abonnement Unibet Coolblue
pi_191600104
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 14:58 schreef Viezze het volgende:
Vliegt nu op 43000ft! Flink hoog
Heb met A350 vaak zat gecruised daarop, al blijft het indrukwekkende hoogte ja.

En dus meer 'stall-test'?
Jack does it in real time...
pi_191600309
Oh wacht, het is een acceptance flight, geen delivery; verkeerd gelezen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_191600398
Air France' eerste uitgefaseerde A380 maakt momenteel haar allerlaatste vlucht; F-HBJB vliegt momenteel van Dresden naar Knock, Ierland voor ontmanteling en sloop: https://www.flightradar24.com/AFR373S/23ed422b

pi_191600747
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 15:24 schreef Iemand91 het volgende:
Air France' eerste uitgefaseerde A380 maakt momenteel haar allerlaatste vlucht; F-HBJB vliegt momenteel van Dresden naar Knock, Ierland voor ontmanteling en sloop: https://www.flightradar24.com/AFR373S/23ed422b

[ afbeelding ]
Ik blijf dit zoooooo jammer vinden hè... :'(
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_191612237
Hoe laat komen de passagiers van de Westendam binnen uit Bangkok en welk vliegtuig is het?
pi_191612351
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 15:24 schreef Iemand91 het volgende:
Air France' eerste uitgefaseerde A380 maakt momenteel haar allerlaatste vlucht; F-HBJB vliegt momenteel van Dresden naar Knock, Ierland voor ontmanteling en sloop: https://www.flightradar24.com/AFR373S/23ed422b

[ afbeelding ]
R.I.P ;(
No amount of money ever bought a second of time.
pi_191612409
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 10:21 schreef Adrie072 het volgende:
Hoe laat komen de passagiers van de Westendam binnen uit Bangkok en welk vliegtuig is het?
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/tc-jjm#23ecc26c
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/tc-jjm#23ee6ceb
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_191612951
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 11:42 schreef Iemand91 het volgende:
luchtvaart twitterde op donderdag 20-02-2020 om 10:56:55 @:KLM krijgt definitief een Premium Economy Class, bevestigt topman Pieter Elbers tijdens de presentatie van de jaarcijfers van @:AirFranceKLM in Parijs. https://t.co/DWyZixXrBX reageer retweet
Aanvulling hier op:
quote:
De introductie van de Premium Economy aan boord van de longhaul-vloot van KLM betekent niet het afscheid van Economy Comfort, het tien jaar geleden geïntroduceerde succesvolle concept van Economy Class-stoelen met extra beenruimte. “In principe houden we die”, meldt KLM-topman Pieter Elbers aan deze site.

“We moeten nog wel kijken hoe groot Economy Comfort straks wordt. Mogelijk krijgt die minder stoelen dan nu.” Elbers benadrukt het verschil tussen beide producten. “Economy Comfort is een ancillary product, Premium Economy wordt echt een aparte klasse.”
(...)
Hoewel KLM de exacte configuratie dus nog moet bepalen, zal de Premium Economy niet ten koste gaan van de World Business Class op de intercontinentale vloot. “We gaan onze Business Class niet verkleinen”, zegt Elbers.
https://www.luchtvaartnie(...)t&utm_medium=twitter
pi_191613665
Nutteloze toevoeging gezien het bestaan van economy comfort en kannibalisatie van de business class.
Jack does it in real time...
pi_191613844
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 12:26 schreef DeeBee het volgende:
Nutteloze toevoeging gezien het bestaan van economy comfort en kannibalisatie van de business class.
Economy comfort heeft nog altijd dezelfde schouderbreedte als economy.
Mag hopen dat er met de nieuwe klasse ook meer ruimte in de breedte komt. Ik zou er zeker gebruik van maken als het op mijn vlucht beschikbaar zou zijn.
So we just called him Fred too
pi_191618884
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 12:26 schreef DeeBee het volgende:
Nutteloze toevoeging gezien het bestaan van economy comfort en kannibalisatie van de business class.
Zeker niet, op de meeste vluchten die ik in premium gemaakt heb zat die en business (bijna) vol en op het werk kiezen wij nu regelmatig voor andere maatschappijen omdat premium bij klm mist (wij mogen niet business vliegen normaal gesproken)
pi_191633526
Wat zou nu de oorzaak van het afval in de brandstoftanks kunnen wezen? Zoiets als, gauw afbouwen die vliegtuigen, uit de fabriek en parkeren langs de kant zodat er ruimte voor iets anders ontstaat en daarmee minder nauwkeurig/schoon opleveren.....
  zaterdag 22 februari 2020 @ 19:12:09 #189
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_191633662
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 19:03 schreef Adrie072 het volgende:
Wat zou nu de oorzaak van het afval in de brandstoftanks kunnen wezen? Zoiets als, gauw afbouwen die vliegtuigen, uit de fabriek en parkeren langs de kant zodat er ruimte voor iets anders ontstaat en daarmee minder nauwkeurig/schoon opleveren.....
"Jongens, eind van de week stopt de productie. Snel afmaken en opruimen."
Klaasje die normaal werkt aan de brandstoftanks is al naar huis gestuurd, Keesje neemt het tijdelijk over. Jantje ruimt het gereedschap wel op zei Klaasje, maar Jantje is inmiddels ook al naar huis en Pietje heeft de boel gewoon op gereed gemeld toen Keesje zei dat hij klaar was met de brandstoftanks.
Zoiets lijkt me goed mogelijk.
So we just called him Fred
pi_191669034
De laatste week voor weer een KLM 747. Deze keer is het PH-BFH "City of Hong Kong".
Momenteel staat ze op het punt te landen in Delhi. Komende zondag landt ze voor de laatste keer op Schiphol.
Een week later vertrekt ze naar Teruel.

Een opmerkelijk weetje; -BFH is een van de twee KLM 747-400's die zijn gebouwd als combi maar ze vliegt al sinds ~ juni 2009 rond als full pax 747.

Hier "Hong Kong" eerder deze maand, vertrekkend van baan 24 op weg naar Paramaribo:

KLM Royal Dutch Airlines | Boeing 747-400 | PH-BFH by Tim van Donselaar, on Flickr
  maandag 24 februari 2020 @ 20:44:25 #191
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191670108
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 15:50 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Ik blijf dit zoooooo jammer vinden hè... :'(
Nounou, niet overdrijven. Het is geen 747, he? Niet de Queen of the Sky's. Het is maar een lelijke airbus.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191675426
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 20:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nounou, niet overdrijven. Het is geen 747, he? Niet de Queen of the Sky's. Het is maar een lelijke airbus.
Haha, laat ik maar niet happen. ;)
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_191675448
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 19:12 schreef Fred het volgende:

[..]

"Jongens, eind van de week stopt de productie. Snel afmaken en opruimen."
Klaasje die normaal werkt aan de brandstoftanks is al naar huis gestuurd, Keesje neemt het tijdelijk over. Jantje ruimt het gereedschap wel op zei Klaasje, maar Jantje is inmiddels ook al naar huis en Pietje heeft de boel gewoon op gereed gemeld toen Keesje zei dat hij klaar was met de brandstoftanks.
Zoiets lijkt me goed mogelijk.
Wat ik me hier dan afvraag, wat moet ik me voorstellen bij "gereedschap"? Een hamer die in de tank is blijven liggen? Duurdere meetsystemen? Who knows.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_191676071
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 19:12 schreef Fred het volgende:

[..]

"Jongens, eind van de week stopt de productie. Snel afmaken en opruimen."
Klaasje die normaal werkt aan de brandstoftanks is al naar huis gestuurd, Keesje neemt het tijdelijk over. Jantje ruimt het gereedschap wel op zei Klaasje, maar Jantje is inmiddels ook al naar huis en Pietje heeft de boel gewoon op gereed gemeld toen Keesje zei dat hij klaar was met de brandstoftanks.
Zoiets lijkt me goed mogelijk.
Alleen wordt zo'n productielijn uitgevoerd met militaire precisie, en zijn er controles op controles op controles (waardoor dit gelukkig ook is gevonden). Het gaat immers om mensenlevens, dat beseft Boeing zelf ook wel, dus juist bij werk aan dit soort kritische systemen worden strikte checklists gevolgd (waaronder; ruim je eigen zooi op). Dat ze in dit geval niet gevolgd zijn duidt, mijn inziens, op een te hoge druk om deadlines te halen, wat niet heel gek zou zijn gezien de positie van Boeing op het moment.
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 25 februari 2020 @ 13:22:37 #195
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_191677961
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 09:58 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Wat ik me hier dan afvraag, wat moet ik me voorstellen bij "gereedschap"? Een hamer die in de tank is blijven liggen? Duurdere meetsystemen? Who knows.
Op een of andere amerikaanse nieuwssite hadden ze het over poetsdoeken, boorkrullen en 'fasteners' (bouten moeren klinknagels en zo).
En dat in de helft van de tot nu gecontroleerde vliegtuigen wel iets is aangetroffen dat achtergelaten is bij de bouw.
Wie dit leest is gek
pi_191677985
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 13:22 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Op een of andere amerikaanse nieuwssite hadden ze het over poetsdoeken, boorkrullen en 'fasteners' (bouten moeren klinknagels en zo).
En dat in de helft van de tot nu gecontroleerde vliegtuigen wel iets is aangetroffen dat achtergelaten is bij de bouw.
Boorkrullen? Lekker, als die in de filter raken, de filter verstoppen...
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 25 februari 2020 @ 16:14:57 #197
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191680068
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 19:52 schreef Iemand91 het volgende:

Een opmerkelijk weetje; -BFH is een van de twee KLM 747-400's die zijn gebouwd als combi maar ze vliegt al sinds ~ juni 2009 rond als full pax 747.

Ik heb het idee dat hij zelfs 2x omgebouwd is. Eerst van combi naar full pax en weer terug tijdens de SARS-crisis. En daarna in 2009 permanent naar full pax. Maar het lukt me vooralsnog niet om daar bewijs voor te vinden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191684227
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 16:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik heb het idee dat hij zelfs 2x omgebouwd is. Eerst van combi naar full pax en weer terug tijdens de SARS-crisis. En daarna in 2009 permanent naar full pax. Maar het lukt me vooralsnog niet om daar bewijs voor te vinden.
Dat zou best kunnen.

-BFH en -BFY zijn gebouwd als combi, maar vliegen dus al jarenlang als full-pax.
Weet niet meer wat mijn bron was, maar iets staat me bij dat deze 2 toestellen 'makkelijker' om te bouwen (zijn/waren) dan de overige combi's. Maar ja, waar die info vandaan komt weet ik niet meer en weet ik dus ook niet meer hoe betrouwbaar en volledig die info is.

Op de diverse luchtvaartsites kun je aan de hand van de foto's ook niet echt 100% duidelijkheid krijgen.
  dinsdag 25 februari 2020 @ 20:15:34 #199
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191684265
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 20:13 schreef Iemand91 het volgende:

-BFH en -BFY zijn gebouwd als combi, maar vliegen dus al jarenlang als full-pax.
Weet niet meer wat mijn bron was, maar iets staat me bij dat deze 2 toestellen 'makkelijker' om te bouwen (zijn/waren) dan de overige combi's.
Dat heb ik ook wel eens gehoord. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 26 februari 2020 @ 10:12:49 #200
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_191692600
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 10:52 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Alleen wordt zo'n productielijn uitgevoerd met militaire precisie, en zijn er controles op controles op controles (waardoor dit gelukkig ook is gevonden). Het gaat immers om mensenlevens, dat beseft Boeing zelf ook wel, dus juist bij werk aan dit soort kritische systemen worden strikte checklists gevolgd (waaronder; ruim je eigen zooi op). Dat ze in dit geval niet gevolgd zijn duidt, mijn inziens, op een te hoge druk om deadlines te halen, wat niet heel gek zou zijn gezien de positie van Boeing op het moment.
Dat zou moeten inderdaad...

Het probleem is juist dat het niet zo ljikt te zijn.
Maar deze troep is gevonden in afgebouwde kisten die al lang en breed gelevered hadden moeten worden, maar daar alleen nog staatn te wachten omdat de Max grounded is.
Met andere woorden: zonder de grounding hadden al die kisten nu dagelijks gevlogen.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')