daar die jeep uitgeholpen, kreeg cola in mijn mik gedowd en toen in het busje met z'n allen richting lodge.

Ik drink nooit cola....kan me niet heugen wanneer ik het voor het laast heb gedronken. 20 jaar geleden of zo? Maar de suikers deden me wel goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door Prisha op 14-02-2020 22:33:15 ]
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
  Intelligentste user 2022 vrijdag 14 februari 2020 @ 21:44:34 #182
222817 Recce
pi_191510870
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 21:38 schreef Prisha het volgende:

[..]

Nope geen blaren. Geen last van de enkel. En de pees hield zich redelijk. Dag 2 was zwaar op de pees. Toen kwam ik 1.5 uur na de groep binnen.

Nadeel van achterblijver zijn....je hebt nauwelijks pauze en degene die je hebt zijn veel korter :{
Wel fijn zeg, geen blaren. Dat lijkt me echt de hel als je daar ook nog last van hebt. En achterblijver zijn is best gemeen. :Y Je hebt het zwaarder en dan kun je ook nog niet eens uitrusten.
  Moderator vrijdag 14 februari 2020 @ 21:48:10 #183
184769 crew  Deisyy
pi_191510944
Wow! Wat een verhalen, ik vind het indrukwekkend.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  vrijdag 14 februari 2020 @ 21:51:26 #184
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_191511002
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 21:42 schreef Prisha het volgende:

[..]

Of ik knotsknettergek was _O-
[..]

Nee. Werd naar de gate gebracht waar je anders al lopende was uitgekomen. Daar die jeep uitgeholpen, kreeg cola in mijn mik gedowd en toen in het busje met z'n allen richting lodge.

Ik drink nooit cola....kan me niet heugen wanneer ik het voor het laast heb gedronken. 2 jaar geleden of zo? Maar de suikers deden me wel goed.
Dat geloof ik ja. Ben je veel afgevallen?
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  vrijdag 14 februari 2020 @ 21:51:35 #185
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_191511006
Welcome back home Prish ^O^ Doe het je niet na
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_191511076
Op die klim naar de top liepen 4 gidsen mee, en dan nog 4 porters. Die porters liepen mee om ervaring op te doen en om eventueel rugzak te dragen van ons als we het lastig hadden.
Ook werd er zuurstof mee naar boven genomen.

Als je aan me vraagt hoe ik die klim heb ervaren....het waren een reeks van impressies.
In het donker en kou naar boven....licht van de bijna volle maan. Boven je in de verte een rijtje hooflampjes...ver onder je ook een rijtje hoofdlampjes. Het licht van die lampjes pulseerde als het ware.

Maaike, de expeditieleider, liep voor mij. Ze had twee lichtgevende puntjes op de achterkant van haar broek. Daar focuste ik op. Zag enkel die puntjes. Een oneindige pad dat maar door en door ging, er kwam geen einde aan,. en steeds maar weer die puntjes. Nu nog steeds zie ik ze voor me.

En er was een porter, een Masai, die enkel een Masai doek omhad tegen de kou. Hij liep steeds aan de buiten kant om ervoor te zorgen dat we niet in de afgrond vielen. En hij zong Swahili liedjes.
Die impressie heb ik nog heel sterk. Donker, kou...en dan vanuit het donker zijn diepe melancholische zangstem dat op de wind naar je toe zweefde. Heel bijzonder. Dat hielp op bepaalde punten om er doorheen te komen.

Iemand van de groep had op de top een foto van hem gemaakt. Soms zegt een foto meer dan woorden:

Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
  vrijdag 14 februari 2020 @ 21:57:10 #187
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_191511105
O+
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_191511110
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 21:51 schreef tonja het volgende:

[..]

Dat geloof ik ja. Ben je veel afgevallen?
Ik denk het wel. Morgenochtend even op de weegschaal staan. Mijn kleding is allemaal te groot in elk geval :+
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_191511114
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 21:51 schreef chufi het volgende:
Welcome back home Prish ^O^ Doe het je niet na
thanks chuf O+
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
  vrijdag 14 februari 2020 @ 21:59:07 #190
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_191511141
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 21:57 schreef Prisha het volgende:

[..]

Ik denk het wel. Morgenochtend even op de weegschaal staan. Mijn kleding is allemaal te groot in elk geval :+
Je kunt ook gewoon ff wat lekkers bij snacken .. :9
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  Intelligentste user 2022 vrijdag 14 februari 2020 @ 22:01:20 #191
222817 Recce
pi_191511191
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 21:57 schreef Prisha het volgende:

[..]

Ik denk het wel. Morgenochtend even op de weegschaal staan. Mijn kleding is allemaal te groot in elk geval :+
Kip! :9~
  vrijdag 14 februari 2020 @ 22:03:14 #192
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_191511235
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 21:57 schreef Prisha het volgende:

[..]

Ik denk het wel. Morgenochtend even op de weegschaal staan. Mijn kleding is allemaal te groot in elk geval :+
Kaas :Y)
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  Intelligentste user 2022 vrijdag 14 februari 2020 @ 22:03:28 #193
222817 Recce
pi_191511241
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 21:55 schreef Prisha het volgende:
Op die klim naar de top liepen 4 gidsen mee, en dan nog 4 porters. Die porters liepen mee om ervaring op te doen en om eventueel rugzak te dragen van ons als we het lastig hadden.
Ook werd er zuurstof mee naar boven genomen.

Als je aan me vraagt hoe ik die klim heb ervaren....het waren een reeks van impressies.
In het donker en kou naar boven....licht van de bijna volle maan. Boven je in de verte een rijtje hooflampjes...ver onder je ook een rijtje hoofdlampjes. Het licht van die lampjes pulseerde als het ware.

Maaike, de expeditieleider, liep voor mij. Ze had twee lichtgevende puntjes op de achterkant van haar broek. Daar focuste ik op. Zag enkel die puntjes. Een oneindige pad dat maar door en door ging, er kwam geen einde aan,. en steeds maar weer die puntjes. Nu nog steeds zie ik ze voor me.

En er was een porter, een Masai, die enkel een Masai doek omhad tegen de kou. Hij liep steeds aan de buiten kant om ervoor te zorgen dat we niet in de afgrond vielen. En hij zong Swahili liedjes.
Die impressie heb ik nog heel sterk. Donker, kou...en dan vanuit het donker zijn diepe melancholische zangstem dat op de wind naar je toe zweefde. Heel bijzonder. Dat hielp op bepaalde punten om er doorheen te komen.

Iemand van de groep had op de top een foto van hem gemaakt. Soms zegt een foto meer dan woorden:

[ afbeelding ]
_O_ Zag je 's nachts wel waar je je voeten neerzette?
pi_191511271
Gered door Pepsi _O_
I may be wrong, but it's highly unlikely.
  vrijdag 14 februari 2020 @ 22:04:29 #195
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_191511272
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 21:55 schreef Prisha het volgende:
Op die klim naar de top liepen 4 gidsen mee, en dan nog 4 porters. Die porters liepen mee om ervaring op te doen en om eventueel rugzak te dragen van ons als we het lastig hadden.
Ook werd er zuurstof mee naar boven genomen.

Als je aan me vraagt hoe ik die klim heb ervaren....het waren een reeks van impressies.
In het donker en kou naar boven....licht van de bijna volle maan. Boven je in de verte een rijtje hooflampjes...ver onder je ook een rijtje hoofdlampjes. Het licht van die lampjes pulseerde als het ware.

Maaike, de expeditieleider, liep voor mij. Ze had twee lichtgevende puntjes op de achterkant van haar broek. Daar focuste ik op. Zag enkel die puntjes. Een oneindige pad dat maar door en door ging, er kwam geen einde aan,. en steeds maar weer die puntjes. Nu nog steeds zie ik ze voor me.

En er was een porter, een Masai, die enkel een Masai doek omhad tegen de kou. Hij liep steeds aan de buiten kant om ervoor te zorgen dat we niet in de afgrond vielen. En hij zong Swahili liedjes.
Die impressie heb ik nog heel sterk. Donker, kou...en dan vanuit het donker zijn diepe melancholische zangstem dat op de wind naar je toe zweefde. Heel bijzonder. Dat hielp op bepaalde punten om er doorheen te komen.

Iemand van de groep had op de top een foto van hem gemaakt. Soms zegt een foto meer dan woorden:

[ afbeelding ]
Mooi beschreven O+
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_191511285
Heldin! _O_
L2B's Mixcloud
pi_191511419
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 22:03 schreef Recce het volgende:

[..]

_O_ Zag je 's nachts wel waar je je voeten neerzette?
jawel...het licht van het hoofdlampje scheen recht voor me. En op de broek van Maaike :+

De ondergrond was bevroren toen we naar boven gingen. En hard. Toen we naar beneden gingen, scheen de zon inmiddels, en was het ontdooid. Waar je doorheen liep was diepe as/gruis. En dat maakte het naar beneden gaan zo lastig. Daar gleed ik steeds in weg. Steil en glad. Kutafdaling!
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_191511426
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 22:04 schreef Ghostbuster het volgende:
Gered door Pepsi _O_
_O-
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_191511433
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 22:05 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Heldin! _O_
O+
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
  vrijdag 14 februari 2020 @ 22:11:17 #200
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_191511435
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 22:04 schreef Ghostbuster het volgende:
Gered door Pepsi _O_
Mag hopen dat ze echte Cola kreeg... Coca-Cola *O*
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')