abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 7 februari 2020 @ 14:17:13 #126
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191392397
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 14:15 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Ligt eraan. Landelijk snap ik het goed, want daar gaat het om Baudet zelf. Provinciaal heb ik er geen moeite mee
Ik vroeg wat er dan zo gematigd aan is.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191392420
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 14:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik vroeg wat er dan zo gematigd aan is.
Had ik niet gezien, sorry :)

Ik las pas een krantenartikel (over FvD Limburg), van een interview met Ruud. Hij kwam op mij in ieder geval behoorlijk gematigd over, met het nemen van besluiten en daadwerkelijk willen besturen.
Niet dat hij aan identiteitspolitiek deed ofzo. En natuurlijk kan het zijn dat hij in het echt heel anders is dan ik daaruit denk op te maken, maar op mij komt het best goed over.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:12:48 #128
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191395395
Rutte sluit de PVV uit maar niet FvD.

Griezelig.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191395433
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:12 schreef Klopkoek het volgende:
Rutte sluit de PVV uit maar niet FvD.

Griezelig.
Rutte sluit landelijke samenwerking met de PVV uit, ik weet niet of hij ooit wat heeft gezegd over provinciale samenwerking.

Zoals de SP een tijdje terug landelijke samenwerking met de VVD uit sloot onder Roemer, terwijl ze wel in diverse gemeentebesturen samen zitten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:18:57 #130
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191395473
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:16 schreef Hanca het volgende:

[..]

Rutte sluit landelijke samenwerking met de PVV uit, ik weet niet of hij ooit wat heeft gezegd over provinciale samenwerking.

Zoals de SP een tijdje terug landelijke samenwerking met de VVD uit sloot onder Roemer, terwijl ze wel in diverse gemeentebesturen samen zitten.
Waarom sluit Rutte de PVV wel uit en FvD niet?

Echt griezelig gewoon.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191395511
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waarom sluit Rutte de PVV wel uit en FvD niet?

Echt griezelig gewoon.
Rutte heeft dacht ik nooit wat gezegd over samenwerking met FvD, maar dat is ook nooit echt ter sprake gekomen omdat er nooit een meerderheid is zonder PVV en CDA.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:26:47 #132
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191395583
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:21 schreef Hanca het volgende:

[..]

Rutte heeft dacht ik nooit wat gezegd over samenwerking met FvD
Hij heeft er vandaag wat over gezegd. Zegt deze NRC redacteur

LamyaeA twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 16:07:28 VVD sluit FvD niet uit, zeg Rutte tijdens de wekelijkse persconferentie. ‘Ik heb geen principiële bezwaren tegen samenwerken met Forum.’ Ook niet na deze tweet? ‘Nee’. (Hij heeft nog geen enkele keer gezegd: ik sta hier niet als VVD-er maar als premier.) reageer retweet
Tegelijkertijd herhaalde hij dat de PVV wel is uitgesloten, maar zei niet waarom (voor zover ik weet).

Dat maakt de kans op FvD in de regering wel heel klein. Of je moet het in een minderheid constructie proberen (met per onderwerp steun van PVV en SGP).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191398474
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:12 schreef Klopkoek het volgende:
Rutte sluit de PVV uit maar niet FvD.

Griezelig.
Ja, ik las het, dus in principe weet je nu al dat de volgende regering (Rutte4) bestaat uit de partijen VVD-FvD. Wrs komt CDA daar dan bij (CDA is al helemaal Rutte1 vergeten wrs). En dan nog wat klein grut. SGP, 50+?

Wat voor beleid krijg je dan: hetzelfde als nu, maar dan minder klimaat, meer gelul over NLse cultuur en veel neoliberalisme. Ze breken dan wrs alles af.

Wrs krijg je een soort Zuivering (The Purge) van alles wat links is, op veel terreinen.

Plus heel veel fratsen van Terry. Dus wrs houdt die coalitie niet 1 jaar stand.

Overigens zijn er wel veel FvD-anhängigen die een coalitie met VVD niet zien zitten, begrijp ik op twitter.
I´m back.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 22:28:19 #134
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191399423
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 21:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ik las het, dus in principe weet je nu al dat de volgende regering (Rutte4) bestaat uit de partijen VVD-FvD. Wrs komt CDA daar dan bij (CDA is al helemaal Rutte1 vergeten wrs). En dan nog wat klein grut. SGP, 50+?

Wat voor beleid krijg je dan: hetzelfde als nu, maar dan minder klimaat, meer gelul over NLse cultuur en veel neoliberalisme. Ze breken dan wrs alles af.

Wrs krijg je een soort Zuivering (The Purge) van alles wat links is, op veel terreinen.

Plus heel veel fratsen van Terry. Dus wrs houdt die coalitie niet 1 jaar stand.

Overigens zijn er wel veel FvD-anhängigen die een coalitie met VVD niet zien zitten, begrijp ik op twitter.
We krijgen dan een herhaling van Rutte 1 toen o.a. de cultuursector kapot werd gemaakt (dreunt nog steeds door, en alles moet commercieel tegenwoordig) en presentatoren zoals Clairy Polak moesten wieberen.


En we krijgen de definitieve doorbraak van privé scholen (met ANBI status).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 7 februari 2020 @ 22:32:21 #135
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191399493
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 21:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ik las het, dus in principe weet je nu al dat de volgende regering (Rutte4) bestaat uit de partijen VVD-FvD. Wrs komt CDA daar dan bij (CDA is al helemaal Rutte1 vergeten wrs). En dan nog wat klein grut. SGP, 50+?

Wat voor beleid krijg je dan: hetzelfde als nu, maar dan minder klimaat, meer gelul over NLse cultuur en veel neoliberalisme. Ze breken dan wrs alles af.

Wrs krijg je een soort Zuivering (The Purge) van alles wat links is, op veel terreinen.

Plus heel veel fratsen van Terry. Dus wrs houdt die coalitie niet 1 jaar stand.

Overigens zijn er wel veel FvD-anhängigen die een coalitie met VVD niet zien zitten, begrijp ik op twitter.
Je komt niet aan de 76 zetels in de Tweede Kamer met VVD/FVD/CDA/50+/SGP. Op frontbencher.nl haalt dat 64, 68, 70 en 63 zetels... dus zeg maar ongeveer 66 zetels.

Als dit er voor zorgt dat er overlopers komen van de PVV (met gepeild 16-19 zetels nu) naar de FVD, VVD en/of CDA is het natuurlijk een ander verhaal... Wat misschien de taktiek is.

Dan nog is er geen meerderheid in de 1e kamer, hoewel daar best een welwillendheid zou zijn om mee te werken, gezien de zetels van PVV en Fractie-Otten.
pi_191399657
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 21:41 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, ik las het, dus in principe weet je nu al dat de volgende regering (Rutte4) bestaat uit de partijen VVD-FvD. Wrs komt CDA daar dan bij (CDA is al helemaal Rutte1 vergeten wrs). En dan nog wat klein grut. SGP, 50+?
Ik denk het niet.

Ten eerste is het de vraag of iemand met Thierry wil samenwerken. Die kerel heeft zichzelf veul te hoog zitten, zelfs in zijn eigen partij lopen de mensen steeds bij hem weg.

En dan heb je dus vier partijen. Waarbij SGP en 50+ behoorlijk botsen. 50+ is voor een eigen keuze wat betreft het levenseinde, terwijl SGP fel tegen is.

Daarbij hebben VVD, FVD, CDA, SGP en 50+ volgens De Hond 63 zetels.

Dat is nog 13 zetels te weinig.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 22:43:09 #137
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191399710
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 22:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Je komt niet aan de 76 zetels in de Tweede Kamer met VVD/FVD/CDA/50+/SGP. Op frontbencher.nl haalt dat 64, 68, 70 en 63 zetels... dus zeg maar ongeveer 66 zetels.

Als dit er voor zorgt dat er overlopers komen van de PVV (met gepeild 16-19 zetels nu) naar de FVD, VVD en/of CDA is het natuurlijk een ander verhaal... Wat misschien de taktiek is.

Dan nog is er geen meerderheid in de 1e kamer, hoewel daar best een welwillendheid zou zijn om mee te werken, gezien de zetels van PVV en Fractie-Otten.
Wat is de reden om wel PVV uit te sluiten maar niet FvD?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191399764
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 22:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Je komt niet aan de 76 zetels in de Tweede Kamer met VVD/FVD/CDA/50+/SGP. Op frontbencher.nl haalt dat 64, 68, 70 en 63 zetels... dus zeg maar ongeveer 66 zetels.

Als dit er voor zorgt dat er overlopers komen van de PVV (met gepeild 16-19 zetels nu) naar de FVD, VVD en/of CDA is het natuurlijk een ander verhaal... Wat misschien de taktiek is.

Dan nog is er geen meerderheid in de 1e kamer, hoewel daar best een welwillendheid zou zijn om mee te werken, gezien de zetels van PVV en Fractie-Otten.
Ja, denk dus dat de media sws de rivaliteit VVD vs FvD gaan uitventen en dat zorgt ervoor dat er veel stemmen naar beide partijen gaan. En dan gaan ze dus samen een coalitie optuigen toch, denk ik. Met wat ik zeg. CDA. 50+ van Henkie, SGP evt. Kan allemaal. Hoop dat ik het mis heb, maar een andere coalitie zie ik er niet echt van komen, wat heb je dan? VVD-CDA-PvdA-???? 5 partijen, 6 partijen om FvD en PVV erbuiten te houden?
Die as VVD-FvD bestaat nu. Goed voor 29 + 20 tot 24 zetels?
I´m back.
pi_191399802
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 22:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

We krijgen dan een herhaling van Rutte 1 toen o.a. de cultuursector kapot werd gemaakt (dreunt nog steeds door, en alles moet commercieel tegenwoordig) en presentatoren zoals Clairy Polak moesten wieberen.


En we krijgen de definitieve doorbraak van privé scholen (met ANBI status).
Ik schat ook in dat het geen jaar stand houdt hoor, maar ze gaan dat wel proberen iig.
I´m back.
pi_191399868
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 22:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, denk dus dat de media sws de rivaliteit VVD vs FvD gaan uitventen en dat zorgt ervoor dat er veel stemmen naar beide partijen gaan. En dan gaan ze dus samen een coalitie optuigen toch, denk ik. Met wat ik zeg. CDA. 50+ van Henkie, SGP evt. Kan allemaal. Hoop dat ik het mis heb, maar een andere coalitie zie ik er niet echt van komen, wat heb je dan? VVD-CDA-PvdA-???? 5 partijen, 6 partijen om FvD en PVV erbuiten te houden?
Die as VVD-FvD bestaat nu. Goed voor 29 + 20 tot 24 zetels?
SGP en 50+ gaan moeilijk samen. Net als SGP en D66.

VVD, PVDA, CDA en D66, indien nodig met 50+.

Die partijen kunnen het ideologisch wel met elkaar vinden.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 22:50:54 #141
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191399870
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 22:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat is de reden om wel PVV uit te sluiten maar niet FvD?
PVV is een verhaal bij... Eens geprobeerd, maar nooit meer. Dat is er niet bij FVD.

Plus wat ik zei, als je ze splitst kun je misschien een deel van de PVVers over laten lopen. Hoewel dat wel riskant is bedenk ik me nu, daarmee is de kans best groot dat FVD groter dan de VVD zou worden.
pi_191399882
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 22:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]

SGP en 50+ gaan moeilijk samen. Net als SGP en D66.

VVD, PVDA, CDA en D66, indien nodig met 50+.

Die partijen kunnen het ideologisch wel met elkaar vinden.
Dat wil Rutte niet hoor. Die wil lekker doorpakken met FvD.
I´m back.
pi_191399939
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 22:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik schat ook in dat het geen jaar stand houdt hoor, maar ze gaan dat wel proberen iig.
Nee.

Allereerst komen ze zetels tekort. Ten tweede heeft Rutte natuurlijk helemaal geen zin in Thierry. Rutte moet zich dan steeds verdedigen, in binnen- en buitenland, voor zijn rare fratsen.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 22:56:28 #144
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191399995
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 22:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, denk dus dat de media sws de rivaliteit VVD vs FvD gaan uitventen en dat zorgt ervoor dat er veel stemmen naar beide partijen gaan. En dan gaan ze dus samen een coalitie optuigen toch, denk ik. Met wat ik zeg. CDA. 50+ van Henkie, SGP evt. Kan allemaal. Hoop dat ik het mis heb, maar een andere coalitie zie ik er niet echt van komen, wat heb je dan? VVD-CDA-PvdA-???? 5 partijen, 6 partijen om FvD en PVV erbuiten te houden?
Die as VVD-FvD bestaat nu. Goed voor 29 + 20 tot 24 zetels?
Een rivaliteit tussen FVD en VVD zoals enkele coalities terug tussen PvdA en VVD zie ik echt niet gebeuren. De enige die daar voordeel bij heeft is FVD die snoept van PVV en ik zie niet waar de VVD de kiezers zou moeten vinden om in dat scenario te concurreren.

Maar wat anders is wel een goede vraag. Op het moment is er geen coalitie met 4 mogelijk in de peilingen, dus dan ga je naar 5. VVD/CDA/PvdA/D66 en dan kun je kiezen... FVD, GL, mss CU, mss 50+?
pi_191400004
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 22:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat wil Rutte niet hoor. Die wil lekker doorpakken met FvD.
Nee, dat wil Rutte helemaal niet. Zelfs al zou hij Baudet vertrouwen, dan nog zou hij de 20 tot 23 man zonder enige ervaring die hij mee neemt de kamer in niet vertrouwen.

En Rutte wil vooral een effectief bestuur. Al denk ik dat Rutte weg is als VVD niet de grootste is, dus zo veel invloed heeft Rutte dan niet. Maar ook Dijkhoff zie ik niet voor FvD kiezen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191400020
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 22:56 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Een rivaliteit tussen FVD en VVD zoals enkele coalities terug tussen PvdA en VVD zie ik echt niet gebeuren. De enige die daar voordeel bij heeft is FVD die snoept van PVV en ik zie niet waar de VVD de kiezers zou moeten vinden om in dat scenario te concurreren.

Maar wat anders is wel een goede vraag. Op het moment is er geen coalitie met 4 mogelijk in de peilingen, dus dan ga je naar 5. VVD/CDA/PvdA/D66 en dan kun je kiezen... FVD, GL, mss CU, mss 50+?
VVD/CDA/PvdA/GL lijken me redelijk zeker (Asscher wil niet zonder Klaver) en daar dan D66 of CU bij denk ik.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 7 februari 2020 @ 22:58:27 #147
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191400036
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 22:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat wil Rutte niet hoor. Die wil lekker doorpakken met FvD.
Regeringsverantwoordelijkheid voor de FVD vind ik gezien hun gepeilde grootte ook niet gek en goed te verdedigen, maar dan moeten ze wel bereid zijn wat dingen te laten varen, zoals een referendum naar een Nexit en dat belachelijk achterhaalde klimaatgedoe van ze.

Dat zie ik niet gebeuren, want ze mekkeren liever door over een neppartijkartel dan daar op toe te geven, schat ik zo in.
pi_191400087
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 22:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat wil Rutte niet hoor. Die wil lekker doorpakken met FvD.
Die gaat zich niet branden aan een tikkende tijdbom en ongeleid projectiel als Baudet.
pi_191400122
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 22:58 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Regeringsverantwoordelijkheid voor de FVD vind ik gezien hun gepeilde grootte ook niet gek en goed te verdedigen, maar dan moeten ze wel bereid zijn wat dingen te laten varen, zoals een referendum naar een Nexit en dat belachelijk achterhaalde klimaatgedoe van ze.

Dat zie ik niet gebeuren, want ze mekkeren liever door dan daar op toe te geven, schat ik zo in.
Dat is ook een punt: het belangrijkste onderdeel van het komende kabinet is het verder gaan met het klimaatakkoord en zorgen dat de mijlpalen van 2030 worden gehaald, dat gaat niet met Baudet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191400125
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 22:56 schreef Hanca het volgende:
Al denk ik dat Rutte weg is als VVD niet de grootste is, dus zo veel invloed heeft Rutte dan niet. Maar ook Dijkhoff zie ik niet voor FvD kiezen.
Zie je Klaas nog steeds als troonopvolger?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')