abonnement Unibet Coolblue
pi_191939680
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 13:44 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Correct. Bijna 18 jaar inderdaad.
[..]

Virgin Atlantic nam eind 1993 hun eerste A340-300 in gebruik; eerst vanaf Gatwick en vanaf begin 1994 ook vanaf Heathrow.
En dus gisteren na 26 jaar de laatste Virgin A340 vlucht vanaf Heathrow.
Ja snap hem nu, ging er aanvankelijk van uit dat je in dat tweede stuk ook de A340-600 bedoelde.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_191940155
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 12:05 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]

Het einde van een tijdperk in Australië en de Verenigde Staten.
Ruim 5 uur geleden vertrok de QF47 vanuit San Francisco terug naar Sydney: https://www.flightradar24.com/QFA74/2310818a

Dit was na 48 jaar de laatste Qantas 747 vlucht naar de Verenigde Staten.
Qantas vloog al die jaren de 747-200, -300, -400 en -SP naar de VS.
Vanaf vandaag vliegt Qantas alle VS routes met de 787 en A380.

Eens vlogen de Qantas 747's de hele wereld rond inclusief Amsterdam en was de maatschappij gedurende een korte periode een all-747 airline. Nu zijn er nog slechts enkele 747 routes over:

[ afbeelding ]

Ook is de Qantas 747 vloot gekrompen tot slechts 6 toestellen; allen de 747-400ER.
Deze 6 zijn de enig gebouwde 747-400ER toestellen. Er zijn overigens wel 40 747-400ERF's gebouwd.
Eind volgend jaar zouden alle Qantas 747's uitgefaseerd moeten zijn.

Aankomst en vertrek van de Qantas 747-400ERF in San Francisco:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bijzondere tijden vereisen bijzondere aanpassingen; per 18 april keert de Qantas 747 weer terug op de route Sydney - San Francisco en dus weer naar het Amerikaanse vasteland.

Qantas (net als vele andere maatschappijen) snijdt flink in de dienstregeling waarbij ze het komende 6 maanden zo'n 25% minder vluchten zullen uitvoeren en zullen het komende half jaar 10 van de 12 A380's aan de grond blijven.
Daarnaast vervalt per 20 april (tijdelijk) de route Sydney - Singapore - London dat met de A380's wordt uitgevoerd; en zal nu via Perth gaan met de 787. Vanaf dan zullen er dus ook 2 dagelijkse vluchten tussen Perth en London worden uitgevoerd.

Tevens heeft Qantas aan Airbus gevraagd om de deadline van de order voor 12 A350-1000's (van eind maart) vooruit te schuiven.
pi_191941393
THAI AIRWAYS AIRBUS A330 CHOPS TAIL OFF GULFSTREAM IV
quote:
A Thai Airways Airbus A330 has seriously damaged a Gulfstream IV private jet. This occurred whilst taxiing at Vientiane Airport on the 9th of March; after its wing struck the tail, chopping it clean off.

The aircraft, an Airbus A330-300 registered HS-TEU, was preparing to perform flight TG575 from Vientiane to Bangkok Suvarnabhumi, with 92 passengers and crew on board when the incident occurred.

Photos circulating on Twitter show the Gulfstream IV, operated by Blue Sky Leasing under registration M-YWAY, in its parking bay looking in pristine condition, other than the fact that its tail is hanging somewhat perfectly off the side.

However, upon closer inspection, the nose landing gear also appears to have endured considerable forces; as identified by its twisted stance, rather than being in line with the pavement markings.

As for the Airbus A330, the damage is entirely limited to the outboard leading edge of the wing; photos show a dent just prior to the wingtip.

For the Thai Airways Airbus A330 the repairs should be fairly easy, and at a time where travel demand is much lower due to COVID-19, this shouldn’t create too much of a problem in terms of operational performance.

However the story is different for the Gulfstream IV, which will have to undergo a large-scale inspection; primarily for structural deformation and any other internal components that may have been destroyed/damaged.


  dinsdag 10 maart 2020 @ 16:07:25 #279
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_191942176
+1 voor de registratie van de Gulfstream _O_ _O_ _O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator dinsdag 10 maart 2020 @ 17:31:24 #280
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_191944055
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 16:07 schreef flipsen het volgende:
+1 voor de registratie van de Gulfstream _O_ _O_ _O-
Zeker mooi. :D
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_191966887
https://www.upinthesky.nl(...)lange-wheelie-video/

Deze gezien? Waarom zou ie dat doen, beetje lol in het werk?
pi_191968487
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 20:44 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.upinthesky.nl(...)lange-wheelie-video/

Deze gezien? Waarom zou ie dat doen, beetje lol in het werk?
Je moet toch wat als je 5 keer per dag van die korte kut vluchtjes maakt :D
No amount of money ever bought a second of time.
  woensdag 11 maart 2020 @ 21:57:03 #283
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_191968654
Beetje bandensparen :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 11 maart 2020 @ 22:09:45 #284
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_191968973
Aerodynamic braking. Werd vroeger wel meer gedaan. Vooral als er achter je geen traffic zat en het je hielp later pas eens te vacaten (kortere taxi-route parkeerplek) en ATC er geen moeite mee had (tegenwoordig goed mogelijk dat dat bij flight data monitoring opgepikt wordt en je je moet gaan verantwoorden). Worden je remmen niet zo gloeiend heet (je remt niet als je neuswiel nog niet staat, als je met je mains remt dan krijg je een draaimoment om de as die de neus naar beneden wilt gooien en als die nog in de lucht is maakt die een grote smak dus, dat wil je vermijden). Is ook gewoon leuk, hoe lang kun je je neus hoog houden, misschien is 'ie vroeger Fokker 70/100 gevlogen, zat 'ie op een gegeven moment tegen de yoke lock aan met de yoke tegen z'n buik aan. En dan maar hopen dat je het neuswiel net zachtjes hebt neergezet want verder afvangen kan je dan niet meer en op een gegeven moment is de energie eruit en ploft 'ie neer. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 maart 2020 @ 22:11:44 #285
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_191969014
Die piloot heeft vast in het leger gezeten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_191969414
Na Lufthansa en Qantas die A380's aan de grond (willen) houden is ook Korean Air gevolgd, die houden ook hun 10 A380's aan de grond.
Dit zitten overigens nog veel meer in de problemen; de maatschappij heeft zo'n 80% van hun internationale capaciteit geschrapt en houd zo'n 2/3 van hun vloot aan de grond en er wordt zelfs voor hun voortbestaan gevreesd.
  Moderator woensdag 11 maart 2020 @ 22:46:30 #287
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191969976
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 22:26 schreef Iemand91 het volgende:
Na Lufthansa en Qantas die A380's aan de grond (willen) houden is ook Korean Air gevolgd, die houden ook hun 10 A380's aan de grond.
Dit zitten overigens nog veel meer in de problemen; de maatschappij heeft zo'n 80% van hun internationale capaciteit geschrapt en houd zo'n 2/3 van hun vloot aan de grond en er wordt zelfs voor hun voortbestaan gevreesd.
Je kunt zoiets doen als Italië: uitstel van betaling. Geen lease/huur/afbetaling van de vloot bijvoorbeeld.

