Heb met A350 vaak zat gecruised daarop, al blijft het indrukwekkende hoogte ja.quote:
Ik blijf dit zoooooo jammer vinden hè...quote:Op donderdag 20 februari 2020 15:24 schreef Iemand91 het volgende:
Air France' eerste uitgefaseerde A380 maakt momenteel haar allerlaatste vlucht; F-HBJB vliegt momenteel van Dresden naar Knock, Ierland voor ontmanteling en sloop: https://www.flightradar24.com/AFR373S/23ed422b
[ afbeelding ]
R.I.Pquote:Op donderdag 20 februari 2020 15:24 schreef Iemand91 het volgende:
Air France' eerste uitgefaseerde A380 maakt momenteel haar allerlaatste vlucht; F-HBJB vliegt momenteel van Dresden naar Knock, Ierland voor ontmanteling en sloop: https://www.flightradar24.com/AFR373S/23ed422b
[ afbeelding ]
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/tc-jjm#23ecc26cquote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:21 schreef Adrie072 het volgende:
Hoe laat komen de passagiers van de Westendam binnen uit Bangkok en welk vliegtuig is het?
Aanvulling hier op:quote:Op donderdag 20 februari 2020 11:42 schreef Iemand91 het volgende:twitter:luchtvaart twitterde op donderdag 20-02-2020 om 10:56:55 @:KLM krijgt definitief een Premium Economy Class, bevestigt topman Pieter Elbers tijdens de presentatie van de jaarcijfers van @:AirFranceKLM in Parijs. https://t.co/DWyZixXrBX reageer retweet
https://www.luchtvaartnie(...)t&utm_medium=twitterquote:De introductie van de Premium Economy aan boord van de longhaul-vloot van KLM betekent niet het afscheid van Economy Comfort, het tien jaar geleden geïntroduceerde succesvolle concept van Economy Class-stoelen met extra beenruimte. “In principe houden we die”, meldt KLM-topman Pieter Elbers aan deze site.
“We moeten nog wel kijken hoe groot Economy Comfort straks wordt. Mogelijk krijgt die minder stoelen dan nu.” Elbers benadrukt het verschil tussen beide producten. “Economy Comfort is een ancillary product, Premium Economy wordt echt een aparte klasse.”
(...)
Hoewel KLM de exacte configuratie dus nog moet bepalen, zal de Premium Economy niet ten koste gaan van de World Business Class op de intercontinentale vloot. “We gaan onze Business Class niet verkleinen”, zegt Elbers.
Economy comfort heeft nog altijd dezelfde schouderbreedte als economy.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 12:26 schreef DeeBee het volgende:
Nutteloze toevoeging gezien het bestaan van economy comfort en kannibalisatie van de business class.
Zeker niet, op de meeste vluchten die ik in premium gemaakt heb zat die en business (bijna) vol en op het werk kiezen wij nu regelmatig voor andere maatschappijen omdat premium bij klm mist (wij mogen niet business vliegen normaal gesproken)quote:Op vrijdag 21 februari 2020 12:26 schreef DeeBee het volgende:
Nutteloze toevoeging gezien het bestaan van economy comfort en kannibalisatie van de business class.
"Jongens, eind van de week stopt de productie. Snel afmaken en opruimen."quote:Op zaterdag 22 februari 2020 19:03 schreef Adrie072 het volgende:
Wat zou nu de oorzaak van het afval in de brandstoftanks kunnen wezen? Zoiets als, gauw afbouwen die vliegtuigen, uit de fabriek en parkeren langs de kant zodat er ruimte voor iets anders ontstaat en daarmee minder nauwkeurig/schoon opleveren.....
Nounou, niet overdrijven. Het is geen 747, he? Niet de Queen of the Sky's. Het is maar een lelijke airbus.quote:Op donderdag 20 februari 2020 15:50 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ik blijf dit zoooooo jammer vinden hè...
Haha, laat ik maar niet happen.quote:Op maandag 24 februari 2020 20:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nounou, niet overdrijven. Het is geen 747, he? Niet de Queen of the Sky's. Het is maar een lelijke airbus.
Wat ik me hier dan afvraag, wat moet ik me voorstellen bij "gereedschap"? Een hamer die in de tank is blijven liggen? Duurdere meetsystemen? Who knows.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 19:12 schreef Fred het volgende:
[..]
