abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 februari 2020 @ 15:03:49 #1
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191345225
quote:
Een bizarre post van Thierry Baudet op Instagram en Twitter vliegt momenteel als een boemerang terug in het gezicht van de partijleider van Forum.

"Vanavond zijn twee dierbare vriendinnen ernstig lastig gevallen door 4 Marokkanen in de trein", postte hij vrijdagavond als bijschrift bij een verder nogal rommelige foto uit een trein. Hij voorzag zijn tekst verder van een oproep aan 'kinderlijk naïeve Nederlanders' om op zijn partij te stemmen.
Maar nu het echte verhaal achter de foto duidelijk wordt, lijkt het erop dat Baudet een flinke uitglijder heeft gemaakt. De leider van Forum is onbereikbaar voor commentaar, maar de reacties op zijn bericht zijn niet mals.

Herkende zichzelf
Op het eerste gezicht leek er niet zo heel veel aan de hand met Baudets post. Totdat een NS-medewerker de foto toevallig onder ogen kreeg en zichzelf herkende. Hij was vermoedelijk een van die 'vier Marokkanen' die die avond inderdaad met nog drie anderen in de sprinter van Weesp naar Amsterdam twee vrouwen had 'lastiggevallen.'

Maar dat zogenaamde lastigvallen deed hij omdat hij een conducteur - in burger - was die de vrouwen vroeg naar hun kaartje.

Legitimeren
Dat bevestigt een woordvoerder van de NS. "Baudet geeft verder geen toelichting bij zijn bericht, maar als het gaat over wat er op die foto bij zijn bericht aan de hand was, dan kunnen we melden dat er drie medewerkers van de NS waren en een politieagent."

De NS-medewerkers konden zich gewoon legitimeren, maar de twee vrouwen weigerden nog steeds te geloven dat het een echte controle was. Daarom werd er een agent bijgeroepen, die al in de trein aanwezig was. Uiteindelijk lieten de vrouwen hun kaartje zien. Dat was gewoon in orde overigens.

Controle in burger
Controles in burger komen overigens vaker voor laat de NS weten. "Notoire zwartrijders zijn alert op conducteurs in uniform. Daarom voeren we ook controles in burger uit. Dat roepen we ook om zodra de deuren dicht zijn. Dat is ook dit keer gebeurd."

Baudet zelf is ondertussen niet voor commentaar bereikbaar. Ook de woordvoerder van de partij neemt de telefoon niet meer op.
Bron: https://www.rtlnieuws.nl/(...)baudet-ns-marokkanen

Update: Baudet komt met verklaring, biedt geen excuses aan.

Verklaring:

quote:
Statement incident in de trein

Afgelopen vrijdagavond heeft zich in mijn naaste omgeving een vervelend incident voorgedaan. Twee jonge vrouwen die goede bekenden van mij zijn, vertelden me dat zij in de trein hoogst onaangenaam zijn bejegend door een groep mannen. Dit waren controleurs, maar dat was voor de vrouwen onduidelijk. De wijze waarop zij werden aangesproken was voor de vrouwen zeer intimiderend. Ze gaven mij aan dat er openlijk en meermalen wapengerei werd getoond, dat er sprake was van intimiderend verbaal en non-verbaal gedrag en dat de mannen op agressieve wijze hun ‘legitimatie’ toonden. Die legitimatie bevreemdde de vrouwen, omdat zij in vorm en stijl (lettertype) afwijkende geplastificeerde papiertjes te zien kregen. Dat gaf de vrouwen weinig vertrouwen en een onaangenaam gevoel. Toen de vrouwen dat kenbaar maakten, werd gedreigd hen ‘mee te nemen’. Van de-escalatie van de zijde van het personeel, was volgens hen geen sprake. Ook nadat zij geldige vervoersbewijzen toonden bleef de groep mannen de rest van de reis op een voor de vrouwen intimiderende manier om hen heen hangen.

De vrouwen in kwestie hebben zich zowel tijdens het restant van de treinreis, als na het uitstappen en tijdens de wandeling terug naar hun huis zeer onveilig gevoeld. Ernstig overstuur hebben ze mij over de kwestie verteld en dat heeft me geraakt. Ik heb me daar vervolgens over geuit op social media - te snel, en te stevig. Daarbij heb ik de kwestie te haastig in een bredere politieke context getrokken: de context namelijk van de gevolgen van de massale immigratie, integratieproblemen en het gebrek aan veiligheid dat vele Nederlanders daardoor dagelijks zien en ervaren. Uiteraard heb ik niemand willen beschuldigen die geen blaam treft. Dit heb ik de NS inmiddels ook laten weten.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 4 februari 2020 @ 15:07:33 #2
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191345277
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 14:37 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Dat is gewoon klinkklare onzin. Hij tweette op het moment dat het gebeurde. Heb je bewijs dat hij de tweet van te voren bedacht heeft en wachtte op een geschikt moment om het de wereld in te sturen? Of heeft hij het zelfs geënsceneerd?
Zijn tweets waren van 22.20 en 22.29 uur, het gebeurde omstreeks 20.45 uur.

Zijn tweets waren dus zeker anderhalf uur na de gebeurtenis.

thierrybaudet twitterde op vrijdag 31-01-2020 om 22:22:38 Vanavond zijn twee dierbare vriendinnen ernstig lastig gevallen door vier marokkanen in een trein. Aangifte doen natuurlijk volstrekt zinloos. Oh lieve, kinderlijk naïeve Nederlanders! Stem nou toch eindelijk voor verandering. Breek los van politiek correct gelul! Red dit land! reageer retweet
thierrybaudet twitterde op vrijdag 31-01-2020 om 22:29:56 Vanavond zijn twee dierbare vriendinnen ernstig lastig gevallen door 4 Marokkanen in de trein. Aangifte doen natuurlijk volstrekt zinloos. Oh lieve, kinderlijk naïeve Nederlanders! Stem nou toch eindelijk voor verandering. Breek los uit politiek correct gelul! Red dit land! #FVD reageer retweet
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 4 februari 2020 @ 15:10:46 #3
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191345332
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 15:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zijn tweet was van 22.20 en 22.29 uur, het gebeurde omstreeks 20.45 uur.

Zijn tweet was dus zeker anderhalf uur na de gebeurtenis.
het is van haver tot gort de operatie methode van dit soort schijnpolitici.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 4 februari 2020 @ 15:11:13 #4
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191345337
Topic #7 al Thierry is kut! *O* *O* *O*
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 15:12:23 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191345358
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 15:10 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

het is van haver tot gort de operatie methode van dit soort schijnpolitici.
Ook gewoon 7 minuten later je leugen nog een keer herhalen met de #FVD hashtag erbij hè.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191345364
TT van deel 7 is wat sturend en vooringenomen.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_191345383
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 15:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ook gewoon 7 minuten later je leugen nog een keer herhalen met de #FVD hashtag erbij hè.
Mss had ie een wijntje op?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 4 februari 2020 @ 15:16:06 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191345427
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 14:57 schreef Tengano het volgende:

[..]

Je kan toch ook lastig gevallen worden met een controle. Waarom zo'n hele hetze? Dit is al volgnummer #6 van deze heksenjacht. Waarom gewoon niet aannemen dat Thierry te goedertrouw was en hem het voordeel van de twijfel geven; de ridder op het witte paard die zijn dierbare vriendinnen wilde beschermen en een beetje doorschoot in zijn response.
Te goeder trouw NS-controleurs als Marokkaans tuig neerzetten, maar natuurlijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 4 februari 2020 @ 15:17:05 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191345439
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 15:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Mss had ie een wijntje op?
Een wijntje teveel dan waarschijnlijk.
Het koste hem bijna 60 uur om er van bij te komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 4 februari 2020 @ 15:19:00 #10
236264 crew  capricia
pi_191345460
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 15:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Een wijntje teveel dan waarschijnlijk.
Het koste hem bijna 60 uur om er van bij te komen.
Hij zit in Rome. Met Salvini en Orban. Lekker te discussieren over 'natiestaten'. Serieus. Dat is zijn agenda deze week. Denk dat ie daarmee bezig was, om dat voor te bereiden.

"God, Honor, Country: President Ronald Reagan, Pope John Paul II, and the Freedom of Nations—A National Conservatism Conference”
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 4 februari 2020 @ 15:19:42 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191345474
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 15:19 schreef capricia het volgende:

[..]

Hij zit in Rome. Met Salvini en Orban. Lekker te discussieren over 'natiestaten'. Serieus. Dat is zijn agenda deze week. Denk dat ie daarmee bezig was, om dat voor te bereiden.

"God, Honor, Country: President Ronald Reagan, Pope John Paul II, and the Freedom of Nations—A National Conservatism Conference”
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191345497
Zie je het al voor je als het Sylvana ofzo was die loog over hoe twee dierbare vriendinnen racistisch waren bejegend in de trein en dat mensen haar komen verdedigen met "ja, maar ze kaart wel een echt probleem aan, wegkijker"
  Moderator dinsdag 4 februari 2020 @ 15:22:27 #13
236264 crew  capricia
pi_191345520
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_191345526
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 14:50 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Neen.

Hij tweete naderhand, toen het al duidelijk was dat het een controle was.
En heeft daar niets over gezegd.
Het punt van Scrummie & Co. is denk ik dat wij niet weten wat die dierbare vriendinnen hem verteld hebben. Het zou kunnen dat zij hem misleid hebben door niet te vermelden dat later duidelijk werd dat die 4 mannen daadwerkelijk NS controleurs waren.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  dinsdag 4 februari 2020 @ 15:25:42 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191345564
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 15:22 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

Het punt van Scrummie & Co. is denk ik dat wij niet weten wat die dierbare vriendinnen hem verteld hebben. Het zou kunnen dat zij hem misleid hebben door niet te vermelden dat later duidelijk werd dat die 4 mannen daadwerkelijk NS controleurs waren.
Dat zou kunnen, maar gezien de dames toch (nog) anoniem zijn had hij dat ook gewoon kunnen zeggen, in plaats daarvan duidt niets in zijn verklaring er op dat hij het niet wist, zijn verklaring sluit zelfs af met de bekentenis dat hij er iets sterkers van gemaakt heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191345592
quote:

[..]

Behalve dat zijn verklaring dus is dat hij wel wist dat het een controle was. Dat hadden de dames hem verteld.
pi_191345634
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 15:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat zou kunnen
Einde discussie.
  Moderator dinsdag 4 februari 2020 @ 15:31:32 #18
5428 crew  miss_sly
pi_191345670
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 15:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Einde discussie.
Maar is niet het geval, omdat hij in zijn verklaring aangeeft dat de dames de controleurs niet vertrouwden, wat aangeeft dat ze verteld hadden hoe de vork in de steel stak.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 4 februari 2020 @ 15:31:40 #19
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_191345674
quote:

[..]

Hij verklaart het echt zelf he?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_191345726
quote:

[..]

Hij heeft zelf verklaard dat ze dat wel verteld hebben.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_191345737
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 15:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar is niet het geval, omdat hij in zijn verklaring aangeeft dat de dames de controleurs niet vertrouwden, wat aangeeft dat ze verteld hadden hoe de vork in de steel stak.
Nee, dat geeft alleen maar aan dat ze de controleurs niet vertrouwden, niet wat jij denkt te kunnen invullen op basis van het lezen van een verklaring.
pi_191345740
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 15:34 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hij heeft zelf verklaard dat ze dat wel verteld hebben.
Niet in die verklaring.
pi_191345742
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 15:31 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Hij verklaart het echt zelf he?
Nee hoor.
pi_191345750
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 15:34 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Nee, dat geeft alleen maar aan dat ze de controleurs niet vertrouwden, niet wat jij denkt te kunnen invullen op basis van het lezen van een verklaring.
Ik dacht dat jij het opgegeven had?
pi_191345757
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 15:35 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij het opgegeven had?
Ik zag mijn naam, dan reageer ik toch maar even weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')