Het business model van de maatschappij is niet slecht neem ik aan. Gewoon overmacht.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 12 maart 2020 @ 16:13:06 #288
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191983656
Veel minder mensen mogen naar de VS blijven vliegen... Vracht mag nog wel.
Zullen de 74M's nu veel naar de VS gaan vliegen? Zeker zolang er nog veel mensen terug gaan naar Europa. Of Amerikanen die terug gaan naar de VS
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 maart 2020 @ 16:25:11 #289
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_191984002
Dit kunnen zelfs de grootste maatschappijen in Europa niet lang vol gaan houden zonder staatssteun.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator donderdag 12 maart 2020 @ 17:00:54 #290
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191984816
Als die gaan, gaan lease firma's er achteraan denk ik?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_191984872
En als die gaan, de hele financiële wereld daarachter... Boem!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Moderator donderdag 12 maart 2020 @ 17:24:25 #292
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191985399
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 17:02 schreef Hojdhopper het volgende:
En als die gaan, de hele financiële wereld daarachter... Boem!
In dit soort situaties was een communistisch systeem wel handig. Alles is van de staat dus ook de taxi's en de groenteboer voor de maaltijden
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_191989704
Pieren die gesloten worden op Schiphol, wie heeft daar meer over gehoord?
  donderdag 12 maart 2020 @ 20:33:39 #294
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_191989946
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 20:23 schreef Adrie072 het volgende:
Pieren die gesloten worden op Schiphol, wie heeft daar meer over gehoord?
Lijkt me logisch als er flink gesneden gaat worden in vluchten. Chili en Argentinië hebben intussen een maatregel ingesteld dat toeristen uit risicolanden (en daar behoort de gehele EU bij volgens hen) bij aankomst minimaal 14 dagen in hun eerste hotel moeten blijven. Doen ze dat niet, dan zijn ze strafbaar en volgen er zware sancties. Wordt een moeilijk jaar voor luchtvaartmaatschappijen, maar ook voor andere takken in het toerisme. Misschien moet ik me maar eens gaan laten omscholen :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator donderdag 12 maart 2020 @ 20:43:51 #295
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191990199
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 20:33 schreef flipsen het volgende:

[..]

Lijkt me logisch als er flink gesneden gaat worden in vluchten. Chili en Argentinië hebben intussen een maatregel ingesteld dat toeristen uit risicolanden (en daar behoort de gehele EU bij volgens hen) bij aankomst minimaal 14 dagen in hun eerste hotel moeten blijven. Doen ze dat niet, dan zijn ze strafbaar en volgen er zware sancties. Wordt een moeilijk jaar voor luchtvaartmaatschappijen, maar ook voor andere takken in het toerisme. Misschien moet ik me maar eens gaan laten omscholen :P
Ik neem aan dat je aardig Spaans of Portugees spreekt? Als verkoper/vertegenwoordiger kun je dan ook al op veel plekken aan de slag denk ik. Maar ja, de handel gaat ook niet heel best momenteel...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 12 maart 2020 @ 20:48:32 #296
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_191990336
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 20:43 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je aardig Spaans of Portugees spreekt? Als verkoper/vertegenwoordiger kun je dan ook al op veel plekken aan de slag denk ik. Maar ja, de handel gaat ook niet heel best momenteel...
Ik woon al 15 jaar in Argentinië en ben getrouwd met een Argentijnse, dus dat zit wel goed :P Maar ik maak me ook nog geen zorgen. We hebben een buffer, vrouwlief heeft werk waar ik bij kan helpen en we hebben hier 2009 ook overleefd met de Gripe A (Mexicaanse griep), dat was tot op heden stukken erger hier. Maar goed, koffiedik kijken verder, we zullen wel zien wat er gaat gebeuren.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_191990877
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 16:25 schreef Peterselieman het volgende:
Dit kunnen zelfs de grootste maatschappijen in Europa niet lang vol gaan houden zonder staatssteun.
Mooi, kunnen we eindelijk dat overschot aan Europese airlines indammen.
So we just called him Fred too
pi_191990923
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 16:13 schreef derLudolf het volgende:
Veel minder mensen mogen naar de VS blijven vliegen... Vracht mag nog wel.
Zullen de 74M's nu veel naar de VS gaan vliegen? Zeker zolang er nog veel mensen terug gaan naar Europa. Of Amerikanen die terug gaan naar de VS
De toestellen, maar hoe ga je dat doen met de crew?
So we just called him Fred too
pi_191991321
Crew mag nog wel de USA in :)
pi_191991355
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 21:22 schreef Viezze het volgende:
Crew mag nog wel de USA in :)
Die kunnen toch ook de afgelopen 14 dagen corona hebben opgelopen :?
So we just called him Fred too
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')