"Jongens, eind van de week stopt de productie. Snel afmaken en opruimen."
Klaasje die normaal werkt aan de brandstoftanks is al naar huis gestuurd, Keesje neemt het tijdelijk over. Jantje ruimt het gereedschap wel op zei Klaasje, maar Jantje is inmiddels ook al naar huis en Pietje heeft de boel gewoon op gereed gemeld toen Keesje zei dat hij klaar was met de brandstoftanks.
Zoiets lijkt me goed mogelijk.
Alleen wordt zo'n productielijn uitgevoerd met militaire precisie, en zijn er controles op controles op controles (waardoor dit gelukkig ook is gevonden). Het gaat immers om mensenlevens, dat beseft Boeing zelf ook wel, dus juist bij werk aan dit soort kritische systemen worden strikte checklists gevolgd (waaronder; ruim je eigen zooi op). Dat ze in dit geval niet gevolgd zijn duidt, mijn inziens, op een te hoge druk om deadlines te halen, wat niet heel gek zou zijn gezien de positie van Boeing op het moment.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 19:12 schreef Fred het volgende:
[..]
"Jongens, eind van de week stopt de productie. Snel afmaken en opruimen."
Klaasje die normaal werkt aan de brandstoftanks is al naar huis gestuurd, Keesje neemt het tijdelijk over. Jantje ruimt het gereedschap wel op zei Klaasje, maar Jantje is inmiddels ook al naar huis en Pietje heeft de boel gewoon op gereed gemeld toen Keesje zei dat hij klaar was met de brandstoftanks.
Zoiets lijkt me goed mogelijk.
Op een of andere amerikaanse nieuwssite hadden ze het over poetsdoeken, boorkrullen en 'fasteners' (bouten moeren klinknagels en zo).quote:Op dinsdag 25 februari 2020 09:58 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Wat ik me hier dan afvraag, wat moet ik me voorstellen bij "gereedschap"? Een hamer die in de tank is blijven liggen? Duurdere meetsystemen? Who knows.
Boorkrullen? Lekker, als die in de filter raken, de filter verstoppen...quote:Op dinsdag 25 februari 2020 13:22 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Op een of andere amerikaanse nieuwssite hadden ze het over poetsdoeken, boorkrullen en 'fasteners' (bouten moeren klinknagels en zo).
En dat in de helft van de tot nu gecontroleerde vliegtuigen wel iets is aangetroffen dat achtergelaten is bij de bouw.
Ik heb het idee dat hij zelfs 2x omgebouwd is. Eerst van combi naar full pax en weer terug tijdens de SARS-crisis. En daarna in 2009 permanent naar full pax. Maar het lukt me vooralsnog niet om daar bewijs voor te vinden.quote:Op maandag 24 februari 2020 19:52 schreef Iemand91 het volgende:
Een opmerkelijk weetje; -BFH is een van de twee KLM 747-400's die zijn gebouwd als combi maar ze vliegt al sinds ~ juni 2009 rond als full pax 747.
Dat zou best kunnen.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 16:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik heb het idee dat hij zelfs 2x omgebouwd is. Eerst van combi naar full pax en weer terug tijdens de SARS-crisis. En daarna in 2009 permanent naar full pax. Maar het lukt me vooralsnog niet om daar bewijs voor te vinden.
Dat heb ik ook wel eens gehoord.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 20:13 schreef Iemand91 het volgende:
-BFH en -BFY zijn gebouwd als combi, maar vliegen dus al jarenlang als full-pax.
Weet niet meer wat mijn bron was, maar iets staat me bij dat deze 2 toestellen 'makkelijker' om te bouwen (zijn/waren) dan de overige combi's.
Dat zou moeten inderdaad...quote:Op dinsdag 25 februari 2020 10:52 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Alleen wordt zo'n productielijn uitgevoerd met militaire precisie, en zijn er controles op controles op controles (waardoor dit gelukkig ook is gevonden). Het gaat immers om mensenlevens, dat beseft Boeing zelf ook wel, dus juist bij werk aan dit soort kritische systemen worden strikte checklists gevolgd (waaronder; ruim je eigen zooi op). Dat ze in dit geval niet gevolgd zijn duidt, mijn inziens, op een te hoge druk om deadlines te halen, wat niet heel gek zou zijn gezien de positie van Boeing op het moment.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |