abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 18 februari 2020 @ 10:06:33 #51
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_191564985
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 09:42 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Zo werkt dat niet, hè? Men zoekt heel specifieke steentjes op Bricklink. Je kunt niet de plaatselijke rommelmarkt op lopen en die steentjes kopen.
En daarvoor moeten 6 vliegtuigen, 3 vrachtwagens en een busje ingezet worden?
And so is the past
pi_191565067
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 10:06 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

En daarvoor moeten 6 vliegtuigen, 3 vrachtwagens en een busje ingezet worden?
Als de blokjes in een bubbeltjes envelop zouden zitten nemen deze minder volume in dus worden deze efficiënter afgehandeld. :P
pi_191566676
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:18 schreef mschol het volgende:

[..]

de belgen zijn ook niet goedkoop bij internationale zendingen
https://www.bpost.be/site(...)ternationale-zending
die 5mm overschrijdt je vrij vlug als je goederen verzend
maar goed, wat de buitenla ders doen heb je niks aan, tenzij je alles via hen verzend.
Wat ik bij die link zie staan zijn hun wel goedkoop.
Als ik in België woon en ik verstuur een envelop met goederen tot 50 gram (wat dus niet mag) ben ik hooguit 1,61 kwijt zoals ik zie?
Dat is wat anders dan wij gelijk 7,50 moeten betalen.
pi_191566733
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 12:37 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Wat ik bij die link zie staan zijn hun wel goedkoop.
Als ik in België woon en ik verstuur een envelop met goederen tot 50 gram (wat dus niet mag) ben ik hooguit 1,61 kwijt zoals ik zie?
Dat is wat anders dan wij gelijk 7,50 moeten betalen.
dat zijn genormaliseerde zaken (tot 5mm hoogte, met een bubbelenveloppe ga je dat meestal niet redden,
niet-genormaliseerde zaken ben je +4¤ voor kwijt
pi_191577740
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 12:43 schreef mschol het volgende:

[..]

dat zijn genormaliseerde zaken (tot 5mm hoogte, met een bubbelenveloppe ga je dat meestal niet redden,
niet-genormaliseerde zaken ben je +4¤ voor kwijt
Jammer dat ze dit niet in Nederland bij PostNL hanteren.
Sommige goederen die ik verzend zijn zo smal en dun dat ik niet boven de 5mm uit kom.
pi_193029730
Even een update.
Heb in totaal ongeveer 15 enveloppen naar het buitenland gestuurd waar 'goederen' inzaten.
Momenteel heb ik 8 ondertekende brieven met een incasso gehad omdat ik in overtreding ben met de wet.....
Totaal verschuldigde bedrag is bijna 5000 euro.
Als de wereld postunie niet meer wilt dat goederen in een envelop verstuurd mogen worden zonder minimaal 7 euro te betalen vind ik dat niet normaal....
PostNL verwijst naar een link waarin de postunie dit aangeeft en dat ik moet betalen.
pi_193029885
Da's wel bijzonder disproportioneel.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_193029928
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 12:18 schreef anitapatat het volgende:
Even een update.
Heb in totaal ongeveer 15 enveloppen naar het buitenland gestuurd waar 'goederen' inzaten.
Momenteel heb ik 8 ondertekende brieven met een incasso gehad omdat ik in overtreding ben met de wet.....
Totaal verschuldigde bedrag is bijna 5000 euro.
Als de wereld postunie niet meer wilt dat goederen in een envelop verstuurd mogen worden zonder minimaal 7 euro te betalen vind ik dat niet normaal....
PostNL verwijst naar een link waarin de postunie dit aangeeft en dat ik moet betalen.
wij versturen ook goederen naar buitenland in bubbelenvelopen, en hebben daar nog niks over gehoord
zit wel volgende label op:
(zonder cn22 gedeelte overigens, want gros is eu)
pi_193030138
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 12:39 schreef mschol het volgende:

Maar daar zit dus wel een trackingcode op. Ook al staat er 'no tracking, no delivery scan', is er wel een barcode, die je blauw hebt gemaakt (boven UE...NL). Die barcoderegistratie is de vereiste toch?
  zaterdag 9 mei 2020 @ 13:02:21 #60
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193030221
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 12:18 schreef anitapatat het volgende:
Even een update.
Heb in totaal ongeveer 15 enveloppen naar het buitenland gestuurd waar 'goederen' inzaten.
Momenteel heb ik 8 ondertekende brieven met een incasso gehad omdat ik in overtreding ben met de wet.....
Totaal verschuldigde bedrag is bijna 5000 euro.
Als de wereld postunie niet meer wilt dat goederen in een envelop verstuurd mogen worden zonder minimaal 7 euro te betalen vind ik dat niet normaal....
PostNL verwijst naar een link waarin de postunie dit aangeeft en dat ik moet betalen.
Ik zou als ik jou was toch nog een poging doen die kosten te claimen bij PostNL.
Daarbij verwijs je naar de algemene voorwaarden, die je hier kan vinden:https://www.postnl.nl/algemene-voorwaarden/?term=consumer
"Algemene Voorwaarden Universele postdienst" moet je dan hebben

Zoals ik het lees staat er niets over de verplichting van een track&trace code bij het versturen naar een willekeurig buitenland voor willekeurige goederen in een bubbelenveloppe. Wel zijn er een aantal bijzondere bepalingen opgenomen voor specifieke goederen, maar daar valt een Lego steentje niet onder.
So we just called him Fred
pi_193030338
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 13:02 schreef Fred het volgende:
Je link geldt voor 2019, maar de nieuwe regels gelden vanaf 1 januari 2020.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 13:19:04 #62
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193030422
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 13:12 schreef bmp80 het volgende:
Je link geldt voor 2019, maar de nieuwe regels gelden vanaf 1 januari 2020.
Kijk nog eens goed naar de inhoud van die documenten ;)
So we just called him Fred
pi_193030476
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 13:19 schreef Fred het volgende:

[..]

Kijk nog eens goed naar de inhoud van die documenten ;)
Jij had het over Algemene Voorwaarden Universele postdienst en de link op de site die je postte verwijst naar voorwaarden die in 2019 gelden.

Deze pagina's op de site verwijzen o.a. naar de nieuwe regels:

https://www.postnl.nl/veranderingen
https://www.postnl.nl/campagnes/online-frankeren-buitenland/
https://www.postnl.nl/ver(...)/verzendvoorwaarden/
https://www.postnl.nl/Ima(...)178698.pdf?version=1 (Tarievenboekje apr 2020, zie Internationaal goederen versturen)
  zaterdag 9 mei 2020 @ 13:25:30 #64
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193030506
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 13:23 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Jij had het over Algemene Voorwaarden Universele postdienst en de link op de site die je postte verwijst naar voorwaarden die in 2019 gelden.

Deze pagina's op de site verwijzen o.a. naar de nieuwe regels:

https://www.postnl.nl/veranderingen
https://www.postnl.nl/campagnes/online-frankeren-buitenland/
https://www.postnl.nl/ver(...)/verzendvoorwaarden/
https://www.postnl.nl/Ima(...)178698.pdf?version=1 (Tarievenboekje, zie Internationaal goederen versturen)
Al die pagina's verwijzen allemaal naar dezelfde set met algemene voorwaaden, zie grijze vlak onderaan de pagina.

Dus leuk dat er een stukje proza op de webpagina staat, maar als het niet formeel is opgenomen in de algemene voorwaarden kan je PostNL nog altijd aansprakelijk stellen.
So we just called him Fred
pi_193030528
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 13:25 schreef Fred het volgende:

[..]

Al die pagina's verwijzen allemaal naar dezelfde set met algemene voorwaaden, zie grijze vlak onderaan de pagina.

Dus leuk dat er een stukje proza op de webpagina staat, maar als het niet formeel is opgenomen in de algemene voorwaarden kan je PostNL nog altijd aansprakelijk stellen.
Je had het maar over één link en dat was die met de universele postdienst. Daar heb ik op geklikt en die geldt alleen voor 2019. De andere links verwijzen naar andere voorwaarden. Dit is in het nieuws geweest en alle ondernemers zijn volgens mij op de hoogte gesteld. TS wist er ook gewoon van, dat staat in de openingspost.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 13:40:59 #66
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193030669
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 13:27 schreef bmp80 het volgende:
Je had het maar over één link en dat was die met de universele postdienst. Daar heb ik op geklikt en die geldt alleen voor 2019.
Er staat geen einddatum in dat document, alleen dat ze per 18 oktober 2019 in gaan.

quote:
De andere links verwijzen naar andere voorwaarden.
Al die pagina's verwijzen allemaal naar dezelfde Algemene Voorwaarden.

quote:
Dit is in het nieuws geweest en alle ondernemers zijn volgens mij op de hoogte gesteld.
Ja, precies, je hoort iets op nieuws. Je wil weten hoe zit, dus je pakt de Algemene Voorwaarden van het postbedrijf te staan. Je mag er als consument dan vanuit gaan dat het postbedrijf zijn Algemene Voorwaarden heeft aangepast en via de gebruikelijke wijze heeft gepubliceerd.

In de voorwaarden die je vindt zie je geen einddatum, wel een ingangsdatum die in het verleden ligt (dus je kan er vanuit gaan dat ze van toepassing zijn). Als daar alleen gespecificeerd staat dat kostbaarheden in brievenpost voorzien moeten zijn van aanvullende documentatie, dan kan je toch als conclusie trekken dat het voor een Lego steentje niet hoeft?

In geen van alle andere documenten die voorwaarden beschrijven wordt gerept over deze wijziging. Volgens PostNL zit alle voorwaarden die ze nu hanteren: https://www.postnl.nl/algemene-voorwaarden/alle-voorwaarden/
So we just called him Fred
pi_193030743
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 12:56 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Maar daar zit dus wel een trackingcode op. Ook al staat er 'no tracking, no delivery scan', is er wel een barcode, die je blauw hebt gemaakt (boven UE...NL). Die barcoderegistratie is de vereiste toch?
niet mijn plaatje,
er is een registratie inderdaad, maar er zou geen tracking of delivery scan zijn zoals etiket aangeeft..
er zijn ook echte T&T zendingen en die zijn duurder

dit is iig voor ons de manier hoe wij het moeten aanleveren, voorheen zonder barcode en alleen adressticker maar dat wordt bij sorteercentrum gewoon geweigerd/retour gezonden.
  zondag 10 mei 2020 @ 10:41:31 #68
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_193046139
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 10:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Wat wordt hier veiliger van?
Iemand een idee?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 12 mei 2020 @ 07:59:43 #69
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193077567
¤5000,-.. voor 8 pakketjes!? :o :X
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 17:41:59 #70
67670 Skv
Cynist.
pi_193086300
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 12:18 schreef anitapatat het volgende:
Even een update.
Heb in totaal ongeveer 15 enveloppen naar het buitenland gestuurd waar 'goederen' inzaten.
Momenteel heb ik 8 ondertekende brieven met een incasso gehad omdat ik in overtreding ben met de wet.....
Totaal verschuldigde bedrag is bijna 5000 euro.
Als de wereld postunie niet meer wilt dat goederen in een envelop verstuurd mogen worden zonder minimaal 7 euro te betalen vind ik dat niet normaal....
PostNL verwijst naar een link waarin de postunie dit aangeeft en dat ik moet betalen.
Heel bijzonder. Kan je een foto van de brief maken (geanonimiseerd) met wat er in staat? Ben wel erg benieuwd waar ze 5k op baseren. Dat slaat nergens op.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 25 mei 2020 @ 10:50:03 #71
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193301332
Zit hier nog een staartje aan?
Protège moi de mes désirs.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')