abonnement Unibet Coolblue
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 februari 2020 @ 19:31:19 #1
163650 Greys
pi_191365344


Dinsdag 4 februari 2020. De dag die je wist dat zou komen was eindelijk hierrrrrrr! Wij mochten op uitnodiging naar het Hilversumse om een bezoek te brengen aan Eurovision Headquarters. Dé plek waar het allemaal georganiseerd wordt. We hadden een afspraak met Sietse Bakker (Executive Producer Event Eurovision Song Contest 2020) en Babet Verstappen (Head of Communications).

Nadat we halverwege de route hadden afgesproken, daar even wat hadden gedronken en een keer of zes hadden geplast was het dan echt tijd. Op naar het Mediapark, gewapend met een enórme lijst met jullie vragen, een voicerecorder, chocola voor Sietse en Babet (want chocola douzepoints rijmt en dat is vast geen toeval) en een grote glazen pot snoepsleutels (sleutels, OpenUp, weetjewel, daar was ook al over nagedacht). Van de 's ochtends zorgvuldig geföhnde haren was níets meer over, de stortbuien waren genadeloos, dus als enigszins verzopen katten kwamen we aan. Nadat we de portier van het NOS-gebouw een pietsie op zijn zenuwen hadden gewerkt omdat we aan de verkeerde slagboom stonden met de auto (OpenUp die boom!) kwamen we uiteindelijk in de grote hal van het gebouw. Daar werden we al heel snel met een vrolijk "Joehoeeeee! Dames!" opgehaald door Babet.

Allereerst kregen we een rondleiding over de hele afdeling, het epicentrum van Eurovision 2020! Een leegstaande kantine in het NOS-gebouw is na de winst van Duncan omgebouwd tot pop-up kantoor, een groot 'open office' met daarin allemaal aparte eilandjes, vol meubels van steigerhout. Babet durfde het alsnog aan een panty te dragen. Er waren diverse mensen aan het werk, we werden enthousiast gedag gezwaaid. We kwamen langs de plekjes van marketing, design, accreditatie, maar ook langs de plek waar mensen bezig waren met de contacten met delegaties, hotels etcetera. Daar hing onder andere een groot bord met daarop de prints van de tot nu toe bekende deelnemers. Over één van deze deelnemers - Tom Leeb uit Frankrijk - riep Sietse later op de dag "Hoe vaak díe man hier al uit de printer is gekomen, hij zorgt hier voor een tonertekort. Als hij straks gaat repeteren doe ik denk ik de deur maar op slot!" (Wij snappen dat tonertekort wel. Als je hem nog niet hebt gezien, kom onder die steen vandaan en Google hem even. Geen dank.)


Sietse en Babet

Dit tijdelijke Team Eurovision 2020 bestaat uit enthousiaste mensen die, elk met hun eigen specialiteit, ervoor gaan zorgen dat dit dé beste editie ever gaat worden. Al die verschillende talenten en smaken waren zichtbaar tot in het koelkastje bij het keukentje (ja, zelfs dát kregen we te zien!). Babet opende deze: "Iedereen wil z'n eigen soort melk opschuimen. Kijk, hier heb je de havermelk, de sojamelk, de volle melk..." (Trouwens, hiermee willen we vraag 1 van het forum alvast antwoorden: de koffie die is genuttigd - zwart, medium sterk - is prima te doen).



Het kantoor bestaat, naast een klein auditorium (ook gemaakt van steigerhout, met vilten zeteltjes) waar wekelijks het team bijeenkomt voor de laatste updates, uit een drietal vergaderruimtes: Amsterdam, Den Haag en Hilversum. Vernoemd naar de drie Nederlandse steden waar eerdere edities van het Eurovisie Songfestival hebben plaatsgevonden. Samen met Sietse en Babet namen we plaats in de Amsterdam-ruimte.



LEES VERDER IN DE VOLGENDE POST!



[ Bericht 1% gewijzigd door Greys op 12-05-2020 02:39:12 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 februari 2020 @ 19:31:56 #2
163650 Greys
pi_191365354
DEEL 2

Tijd voor het gesprek! Tijd voor de vragen! Tijd voor Sietse en Babet to #OpenUp!



We weten niet of jullie al mee hadden gelezen in het vragentopic, maar we hebben in het kader van #OpenUp allereerst een paar persoonlijke vragen.

Babet: Ik moest vooral heel erg lachen om de vraag om het telefoonnummer.

Vraag voor allebei: kan je de organisatie van het Songfestival nog een beetje combineren met je privéleven?

Babet: Ja!

Klaagt het thuisfront nog niet?

Babet: Beetje. Mijn zoon van 13 zag dat t-shirt met 'Pleurt op met je Songfestival' en toen zei hij 'Die wil ik hebben!'. Om thuis te dragen. Dus die geeft soms met een knipoog aan dat het wel even genoeg is. Ik heb twee wat oudere kinderen, van 11 en 13, die vinden het wel heel leuk. Ik ben wel vaak tussen 18.00 en 20.00 uur gewoon thuis, dan gaan we eten, en als ze eenmaal in bed liggen dan ga ik weer aan. Zo is het te combineren. Zolang ik goed slaap kan ik veel hebben. En ik slaap goed. Sietse, bij jou is het ietsje anders.

Sietse: Ja. Heel dubbel. In het begin was het natuurlijk met een heel klein team en waren we heel druk. Toen was het even lastig. Op een gegeven moment heb je een team, dan vind je een modus en dan lukte het wel. Dan was ik natuurlijk 's avonds nog weleens wat dingen aan het doen, maar had ik vaak 's avonds en in het weekend tijd voor thuis. En eigenlijk sinds de Kerstvakantie ben ik 's avonds toch wel vaak hier. Ik heb vaak gegeten hier in de kantine, maar dat vind ik op zich fijn, dan blijf je gewoon in de bubble hier. En dan is het weekend en dan probeer ik écht gewoon vrij te houden. Mijn dochter is 2 jaar en een beetje en die wordt dan 's morgens wakker: 'Papa werken?' en dan weet ze al dat ik weg ben. Dus ik vind het wel erg leuk dat als zij 's ochtends wakker wordt dat ik dan ook wakker word, dan kan ik haar toch nog even zien. Maar het vraagt wel iets van het thuisfront ja. Je moet dit niet 10 jaar achter elkaar doen.

Doe je af en toe iets om even helemaal uit de Eurovisie-bubble te komen? Dat je denkt van 'Ik ga nu gewoon éven een weekendje iets heel anders doen?

Sietse: Ja. Gewoon inderdaad iets heel anders doen en eh... nou hebben ze daar thuis niets aan maar ik ben ook een fervent verkiezingen-freak. Dus de hele Amerikaanse verkiezingsactualiteiten, dat vind ik een heerlijke escape van het Songfestival. Dat is natuurlijk éigenlijk ook een beetje een soort festival, want het is ook gewoon een wedstrijd, puntentelling, stemmen en gedoe. Het is the next best thing zeg maar.

Stel, midden in de nacht schrik je wakker en je denkt 'Oh dit idee moet ik niet vergeten voor het Songfestival'. Ligt er dan een kladblok op je nachtkastje? Of zet je het in je telefoon?

Babet: Ik negeer het. Want als ik dingen op ga schrijven en aan ga in mijn hoofd, dan val ik niet meer in slaap.

Sietse: 's Nachts is alles erger. Dus ik probeer dan altijd een soort-van 'Oké, morgen weer'.

Maar als het nou een heel leuk idee is, iets dat je echt niet wilt vergeten?

Sietse: Hahaha. Ik heb géén leuke ideeën 's nachts. Het beste idee 's nachts is om weer te gaan slapen.

Wat is je persoonlijke favoriete Eurovisielied? Dat wilden de fans ook graag weten.

Babet: Ik ben redelijk Songfestival-maagd. Maar bijvoorbeeld KEiiNO van vorig jaar, dat vond ik echt erg leuk. En ook hun nieuwe nummer!

Sietse: Voor mij persoonlijk is Euphoria altijd wel een 'ding' geweest. Toen dat op het podium stond en daarna toen ze had gewonnen, dat voelde echt als een soort keerpunt, een nieuw tijdperk, dit gaat een dikke hit scoren. Het lied van Duncan is voor mij ook heel bijzonder, omdat we daarom hier nu zitten. Dat je dan na zo veel jaar met heel veel up's en downs het uiteindelijk gewoon binnenhaalt en dat dan ineens die vraag waarheid wordt - die vraag die we denk ik allemaal heel lang hebben gehad - namelijk "Als we zouden winnen, hoe zouden we het dan doen in Nederland?" of eigenlijk "hoe zouden ZE het gaan doen?" En opeens zit je zelf in dat team. Dan mag je het zelf gaan bedenken. Dat is wel echt heel bijzonder.

Wat vinden jullie elkaars sterkste punten, waar ligt jullie kracht?

Sietse: Ik ontmoette Babet geloof ik op 20 mei..

Babet: We hebben elkaar al in Tel Aviv gezien!

Sietse: Oh ja in Tel Aviv. Maar toen niet écht gesproken. En toen tijdens de eerste dag hier, 20 mei, toen kwam ik eigenlijk alleen maar even op de koffie. Toen hebben we even gezeten en toen dacht ik meteen "Oh, die is goed". Met communicatie, heel strak, ze heeft álles op de radar. Ik dacht zelfs even "Oh jee, Babet is misschien wel te senior hiervoor, die gaat dit nooit willen, daar is ze te goed voor". Nou, hier zit ze dan!

Babet: Ik heb eigenlijk meteen gezegd "Nou dit lijkt me wel heel interessant".

Je hoefde dus niet heel erg overtuigd te worden?

Sietse: Nee die stond meteen in het schema, die Babet.

Babet: Wat ik heel leuk vind is dat hij heel snel is. Hij schakelt snel. Heeft aan drie woorden genoeg. Het is niet iemand die heel lang twijfelt of overal héél lang over na gaat denken. Ik kan met hem gewoon heel snel werken.

Hij kan goed knopen doorhakken?

(Sietse lacht)

Babet: Nou dat vind ik écht! Hij zet snel een volgende stap. Wat ik ook echt heel tof vind is dat hij mensen heel veel ruimte geeft. Hij heeft twee kanten: hij is een control freak, hij houdt van micro-managen, maar alleen op vrijdag mag hij dat doen tussen eh... welke uren ook alweer?

Sietse: De hele dag! Vrijdag kom ik me met andermans dingen bemoeien.

Babet: De héle dag? Nou in elk geval, hij kan dus micro-managen, maar tegelijkertijd geeft hij mensen - tenminste zo ervaar ik dat - heel veel ruimte om ook met creatieve ideeën te komen. Het is niet zo van "Nee nee nee dat doen we al 18 jaar zo" of "Dat kan niet", dat vind ik fijn. In het begin denk je dat hij dat misschien lastig vindt omdat hij al zo veel heeft gezien. Maar ik vind het heel prettig dat hij echt openstaat voor anderen. Dat is het allerleukste aan het samenwerken.

Ben je zelf muzikaal en zo ja, in welke vorm?

Babet: Nee. Ja. Nou, ik hou heel erg van concertjes.

Sietse: ... (lange nadenkende stilte) .... (nog meer nadenken en een grinnik) ... Neeeee, niet echt...

Oh wij dachten 'nu komt er wat!'

Sietse: Behalve dat ik... een paar pogingen ooit zelf heb gedaan als tekstschrijver op het Nationaal Songfestival.

Wát? Echt? Welke liedjes dan?

Hmmmm... 2004. Toen zaten we in de nationale selectie.

Welk liedje was het dan? Of durf je dat niet te zeggen. Ja toch?

Het werd laatste..

Echt??

Ja echt. The Power of an Angel, van Mary Amora. Het werd aller-, állerlaatste. Maar het was alsnog leuk want ik dacht 'Ik ga dat gewoon een keer proberen'. Het was een hele leuke ervaring. En daarna probeerden we het nog een keer in Polen. Met Leonie, Leonie Kuizenga, de zus van Bert Kuizenga. Met 'Love Is What We All Need'. Dat lied was een soort wiskundige combinatie van eerdere winnaars, we hadden heel systematisch geanalyseerd van 'Hoe zien die liedjes van oud-winnaars er nou uit' en dan kunnen we een nummer maken dat als een soort mixje daarop voortborduurt.

Een soort 'Love Love Peace Peace' dus eigenlijk?

Ja. Precies. Maar dan zonder humor.

HAHAHAHA!

... en dat werd in Polen óók laatste...
Maar we waren er wel. En het was leuk!

(We grinniken allen nog even wat na om deze ontboezemingen)

Het Eurovisie Songfestival organiseren lijkt voor ons - als fans - het hoogst haalbare qua organisatie. Maar is er nog een ander evenement waar je ooit nog aan mee zou willen werken?

Sietse: Ik las van de week dat ze gaan proberen om de Spelen van 2032 naar Nederland te halen en toen zaten wij hier wel even van 'Nou, zo'n opening, dat is best een leuke productie om te doen'. En dan weet je het 7 jaar van tevoren, dus heb je iets meer tijd. Ja, daar zouden we ons wel op willen intekenen denk ik.

Vind je het eigenlijk irritant als er bijvoorbeeld op Twitter - zoals door ons - wordt afgeteld met 'nog 99 dagen tot het Songfestival, nog 98 dagen tot...'?

Sietse: Ik krijg er de zenuwen van. Hahaha! Ik denk dan aan al die dagen en stel je voor dat je 8 uur per dag werkt - sommige dagen minder en de meeste dagen iets meer - en dan denk ik 'hoeveel uur héb ik dan nog, tot de finale?' en dan is het nog 100 dagen keer gemiddeld zeg maar 10 uur, dan hebben we dus nog 1000 uren. En dan moet het er zijn. Dus dat geeft je wel een besef dat tijd heel kostbaar is.

Dus je gaat onze Twitteraccount nu op mute zetten?

Ik ga die aftelgifjes gewoon allemaal liken. Gewoon elke dag.

Babet: Ik krijg er alleen maar zin in. Zo van 'bijnaaaaaa'.

Sietse: Het is een trein en je zit erop en het gaat door. Ik bedoel, shit, we hebben gewoon de loting al gehad! We zijn al met acts bezig, er moet een podium neergezet worden, dat soort dingen.

Die loting was ook echt wel een dingetje he. Het werd ineens zó echt.

Sietse: Ik ben bij al die lotingen geweest, sinds 2007. Dan kom je daar binnen en dan denk je 'Leuk, loting' en dat zelfde zenuwengedoe met die lootjes enzo. Maar als je dan ineens zélf verantwoordelijk bent met het hele team voor zo'n productie, dat voelt toch anders.

Loopt de voicerecorder eigenlijk nog..?
Sietse: Die loopt nog!
Ah gelukkig.

Een paar vragen over het team. Hebben jullie aan teambuilding gedaan? Veel mensen hier in dit grote team kenden elkaar nog niet.

Sietse: Nou ik moet zeggen, de tripjes naar Rotterdam en Maastricht, dat was op zich al teambuilding. Maar het gekke is dat dit hele project gewoon eigenlijk één grote team building exercise is. En het zure is dan dat.. - stel dat je niet wéér wint - dan is dat dus gewoon klaar. Dan valt het allemaal weer uit elkaar. Het heeft iets moois maar ook wel weer iets tragisch.

Met zó veel mensen in een team... hoe hou je alles geheim? Moeten mensen die hier werken een geheimhouding tekenen?

Sietse: Sommige mensen hebben wel een geheimhouding, maar ik denk dat iedereen zich ook goed realiseert dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten. Iedereen is gewoon heel discreet en professioneel. Dat vind ik heel knap. Alles aan het Songfestival is nieuws. Als Eric van Tijn dan bij Op1 zit en zegt dat hij niks mag zeggen, dan is dát nieuws. Ik vind het knap dat dingen als openingsacts, intervalacts, dat we dat toch best wel stevig onder de pet weten te houden. En dat gaan we ook nog wel even volhouden, hahaha!

We vroegen het omdat de AvroTros de laatste paar jaar best een beetje moeite heeft om één en ander geheim te houden...

Babet: Inzendingen, nummer enzo. Ja.

.. en het is misschien tegenstrijdig om dit te zeggen voor ons als mensen van het Songfestivalforum - want als fans wil je natuurlijk eigenlijk álles weten - maar toch is het af en toe wel zonde als er niet een officiële bekendmaking van iets komt. We gunnen ze dat moment, dat officiële zelf bekendmaken. Dus we zijn best blij dat het hier zo goed lukt om dingen geheim te houden die jullie zelf gewoon nog niet bekend willen maken.

Sietse: Ja, we proberen het. Er kan altijd weleens wat uitlekken en daar moeten we dan ook niet té dramatisch over doen.

Babet: Nou ik maak er wel echt een sportje van hoor. Om alles zo lang mogelijk geheim te houden.

Sietse: Het is inderdaad wel een beetje een sport ja. Bijvoorbeeld dat met de presentatoren. Wij zaten allebei apart van elkaar in de auto op weg naar DWDD. Op een gegeven moment kwamen er appjes en de telefoon ging steeds en ik dacht 'Oh jee, oh jee' en dat voelde als een pan pasta op het vuur zeg maar. Zo'n pan pasta die dan kookt en daar komen op een gegeven moment dan van die bellen uit en dan gaat die deksel kletteren en toen was het op een gegeven moment niet meer te houden en toen was het ook oké. Want iedereen zat toen al in de make-up en we gingen bijna live. Maar ik vond het alsnog knap dat we dat zo lang geheim hebben kunnen houden, met het maken van de foto's, het management, met RTL natuurlijk. Dat we gewoon zonder gêne bij Edsilia thuis naar binnen konden zonder dat er een fotograaf daar in de bosjes lag.

Ik ga even het volgende blokje vragen erdoor rammen. Want we hebben er nog zó veel...
(Babet lacht)
Subtiel zijn we hè?

LEES VERDER IN DE VOLGENDE POST!

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 februari 2020 @ 19:32:43 #3
163650 Greys
pi_191365370
DEEL 3

Sietse wat was voor jou het leukste moment tijdens de voorbereidingen tot nu toe en wat was het minst leuke, op het breken van de Maastrichtse trots na?

Hahaha! Oh deze vraag heb ik gezien ja.

Dus je hebt stiekem al zitten meelezen op het forum wat de vragen zouden worden?

Tuurlijk. Ik vind het écht heel moeilijk om te zeggen wat tot nu toe het leukste was. Het is een aanéénschakeling van leuke dingen. Dat je echt steeds weer denkt 'We zijn dit gewoon aan het dóen met zijn allen!'. De city bids, de stadkeuze, de branding, het thema, podium, de presentoren en het gaat maar door en gaat maar door. Er blijven gewoon steeds weer leuke dingen komen.

Babet: Ja. Maar voor mij toch wel de instart van het filmpje toen om 12.00 uur, het filmpje van de bekendmaking van Rotterdam, dat we met zijn allen daar zaten in de eindregie, dat was wel echt een hoogtepuntje.

Sietse: Wat ik één van de moeilijkste momenten vond was het bellen naar de steden. Want je bent zó met alle egards ontvangen, je hebt een band opgebouwd, het weten dat je één van de twee ongelofelijk gaan teleurstellen. Niet alleen dat team maar ook de stad, de regio, de provincie. Wetende dat het in de media toch een beetje werd neergezet als randstad versus daarbuiten. Maar daar ging het niet over voor ons. Als Ahoy in Maastricht had gestaan en Rotterdam had bijvoorbeeld geen goede venue, dan hadden we misschien wel naar Maastricht gegaan. Dan was de puntentelling wellicht anders uitgevallen. Dus dat bellen was best wel moeilijk.
Wat ook altijd moeilijk is is als je in een heel groot team werkt met heel veel mensen die nog nooit met elkaar gewerkt hebben, dat je dan bij bijna élke creatieve keuze altijd wel iemand hebt die toch liever voor een andere optie was gegaan. Daar ontkom je niet aan.

Dat is toevallig ook onze volgende vraag: moeten er veel compromissen gesloten worden? Is de besluitvorming tot nu toe redelijk unaniem, of is er weleens ruzie of behangplakneigingen?

Sietse: Geen ruzie. Persóónlijk heb ik geen behangplakneigingen, maar dat zou je dan even iedereen hier op de werkvloer moeten vragen, misschien dat ze van mij weleens denken 'Ik plak hem achter het behang'. Verrassend genoeg zijn we het over veel dingen gewoon eens. Bijvoorbeeld de presentatoren. Iedereen die weleens iets gepresenteerd had in Nederland stond geloof ik op de eerste lijst. Dan ga je met elkaar strepen en combineren en puzzelen. Uiteindelijk zaten we daar heel unaniem in als team. Dat voelt goed, dat je zo'n keuze samen maakt. Het thema, daar zaten we ook heel unaniem in. Branding hebben we wel wat discussie over gehad, je gaat echt voor een stijl en maakt een statement en het is ook een kwestie van smaak. Daar heb je dan iets meer discussie over. Maar altijd op zijn Nederlands, dus altijd open en direct en uiteindelijk gewoon zeggen 'Hier gaan we nu voor kiezen' en dat is dan voor iemand die liever voor Plan B of C had gekozen even jammer.

Er is nooit iemand boos weggelopen of teleurgesteld afgedropen?

Sietse: Sowieso is niemand boos weggelopen. Weet je wat het is, het is zó'n groot project. Iedereen die eraan begint die heeft een droom, 'dit wil ik realiseren'. Dat geldt voor ons, dat geldt voor een decor-ontwerper, voor een licht-ontwerper, voor iemand die het perscentrum aankleedt. Dan heb je heel veel ideeën en dan komt daar de begroting naast en dan moet je soms wat dingen schrappen. En dat is dan even moeilijk, maar dat hoort erbij. Dat is ook helemaal niet erg.

Babet: Ik vind echt de sfeer heel goed. Zeker voor zo'n groot project en onder zo'n druk, ik vind dat heel bijzonder om te zien.

Sietse: Dat heb ik weleens anders gezien ja, in diverse landen.

Een beetje enge vraag nu. Mócht er onverhoopt iets gebeuren met Ahoy - stel dat het instort of afbrandt - is er dan een Plan B voor de locatie? Is zo'n Plan B er altijd elk jaar, ook in andere landen?

Sietse: Dat ligt eraan. Vanaf wanneer kan je van Plan B spreken? Als je zegt 'Kunnen we 5 april als we Ahoy ingaan de vrachtwagens bellen en zeggen dat ze toch rechtsaf moeten omdat we toch ergens anders heen moeten' dan nee, zo werkt het niet. Gebeurt er onverhoopt (hij klopt even af onder het tafelblad) eind april iets, terwijl alles al staat in Ahoy, dan is het toch waarschijnlijk einde oefening. Maar dat geldt elk jaar. Zou er nú op dit moment iets gebeuren dan is het ook niet zo dat je meteen een Plan B hebt, maar ik denk wel dat je dan - zoals in '91 geloof ik toen ze van Sanremo naar Rome moesten verhuizen - met iedereen met de schouders eronder kunt redden wat er te redden valt. Maar je doet er natuurlijk alles aan om dat te voorkomen.

Hoe kwamen jullie tot de keuze voor het orkest met jonge talenten? Er waren wat vragen en kritieken her en der in de media over het niet kiezen voor beroepsmuzikanten. Kan je daar iets over zeggen, zodat men de keuze wellicht wat beter begrijpt?

Sietse: Ja. Twee dingen. Zonder meteen allerlei details over die act weg te geven... wat je gaat zien als je straks het hele totaalpakket van al die openings- en intervalacts gaat zien, is dat er een lijn in zit. Die lijn past heel erg bij het thema. Dat we verbindingen leggen tussen verschillende stijlen, verschillende soorten, verschillende mensen, verschillende generaties. Dat zie je bijvoorbeeld ook bij de jonge DJ, die is 15, daar zetten we dan Eric van Tijn bij, de ervaren rot in het vak. Die zetten we samen in een studio en daar komt iets héél bijzonders uit. Dat hebben we op heel veel terreinen geprobeerd. Met die gedachte hebben we ook dat orkest samengesteld. Het zijn jonge mensen, die hebben talent, dat talent verdient het om naar een hoger plan te tillen. Dat past ook bij dit Songfestival en het thema. En ja, we hebben in Nederland natuurlijk ook het Metropole Orkest, legendarisch, óók met het Songfestival natuurlijk, dat hebben ze ook al vaak gedaan. Maar heeft het Metropole dit nodig? Dat kan je je afvragen. Tegelijkertijd vraag je ook van zo'n orkest om in de liveshow te staan, repetities te doen in de weken ervoor, dat is nogal wat. Het Metropole Orkest heeft bijvoorbeeld ook rond 4 en 5 mei allerlei plannen en zij kunnen ook niet zomaar alles laten vallen omdat het Songfestival ineens naar Nederland komt. Dus het is een combinatie van factoren en dan kom je tot deze keuze. Daar staan we achter. En als we bijvoorbeeld wel voor het Metropole Orkest gekozen hadden, of het Rotterdam Philharmonisch, dan waren er weer mensen geweest die hadden gevraagd waarom we jong talent geen kans konden geven. Dus, kan je het altijd goed doen? Ik denk het niet.

Even over de stand-in rehearsals! (Voor degenen die dat niet weten, dat zijn zangers/zangeressen die tijdens de eerste paar repetities de act op het podium uitvoeren zonder dat de echte Eurovisie-artiesten nog in het land zijn, bijvoorbeeld om alvast camerastandpunten etc te kunnen bekijken). Die stand-ins gaan dit jaar ook weer gebruikt worden nemen wij aan?

Sietse: Ja wij gaan met stand-ins werken, daar hebben we 4 dagen voor gepland. Daar hebben we ook weer bijzonder jong talent voor benaderd.

Hoe kom je aan die mensen, waar vind je ze?

Sietse: Erhm... dat gaan we toch niet zeggen, toch? (Sietse kijkt vragend naar Babet)
Babet: Wel waar we ze ongeveer zoeken, toch?
Sietse: ....

Willen jullie even op de gang overleggen?

Sietse: Hahaha. Nee. Zeggen we nog niet. Nee. Nou gewoon, talent, mensen die hier ook weer iets aan hebben. Als het goed is komt het niet online.

Na afloop ook niet?

Nee ik denk het niet. Je haalt dan een beetje van de magie weg. Je wilt Duncan achter de piano zien met die bal, niet iemand uit Israël die je niet kent. Je wilt Sergey Lazarev zélf over dat ding zien klimmen.

Wij vonden die jongen die toen bijvoorbeeld met die kartonnen gitaar stond te Douwe Bobben wel heel leuk om te zien.

Het is leuk om te zien, maar het haalt toch ook iets van de magie weg. De magie van de artiest die daar staat. Sommigen zijn heel goed, anderen zijn iets minder goed.. Dus dat.

Nog heel even over de hosts, daar heb je al gedeeltelijk wat over beantwoord en over gezegd. Jullie hebben bijvoorbeeld ook aan het Songfestivalforum gevraagd 'doe eens een poll'. Jullie wilden weten wat er leefde bij de fans qua presentatoren. In de zomer van vorig jaar riep men op het forum al dat het toch wel heel leuk zou zijn als Edsilia één van de hosts zou worden. Heb je daar echt naar gekeken, naar wat de fans wilden? Want zo voelt het namelijk wel.

Sietse: Zeker. In de eerste plaats omdat.. je kunt veel zeggen over de fan-community, dat er best veel geroepen wordt en dat er soms ook wel kritiek wordt gegeven op bepaalde dingen, maar het zijn ook mensen die een groot hart hebben voor het Songfestival. Mensen die al heel lang nadenken over 'Als we winnen, hoe moeten we het dan doen". Als daar goede ideeën bij zitten dan moet je niet het wiel opnieuw willen uitvinden. Ik vind het belangrijk, want het begint toch bij de fans, die dragen het, die moeten het vuurtje brandend houden in de tijd dat het misschien iets minder leeft. Nou valt dát dit jaar wel mee, maar is het wel goed dat je áltijd dat vuurtje hebt dat brandt.

Op het Songfestivalforum zijn ze dit jaar tot nu toe eigenlijk overal blij mee, met bijna elke beslissing van jullie.

Sietse: No pressure, no pressure...

Wat nemen jullie tijdens de organisatie mee van vorige edities, zowel positief als negatief? Wat wil je echt anders doen?

Babet: Eén van de grote verschillen voor mij is dat wij het niet in een vergaderkamer wilden bedenken. Wij zijn in juli al gestart met een grote ronde door Nederland om te praten met deskundigen, met creatieve mensen.

Sietse: En met die Magic 100, heel breed, heel divers. Ik vind dat wel typisch Nederlands, dat we eerst eens naar elkaar gaan luisteren. Ik denk dat dat ook goed is voor de draagkracht, dat je van alle kanten ideeën meekrijgt. Van een influencer, van jonge tv-producers, maar bijvoorbeeld ook de Minister van Gehandicaptenzaken, die had goeie ideeën op het gebied van toegankelijkheid en inclusiviteit. Er zijn natuurlijk ook ideeën die je krijgt die je níet kunt realiseren, want je kunt niet alles doen en niet iedereen blij maken. Maar het heeft wel geholpen om ons op een aantal thema's op scherp te zetten. En het was ook gewoon heel leuk. Toch?

Het voelt echt als 'Het Songfestival is van ons allemaal'. Jullie zijn ook heel benaderbaar.

Sietse: Ik denk dat we in Nederland - nóg meer dan in andere landen waar in sommige landen de publieke omroep toch een soort staatsomroep-achtige reputatie heeft - echt een publieke omroep hebben. En die is van iedereen. Zeker in Nederland waar we natuurlijk dat ingewikkelde bestel hebben met al die omroepen, is dat gewoon heel leuk met ál die input. Gewoon 'Roep maar'. En daar kwamen hele zinnige ideeën uit. Daar kwam bijvoorbeeld ook uit dat het thema iets moet zijn dat niet opgedrongen voelt, dat het iets is waar je iets mee kán. Dat je dat ook terugziet in de shows. Dat het niet alleen maar een paar woorden zijn waar je niets mee hebt, dat hebben we heel erg meegenomen. Ik vind het leuk dat we een slogan hebben waar je zelf iets achter kunt plakken. Dat is een vertaling van die input.

Oké nu iets over eh... het is een beetje hak-tak qua vragen, sorry hoor.
Als er iets ergs gebeurt met een deelnemende artiest terwijl diegene al in het organiserende land is om deel te gaan nemen - dus niet een verkoudheidje maar diegene breekt bijvoorbeeld twee benen - mag een land dan tijdens de repetitietijd nog een vervanger in laten vliegen?


Sietse: Dat is in de eerste plaats aan de genade van de EBU. Dus het is Jon Ola die daar dan over moet beslissen. Ik denk dat het onwaarschijnlijk is dat je een hele nieuwe artiest invliegt. Maar je zag bijvoorbeeld met Salvador Sobral dat zijn zus de eerste repetities overnam. Ik was toen niet betrokken bij die besluitvorming, maar ik zou me zo kunnen voorstellen dat als hij niet in staat was geweest om uiteindelijk op te treden - wat natuurlijk heel jammer zou zijn geweest - dat zijn zus dan ook het uiteindelijke optreden had gedaan. Zij kon dat prima. Dus in een ander geval ga je dan misschien toch naar een backing-vocal of een componist of tekstschrijver die ook kan optreden. Nood breekt wetten wat dat betreft. Uiteindelijk wil je met iedereen dat Songfestival maken, maar je wilt ook niet dat mensen bij het minste of geringste iemand anders kunnen sturen. Want het is toch een wedstrijd.

Komt er ook dit jaar weer zo'n lollige kaart - waar bij eerdere edities zo veel om te doen was - met wat je allemaal niet mee mag nemen de arena in? Vorige keer waren het onder andere golfballen en winkelwagentjes die niet mee naar binnen mochten tijdens de shows.

Sietse: Hahaha! Ja die doen wij ook. Geen klompen mee naar binnen, geen molens, geen kaas en geen wiet. Nee we hebben gekeken of we die boodschap misschien iets eh... compacter kunnen maken. Iets meer gefocussed op waar het nou eigenlijk om gaat. Ik denk dat het belangrijk is dat mensen snappen waaróm je dingen niet mee naar binnen mag nemen en daar ook gewoon gezond verstand in gebruiken.

Zijn er nog extra dingen die dit jaar niet mee de zaal in mogen? Er zijn weleens vragen over de soms nogal grote vlaggen. Hebben die weleens enorm in de weg gestaan bij een gepland camerashot? Dat je daardoor ineens de artiest niet meer zag?

Sietse: Ik zal het je sterker vertellen: er zijn mensen tijdens de liveshows in de zaal om op aanwijzing van regie en EBU mensen vriendelijk te verzoeken hun vlaggen iets lager te houden als het echt de spuigaten uitloopt. Er zijn natuurlijk al regels voor het formaat van die vlaggen, maar je kunt toch moeilijk iedereen met een meetlint en een schaar aan de poort te checken. Maar als het écht de spuigaten uitloopt en ook echt de competitie in gevaar brengt omdat optredens niet goed in beeld komen, dan wordt er wel ingegrepen. Zoals bijvoorbeeld toen bij Sergey Lazarev met die hele opstelling, dat wil je ZIEN. Dus dan wordt er over de radio geroepen '3 meter voor de catwalk staat iemand met een Spaanse vlag, met een tekst erop, kan iemand daar even snel naartoe'.

In het kader van #OpenUp vroegen we ons af of er dit jaar iets van beelden achter de schermen kunnen komen? Oeh, Sietse je kijkt nu alsof je gaat roepen 'Laat maar dit ga ik niet zeggen'. Zitten we soms op een spoor?

Sietse: Ik ga natuurlijk niet alles zeggen, maar ik kan wel zeggen: het antwoord op je vraag is JA. Backstage is the new frontstage, dus we willen inderdaad meer laten zien wat daar gebeurt, ook om mensen te laten zien wat een enórme operatie het is. We gaan dat gewoon laten zien en dat gaan we op een aantal manieren doen. Daarover binnenkort meer, maar daar hebben we vooral vanuit team Babet maar ook vanuit de showproductie hele gave ideeën over.

Dan nu de vragen over de shows enzo. We zijn nú pas bij de vragen over de shows. Hoe lang hebben we nog...?
Is er al meer bekend over de locatie waar de Openingsceremonie gaat plaatsvinden? Kunnen we al dromen over de artiesten die met watertaxi's bij de Erasmusbrug aankomen?


Sietse: Dromen mag, altijd. Daar zijn in dit stadium natuurlijk concrete ideeën over. Maar zo'n opening is ook toch een beetje van de stad. Dus het is aan Rotterdam om daar uiteindelijk een klap op te geven en dat bekend te maken. Maar de plannen die er nu liggen, ik denk dat het heel bijzonder wordt.

Zo'n openingsceremonie is meestal buiten, houden jullie dan vooraf rekening met het onvoorspelbare Nederlandse weer (wijzend op de regen die op het moment van het interview met bakken uit de hemel valt)?

Sietse: Grappig dat je dat vraagt, want toevallig wordt er as we speak aan het slecht-weer-scenario gesleuteld.

#OpenUp your umbrellas?

(Babet pakt snel haar telefoon om het OpenUp umbrella-idee te noteren. Dus als we die Eurovision-paraplu's met slogan terugzien, dan weten jullie waar het vandaan komt! )

Sietse: Ja, inderdaad, ga je dan met transparante paraplu's werken of met een overkapping of ga je wat buiten is gepland naar binnen verplaatsen? Daar wordt nu druk over nagedacht. Best ingewikkeld!

LEES VERDER IN DE VOLGENDE POST!

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 februari 2020 @ 19:33:06 #4
163650 Greys
pi_191365374
DEEL 4

Waarin gaat ESC2020 zich qua shows het meest onderscheiden van eerdere edities? Welke stempel willen jullie echt op deze editie drukken, iets waarvan jullie wellicht hopen dat het ook 'beyond 2020' zal worden meegenomen?

Sietse: In één woord: AUTHENTICITEIT. Dat zit hem in alle aspecten. Dus in wat ik al eerder zei, niet in de gescripte grapjes van de presentatoren maar in iets meer ruimte voor humor on the spot. Dat is een tikkeltje risicovol maar je zag ook bij de loting dat het lukt, ze kúnnen dat.
Dat zit hem in de postcards, waarbij we niet voor landschappen, gebouwen en clichés gaan, maar voor mensen die samen dingen doen. En natuurlijk zie je dan ook iets van een stad, een dorp, een straat. Maar uiteindelijk gaat het om mensen. Dat ga je zien aan het einde van een optreden waar met de camera dan altijd naar de fans voorin de zaal wordt geschakeld. Dat is leuk, dat laat hun enthousiasme zien en dat willen we ook laten zien. Maar… je hebt die héle zaal! En daarin zit een enorm diverse groep aan mensen die ook allemaal andere emoties hebben. Ik wil ook wel een keer opa en oma op de banken laten zien in vak F achterin rij 23, stoel 5. Dat betekent dat je ook in je cameraplan moet nadenken over hoe je het in beeld kan brengen. Daar wordt aan gewerkt. In al die aspecten willen we het menselijker maken. Dat betekent ook dat we enerzijds al die 41 acts de ruimte geven: ‘Gebruik het podium en alles wat het kan, in je voordeel. Dat zijn jouw drie minuten, dat moet je ook helemaal doen zoals je wil. Maar dít is onze ambitie, dat we de mensen ook thuis het gevoel laten geven dat dit live is, dit is in Ahoy’.’

Babet: Je bent er bij.

Sietse: Het hóeft geen videoclip te zijn. Als je een heel goed idee hebt: doen, zeker. Maar dit is ons idee en dan is het aan de delegatie om te bepalen of ze daar in mee willen gaan.

Ik denk dat Edsilia ook daar zo goed bij past, qua echtheid. Zelfs als ze tijdens de liveshow iets roept zoals "Oh mensen ik ben zó zenuwachtig!"

Sietse: Dan gaat iedereen lachen! Ook dat ze Eurovision in Concert doet en dan dus de artiesten al kent. Dat is zó goed.

Aansluitend op wat je vertelde over authenticiteit, dat zagen we ook goed terug in de city host reveal video: echte mensen. Gaan we die beeldvoering, die stijl, ook terugzien in de postcards en zo?

Sietse: Dat aankondigingsfilmpje - het woord filmpje doet eigenlijk geen recht aan wat het is, maar - daar is heel veel tijd en werk en energie in gestoken. Dat kun je niet op die manier 41 keer doen. Maar we zijn wel aan het kijken hoe we de lijn van die beeldtaal, die echtheid, de ultieme mix van wat het Eurovisie Songfestival is en waar Nederland en Rotterdam voor staan, laten terugzien in de video's. We zijn ook met de makers van dat filmpje aan het kijken wat we in de liveshows kunnen doen om dat thema ruimte te geven en de commentatoren ook tijd te geven om daar verder over te praten. Vaak zeggen commentatoren dat ze nergens tijd hebben om een verhaal te vertellen. Die tijd willen we ze dus geven.

Hebben de clubs die de postcards voor hun rekening gaan nemen al bericht gehad?

Sietse (kijkt naar Babet, die met haar hoofd schudt): Voor zover ik weet niet.
Babet: We zitten nog in de verkennende fase.
Sietse: Het is ook best een puzzel want je wilt ook iedereen blij houden.

We hebben zelf onze sjoelclub in Rotterdam aangemeld. Echt! Onze sjoelclub in Rotterdam. In een huiskamercafé op de Kleiweg, Rotterdamser krijg je het niet. Daar waren leuke wat oudere Rotterdamse wijffies die zich de Sjoeligans noemen. Nou, dat was al om te gieren. Ik kwam daar al vaak en we kijken daar altijd met een hele groep het Songfestival op groot scherm. En de Sjoeligans zeiden "kom gastsjoelen" en dat was zó gezellig, we zijn dat vaker gaan doen en we dachten "we melden ons ook aan".

Gaan jullie trouwens ook aandacht besteden aan onze Waddeneilanden maar vooral ook de ABC-eilanden? Want we zijn natuurlijk meer dan alleen Nederland.


(Bij het vermelden van de ABC-eilanden verschijnt een extra brede, alwetende grijns op Sietse's gezicht. We zitten weer op een spoor jongens!)

Sietse: Ik zeg alleen, we zijn ons terdege daarvan bewust. En daar wil ik het graag bij laten.

Oké. Wij noteren een voorzichtig ja'tje.

Volgens Florian Wieder hebben we slechts een klein percentage gezien van de mogelijkheden van het indrukwekkende podium. Kunnen jullie iets prijsgeven over één van die mogelijkheden? Een klein scoopje?

Sietse (denkt even heel hard na): Het uitgangspunt was het Nederlandse [decor, red.] van 1980, 1976, dat bijna een understatement is. Dat je het decor ziet en dat je denkt 'ja, oké'. Maar dat het tijdens de shows meer ruimte geeft om verrast te worden door hoe je het gebruikt en hoe je de verschillende elementen gebruikt. Dat wat we al hebben weggegeven is die B-stage en die deuren waar ook weer dingen achter kunnen gebeuren. Je kan er met licht werken, met rook, met props. Licht dat uit de deuren komt. Die kan je ook in verschillende standen zetten, wat technisch best spannend is want die deuren moeten eerst een stukje naar voren komen en dan kunnen ze pas open want anders gaat dat vast zitten.
Maar we zijn er nu best wel ver in of er... misschien ergens nóg een scherm is.. (hij kijkt nu extra mysterieus). Een soort.. second screen.

Oh!?

Sietse: En waar dan, en hoe...
Babet: Daar gaan we niet op in!

Ik vind dat een prima scoopje! We gaan wel heel de nacht wakker liggen!

Sietse: Als de mensen thuis een second screen hebben, dan moeten we in Ahoy ook een second screen hebben. En wat dat dan precies betekent...

[stilte. Je kunt de breinen van uw reporters horen kraken]

Ja eh, oké! Ik zit al helemaal te bedenken wat het kan zijn, maar..

Sietse: "Die is voor in de auto op weg terug!"

Gaan jullie de puntentelling op een andere manier presenteren? Vorig jaar dachten mensen dat Zweden tweede werd, terwijl het Italië was en was er weinig tot geen aandacht voor de jury- en publiekswinnaars. De gemiddelde kijker vindt dat misschien niet zo boeiend maar veel fans dachten "ach, Noorwegen, ach Noord-Macedonië, ze hadden het wel verdiend".

Sietse: Dit zijn twee vragen.
Eén: We zijn aan het kijken hoe we de mogelijkheden van Ahoy en het decor kunnen gebruiken om de puntentelling de aandacht te geven die het verdient. En hoe we meer de fysieke ruimte hierin kunnen gebruiken.
Ten tweede: als je terugkijkt naar die show is er echt wel een moment tussen het moment dat Duncan wint en we gaan uit de green room en we gaan weer terug naar de presentatoren, dan komt dat resultaat best wel lang in beeld. En dat geeft de commentatoren de tijd om even te duiden, wie werd tweede, wie werd derde, waar is Zweden uiteindelijk geëindigd. Alleen zijn we daar in Nederland in onze hysterie natuurlijk niet aan toegekomen! Dat moment was er wel, maar we waren er niet mee bezig, we waren aan het feestvieren. Dus die ruimte is er wel hoor, maar dat is in Nederland niet goed overgekomen.
(Lachend) Dat is natuurlijk ook omdat Cornald en Jan hysterisch in de commentatorbox aan het juichen waren! Maar het was ook feedback die we van de Magic 100 hebben gekregen, dat het onduidelijk was. In Nederland was de enige boodschap: we hebben gewonnen!

Ook van buitenlandse fans die we volgen hoorden we vaak dat Noorwegen of Noord-Macedonië hun moment van 'shine' werd ontnomen, het was wel een sentiment dat er was. Maar inderdaad, we hebben gewonnen!

Volgende vraag! Gaan de hosts kleding van een Nederlandse ontwerper dragen? Gaat Nederlandse makelij ook doorgevoerd worden in de outfits?


Babet: Ik weet het nog niet precies, behalve dat we nu een Head of Styling hebben, Diek [Pothoven, red.] die ook heel erg kijkt naar Nederlandse ontwerpers.

Sietse: Diek is sowieso betrokken bij de hele styling van alles wat op het podium verschijnt. Wat ik het belangrijkst vind is dat de presentatoren er staan en zich comfortabel voelen. Het klinkt een beetje cliché maar het mag best wat authentieker. En dat mag ook best in hoe de presentatoren zich kleden. In 2003 was het een mooi hoogtepunt, of dieptepunt, het is maar net hoe je het ziet: Renars Kaupers en Marie N in felgekleurde jurken welke op een gegeven moment aan een touwtje het decor in verdwenen. Zet het Youtube-filmpje er maar bij!

Bij dezen dan, Sietse!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit hoeft dus op zich niet. Maar ze moeten zich er lekker in voelen, ik denk dat we in Nederland hele goede mensen hebben. Uiteindelijk is die keuze ook wel een beetje aan Diek.

Als het gaat om zaken als de openings- en intervalacts, hoe onderzoeken jullie of het aansprekend is van IJsland tot aan Azerbeidzjan?

Sietse: Daar is de reference groep voor. Dat je daar je creatieve ideeën pitcht en dan je input krijgt. Hoe werkt het bij jullie, in de regio, dat is fijne input om te krijgen. Tegelijkertijd: als het je ambitie is om iedereen van IJsland tot Azerbeidzjan en alles wat daar tussen zit te pleasen, dat gaat niet lukken. We willen iets laten zien van talent uit Nederland, met een internationaal sausje, ook internationale allure. En dat moet een brede doelgroep aanspreken. Sommige intervalacts zijn wat meer artistiek, andere zijn heel toegankelijk voor een brede doelgroep. Er is voor elk wat wils. Het kan best zijn dat er mensen zijn die de intervalact van de eerste semi-final helemaal geweldig vinden en bij de tweede denken 'nou, dit is leuk voor iemand anders'. Dat is oké.

Alledrie de presentatoren kunnen zingen. Gaan we dat horen tijdens een van de drie shows?

Sietse: Wie weet. Ik kan het niet uitsluiten. Er wordt natuurlijk nog gepuzzeld, het is 'pas' februari. Maar ook daarvoor geldt dat het natuurlijk moet zijn en authentiek. Love love, peace peace was heel leuk maar dat kun je maar één keer doen. Je moet geen 2.0 proberen want dat gaat niet werken. We krijgen geen Love love, peace peace 2.0.

Het is ook heel goed dat je geen dingen wil herhalen.

Sietse: ... maar wat we wél krijgen ...

(Uw verslaggevers gaan nog wat rechterop zitten en schuiven de voicerecorder nog iets meer naar Sietse)

(Iedereen lacht)

Sietse: Het wordt toch een soort jubileum-editie. En daar gaan we niet zomaar aan voorbij.

Sprak hij veelbetekenend.

Sietse: In de finale gaan we daar aandacht aan besteden. Dat gaan we doen op een manier die laat zien waar we in Nederland goed in zijn.

(Wederom verschijnt de 'ik-licht-een-tipje-van-de-sluier-op-zonder-dat-je-de-bruid-ziet'-glimlach op zijn gezicht. Oké. De man is zó goed in raadsels!)

Babet: Dit is echt Sietse Bakker hè.

Ik vind toch wel dat we al best veel te weten komen!

Sietse: Oh hier kan je een hele uitzending OP1 mee vullen. Ik doe géén eerste letters met hashtag!

Hoe worden de fans die meerdere dagen naar Rotterdam komen begeleid? Komt er een app voor leuke bezienswaardigheden, activiteiten, openbaar vervoer? Wordt dat een soort Eurovision-app of verwijst dat straks naar een Stad Rotterdam-website?

Sietse: Daar wordt nu allemaal over nagedacht. Hoe kunnen we via alle kanalen iedereen straks qua informatie op de hoogte houden? Dat backstage-gevoel. Ook als je niet in Rotterdam bent of niet een accreditatie hebt. Of niet een kaartje hebt, maar toch het gevoel hebt: 'I was there'.

Babet: Dat je meer kan beleven. We gaan heel nauw samenwerken, met EBU en Stad Rotterdam.

Sietse: Ik denk dat dit wel het grootste online team is dat een host broadcaster ooit heeft gehad. We zetten meer op online in dan ooit tevoren.

Tot slot: Kunnen de Nederlandse fans iets doen voor de buitenlandse fans?

Sietse: Ja! Lief zijn voor elkaar. En Open Up! Van de week zag ik een tweet voorbijkomen van iemand. Ze had mensen op het station aangesproken die een koptelefoon op hadden. Ze hadden zich afgesloten en ze vroeg hen naar wat voor muziek ze luisterden. En daar kwamen hele mooie gesprekken uit. Dat vond ik een mooi voorbeeld van hoe je op een heel bijzondere manier in contact kan komen. Als je als Nederlandse fan in Rotterdam bent en je ziet iemand die overduidelijk daar is voor het Songfestival doordat ze uitgedost zijn of met een accreditatie-pas rondlopen; stap erop af, vraag waar ze vandaan komen, vraag wat ze ervan vinden en of je ze kan helpen. Dat zijn de little things. De vrijwilligers zitten er natuurlijk al 100% in. Ik denk dat iedereen dit kan doen. Daar hoef je niet eens fan voor te zijn, je kan ook een Rotterdammer zijn die trots is op zijn stad. Open up to each other.

Sietse heeft ook nog een persoonlijke boodschap voor jullie:


Inmiddels waren we vér over de afgesproken tijd heen, maar alsnog wilden Sietse en Babet ons nog wat tekeningen laten zien. Zo was er een tekening van het podium en de LED-wall en wat dat allemaal kan ("Mogen we hier een foto van maken?" "Hahaha. NEE!") en een heel grote plattegrond met daarop de indeling van de zaal, het perscentrum en diverse andere ruimtes ("Ook geen foto, zeker?" "Hahaha. NEE!"). Die geheimpjes gaan we dus niet prijsgeven maar het ziet er allemaal geweldig uit en dan weten wij nog láng niet alles.



Sietse en Babet, nogmaals héél hartelijk dank voor de fijne middag, voor het feit dat jullie ons heel welkom lieten voelen, voor de spontane uitnodiging voor een ronde 2 en natuurlijk voor jullie kostbare tijd. Wij kijken nu al uit naar de volgende keer en in de tussentijd, héél veel succes met de organisatie. We hebben er alle vertrouwen in dat het een allemachtig mooi feest wordt straks in mei. w/ *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 5 februari 2020 @ 19:53:03 #5
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_191365746
Wauw wat super tof om te lezen! Ben zo benieuwd in mei en ga er helemaal vanuit dat het goed komt.

En wat een werk dit uitschrijven. Respect!
Just do it »
pi_191365811
Helemaal fantastisch! Dankjewel voor de moeite allebei!
pi_191365862
Geweldig om te lezen! Een paar van mijn vragen zijn (deels) teruggekomen en de antwoorden daarop zijn beter dan ik had gehoopt. Mijn brein ging ook op volle toeren denken na het lezen van Sietse's antwoord over het podium. Top interview, mooie gevarieerde vragenkeuze, en in een verassend snelle tijd uitgewerkt in tekst. Jammer dat jullie niet stiekem een foto hebben kunnen maken van de podium tekeningen, die wil ik zo graag zien.

Ik kan niet wachten op de tweede vragen ronde!
  woensdag 5 februari 2020 @ 20:03:22 #8
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_191365912
quote:
Babet: Ik moest vooral heel erg lachen om de vraag om het telefoonnummer.
_O- :7
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_191365916
Heel mooi verslag hoor, informatief,grappig, en het las lekker weg! Dat hebben jullie geweldig gedaan _O_
Ik kan niet wachten om te zien wat ze er in mei van maken. Heb er alle vertrouwen in na dit stuk gelezen te hebben ^O^
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_191365927
Ben blij dat ik insomnia heb, heb heel de nacht leesvoer _O-
O en _O_ , wat een werk!
pi_191365936
Potverdikke wat gaaf, een hele klus al om te lezen. Snap wel dat jullie daar even de tijd voor nodig hadden! *O*
pi_191365953
Geweldig om te lezen _O_
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 5 februari 2020 @ 20:07:47 #13
39237 crew  H_T
2733
pi_191365996
Wat een verslag. Hulde! _O_
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  woensdag 5 februari 2020 @ 20:10:54 #14
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_191366054
Heel leuk om te lezen dit! Cee, Greys, Sietse en Babet, heel erg bedankt w/
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_191366134
Wauw, leuk interview. Lijken we aardige, spontane mensen, die Sietse en Babet. Ik kijk wel uit naar mei zo :D
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 februari 2020 @ 20:16:24 #16
163650 Greys
pi_191366135
Dank voor alle lieve berichten!

Hebben jullie al vermoedens over wat Sietse bedoelt met dat scherm? :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 5 februari 2020 @ 20:17:29 #17
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_191366151
quote:
17s.gif Op woensdag 5 februari 2020 20:16 schreef Greys het volgende:
Dank voor alle lieve berichten!

Hebben jullie al vermoedens over wat Sietse bedoelt met dat scherm? :P
Ik dacht aan hologrammen :s)

Maar die zie je nooit vanuit de hele zaal mooi gok ik.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_191366185
Even snel doorgelezen, maar in ieder geval al mijn complimenten voor dit heel leuke en informatieve verslag! _O_ w/ Wát een werk!

Babet en Sietse hebben heel toffe antwoorden gegeven op de vragen. Ik zag ook nog enkele van mezelf voorbijkomen en ben zeer blij ermee! Mooie mix ook tussen serieuzere vragen en wat meer lollige tussendoor. Je proeft gewoon de gezelligheid er doorheen O+

Morgenmiddag (brak van San Remo en huisarts) zal ik het nog wat grondiger doorlezen en reageren. w/
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_191366225
quote:
17s.gif Op woensdag 5 februari 2020 20:16 schreef Greys het volgende:
Dank voor alle lieve berichten!

Hebben jullie al vermoedens over wat Sietse bedoelt met dat scherm? :P
Ik zit er echt heel erg over te malen nu, maar heb er niet veel verstand van :P Misschien dat het scherm is "uit te klappen" ofzo? Of dat de vloer ook een LED-scherm is (daar konden al jaren projecties op, maar meer echt als een tweede LED-wand).
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_191366232
Heerlijk om te lezen meiden, vlotte schrijfstijl. Interessante antwoorden, net genoeg om te weinig te weten maar wel erg nieuwsgierig te maken. Ze komen als een erg goed team over allemaal.

En tof als ze de ABC-eilanden meenemen *O*
pi_191366240
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 20:22 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Ik zit er echt heel erg over te malen nu, maar heb er niet veel verstand van :P Misschien dat het scherm is "uit te klappen" ofzo? Of dat de vloer ook een LED-scherm is (daar konden al jaren projecties op, maar meer echt als een tweede LED-wand).
Of een tweede scherm waar je mee backstage kan kijken, dus dat je thuis een tweede scherm kan openen.
pi_191366256
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 20:24 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

Of een tweede scherm waar je mee backstage kan kijken, dus dat je thuis een tweede scherm kan openen.
Dat is ook zeker een goede ja! Dat je op mobiel, laptop, etc. extra beelden krijgt tijdens de show w/
Haakt ook mooi aan bij wat ze zeggen over meer backstage erbij te willen betrekken.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  woensdag 5 februari 2020 @ 20:26:10 #23
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_191366261
Wat leuk gedaan @Greys en @Cee! Echt m'n complimenten _O_
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  woensdag 5 februari 2020 @ 20:27:35 #24
403253 Meke
after all this time? always.
pi_191366282
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 februari 2020 @ 20:27:39 #25
163650 Greys
pi_191366286
Wisten jullie dat trouwens, dat Sietse zelf ook liedjes had gemaakt voor het NSF? En wat stóer dat 'ie gewoon zei 'het werd aller- allerlaatste'. :D Echt #OpenUp, zo lekker eerlijk allemaal.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191366291
Geweldig!! Echt super leuk om te lezen, echt top @Greys en @Cee, bedankt _O_ Ahh echt zo'n zin in alles O+

En sowieso wat een top organisatie, dat dit al kan en dat jullie nog een keer langs mogen komen. Geweldig _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Em31 op 05-02-2020 20:33:28 ]
pi_191366292
quote:
17s.gif Op woensdag 5 februari 2020 20:16 schreef Greys het volgende:
Dank voor alle lieve berichten!

Hebben jullie al vermoedens over wat Sietse bedoelt met dat scherm? :P
In de Formule 1 hebben ze in de cooldown room voor de podium winnaars een lang scherm, waarop aan een kant highlights van de race voorbij komen en op de andere helft geselecteerde twitter berichten. https://streamable.com/r77f0

Ik denk dat zoiets terugkomt in de greenroom, een scherm aan de achterkant of de zijkanten waarop tweets, of andere social media berichten, voorbijkomen. Lijkt me leuk om te zien, en lijkt me ook best wel logisch als er meer focus ligt op online content/interactie.
pi_191366298
quote:
17s.gif Op woensdag 5 februari 2020 20:16 schreef Greys het volgende:
Dank voor alle lieve berichten!

Hebben jullie al vermoedens over wat Sietse bedoelt met dat scherm? :P
Een soort goggle-box waarmee je ind e zaal in iemands huiskamer (of kroeg) kunt kijken?
#Halve Maatje
dag
pi_191366308
Tof verslag _O_
dag
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 februari 2020 @ 20:29:46 #30
163650 Greys
pi_191366322
Oh en dat we werden uitgenodigd voor nóg een keer hoorden wij zelf ook pas toen hij het filmpje insprak! :D w/ *O*
We gilden nog net niet heel hard door het filmpje.

(En daarna zei hij dat we dat heel misschien wel in Ahoy doen!)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 5 februari 2020 @ 20:31:33 #31
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_191366343
quote:
10s.gif Op woensdag 5 februari 2020 20:27 schreef Greys het volgende:
Wisten jullie dat trouwens, dat Sietse zelf ook liedjes had gemaakt voor het NSF? En wat stóer dat 'ie gewoon zei 'het werd aller- allerlaatste'. :D Echt #OpenUp, zo lekker eerlijk allemaal.
Nee! Maar dat hij laatste werd zegt niet zoveel, als je kijkt wat voor wansmaak we soms wél hebben gestuurd moet je het oordeel van de jury en de kijkers niet te serieus nemen _O-
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_191366344
quote:
10s.gif Op woensdag 5 februari 2020 20:27 schreef Greys het volgende:
Wisten jullie dat trouwens, dat Sietse zelf ook liedjes had gemaakt voor het NSF? En wat stóer dat 'ie gewoon zei 'het werd aller- allerlaatste'. :D Echt #OpenUp, zo lekker eerlijk allemaal.
Nee, dat wist ik niet! Echt een leuk nieuw weetje :D Dat nummer van dat NSF die hij noemt, kan ik me nog wel herinneren trouwens. Net even opgezocht op Wikipedia en hij staat inderdaad gewoon bij de tekstschrijvers _O- Is me nooit opgevallen.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_191366348
Ohwahleuk dit. _O_
pi_191366368
Misschien zo'n scherm in het midden van de zaal zoals bij VVA?
pi_191366425
quote:
Sietse: Het wordt toch een soort jubileum-editie. En daar gaan we niet zomaar aan voorbij.
Winnaars-medley? _O_
  woensdag 5 februari 2020 @ 20:37:33 #36
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_191366451
Wauw wauw wauw! Dit doet alle verslaggeving bij RTL boulevard, Jinek, DWDD, de Telegraaf, Het AD, verbleken!!! Mij complimenten. Benieuwd of de ‘echte’ pers dit ook gaat oppikken
pi_191366478
Zo ontzettend leuk om te lezen allemaal! En wat hebben jullie goede vragen gesteld ook, mijn complimenten! Echt fijn dat er zo goed de diepte in gegaan kon worden bij alle onderwerpen!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 februari 2020 @ 20:39:55 #38
163650 Greys
pi_191366484
Kijk dit hadden we mee! Voor Sietse en Babet allebei chocola-douzepoints en voor op het kantoor een grote pot sleutels! *O*

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191366511
quote:
10s.gif Op woensdag 5 februari 2020 20:39 schreef Greys het volgende:
Kijk dit hadden we mee! Voor Sietse en Babet allebei chocola-douzepoints en voor op het kantoor een grote pot sleutels! *O*

[ afbeelding ]
Lief dat jullie daar ook aan hebben gedacht! *O* O+
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  ESF Reporter woensdag 5 februari 2020 @ 20:43:29 #40
87554 Cee
Welluk?
pi_191366544
Bedankt allemaal, maar vooral heel graag gedaan. O+ Het was ook onze bedoeling om niet alleen zo veel mogelijk vragen beantwoord te krijgen maar ook om een zo goed mogelijk beeld te geven van de locatie, de sfeer, de gemoedelijkheid en de professionaliteit van het team. Dat je het gevoel hebt dat je er bij was (zoals Team ESC 2020 ons straks in mei ook het gevoel wil geven dat iedereen er écht bij was). Hopelijk zijn we daar in geslaagd. :)
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 5 februari 2020 @ 20:46:02 #41
39237 crew  H_T
2733
pi_191366582
quote:
10s.gif Op woensdag 5 februari 2020 20:39 schreef Greys het volgende:
Kijk dit hadden we mee! Voor Sietse en Babet allebei chocola-douzepoints en voor op het kantoor een grote pot sleutels! *O*

[ afbeelding ]
Mooi gemaakt zeg ^O^ En een goeie binnenkomer
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 5 februari 2020 @ 20:54:38 #42
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_191366728
Leuk gedaan :D :D _O_
  woensdag 5 februari 2020 @ 21:09:23 #43
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_191366945
@Greys en @Cee, wat een ontzettend leuk interview en wat een ontzettend goed geschreven verslag! _O_

En Sietse en Babet ook bedankt natuurlijk. We hebben weer het nodige om over te speculeren. :D Maar vooral ook om naar uit te kijken. Ik weet zeker dat het ontzettend tof wordt. O+
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  PR en moderator woensdag 5 februari 2020 @ 21:10:24 #44
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_191366957
quote:
17s.gif Op woensdag 5 februari 2020 20:16 schreef Greys het volgende:
Dank voor alle lieve berichten!

Hebben jullie al vermoedens over wat Sietse bedoelt met dat scherm? :P
Augmented Reality _O_

quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2020 20:17 schreef Arizona het volgende:

[..]

Ik dacht aan hologrammen :s)

Maar die zie je nooit vanuit de hele zaal mooi gok ik.
Hoe ik het voor me zie is als 'second screen' op schermen in zowel Ahoy als mobiele schermen bij mensen thuis (app op telefoon oid), waarbij ze middels AR idd 'hologrammen' kunnen projecteren op het beeld dat je op tv ziet. Dus dat ze de scores bijv. echt in 3D in het publiek kunnen projecteren bij wijze van spreke.

Ik heb afgelopen zondagnacht de Superbowl gekeken en daar deden ze iets dergelijks als wat ik bedoel bij de opening, introductie van de teams en hun scores/stats e.d. Zag je beelden van het veld/stadion zoals ze normaal laten zien, maar dan ipv zo'n saai vakje ergens in beeld projecteerden ze de stats alsof het 3D onderdeel was van het veld/stadion.
Geen idee of ik ergens een hele stream van de Superbowl kan terugvinden want dan kan ik wel aanwijzen wat ik bedoel. Kreeg bij het lezen van Sietses reacties m.b.t. het 'second screen' en 'dichterbij het publiek trekken' e.d. echt dat beeld zo voor me.
Zou echt heel passend bij het ESF zijn trouwens om iets dergelijks toe te passen :Y

[ Bericht 23% gewijzigd door Moira op 05-02-2020 21:21:04 ]
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_191366988
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2020 20:43 schreef Cee het volgende:
Bedankt allemaal, maar vooral heel graag gedaan. O+ Het was ook onze bedoeling om niet alleen zo veel mogelijk vragen beantwoord te krijgen maar ook om een zo goed mogelijk beeld te geven van de locatie, de sfeer, de gemoedelijkheid en de professionaliteit van het team. Dat je het gevoel hebt dat je er bij was (zoals Team ESC 2020 ons straks in mei ook het gevoel wil geven dat iedereen er écht bij was). Hopelijk zijn we daar in geslaagd. :)
Jullie zijn daar zeker in geslaagd! Heel leuk om te lezen. Thanks voor alle moeite allebei! :)
leven zoals het leven is
pi_191367022
Leuk verslag :)
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 februari 2020 @ 21:14:46 #47
163650 Greys
pi_191367044
Ik vind dit zelf ook zo tof:

quote:
Nog heel even over de hosts, daar heb je al gedeeltelijk wat over beantwoord en over gezegd. Jullie hebben bijvoorbeeld ook aan het Songfestivalforum gevraagd 'doe eens een poll'. Jullie wilden weten wat er leefde bij de fans qua presentatoren. In de zomer van vorig jaar riep men op het forum al dat het toch wel heel leuk zou zijn als Edsilia één van de hosts zou worden. Heb je daar echt naar gekeken, naar wat de fans wilden? Want zo voelt het namelijk wel.

Sietse: Zeker. In de eerste plaats omdat.. je kunt veel zeggen over de fan-community, dat er best veel geroepen wordt en dat er soms ook wel kritiek wordt gegeven op bepaalde dingen, maar het zijn ook mensen die een groot hart hebben voor het Songfestival. Mensen die al heel lang nadenken over 'Als we winnen, hoe moeten we het dan doen". Als daar goede ideeën bij zitten dan moet je niet het wiel opnieuw willen uitvinden. Ik vind het belangrijk, want het begint toch bij de fans, die dragen het, die moeten het vuurtje brandend houden in de tijd dat het misschien iets minder leeft. Nou valt dát dit jaar wel mee, maar is het wel goed dat je áltijd dat vuurtje hebt dat brandt.
O+ _O_
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  PR en moderator woensdag 5 februari 2020 @ 21:18:32 #48
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_191367111
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2020 21:14 schreef Greys het volgende:
Ik vind dit zelf ook zo tof:
[..]

O+ _O_
Hij lijkt mij zo fijn om mee samen te werken en in een team te hebben _O_ Dit is gewoon logisch en hij doet het gewoon _O_
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_191367116
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2020 21:14 schreef Greys het volgende:
Ik vind dit zelf ook zo tof:
[..]

O+ _O_
Heel mooi gezegd van hem, en komt ook zo oprecht over! O+ _O_ Wij zijn het vuurtje dat altijd brandt O+
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  ESF Reporter woensdag 5 februari 2020 @ 21:21:25 #50
87554 Cee
Welluk?
pi_191367157
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 21:10 schreef Moira het volgende:

Ik heb afgelopen zondagnacht de Superbowl gekeken en daar deden ze iets dergelijks als wat ik bedoel bij de opening, introductie van de teams en hun scores/stats e.d. Zag je beelden van het veld/stadion zoals ze normaal laten zien, maar dan ipv zo'n saai vakje ergens in beeld projecteerden ze de stats alsof het 3D onderdeel was van het veld/stadion.
Geen idee of ik ergens een hele stream van de Superbowl kan terugvinden want dan kan ik wel aanwijzen wat ik bedoel. Kreeg bij het lezen van Sietses reacties m.b.t. het 'second screen' en 'dichterbij het publiek trekken' e.d. echt dat beeld zo voor me.
Grappig dat je dat laatste voorbeeld aanhaalt want vlak voordat we weggingen zaten wat mensen aan een tafeltje op een laptop naar die halftime show te kijken (het geluid blèrde door de speakers dus je kon het niet negeren). Misschien puur ter ontspanning. Misschien wel voorstudies of zo. :D
  PR en moderator woensdag 5 februari 2020 @ 21:24:30 #51
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_191367202
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2020 20:43 schreef Cee het volgende:
Bedankt allemaal, maar vooral heel graag gedaan. O+ Het was ook onze bedoeling om niet alleen zo veel mogelijk vragen beantwoord te krijgen maar ook om een zo goed mogelijk beeld te geven van de locatie, de sfeer, de gemoedelijkheid en de professionaliteit van het team. Dat je het gevoel hebt dat je er bij was (zoals Team ESC 2020 ons straks in mei ook het gevoel wil geven dat iedereen er écht bij was). Hopelijk zijn we daar in geslaagd. :)
Wat mooi gezegd, missie zeker geslaagd O+

Ik kom zo nog ff met een post van mijn reactie op de antwoorden (voor de 2e ronde of voor bij het lurken :D ), want potverdikkie wat zijn ze heerlijk uitgebreid en satisfying en bevestigend van mijn gevoel dat deze mensen álles goed doen _O_
En idd 'no pressure' want als men weet dat je intenties juist zijn kun je je altijd nog foutjes veroorloven O+
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator woensdag 5 februari 2020 @ 21:28:26 #52
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_191367271
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2020 21:21 schreef Cee het volgende:

[..]

Grappig dat je dat laatste voorbeeld aanhaalt want vlak voordat we weggingen zaten wat mensen aan een tafeltje op een laptop naar die halftime show te kijken (het geluid blèrde door de speakers dus je kon het niet negeren). Misschien puur ter ontspanning. Misschien wel voorstudies of zo. :D
Superbowl is qua showmakerij voor massakijkers ook wel voor de VS wat het ESF voor ons in Europa is :o
Ik moest er ook aan denken bij het antwoord over dat z'n 'escape' het Amerikaanse election-circus is :D Ik volg dat ook graag (al dan niet redelijk op afstand voor m'n eigen gezondheid), maar ik dacht toen dus ook gelijk van "oh dan zal 'ie vast ook de superbowl hebben gezien want dat is ook zo'n Amerikaans circus" _O-

Maar echt, ik hoop dat ik dat stukje kan vinden wat ik bedoel :o Want zou echt wel vet zijn voor een next level 2020 ESF :o

Edit: Ja! Dit dus!
Eenzelfde soort techniek zou je prima kunnen toepassen met de scores van het ESF die je 3D in de arena van Ahoy plaatst, met het publiek dat die projectie op een tweede scherm kan zien (zowel in Ahoy als thuis).
Dat gevoel krijg ik erbij iig.

[ Bericht 4% gewijzigd door Moira op 05-02-2020 21:51:53 ]
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  woensdag 5 februari 2020 @ 21:31:10 #53
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_191367310
Ik ben onder de indruk v/h verslag
kort en bondig; chapeau dames.. 👏🏼👏🏼
  PR en moderator woensdag 5 februari 2020 @ 21:31:40 #54
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_191367318
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 21:31 schreef fatix het volgende:
kort en bondig
_O_
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_191367333
Superleuk interview, top gedaan dames! En ook echt tof dat Babet en Sietse zo gastvrij zijn. En helemaal geweldig dat er vervolg komt in april. Neem aan dat de uitnodiging geaccepteerd is :)
  Moderator woensdag 5 februari 2020 @ 21:33:30 #56
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_191367348
quote:
Alledrie de presentatoren kunnen zingen. Gaan we dat horen tijdens een van de drie shows?

Sietse: Wie weet. Ik kan het niet uitsluiten. Er wordt natuurlijk nog gepuzzeld, het is 'pas' februari. Maar ook daarvoor geldt dat het natuurlijk moet zijn en authentiek. Love love, peace peace was heel leuk maar dat kun je maar één keer doen. Je moet geen 2.0 proberen want dat gaat niet werken. We krijgen geen Love love, peace peace 2.0.

Het is ook heel goed dat je geen dingen wil herhalen.

Sietse: ... maar wat we wél krijgen ...

(Uw verslaggevers gaan nog wat rechterop zitten en schuiven de voicerecorder nog iets meer naar Sietse)

(Iedereen lacht)

Sietse: Het wordt toch een soort jubileum-editie. En daar gaan we niet zomaar aan voorbij.
Dit maakt toch wel heel nieuwsgierig hoor. Gaan we Lenny op het podium zien? *G*
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 februari 2020 @ 21:34:21 #57
163650 Greys
pi_191367364
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 21:31 schreef fatix het volgende:
Ik ben onder de indruk v/h verslag
kort en bondig; chapeau dames.. 👏🏼👏🏼
Dankjewel!

En het staat niet in het verslag maar we hebben het speciaal voor jou gevraagd: de bal ligt bij het bureau van Sietse en alles is goed ontvangen en hij dacht dat hij dat ook aan je gestuurd had maar daar is dan misschien iets mis gegaan. In elk geval: hij heeft het ontvangen en erg bedankt! ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191367398
Douze points dames!
  woensdag 5 februari 2020 @ 21:40:22 #59
2681 Dave
Aardig op drave
pi_191367437
Supertof verslag, en wat zijn ze overal diep op ingegaan! _O_
:o)
  woensdag 5 februari 2020 @ 21:44:48 #60
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_191367513
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2020 21:34 schreef Greys het volgende:

[..]

Dankjewel!

En het staat niet in het verslag maar we hebben het speciaal voor jou gevraagd: de bal ligt bij het bureau van Sietse en alles is goed ontvangen en hij dacht dat hij dat ook aan je gestuurd had maar daar is dan misschien iets mis gegaan. In elk geval: hij heeft het ontvangen en erg bedankt! ^O^
OLEY OLEY OLEYYYY
er is idd iets misgegaan denk ik ook
ik heb totaal geen e-mail of dergelijks ontvangen

Ik ben de gelukkigste Belgisch-Limburgse
esc-fan op deze wereldbol

🇧🇪🇳🇱🎉🎆🎉🇳🇱🇧🇪

🙃😎🤩😍
  ESF Reporter woensdag 5 februari 2020 @ 21:44:55 #61
87554 Cee
Welluk?
pi_191367514
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 21:28 schreef Moira het volgende:

[..]

Edit: Ja! Dit dus! (kon alleen iemand vinden die zelf z'n scherm heeft gefilmd)
Eenzelfde soort techniek zou je prima kunnen toepassen met de scores van het ESF die je 3D in de arena van Ahoy plaatst, met het publiek dat die projectie op een tweede scherm kan zien (zowel in Ahoy als thuis).
Dat gevoel krijg ik erbij iig.
Wat vet :D
Gezien het feit dat ook het theme logo data driven is, lijkt me zo’n scherm zeker een mogelijkheid. Dat die data ook worden doorgevoerd tijdens de show. En het past ook in de omschrijving van Sietse! Aangezien hij ook aangeeft dat hij commentatoren de ruimte wil geven een verhaal te vertellen tijdens postcards etc. kunnen ze op deze manier ook de droge feitjes achterwege laten (want die worden getoond) en kunnen ze meer vertellen over de artiest en het nummer!
  Moderator woensdag 5 februari 2020 @ 21:45:42 #62
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_191367530
quote:
10s.gif Op woensdag 5 februari 2020 20:39 schreef Greys het volgende:
Kijk dit hadden we mee! Voor Sietse en Babet allebei chocola-douzepoints en voor op het kantoor een grote pot sleutels! *O*

[ afbeelding ]
Oh. Nu heb ik zin in die snoepsleutels!

* ijs_beer bijschrijft op boodschappenlijstje
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 februari 2020 @ 21:48:00 #63
163650 Greys
pi_191367571
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 21:33 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Dit maakt toch wel heel nieuwsgierig hoor. Gaan we Lenny op het podium zien? *G*
Ik zou het haar héél erg gunnen in elk geval. Wij allemaal denk ik! :D O+

quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2020 21:44 schreef fatix het volgende:

[..]

OLEY OLEY OLEYYYY
er is idd iets misgegaan denk ik ook
ik heb totaal geen e-mail of dergelijks ontvangen

Ik ben de gelukkigste Belgisch-Limburgse
esc-fan op deze wereldbol

🇧🇪🇳🇱🎉🎆🎉🇳🇱🇧🇪

🙃😎🤩😍
Goed zo! :D Daar doen we het voor. w/
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191367595
Wat een geweldig verslag _O_ !! En wat zijn Sietse en Babet leuk! En jullie ook meiden! ‘T is net alsof we er allemaal bij geweest zijn, met de manier waarop jullie alles beschrijven :) .
Bedankt voor dit leuke kijkje achter de schermen.
pi_191367607
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 21:28 schreef Moira het volgende:

[..]

[..]

Edit: Ja! Dit dus! (kon alleen iemand vinden die zelf z'n scherm heeft gefilmd)
[..]

Iets betere kwaliteit
  Moderator woensdag 5 februari 2020 @ 21:50:20 #66
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_191367618
Crosspost.
quote:
17s.gif Op woensdag 5 februari 2020 21:49 schreef ijs_beer het volgende:
Het blijft ook maar komen dit jaar, met alle leuke esf-activiteiten en betrokken worden en nieuws. Zo leuk ook nog eens dat fancommunity er zo in meegenomen wordt. O+
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  PR en moderator woensdag 5 februari 2020 @ 21:50:34 #67
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_191367622
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2020 21:44 schreef Cee het volgende:

[..]

Wat vet :D
Gezien het feit dat ook het theme logo data driven is, lijkt me zo’n scherm zeker een mogelijkheid. Dat die data ook worden doorgevoerd tijdens de show. En het past ook in de omschrijving van Sietse! Aangezien hij ook aangeeft dat hij commentatoren de ruimte wil geven een verhaal te vertellen tijdens postcards etc. kunnen ze op deze manier ook de droge feitjes achterwege laten (want die worden getoond) en kunnen ze meer vertellen over de artiest en het nummer!
Ik heb de code gekraakt omdat ik samen met Sietse de Superbowl gekeken heb _O_ *O*

Haha nee grapje :D Dat zullen ze niet in 2 dagen verzinnen _O-
Maar ik denk ook dat het warm zit. Ik hóóp het iig :o Het zou superlogisch zijn omdat het heel 2020 is om op die manier digitale graphics te integreren met het analoge publiek, en dat heel 'ESF' is, en je kunt het idd in alle facetten van de show (zowel op tv als op schermen in Ahoy of mobiel) toepassen.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator woensdag 5 februari 2020 @ 21:50:52 #68
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_191367627
quote:
Oh bedankt :D _O-
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 februari 2020 @ 21:53:05 #69
163650 Greys
pi_191367663
Ik lach nog steeds als ik denk aan de uitroep van Sietse over het toner-tekort dat de foto van Tom Leeb daar op kantoor opleverde en dat ie de deur op slot gaat gooien als hij gaat repeteren.

_O- _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 5 februari 2020 @ 21:59:44 #70
370352 I
Eye for an I
pi_191367800
Wat tof _O_ En wat een uitgebreid interview :D Wat een moeite _O_ :D
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 februari 2020 @ 22:00:43 #71
163650 Greys
pi_191367818
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2020 21:59 schreef I het volgende:
Wat tof _O_ En wat een uitgebreid interview :D Wat een moeite _O_ :D
Ja als we er dan tóch zijn...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 5 februari 2020 @ 22:04:54 #72
370352 I
Eye for an I
pi_191367904
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 21:28 schreef Moira het volgende:

[..]

Superbowl is qua showmakerij voor massakijkers ook wel voor de VS wat het ESF voor ons in Europa is :o
Ik moest er ook aan denken bij het antwoord over dat z'n 'escape' het Amerikaanse election-circus is :D Ik volg dat ook graag (al dan niet redelijk op afstand voor m'n eigen gezondheid), maar ik dacht toen dus ook gelijk van "oh dan zal 'ie vast ook de superbowl hebben gezien want dat is ook zo'n Amerikaans circus" _O-

Maar echt, ik hoop dat ik dat stukje kan vinden wat ik bedoel :o Want zou echt wel vet zijn voor een next level 2020 ESF :o

Edit: Ja! Dit dus!
Eenzelfde soort techniek zou je prima kunnen toepassen met de scores van het ESF die je 3D in de arena van Ahoy plaatst, met het publiek dat die projectie op een tweede scherm kan zien (zowel in Ahoy als thuis).
Dat gevoel krijg ik erbij iig.
Dat is helemaal niet zo'n gek idee, gezien de NOS (die ook meehelpt aan de organisatie) ook al jaren bezig is met Augmented Reality. Ook bij de verkiezingsuitslagen van 2017, zie hier;

  woensdag 5 februari 2020 @ 22:06:01 #73
483619 MMF93
Just for today.
pi_191367924
WAT ONTZETTEND TOF!!!!!!!!!!!

En echt geschreven zodat je het helemaal voor je ziet als je het leest, zo leuk O+ !! Bedankt aan jullie alle vier, Greys & Cee voor het prachtige verslag en Sietse en Babette voor de uitgebreide antwoorden _O_ !!
  woensdag 5 februari 2020 @ 22:07:15 #74
483619 MMF93
Just for today.
pi_191367945
quote:
10s.gif Op woensdag 5 februari 2020 21:53 schreef Greys het volgende:
Ik lach nog steeds als ik denk aan de uitroep van Sietse over het toner-tekort dat de foto van Tom Leeb daar op kantoor opleverde en dat ie de deur op slot gaat gooien als hij gaat repeteren.

_O- _O-
Ik viel bijna van de wc af van het lachen :+ _O- _O- . Zo heerlijk eerlijk al die antwoorden van hun!!
pi_191368046
Wat een leuk interview! _O_ Echt geweldig gedaan hoor. En uitgebreide antwoorden van hun *O* Heb er ook echt vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen in mei. Ze pakken het echt goed aan.

quote:
.. Daar wordt nu allemaal over nagedacht. Hoe kunnen we via alle kanalen iedereen straks qua informatie op de hoogte houden? Dat backstage-gevoel. Ook als je niet in Rotterdam bent of niet een accreditatie hebt. Of niet een kaartje hebt, maar toch het gevoel hebt: 'I was there'.

Babet: Dat je meer kan beleven. We gaan heel nauw samenwerken, met EBU en Stad Rotterdam.

Sietse: Ik denk dat dit wel het grootste online team is dat een host broadcaster ooit heeft gehad. We zetten meer op online in dan ooit tevoren.
_O_
pi_191368097
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 20:32 schreef Em31 het volgende:
Misschien zo'n scherm in het midden van de zaal zoals bij VVA?
[ afbeelding ]
Ik vind dit eigenlijk best een goede gok!
pi_191368101
Ik heb nog láng niet alles gelezen, ga morgen verder. Ik wil het allemaal rustig in me opnemen. super supertof *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  † In Memoriam † woensdag 5 februari 2020 @ 22:20:25 #78
368283 ato
pi_191368209
Wat een mooi en leuk verslag. Goed gedaan meiden _O_
En jullie en zij hadden er lol in, ontspannen interview.
Life can be a bitch, so like it..
  PR en moderator woensdag 5 februari 2020 @ 22:36:07 #79
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_191368572
quote:
11s.gif Op woensdag 5 februari 2020 20:29 schreef Greys het volgende:
Oh en dat we werden uitgenodigd voor nóg een keer hoorden wij zelf ook pas toen hij het filmpje insprak! :D w/ *O*
We gilden nog net niet heel hard door het filmpje.

(En daarna zei hij dat we dat heel misschien wel in Ahoy doen!)
ALS HET PODIUM ER STAAT GREYS _O_ OMG _O_
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 februari 2020 @ 22:36:42 #80
163650 Greys
pi_191368585
quote:
Komt er ook dit jaar weer zo'n lollige kaart - waar bij eerdere edities zo veel om te doen was - met wat je allemaal niet mee mag nemen de arena in? Vorige keer waren het onder andere golfballen en winkelwagentjes die niet mee naar binnen mochten tijdens de shows.

Sietse: Hahaha! Ja die doen wij ook. Geen klompen mee naar binnen, geen molens, geen kaas en geen wiet.
Dit was ook zo leuk. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191368755
Wat een heerlijke mensen O+
Ik hou zo van open mensen met humor en zelfspot _O_
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_191369011
Kwam dit tegen als reactie op de twitter post voor deze thread.

nl_esc twitterde op woensdag 05-02-2020 om 21:03:10 @ESF_FOK @SietseBakker @BabetVerstappen Zoals ik lees zal er dus geen LED vloer aanwezig zijn? reageer retweet
Leuk om dat ook bevestigd te hebben! Nu blijft alleen de vraag hoeveel van het podium een LED vloer is.
pi_191369017
Zo, wat een uitgebreid verslag ^O^

quote:
Power of een Angel
Och god, dat is waar ook! Power of angel heeft hij idd aan meegeschreven. Als ik het me goed herinner met ene Romeo? Oh ja en Love is what we all need kan ik me ook nog herinneren :D. Was ook niet heel goed (sorry Sietse), maar ik kan me herinneren dat ik het destijds wel gaaf vond dat een Nederlands team de kans kreeg om voor Polen uit te komen.

quote:
Loopt de voicerecorder eigenlijk nog..?
Sietse: Die loopt nog!
Dit moet Greys zijn geweest _O-

quote:
want het begint toch bij de fans, die dragen het, die moeten het vuurtje brandend houden in de tijd dat het misschien iets minder leeft. Nou valt dát dit jaar wel mee, maar is het wel goed dat je áltijd dat vuurtje hebt dat brandt.
O+

quote:
Maar… je hebt die héle zaal! En daarin zit een enorm diverse groep aan mensen die ook allemaal andere emoties hebben. Ik wil ook wel een keer opa en oma op de banken laten zien in vak F achterin rij 23, stoel 5.
Dit vind ik al heel tof. Laat Ria met kortgewiekte rode kapsel ook maar zien aan Aksana en Dzmitry uit Wit Rusland.

@Aoibhin, ben je klaar voor je grote doorbraak? :D

quote:
(Babet pakt snel haar telefoon om het OpenUp umbrella-idee te noteren. Dus als we die Eurovision-paraplu's met slogan terugzien, dan weten jullie waar het vandaan komt! )
^O^

quote:
Maar we zijn er nu best wel ver in of er... misschien ergens nóg een scherm is.. (hij kijkt nu extra mysterieus). Een soort.. second screen.
Heel nieuwsgierig naar! Maar ook naar de mogelijkheden van dat podium. Te gek dat jullie de tekeningen hebben mogen zien!

@Greys wat doe je!! De sjoelclub promoten :D God, ik ben nu al zenuwachtig voor onze postcard _O-

Wat een werk dames. Chapeau! En super leuk om dit 'kijkje backstage' te hebben gekregen. Vond dit zeer informatief. Dankjewel Sietse en Babet voor het Openuppen
~The present is all there is~
pi_191369131
Erg leuk interview. Zelfs leuk om te lezen als je niks met het ESF heb.
  woensdag 5 februari 2020 @ 23:01:16 #85
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_191369163
Wow _O_

Mooi verslag. Fijn ook dat ze lekker ruim antwoord geven. Ondanks dat ze op sommige punten natuurlijk weinig kwijt willen krijg je geen enkel moment het gevoel dat het ff ongemakkelijk werd, het blijft allemaal lekker los (in het lezen iig, hopelijk in het echt ook). ^O^

Moet ook wel zeggen dat Sietse erg goed is in 'precies genoeg zeggen' :+ . Genoeg om je enthousiast te maken, niet genoeg om te weten waar hij het over heeft.

quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2020 20:43 schreef Cee het volgende:
Bedankt allemaal, maar vooral heel graag gedaan. O+ Het was ook onze bedoeling om niet alleen zo veel mogelijk vragen beantwoord te krijgen maar ook om een zo goed mogelijk beeld te geven van de locatie, de sfeer, de gemoedelijkheid en de professionaliteit van het team. Dat je het gevoel hebt dat je er bij was (zoals Team ESC 2020 ons straks in mei ook het gevoel wil geven dat iedereen er écht bij was). Hopelijk zijn we daar in geslaagd. :)
Daar zijn jullie imo zeker in geslaagd. Zeker door ook de non-verbale communicatie (de grijnsjes, glimlachjes, stiltentjes etc) alle ruimte in het verslag te geven. Ook de beschrijving hoe de werkruimte eruitziet met dat steigerhout en zo, helpt allemaal om een mooi compleet beeld te krijgen.

Mooi stuk. ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  woensdag 5 februari 2020 @ 23:05:59 #86
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_191369251
Moet wel eerlijk zeggen dat ik even moest slikken bij
quote:
'Papa werken?' en dan weet ze al dat ik weg ben.
;(

Dus bij een eventuele 2e ronde moeten jullie hem maar wel ff zeggen dat als dit alles achter de rug is hij ff zeker een maand elke ochtend met zijn dochter moet ontbijten of zo. :7
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_191369346
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 22:53 schreef grazz het volgende:
Zo, wat een uitgebreid verslag ^O^

@:Aoibhin, ben je klaar voor je grote doorbraak? :D
Oh neeeee dit gaat gewoon echt gebeuren, weet het nu al _O-
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 februari 2020 @ 23:23:28 #88
163650 Greys
pi_191369703
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2020 22:59 schreef Evertjan het volgende:
Erg leuk interview. Zelfs leuk om te lezen als je niks met het ESF heb.
Dát vind ik echt heel tof! Dankjewel!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 6 februari 2020 @ 00:23:31 #89
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_191370662
Zoveel sfeer, zoveel humor en passie. Heerlijk verslag en zo blij voor jullie dat er zo'n klik was met die twee. <3
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_191371459
Over augmented reality gesproken, het deed me denken aan de puntenverdeling in 1996 (of is dat eigenlijk geen augmented reality?)
Ik vind het iig best wel vooruitstrevend voor die tijd :)

Begint vanaf 1:30 waarbij ze een blauw scherm in loopt (ipv groen scherm)

Edit: de commentator zei dat het de eerste keer was dat er virtual reality werd gebruikt, wat net iets anders is dan augmented reality, maar het idee is duidelijk hoe het eruit kan komen te zien
https://www.coolblue.nl/a(...)virtual-reality.html

[ Bericht 5% gewijzigd door Nashipeer op 06-02-2020 02:57:10 ]
pi_191372091
Goed gedaan, dames. Echt gaaf. (y)
Hotapnyc
pi_191372220
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2020 20:43 schreef Cee het volgende:
Bedankt allemaal, maar vooral heel graag gedaan. O+ Het was ook onze bedoeling om niet alleen zo veel mogelijk vragen beantwoord te krijgen maar ook om een zo goed mogelijk beeld te geven van de locatie, de sfeer, de gemoedelijkheid en de professionaliteit van het team. Dat je het gevoel hebt dat je er bij was (zoals Team ESC 2020 ons straks in mei ook het gevoel wil geven dat iedereen er écht bij was). Hopelijk zijn we daar in geslaagd. :)
Fantastisch _O_
lekker faxen heel de dag echt genot
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 6 februari 2020 @ 08:06:38 #93
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_191372454
Jeej, twee van mijn vragen beantwoord, O+.

Leuk verslag, *O* en een tweede ronde, :o !
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_191372463
Heel, heel tof verslag!

Ik denk dat dit zelfs als niet-ESF'er zelfs gaaf is om te lezen en zo toch een beetje meeproeft van de sfeer die hier omheen hangt.

quote:
.. Daar wordt nu allemaal over nagedacht. Hoe kunnen we via alle kanalen iedereen straks qua informatie op de hoogte houden? Dat backstage-gevoel. Ook als je niet in Rotterdam bent of niet een accreditatie hebt. Of niet een kaartje hebt, maar toch het gevoel hebt: 'I was there'.

Babet: Dat je meer kan beleven. We gaan heel nauw samenwerken, met EBU en Stad Rotterdam.

Sietse: Ik denk dat dit wel het grootste online team is dat een host broadcaster ooit heeft gehad. We zetten meer op online in dan ooit tevoren.
Ooooeeeh, hier ben ik echt benieuwd naar!
pi_191372591
Wat een leuk verslag zeg! Veel leukere en betere vragen (en antwoorden) dan de standaard interviews en nieuws over het songfestival door de Nederlandse media. Goed geschreven!

En bijzonder hoe de organisatie z'n best doen om fans te betrekken via dit interview! Wordt zeer gewaardeerd! :D
pi_191372596
quote:
Sietse: Ik denk dat dit wel het grootste online team is dat een host broadcaster ooit heeft gehad. We zetten meer op online in dan ooit tevoren.
Dat vermoeden had ik al idd, als je vergelijkt met voorgaande jaren zag je al in de beginmaanden na mei dat er veel mooie filmpjes waren geplaatst van hoge kwaliteit, terwijl het in voorgaande edities juist een half jaar wat stilletjes was, en pas na januari begon te ontplooien. Misschien dat je daarom zoveel mensen zag die zeiden dat de "Post Eurovision Depression" dit/vorig jaar minder sterk was
pi_191372730
Veel dank dames, met heel veel plezier gelezen! Volgens mij vonden Sietse en Babet het ook leuk eens wat langer te praten met interviewers die er verstand van hebben. En echt nog wat nieuwtjes opgehaald, tof *O*
pi_191372860
quote:
17s.gif Op donderdag 6 februari 2020 08:06 schreef ChipsZak. het volgende:
Jeej, twee van mijn vragen beantwoord, O+.

Leuk verslag, *O* en een tweede ronde, :o !
Van mij ook één, de eerste! *O* (na het telefoonnummer van Strani :7)
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_191373013
Hulde voor dit heerlijk geschreven interview! _O_ En überhaupt voor alle moeite die jullie hebben gedaan.

Heb nu NOG meer zin in de aankomende maanden!
Forbidden but tasteful.
pi_191373603
Nu kunnen Greys en Cee 2 dagen slapen 8-)
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 6 februari 2020 @ 10:15:06 #101
163650 Greys
pi_191373775
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2020 10:01 schreef GeorgeM het volgende:
Nu kunnen Greys en Cee 2 dagen slapen 8-)
Greys en Cee zitten gewoon weer keurig op hun werk. :D

En voorlopig slaap ik niet heel goed denk ik maar dat was omdat alles zo leuk was en ik er nog steeds een beetje hyper van ben. :@

Ik ben zo blij dat jullie het leuk vinden om te lezen en antwoord krijgen op veel van jullie vragen.

Júllie dus ook erg bedankt voor het indienen van zo veel leuke vragen! _O_
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter donderdag 6 februari 2020 @ 10:58:04 #102
87554 Cee
Welluk?
pi_191374233
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2020 10:01 schreef GeorgeM het volgende:
Nu kunnen Greys en Cee 2 dagen slapen 8-)
Sanremo says no. |:)
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 6 februari 2020 @ 11:04:59 #103
163650 Greys
pi_191374326
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2020 10:58 schreef Cee het volgende:

[..]

Sanremo says no. |:)
Gieren _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 6 februari 2020 @ 11:29:36 #104
163650 Greys
pi_191374620
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 08:26 schreef maresc het volgende:
Wat een leuk verslag zeg! Veel leukere en betere vragen (en antwoorden) dan de standaard interviews en nieuws over het songfestival door de Nederlandse media. Goed geschreven!

En bijzonder hoe de organisatie z'n best doen om fans te betrekken via dit interview! Wordt zeer gewaardeerd! :D
Ze gaan jullie, de fans, nog meer bij dingen betrekken. Daarover later meer! :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191374709
Zo eindelijk de tijd gehad cq genomen om het verslag te lezen. Het is zo duidelijk geschreven dat het lijkt of ik er zelf bij ben geweest. Chapeau @Cee en @Greys. Wat mogen we toch trots zijn dat een zo'n goed team dit ESF organiseert! En ook trots op Grey's en Cee die dit toch maar allemaal fiksen _O_
  donderdag 6 februari 2020 @ 12:17:44 #106
487210 ReMiLa
Psych / trainer / esf fanaat
pi_191375238
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 19:53 schreef Niels93 het volgende:
Wauw wat super tof om te lezen! Ben zo benieuwd in mei en ga er helemaal vanuit dat het goed komt.

En wat een werk dit uitschrijven. Respect!
Helemaal mee eens! Wat supertof dit!! En respect voor jullie! Jullie hebben het zo uitgeschreven dat het voelt alsof wij er ook een beetje bij waren. Echt tof. Ik word hier héél enthousiast van!
Ik ben de enige esf-fanaat in mijn vriendenkring en wil graag forummen met gelijkgestemden.
pi_191375792
Dit is trouwens dat NSF-nummer dat geschreven is door Sietze. De uitvoerende kon ik me nog wel herinneren, maar het nummer zelf zei me weinig meer. Hier de video, met in het voorstukje een piepjonge Sietze:

De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_191376026
Goed verslag!

quote:
Het beste idee 's nachts is om weer te gaan slapen.
Zo waar.
pi_191376079
Omdat er waarschijnlijk meer van dit soort verslagen komen is het misschien leuk om daar een gifje aan vast te plakken?

(Sorry als dit op de verkeerde plek is trouwens).

  donderdag 6 februari 2020 @ 14:05:25 #110
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_191376540
@Greys en @Cee. Hartstikke bedankt voor jullie verslagen👍 Wat mooi, prachtig interview 👍
  donderdag 6 februari 2020 @ 14:06:08 #111
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_191376548


[ Bericht 100% gewijzigd door Haaibaaike op 06-02-2020 14:07:13 (Dubbel) ]
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 6 februari 2020 @ 15:50:22 #112
163650 Greys
pi_191377902
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 22:53 schreef grazz het volgende:
Dit moet Greys zijn geweest _O-
Guilty :@
Mijn nachtmerrie was echt dat als ik dan thuis zou komen dat dan bleek dat ik in al mijn enthousiasme/chaos/zenuwen op pauze had gedrukt ofzo. :') Dus even een voicerecorder-checkcheckdubbelcheck.

quote:
@:Greys wat doe je!! De sjoelclub promoten :D God, ik ben nu al zenuwachtig voor onze postcard _O-
Die sjoelclub is gewoon knettertof, met die ouwe heerlijke Sjoeligans en de jongere generatie die ze ook aan het sjoelen hebben gekregen. Ook als er geen postcard mee komt (wat zijn de kansen met duizenden aanmeldingen, laten we realistisch zijn) dan koesteren we ons gesjoel voor altijd. :D O+
Net zo lang tot wij oud zijn en weer jonkies overhalen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  PR en moderator donderdag 6 februari 2020 @ 16:32:26 #113
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_191378549
quote:
10s.gif Op donderdag 6 februari 2020 15:50 schreef Greys het volgende:

[..]

Guilty :@
Mijn nachtmerrie was echt dat als ik dan thuis zou komen dat dan bleek dat ik in al mijn enthousiasme/chaos/zenuwen op pauze had gedrukt ofzo. :') Dus even een voicerecorder-checkcheckdubbelcheck.
[..]

Die sjoelclub is gewoon knettertof, met die ouwe heerlijke Sjoeligans en de jongere generatie die ze ook aan het sjoelen hebben gekregen. Ook als er geen postcard mee komt (wat zijn de kansen met duizenden aanmeldingen, laten we realistisch zijn) dan koesteren we ons gesjoel voor altijd. :D O+
Net zo lang tot wij oud zijn en weer jonkies overhalen.
Het zou wel legendarisch zijn als ‘de giraffe’ gewoon het ESF haalt _O-
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_191379273
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2020 10:01 schreef GeorgeM het volgende:
Nu kunnen Greys en Cee 2 dagen slapen 8-)
:D slapen, wat is dat?
~The present is all there is~
pi_191379305
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 17:31 schreef grazz het volgende:

[..]

:D slapen, wat is dat?
San Remo agrees
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_191379329
quote:
10s.gif Op donderdag 6 februari 2020 15:50 schreef Greys het volgende:

[..]

Guilty :@
Mijn nachtmerrie was echt dat als ik dan thuis zou komen dat dan bleek dat ik in al mijn enthousiasme/chaos/zenuwen op pauze had gedrukt ofzo. :') Dus even een voicerecorder-checkcheckdubbelcheck.
[..]

Die sjoelclub is gewoon knettertof, met die ouwe heerlijke Sjoeligans en de jongere generatie die ze ook aan het sjoelen hebben gekregen. Ook als er geen postcard mee komt (wat zijn de kansen met duizenden aanmeldingen, laten we realistisch zijn) dan koesteren we ons gesjoel voor altijd. :D O+
Net zo lang tot wij oud zijn en weer jonkies overhalen.
Ik zie jou ook echt stuntelen met zo'n recorder _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat @SietseBakker wel overtuigd is hoor 8-) We krijgen onze eigen postcard, ik voel het *O* En zo niet, alles wat jij zegt _O_
~The present is all there is~
  donderdag 6 februari 2020 @ 19:26:37 #117
248295 TDHS
2 hoog achter
pi_191380964
Geweldig!
Is het niet iets voor de frontpage?
pi_191381889
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2020 10:58 schreef Cee het volgende:

[..]

Sanremo says no. |:)
Hoe leuk ik ‘t ook vind, ik trek dat écht niet, zo laat naar bed :@
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_191383356
quote:
10s.gif Op donderdag 6 februari 2020 15:50 schreef Greys het volgende:

[..]

Die sjoelclub is gewoon knettertof, met die ouwe heerlijke Sjoeligans en de jongere generatie die ze ook aan het sjoelen hebben gekregen. Ook als er geen postcard mee komt (wat zijn de kansen met duizenden aanmeldingen, laten we realistisch zijn) dan koesteren we ons gesjoel voor altijd. :D O+
Net zo lang tot wij oud zijn en weer jonkies overhalen.
Het was me niet helemaal helder uit het interview, maar ik begrijp dus dat de postcard-groepen nog niet (allemaal) benaderd zijn? We maken nog kans met onze scouting? *O* We hadden ons er al bij neergelegd dat het tóch een regulier programma ging worden, maar nu heb ik nog een sprankje hoop! :s)

Oh en edit: _O_ _O_ voor dit geweldige verslag! Heerlijk geschreven, ik gun het jullie echt dat jullie namens de community/het forum al deze dingen mee mogen maken! En dat voor jullie deurtjes open gaan die voor ons nog even gesloten blijven. Koester dat en houd dat vertrouwen vast! En ook een dikke duim voor Sietse & co in hun openheid. Tof!
't Echte en 't ware!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 6 februari 2020 @ 21:59:38 #120
163650 Greys
pi_191383863
Jullie reacties zijn allemaal zó lief! Ben gewoon echt trots op ons allemaal hier. O+

En de verenigingen en clubs hebben inderdaad nog geen bericht gehad!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 7 februari 2020 @ 10:08:55 #121
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_191389658
quote:
14s.gif Op donderdag 6 februari 2020 21:59 schreef Greys het volgende:
Jullie reacties zijn allemaal zó lief! Ben gewoon echt trots op ons allemaal hier. O+

En de verenigingen en clubs hebben inderdaad nog geen bericht gehad!
Greys ga jij 13 april ook naar Delamar? komt een docu over het songfestival.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 15:22:02 #122
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_191393213
Ik zit me rot te denken over die opmerking van dat scherm, het laat me niet los. _O-

quote:
Maar we zijn er nu best wel ver in of er... misschien ergens nóg een scherm is.. (hij kijkt nu extra mysterieus). Een soort.. second screen.

Oh!?

Sietse: En waar dan, en hoe...
Babet: Daar gaan we niet op in!
Bijna, duikt Babet ertussen! :X :D
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  ESF Reporter vrijdag 7 februari 2020 @ 15:46:15 #123
87554 Cee
Welluk?
pi_191393547
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 15:22 schreef Roger_Epiales het volgende:
Ik zit me rot te denken over die opmerking van dat scherm, het laat me niet los. _O-
[..]

Bijna, duikt Babet ertussen! :X :D
Ik denk echt dat Moira’s theorie het best wel zou kunnen zijn! (En nee, ik weet van dat tweede scherm niet meer dan wat ons tijdens het interview is verteld) :P
  vrijdag 7 februari 2020 @ 16:31:24 #124
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_191394058
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 15:46 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik denk echt dat Moira’s theorie het best wel zou kunnen zijn! (En nee, ik weet van dat tweede scherm niet meer dan wat ons tijdens het interview is verteld) :P
Ja, ergens denk ik ook wel dat het zoiets is.

Maar toch zit er nog zo'n knagend stemmetje in mijn hoofd wat me probeert te vertellen dat het misschien toch iets anders is. :P
Vooral omdat het zo duidelijk ter spreke komt bij een vraag over het podium. Doet me toch denken dat het dan ook iets met het podium te maken heeft.

Als het verslag helemaal chronologisch klopt begon hij er zelf over toen hij het over die deuren had die open kunnen. 11.gif
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 7 februari 2020 @ 16:43:06 #125
163650 Greys
pi_191394168
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 16:31 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Ja, ergens denk ik ook wel dat het zoiets is.

Maar toch zit er nog zo'n knagend stemmetje in mijn hoofd wat me probeert te vertellen dat het misschien toch iets anders is. :P
Vooral omdat het zo duidelijk ter spreke komt bij een vraag over het podium. Doet me toch denken dat het dan ook iets met het podium te maken heeft.

Als het verslag helemaal chronologisch klopt begon hij er zelf over toen hij het over die deuren had die open kunnen. [ afbeelding ]
Alles is exact zo opgeschreven als dat het op de voicerecorder stond. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 7 februari 2020 @ 16:43:29 #126
163650 Greys
pi_191394178
Even tussendoor, dit ziet er al gaaf uit zeg!

ESF / Eurovision Village Rotterdam 2020
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 7 februari 2020 @ 16:51:35 #127
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_191394305
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 16:43 schreef Greys het volgende:

[..]

Alles is exact zo opgeschreven als dat het op de voicerecorder stond. :P
Ging ik ook wel van uit. :Y
Dan ga ik toch weer denken dat het iets anders is. Hij was bezig over de deuren in dat podium en dat die open kunnen en ineens komt hij met dat scherm op de proppen. Dat moet toch wel ergens in elkaars verlengde liggen dan, denk ik. :P
Of Sietse heeft toch iets meer last van springende gedachten dan ik van hem verwacht. :@
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zondag 9 februari 2020 @ 18:37:55 #128
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_191429944
Respect en Hulde geweldig hoe jullie het aangepakt hadden bij Babet en Sietse, kanjers zijn jullie ^O^ :*
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_191437342
Echt een superleuk en interessant interview! Heel erg bedankt voor alle tijd die jullie hier in hebben gestoken!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 februari 2020 @ 10:40:25 #130
163650 Greys
pi_191565280
Wat hadden ze achteraf een goede pokerface, want toen we de vraag stelden over of er backstage beelden komen dit jaar riepen we er zelf nog letterlijk tussendoor 'Nikkie bv' maar dat hebben we uitgerekend niet uitgetypt omdat het anders zo chaotisch werd om ons eigen getetter er ook allemaal bij te zetten. Maar ze vertrokken echt geen spier. _O- Terwijl het een week later bekend werd.

(We kregen toen ook nog wel een berichtje van Babet met 'Leuk nieuws he, jullie hadden het er vorige week nog over :D ')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  PR en moderator dinsdag 18 februari 2020 @ 11:11:23 #131
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_191565644
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 10:40 schreef Greys het volgende:
Wat hadden ze achteraf een goede pokerface, want toen we de vraag stelden over of er backstage beelden komen dit jaar riepen we er zelf nog letterlijk tussendoor 'Nikkie bv' maar dat hebben we uitgerekend niet uitgetypt omdat het anders zo chaotisch werd om ons eigen getetter er ook allemaal bij te zetten. Maar ze vertrokken echt geen spier. _O- Terwijl het een week later bekend werd.

(We kregen toen ook nog wel een berichtje van Babet met 'Leuk nieuws he, jullie hadden het er vorige week nog over :D ')
Aaah zo tof :D tis ook echt een perfecte keuze.
Ik kom trouwens nog steeds met een wat uitgebreidere reactiepost incl vragen voor de 2e ronde! Alleen beetje druk :'(
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  dinsdag 18 februari 2020 @ 11:45:19 #132
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_191566054
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 10:40 schreef Greys het volgende:
Wat hadden ze achteraf een goede pokerface, want toen we de vraag stelden over of er backstage beelden komen dit jaar riepen we er zelf nog letterlijk tussendoor 'Nikkie bv' maar dat hebben we uitgerekend niet uitgetypt omdat het anders zo chaotisch werd om ons eigen getetter er ook allemaal bij te zetten. Maar ze vertrokken echt geen spier. _O- Terwijl het een week later bekend werd.

(We kregen toen ook nog wel een berichtje van Babet met 'Leuk nieuws he, jullie hadden het er vorige week nog over :D ')
Met nog maar zo kort tot de bekendmaking hadden ze jullie dus best die scoop kunnen geven, beetje jammer. :+

Nee hoor. Heel goed dat we eens een paar mensen hebben die dingen geheim kunnen houden ^O^ , zelfs voor jullie :D .
Als ze al niet zwichten voor onze twee razende reporters ga je je afvragen hoe er ooit iets uitlekt daar. 8-)
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 februari 2020 @ 11:50:17 #133
163650 Greys
pi_191566131
Misschien moesten er op dat moment ook nog wel foto's/filmpjes worden gemaakt. Of iets anders ter voorbereiding van de grote onthulling. En ik snap het helemaal dat ze dit gewoon zo 'officieel' deden. :D

Maar het was achteraf wel héél knap hoe ze hun gezichten toen in de plooi hielden toen wij over Nikkie riepen en backstage beelden enzo! _O_
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter dinsdag 18 februari 2020 @ 12:18:53 #134
87554 Cee
Welluk?
pi_191566482
Letterlijk (Greys, beetje namompelend) “Bijvoorbeeld met NikkieTutorials in de make-up of zo.... oké, girl TAKE IT AWAY!” roept Greys naar me waarna ik de volgende vraag ga stellen. Denk dat Sietse en Babet heel blij waren dat ze zo snel die voorzet naar me gaf. _O-
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 februari 2020 @ 12:30:08 #135
163650 Greys
pi_191566607
Ja. Potver. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191653845
Bij de volgende ook maar wat vragen over de voorbereiding voor het Coronavirus :@
dag
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 23 februari 2020 @ 23:00:32 #137
163650 Greys
pi_191655175
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 21:38 schreef Peter het volgende:
Bij de volgende ook maar wat vragen over de voorbereiding voor het Coronavirus :@
Ik snap die vraag, maar dat zal voornamelijk bij de Overheid komen te liggen en niet bij de organiserende omroep denk ik. Kan ook niet bij hen komen te liggen, lijkt me persoonlijk. (Voor zo ver ik er uiteraard überhaupt iets zinnigs over kan zeggen.)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191655711
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 23:00 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik snap die vraag, maar dat zal voornamelijk bij de Overheid komen te liggen en niet bij de organiserende omroep denk ik. Kan ook niet bij hen komen te liggen, lijkt me persoonlijk. (Voor zo ver ik er uiteraard überhaupt iets zinnigs over kan zeggen.)
Nou, ze zijn als organisator verantwoordelijk voor de maatregelen op eigen terrein, voor deelnemers en bezoekers.. wel ism overheid, maar er moet wel een draaiboek komen..
dag
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 23 februari 2020 @ 23:40:01 #139
163650 Greys
pi_191655807
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 23:33 schreef Peter het volgende:

[..]

Nou, ze zijn als organisator verantwoordelijk voor de maatregelen op eigen terrein, voor deelnemers en bezoekers.. wel ism overheid, maar er moet wel een draaiboek komen..
De mensen van de organiserende omroep zijn geen specialisten op dit vlak, dus die zullen voor die eventuele (voorbereidingen op) maatregelen zo goed als geheel afhankelijk zijn van richtlijnen/maatregelen van de overheid dan lijkt me. Dat bedoel ik. ;)

Maar we zullen het vragen een volgende keer. :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_192201346
We zouden ze eigenlijk een soort anti-ESF-hetgaatditjaarnietmaarvolgendjaarhopelijkwel-depressiekitje moeten aanbieden bij wijze van steun.
pi_192204168
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 10:54 schreef Meridiaan het volgende:
We zouden ze eigenlijk een soort anti-ESF-hetgaatditjaarnietmaarvolgendjaarhopelijkwel-depressiekitje moeten aanbieden bij wijze van steun.
Ze hebben een bos bloemen namens het forum gehad van de week ^O^
dag
pi_192204222
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:06 schreef Peter het volgende:

[..]

Ze hebben een bos bloemen namens het forum gehad van de week ^O^
Had ik kunnen weten, deze toppers hier!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 17 november 2020 @ 22:12:23 #143
39237 crew  H_T
2733
pi_196294778
Het is nogal aan de vroege kant, maar zit er dit jaar weer een bezoekje in voor een update over de plannen? :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  ESF Reporter dinsdag 17 november 2020 @ 22:46:01 #144
87554 Cee
Welluk?
pi_196295434
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:12 schreef H_T het volgende:
Het is nogal aan de vroege kant, maar zit er dit jaar weer een bezoekje in voor een update over de plannen? :)
Ha Tim! En de rest die dit leest. 8-)
Er zijn plannen, die binnenkort concreet zullen worden. En zodra dat gebeurt laten we dat weten en openen we een nieuw topic.
Dus denk maar alvast na over vragen. w/
  Moderator zaterdag 21 november 2020 @ 13:53:52 #145
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_196348624
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:46 schreef Cee het volgende:

[..]

Ha Tim! En de rest die dit leest. 8-)
Er zijn plannen, die binnenkort concreet zullen worden. En zodra dat gebeurt laten we dat weten en openen we een nieuw topic.
Dus denk maar alvast na over vragen. w/
Gaafffff! *G*
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 1 december 2020 @ 16:37:35 #146
163650 Greys
pi_196501273
Voor iedereen die dit topic nog in de MyAt had staan, Sietse en Team gaan weer OpenUppen met ons! Stel hieronder je vragen en wie weet kan je ze live stellen via zoom!

ESF / #OpenUp Again. Stel hier je vragen!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')