De denker: Het type dat over alles eerst drie keer nadenkt en filosofeert, bij voorkeur zo veel mogelijk rationaliseert, wikt, weegt en onderbouwt. Zekerheid lijkt een illusie. De denker is een twijfelaar.
De doener: Het type dat impulsief, hoofdzakelijk op basis van intuïtie en gevoel besluiten neemt en ze direct uitvoert. Van onzekerheid is geen sprake. Spijt en twijfels komen eventueel achteraf.
Deze beschrijvingen zijn overigens mijn eigen interpretaties. Mocht van mening verschillen dan lees ik het wel
Tot welke categorie behoor jij?
PS: Dit wordt wel een beetje een 'maurice de hond'-peiling aangezien alle denkers natuurlijk zoiets hebben van: "zal ik reageren??" en alle doeners zoiets hebben van: "Screw it, posten!".
[Dit bericht is gewijzigd door Moorhead op 14-01-2003 14:32]
Ikzelf ben dus een hybride
greetz
Boost
quote:Het wil me nog wel eens problemen bezorgen ja
Op dinsdag 14 januari 2003 14:38 schreef Boost het volgende:
ben duidelijk een Doener. Niet dat dit altijd even positief is. Wil namelijk ook nog wel es iets impulsief doen, wat ik eigenlijk bij nader inzien beter niet had kunnen doen. Maar ja....thatZ<caron>s megreetz
Boost
Al probeer ik dit bij praktische zaken wel te beperken, want al dat wikken en wegen leidt op een bepaald moment toch nergens meer toe: beslissen dus.
quote:Ik ben absoluut een doener, plaats mij maar in dat hokje, want het is gewoon zo. Wel irritant vind ikzelf. Zou graag een denker willen zijn, want dat impulsieve gedrag is maar niks. Tenminste niet altijd
Op dinsdag 14 januari 2003 14:28 schreef Moorhead het volgende:
De doener: Het type dat impulsief, hoofdzakelijk op basis van intuïtie en gevoel besluiten neemt en ze direct uitvoert. Van onzekerheid is geen sprake. Spijt en twijfels komen eventueel achteraf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |