Ja snap hem nu, ging er aanvankelijk van uit dat je in dat tweede stuk ook de A340-600 bedoelde.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:44 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Correct. Bijna 18 jaar inderdaad.
[..]
Virgin Atlantic nam eind 1993 hun eerste A340-300 in gebruik; eerst vanaf Gatwick en vanaf begin 1994 ook vanaf Heathrow.
En dus gisteren na 26 jaar de laatste Virgin A340 vlucht vanaf Heathrow.
Bijzondere tijden vereisen bijzondere aanpassingen; per 18 april keert de Qantas 747 weer terug op de route Sydney - San Francisco en dus weer naar het Amerikaanse vasteland.quote:Op woensdag 4 december 2019 12:05 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
Het einde van een tijdperk in Australië en de Verenigde Staten.
Ruim 5 uur geleden vertrok de QF47 vanuit San Francisco terug naar Sydney: https://www.flightradar24.com/QFA74/2310818a
Dit was na 48 jaar de laatste Qantas 747 vlucht naar de Verenigde Staten.
Qantas vloog al die jaren de 747-200, -300, -400 en -SP naar de VS.
Vanaf vandaag vliegt Qantas alle VS routes met de 787 en A380.
Eens vlogen de Qantas 747's de hele wereld rond inclusief Amsterdam en was de maatschappij gedurende een korte periode een all-747 airline. Nu zijn er nog slechts enkele 747 routes over:
[ afbeelding ]
Ook is de Qantas 747 vloot gekrompen tot slechts 6 toestellen; allen de 747-400ER.
Deze 6 zijn de enig gebouwde 747-400ER toestellen. Er zijn overigens wel 40 747-400ERF's gebouwd.
Eind volgend jaar zouden alle Qantas 747's uitgefaseerd moeten zijn.
Aankomst en vertrek van de Qantas 747-400ERF in San Francisco:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:A Thai Airways Airbus A330 has seriously damaged a Gulfstream IV private jet. This occurred whilst taxiing at Vientiane Airport on the 9th of March; after its wing struck the tail, chopping it clean off.
The aircraft, an Airbus A330-300 registered HS-TEU, was preparing to perform flight TG575 from Vientiane to Bangkok Suvarnabhumi, with 92 passengers and crew on board when the incident occurred.
Photos circulating on Twitter show the Gulfstream IV, operated by Blue Sky Leasing under registration M-YWAY, in its parking bay looking in pristine condition, other than the fact that its tail is hanging somewhat perfectly off the side.
However, upon closer inspection, the nose landing gear also appears to have endured considerable forces; as identified by its twisted stance, rather than being in line with the pavement markings.
As for the Airbus A330, the damage is entirely limited to the outboard leading edge of the wing; photos show a dent just prior to the wingtip.
For the Thai Airways Airbus A330 the repairs should be fairly easy, and at a time where travel demand is much lower due to COVID-19, this shouldn’t create too much of a problem in terms of operational performance.
However the story is different for the Gulfstream IV, which will have to undergo a large-scale inspection; primarily for structural deformation and any other internal components that may have been destroyed/damaged.
Zeker mooi.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 16:07 schreef flipsen het volgende:
+1 voor de registratie van de Gulfstream
Je moet toch wat als je 5 keer per dag van die korte kut vluchtjes maaktquote:Op woensdag 11 maart 2020 20:44 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.upinthesky.nl(...)lange-wheelie-video/
Deze gezien? Waarom zou ie dat doen, beetje lol in het werk?
Je kunt zoiets doen als Italië: uitstel van betaling. Geen lease/huur/afbetaling van de vloot bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:26 schreef Iemand91 het volgende:
Na Lufthansa en Qantas die A380's aan de grond (willen) houden is ook Korean Air gevolgd, die houden ook hun 10 A380's aan de grond.
Dit zitten overigens nog veel meer in de problemen; de maatschappij heeft zo'n 80% van hun internationale capaciteit geschrapt en houd zo'n 2/3 van hun vloot aan de grond en er wordt zelfs voor hun voortbestaan gevreesd.
In dit soort situaties was een communistisch systeem wel handig. Alles is van de staat dus ook de taxi's en de groenteboer voor de maaltijdenquote:Op donderdag 12 maart 2020 17:02 schreef Hojdhopper het volgende:
En als die gaan, de hele financiële wereld daarachter... Boem!
Lijkt me logisch als er flink gesneden gaat worden in vluchten. Chili en Argentinië hebben intussen een maatregel ingesteld dat toeristen uit risicolanden (en daar behoort de gehele EU bij volgens hen) bij aankomst minimaal 14 dagen in hun eerste hotel moeten blijven. Doen ze dat niet, dan zijn ze strafbaar en volgen er zware sancties. Wordt een moeilijk jaar voor luchtvaartmaatschappijen, maar ook voor andere takken in het toerisme. Misschien moet ik me maar eens gaan laten omscholenquote:Op donderdag 12 maart 2020 20:23 schreef Adrie072 het volgende:
Pieren die gesloten worden op Schiphol, wie heeft daar meer over gehoord?
Ik neem aan dat je aardig Spaans of Portugees spreekt? Als verkoper/vertegenwoordiger kun je dan ook al op veel plekken aan de slag denk ik. Maar ja, de handel gaat ook niet heel best momenteel...quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:33 schreef flipsen het volgende:
[..]
Lijkt me logisch als er flink gesneden gaat worden in vluchten. Chili en Argentinië hebben intussen een maatregel ingesteld dat toeristen uit risicolanden (en daar behoort de gehele EU bij volgens hen) bij aankomst minimaal 14 dagen in hun eerste hotel moeten blijven. Doen ze dat niet, dan zijn ze strafbaar en volgen er zware sancties. Wordt een moeilijk jaar voor luchtvaartmaatschappijen, maar ook voor andere takken in het toerisme. Misschien moet ik me maar eens gaan laten omscholen
Ik woon al 15 jaar in Argentinië en ben getrouwd met een Argentijnse, dus dat zit wel goed Maar ik maak me ook nog geen zorgen. We hebben een buffer, vrouwlief heeft werk waar ik bij kan helpen en we hebben hier 2009 ook overleefd met de Gripe A (Mexicaanse griep), dat was tot op heden stukken erger hier. Maar goed, koffiedik kijken verder, we zullen wel zien wat er gaat gebeuren.quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je aardig Spaans of Portugees spreekt? Als verkoper/vertegenwoordiger kun je dan ook al op veel plekken aan de slag denk ik. Maar ja, de handel gaat ook niet heel best momenteel...
Mooi, kunnen we eindelijk dat overschot aan Europese airlines indammen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 16:25 schreef Peterselieman het volgende:
Dit kunnen zelfs de grootste maatschappijen in Europa niet lang vol gaan houden zonder staatssteun.
De toestellen, maar hoe ga je dat doen met de crew?quote:Op donderdag 12 maart 2020 16:13 schreef derLudolf het volgende:
Veel minder mensen mogen naar de VS blijven vliegen... Vracht mag nog wel.
Zullen de 74M's nu veel naar de VS gaan vliegen? Zeker zolang er nog veel mensen terug gaan naar Europa. Of Amerikanen die terug gaan naar de VS
Die kunnen toch ook de afgelopen 14 dagen corona hebben opgelopenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |