abonnement Unibet Coolblue
pi_191347420
God je zou zo mijn beste vriend kunnen zijn.. :+ die doet dit ook.. Maar die woont niet bepaald klein en echt nog overal spullen..
I solemnly swear i'm up to no good
pi_191349190
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 16:43 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Klopt ik zou wel graag de repetitie uit het schoonmaken willen halen. Als ik op mijn werk meer dan 3 keer hetzelfde moet doen dan automatiseer ik het of ga ik wat anders doen. Bij schoonmaken is me dat nog niet gelukt het blijft een soort van ding wat nooit af is.
Nee-nee- sticker op de brievenbus. Dat scheelt al veel oud papier
Roomba die regelmatig alles stofzuigt.
Zodra je wasmachine het begeeft een was- droog combinatie nemen. (schijnen niet echt fantastisch te zijn maar je bent wel van je wasrek af)
Serieus de spullen die je niet nodig hebt weg doen. Geen snuisterijen op de vensterbank en zo. Dan heb je in 1 veeg alles schoon en hoef je niet eerst tig dingen te verplaatsen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  donderdag 6 februari 2020 @ 09:37:35 #28
149959 SQ
snelle trees
pi_191373335
Kun je geen ontvangstkamer inrichten dan? Gewoon 1 plekje waar bezoek kan komen en de rest van je huis blijft gewoon je eigen rotzooi :P
disclaimer
  zondag 1 maart 2020 @ 12:52:59 #29
342418 VKV
Plausibel
pi_191770709
M'n huis was wel op z'n schoonst en opgeruimdst toen we er net kwamen wonen en er tig mensen kwamen kijken hoe het was geworden _O-

Nu een schoonmaakster dus eigenlijk altijd wel schoon zat.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 15 maart 2020 @ 15:27:20 #30
78918 SeLang
Black swans matter
pi_192049835
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_192449289
Gewoon mensen laten langskomen die een schoonmaak drang hebben _O_
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_192449738
Naja weken,,, maar ff de wc doen keuken stofzuigen..klaar..2 uurtjes max
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 5 april 2020 @ 03:21:20 #33
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_192457274
Nou kom nooit onverwachts bij mij langs. Ik heb het heel lang kunnen volhouden om spik en span te zijn. Ja zelfs in mijn studententijd nog vele jaren daarna ging het goed.

Maar inmiddels met 4 katers van mezelf en nog een extra (een van mijn buren die hier meer is als bij hun)... ja dat is wat over mijn hoofd gegroeid. Overal uitgevallen haar... en met modderige pootjes naar binnen lopen... en weet ik veel wat ze allemaal uitvreten... Ik kan het niet bijhouden.

Maar goed mijn ouders zijn overleden en mijn meeste vrienden wonen inmiddels elders. Dus de urgentie ontbreekt ook om er dagelijks mee bezig te zijn.
Maar vroeger zorgde ik dat mijn woning behoorlijk op orde was, zodat ik binnen een kwartier of een half uur klaar kon zijn, als vrienden belden om langs te komen.
u moet ik echt minimaal een uur of 6 hebben om alles redelijk op orde te hebben. Dat is zeker lastig bij lagere temperaturen, als ik mijn gasten niet in de tuin kan ontvangen.

Maar mijn kleren en mijn vaat zijn wel altijd schoon. Maar met 5 katers die in en uitlopen...met zand aan de poten etc... daar is dit huis niet op berekend.

Ik laat binnen een jaar een woning bouwen (in het buitenland) die zo ingedeeld & ingericht is, dat mijn katten niet meer de hele woning hoeven te doorlopen... zodat de meeste ruimtes relatief schoon blijven.
En natuurlijk mogen die katten ook in de andere ruimtes komen... maar op een manier dat ze niet meer vanuit elk raam of deur kunnen binnen komen.
pi_192457819
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 03:21 schreef Also-von-Oder het volgende:
Nou kom nooit onverwachts bij mij langs. Ik heb het heel lang kunnen volhouden om spik en span te zijn. Ja zelfs in mijn studententijd nog vele jaren daarna ging het goed.

Maar inmiddels met 4 katers van mezelf en nog een extra (een van mijn buren die hier meer is als bij hun)... ja dat is wat over mijn hoofd gegroeid. Overal uitgevallen haar... en met modderige pootjes naar binnen lopen... en weet ik veel wat ze allemaal uitvreten... Ik kan het niet bijhouden.

Maar goed mijn ouders zijn overleden en mijn meeste vrienden wonen inmiddels elders. Dus de urgentie ontbreekt ook om er dagelijks mee bezig te zijn.
Maar vroeger zorgde ik dat mijn woning behoorlijk op orde was, zodat ik binnen een kwartier of een half uur klaar kon zijn, als vrienden belden om langs te komen.
u moet ik echt minimaal een uur of 6 hebben om alles redelijk op orde te hebben. Dat is zeker lastig bij lagere temperaturen, als ik mijn gasten niet in de tuin kan ontvangen.

Maar mijn kleren en mijn vaat zijn wel altijd schoon. Maar met 5 katers die in en uitlopen...met zand aan de poten etc... daar is dit huis niet op berekend.

Ik laat binnen een jaar een woning bouwen (in het buitenland) die zo ingedeeld & ingericht is, dat mijn katten niet meer de hele woning hoeven te doorlopen... zodat de meeste ruimtes relatief schoon blijven.
En natuurlijk mogen die katten ook in de andere ruimtes komen... maar op een manier dat ze niet meer vanuit elk raam of deur kunnen binnen komen.
Ik denk dat een roomba de oplossing voor je is.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zondag 5 april 2020 @ 08:00:41 #35
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192457846
Zeker, als er bezoek komt wil ik de vloer nog wel eens dweilen terwijl ik zelf slechts een keer stofzuig als ik stof zie liggen.

Ook de vaatwasser inruimen doe ik pas als het aanrecht vol staat.

Wel zie ik een verschuiving de laatste weken. Omdat ik thuis werk ruim ik sneller op. Het is nu gewoon best netjes. Deels vanwege de extra tijd (geen reistijd) en deels omdat ik er nu de hele dag tegenaan kijk.

Papier weggooien is trouwens hier ook wel een ding. Meestal verzamel ik tot ik vier grote dozen en meerdere boodschappentassen vol heb. Dan naar de milieustraat. Zoek het niet om voor elk tijdschrift dat ik heb uitgelezen naar de ondergrondse container te lopen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 6 april 2020 @ 00:16:02 #36
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_192471035
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 07:50 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Ik denk dat een roomba de oplossing voor je is.
Het zou een begin kunnen zijn. Maar het stof zit niet alleen op de vloer, maar ook op de kasten etc.
En 5 katten met elk hun etensbakjes, waar zo regelmatig iets over heen valt.
Het klinkt waarschijnlijk tegenstrijdig maar mijn woning is te klein om het goed te kunnen onderhouden. :{
  maandag 6 april 2020 @ 00:18:38 #37
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_192471061
quote:
19s.gif Op zondag 5 april 2020 08:00 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zeker, als er bezoek komt wil ik de vloer nog wel eens dweilen terwijl ik zelf slechts een keer stofzuig als ik stof zie liggen.

Ook de vaatwasser inruimen doe ik pas als het aanrecht vol staat.

Wel zie ik een verschuiving de laatste weken. Omdat ik thuis werk ruim ik sneller op. Het is nu gewoon best netjes. Deels vanwege de extra tijd (geen reistijd) en deels omdat ik er nu de hele dag tegenaan kijk.

Papier weggooien is trouwens hier ook wel een ding. Meestal verzamel ik tot ik vier grote dozen en meerdere boodschappentassen vol heb. Dan naar de milieustraat. Zoek het niet om voor elk tijdschrift dat ik heb uitgelezen naar de ondergrondse container te lopen.
Nee, de vuile borden etc die stop ik 's avonds direct in de vaatwasser. Eens in de 5 dagen zet ik 'm aan. Want koken bij een aanrecht voor vuile vaat... dat trek ik niet.
pi_192473070
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 00:16 schreef Also-von-Oder het volgende:
Het zou een begin kunnen zijn. Maar het stof zit niet alleen op de vloer, maar ook op de kasten etc.

Als je die robot dagelijks laat gaan dan is de stofopbouw op de kasten ook veel minder. Er is dan gewoon minder stof wat nog rond kan dwarrelen.
  maandag 6 april 2020 @ 23:43:21 #39
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_192487822
quote:
99s.gif Op maandag 6 april 2020 08:41 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Als je die robot dagelijks laat gaan dan is de stofopbouw op de kasten ook veel minder. Er is dan gewoon minder stof wat nog rond kan dwarrelen.
Ja dat zou een optie zijn. :)
  vrijdag 10 april 2020 @ 14:37:21 #40
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_192552746
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 16:30 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Vrij ranzig, maar dat is niet alleen vanwege het weinig schoonmaken maar ook gewoon van de algehele staat van mijn appartement, er bladdert veel en de keuken is echt om te huilen aangelegd, maarja ik betaal dan ook weinig huur.

Ik woon relatief klein en waar ik het meeste last van heb is dat het gewoon nogal vol is, niet dat ik een horder ben maar ik ben geen weggooier. Dus als ik ook maar iets schoon wil maken moet ik altijd dingen aan de kant schuiven, en die op een vieze plek neerzetten. Schoonmaken bij mij thuis is meer vuil verplaatsen dan het echt weghalen, met geluk verplaatst zich wat vuil richting het riool :D

Als ik mijn oud papier opgeruimd heb heb ik sowieso al een kwart keuken erbij :D


Het grootste nadeel aan schoonmaken vind ik trouwens dat het daarna weer vies wordt. En dan moet je weer van voor af aan beginnen... zo nutteloos.
Mijn vriend is ook geen weggooier, dus had veel spullen. Ik had ook aardig wat. Samen de 30 dagen challenge gedaan: op dag 1 gooi je 1 ding weg, op dag 2 dingen enz. Wellicht haal je de 30 dagen niet, maar ik vond het wel fijn om erover na te denken of ik iets wel of niet kon gebruiken. Sommige dingen zijn tig keer meeverhuisd bijvoorbeeld _O-

Als je zelf een hekel hebt aan schoonmaken, waarom laat je geen schoonmaakster komen?

En over oud papier, is er geen vereniging die het eens in de zoveel tijd bij jou in de wijk ophaalt?
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_192552990
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 16:37 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:D ja het is een beetje semantiek maar na stofzuigen zit hetzelfde stof in een stofzuiger, dan is netto niets schoner geworden zolang je de stofzuiger in huis laat staan :D
Op den duur heb je in die stofzak zoveel beetjes stof geaccumuleerd dat ie vol is en gaat bij het weggooien een halfjaar stof weg. *O* .
  Moderator dinsdag 14 april 2020 @ 07:00:34 #42
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_192607609
Ja. Keuken even proper, een wc check en een stofzuigertje door de benedenverdieping :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 14 april 2020 @ 08:25:40 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_192608025
Ik vind het trouwens wel heftig om te lezen dat er mensen dagen / weken bezig zijn voordat ze bezoek durven te ontvangen :o ik krijg dan wel beelden voor me van huizen die volgepakt liggen met rommel en vuil :@
disclaimer
pi_192608179
Hooguit wat speelgoed van onze dochter opruimen, en waarschijnlijk de vaatwasser inruimen.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  Moderator dinsdag 14 april 2020 @ 09:42:55 #45
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_192608883
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2020 08:25 schreef SQ het volgende:
Ik vind het trouwens wel heftig om te lezen dat er mensen dagen / weken bezig zijn voordat ze bezoek durven te ontvangen :o ik krijg dan wel beelden voor me van huizen die volgepakt liggen met rommel en vuil :@
Hoop niet dat je mij bedoelt hahaha. Maar wanneer de bank onder de kattenharen zit dan gaat daar uit beleefdheid echt een stofzuiger overheen. En de keuken is alles even in de vaatwasser gooien. In totaal 10 minuutjes haha.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 14 april 2020 @ 09:43:53 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_192608891
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 09:42 schreef Rene het volgende:

[..]

Hoop niet dat je mij bedoelt hahaha. Maar wanneer de bank onder de kattenharen zit dan gaat daar uit beleefdheid echt een stofzuiger overheen. En de keuken is alles even in de vaatwasser gooien. In totaal 10 minuutjes haha.
Nee ik doelde op ts en een aantal anderen die zeggen er dagen / weken voor nodig te hebben :+ ik vind jou niet het type voor jarenlang opgestapeld vuil ;)
disclaimer
  dinsdag 21 april 2020 @ 17:29:13 #47
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_192736002
Wel herkenbaar, ben een enorme sloddervos maar ik weet idd wel waar mijn spullen zijn. Zolang de vloer netjes is en de bank en en aanrecht dan vind ik het wel prima verder.

Jaren geleden door een zeer heftige depressie heel anders gehad dus ik vind dit al heel wat.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_192753646
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 16:48 schreef SeLang het volgende:
Herkenbaar.

Bij mij ligt er altijd van alles op de grond, want dat vind ik lekker overzichtelijk. In één kamer ligt bijvoorbeeld de hele grond vol met kampeerspullen. Al jarenlang :D. Dan kan ik makkelijk pakken wat ik nodig heb.

En de eettafel ligt al jarenlang vol met allemaal spullen die ik regelmatig nodig heb, uiteenlopend van camera's, batterijen, verrekijker, brillen, petje, zaklamp, GPS, vleermuizen detector, personal locator beacon, thermometer... Ik heb een hoekje vrij gemaakt zodat ik daar ook kan eten. :D

In de ogen van andere mensen is het één grote puinhoop, maar ik weet precies waar alles ligt en ben nooit iets kwijt.
Oh God, alleen van het lezen van deze post word ik onrustig. Ik wou dat ik het kon wat jij doet, maar ik Ben echt een dwangmatige opruimer. Mijn man ook trouwens :D
Alius aliud dicit
pi_192780801
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 03:21 schreef Also-von-Oder het volgende:
Nou kom nooit onverwachts bij mij langs. Ik heb het heel lang kunnen volhouden om spik en span te zijn. Ja zelfs in mijn studententijd nog vele jaren daarna ging het goed.

Maar inmiddels met 4 katers van mezelf en nog een extra (een van mijn buren die hier meer is als bij hun)... ja dat is wat over mijn hoofd gegroeid. Overal uitgevallen haar... en met modderige pootjes naar binnen lopen... en weet ik veel wat ze allemaal uitvreten... Ik kan het niet bijhouden.

Maar goed mijn ouders zijn overleden en mijn meeste vrienden wonen inmiddels elders. Dus de urgentie ontbreekt ook om er dagelijks mee bezig te zijn.
Maar vroeger zorgde ik dat mijn woning behoorlijk op orde was, zodat ik binnen een kwartier of een half uur klaar kon zijn, als vrienden belden om langs te komen.
u moet ik echt minimaal een uur of 6 hebben om alles redelijk op orde te hebben. Dat is zeker lastig bij lagere temperaturen, als ik mijn gasten niet in de tuin kan ontvangen.

Maar mijn kleren en mijn vaat zijn wel altijd schoon. Maar met 5 katers die in en uitlopen...met zand aan de poten etc... daar is dit huis niet op berekend.

Ik laat binnen een jaar een woning bouwen (in het buitenland) die zo ingedeeld & ingericht is, dat mijn katten niet meer de hele woning hoeven te doorlopen... zodat de meeste ruimtes relatief schoon blijven.
En natuurlijk mogen die katten ook in de andere ruimtes komen... maar op een manier dat ze niet meer vanuit elk raam of deur kunnen binnen komen.
Zo zo, toe maar. Een huis laten bouwen in het buitenland. Mag die zielige buurkat dan óók mee? O-)
  zondag 26 april 2020 @ 01:33:51 #50
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_192809298
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:02 schreef Chea49 het volgende:

[..]

Zo zo, toe maar. Een huis laten bouwen in het buitenland. Mag die zielige buurkat dan óók mee? O-)
Nee, ik vrees van niet. Eerlijk is eerlijk, die kans is niet groot. Of zijn eigenlijke baasjes moeten hiermee instemmen, of ik moet nog een 3e persoon meenemen omdat je slechts 2 katten mag mee nemen in het vliegtuig per persoon.
Maar hey, als jij wilt meevliegen als 3e persoon zodat er 5 katten mee mogen (en jouw ticket richting Afrika zelf betaald... dan mag hij met jou mee).
Maar als jij hiervoor niet wilt betalen, dan gaat het niet door. En met wat geluk willen zijn baasjes wel graag hun kater terug. En ja, meneer komt soms nog wel terug naar zijn vorige baasjes.
Kortom het is niet zo, dat die buurkat nergens meer terecht kan.

Maar ja, ik vind het ook wel heel zielig voor die kater... maar mijn katers moeten weinig van hem hebben.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')