Dus jij pleit in oorlogstijd voor Hong Kong-beleid en neemt het vervolgens een ander kwalijk. Hoe pakt het Scandinavische walhalla het aan, als gidslanden voor Nederland?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waarom kijk jij dan altijd zo verlekkerd naar dat soort landen als Hong Kong en Singapore? In vredestijd. Owja, je avatar verraadt het al.
Idd. In oorlogstijd Hong Kong, in vredestijd Scandinavië (die momenteel stukken minder doden hebben trouwens en crises gemiddeld genomen beter doorkomen)quote:Op dinsdag 17 maart 2020 14:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dus jij pleit in oorlogstijd voor Hong Kong-beleid en neemt het vervolgens een ander kwalijk. Hoe pakt het Scandinavische walhalla het aan, als gidslanden voor Nederland?
Roep jij altijd vanalles in de hoop dat het klopt?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 14:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Idd. In oorlogstijd Hong Kong, in vredestijd Scandinavië (die momenteel stukken minder doden hebben trouwens en crises gemiddeld genomen beter doorkomen)
Kijk eens naar de doden in Scandinaviëquote:Op dinsdag 17 maart 2020 15:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Roep jij altijd vanalles in de hoop dat het klopt?
Noorwegen staat al de hele tijd in de top 10 van meest besmette landen, wat jij zegt klopt dus niet. Ook ondanks dat ze het tweede land ter wereld zijn (na China) dat in een volledige lockdown gingen.
Tja, het is ook nooit goed hè. Had je dan liever gehad dat hij nog weken was doorgegaan met het weglachen? Rutte regeert tenminste niet op basis van emotie of onderbuikgevoel, maar op basis van feiten, rationaliteit, wetenschap en deskundigheid. Ik weet dat slechts een select groepje van de Nederlandse bevolking zich daar in kan vinden, dus als hij niet meteen paniekvoetbal speelt heeft hij het al snel afgedaan bij de meeste mensen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waardeloze premier. Waarom iedereen nu doet alsof het een historische toespraak van een groot staatsman was nu hij is opgehouden met het weglachen van het enorme probleem ontgaat mij volledig. In historisch perspectief is toch een beetje alsof Chamberlain ineens in de Churchill rol stapt nadat de Duitsers half Europa hebben veroverd.
Wat Kok een mindere premier maakte was dat hij groot voorstander was van de ondemocratische achterkamertjespolitiek. Het poldermodel dat in eerste instantie aantrekkelijk leek was in feite niets minder dan het ondermijnen van de werkelijke democratie. Mijn inziens premier-onwaardig.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Koeweit sjacheraar Lubbers was zeker niet beter dan Wim Kok.
Rutte is wel stukken beter dan Balkenende. Dat is duidelijk.
Tsja, alsof Rutte dat allemaal niet doet.... Kok wilde aanvankelijk juist van het poldermodel af hoor.. kwam hij later op terug. De verplichte advisering door de SER schafte hij af.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 15:25 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wat Kok een mindere premier maakte was dat hij groot voorstander was van de ondemocratische achterkamertjespolitiek. Het poldermodel dat in eerste instantie aantrekkelijk leek was in feite niets minder dan het ondermijnen van de werkelijke democratie. Mijn inziens premier-onwaardig.
Dit wordt iets te veel een links vs. rechts discussie en daar ging het me juist niet om. Politieke keuzes van Rutte zul je meestal niets vinden als je zelf links in het politieke spectrum zit. Ik vind de aanpak van Rutte tegenover vluchtelingen eigenlijk vrij mild.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 15:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Tsja, alsof Rutte dat allemaal niet doet.... Kok wilde aanvankelijk juist van het poldermodel af hoor.. kwam hij later op terug. De verplichte advisering door de SER schafte hij af.
Veel kwalijker dan achterkamertjes (met de oppositie...) is het spelen met mensenlevens. Rutte doet dat keer op keer. Van Irak tot en met vluchtelingen, of de oudjes nu. Mensenlevens offeren op het altaar van Mammon.
Het aantal doden en kritische gevallen nu zegt niks, die zijn allemaal besmet voor er maatregelen werden genomen. Bij Nederland is dat met name hoog omdat patient 0 een carnavalvierder was en dus zeer veel mensen heeft ontmoet binnen de 1,5 meter.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 15:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kijk eens naar de doden in Scandinavië
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Gezien het gebrekkige testen in Nederland (houdt de cijfers mooi laag) lijkt me dat een betrouwbaarder indicator en waar het uiteindelijk om draait.
Het aantal kritieke gevallen in Zweden is twee. In Nederland 45.
Het hoge aantal doden geeft aan dat Rutte en de VVD een spelletje speelt met de volksgezondheid. Economie boven alles, de vergrijzingsgolf aanpakken
Red de KLM, stik de vluchtelingquote:Op dinsdag 17 maart 2020 15:39 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dit wordt iets te veel een links vs. rechts discussie en daar ging het me juist niet om. Politieke keuzes van Rutte zul je meestal niets vinden als je zelf links in het politieke spectrum zit. Ik vind de aanpak van Rutte tegenover vluchtelingen eigenlijk vrij mild.
Voorbeeld:
Ik vind het absoluut niet de verplichting van Europa op vluchtelingen op te nemen of om daar een oplossing voor te bedenken. Elke vluchteling die wij opnemen doen wij uit pure goedheid en dient als goede daad gezien te worden. Dat maakt het niet automatische een slechte daar als het een keer niet lukt om een vluchteling op te nemen.
Dit is hoe ik het zie, als je vindt dat we ten alle tijden zoveel mogelijk vluchtelingen moet opnemen, dan ga het niet eens zijn met Wilders, Baudet, Rutte, etc. Maar dat betekent niet dat Rutte ineens een slechte premier is.
Edit: Ik zie dat je je post hebt aangepast, maar mijn punt blijft hetzelfde. Inhoudelijk zal je het niet eens worden met Rutte als je niet rechts of liberaal bent. Ik zal het ook nooit eens worden met Jesse Klaver, maar ik geloof wel dat hij met wat meer ervaring een goede premier kan zijn.
Red beide. KLM is essentieel voor Nederland. Jij wil graag tienduizenden werklozen na de crisis? Jij wil graag honderden failliete ondernemers? Een Schiphol dat op de rand van de afgrond gaat staan waardoor ook alle andere ondernemingen die Schiphol nodig hebben (bloementeelt, bijvoorbeeld) failliet kunnen gaan? Want dat is een feit als je de KLM niet gaat redden.quote:
Wat bedoel je precies met mijn feiten? Ik heb gezegd dat ik het niet de verplichting vindt van Europa om vluchtelingen op te nemen. Dat het wettelijk anders ligt weet ik allang, maar daar ben ik het dus niet mee eens. Gezien die mening die ik heb, vind ik Rutte's aanpak dus mild. Maar iemand die links is, zal het niet eens zijn met zijn aanpak.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 15:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Red de KLM, stik de vluchteling
https://www.nrc.nl/nieuws(...)oronacrisis-a3993984
Verder heeft dat geratel over poldermodel en achterkamers met de feiten te maken. Jouw feiten kloppen niet. Rutte is net zo goed van de achterkamers en Kok was op het begin helemaal niet zo een fan van de polder. Maakte het bewust minder dwingend.
De dunst bevolkte gebieden worden minder hard getroffen. En laat Scandinavië nu net eens een stuk minder dichtbevolkt zijn dan Nederland...quote:Op dinsdag 17 maart 2020 14:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Idd. In oorlogstijd Hong Kong, in vredestijd Scandinavië (die momenteel stukken minder doden hebben trouwens en crises gemiddeld genomen beter doorkomen)
Nee, de huidige aanpak is het gevolg van het weglachen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 15:20 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Tja, het is ook nooit goed hè. Had je dan liever gehad dat hij nog weken was doorgegaan met het weglachen?
Hoe kom je daarbij?quote:Rutte regeert tenminste niet op basis van emotie of onderbuikgevoel, maar op basis van feiten, rationaliteit, wetenschap en deskundigheid.
Dat doet hij wel, eerst overheerst de economische paniek, nu weer even gezondheidspaniek samen met de economische paniek.quote:Ik weet dat slechts een select groepje van de Nederlandse bevolking zich daar in kan vinden, dus als hij niet meteen paniekvoetbal speelt heeft hij het al snel afgedaan bij de meeste mensen.
Je hebt door dat alle maatregelen (behalve het sluiten van scholen) rechtstreeks uit het RIVM komen? Kortom: hij gebruikt wetenschap en deskundigheid ipv de emotie.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, de huidige aanpak is het gevolg van het weglachen.
[..]
Hoe kom je daarbij?
[..]
Dat doet hij wel, eerst overheerst de economische paniek, nu weer even gezondheidspaniek samen met de economische paniek.
Behalve wat betreft de scholen? En behalve wat buiten het advieskader van het RIVM valt, zoals een 'Aziatische' aanpak? En hoe heeft dat afgaan op/ verschuilen achter het RIVM tot nu toe gewerkt?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je hebt door dat alle maatregelen (behalve het sluiten van scholen) rechtstreeks uit het RIVM komen? Kortom: hij gebruikt wetenschap en deskundigheid ipv de emotie.
En wat is daar rationeel aan als je niet eens weet hoeveel besmettingen er al zijn?quote:En wetenschappers zeggen nog altijd dat een lockdown alleen zin heeft op het moment dat het IC overbevolkt dreigt te raken, daar is met op het moment 314 ziekenhuisopnames (deels al weer thuis) en nog geen 100 mensen op de intensive care nog lang geen sprake van.
Ja, scholen sluiten kwam niet uit het RIVM, maar werd met name noodzakelijk vanwege het aantal kinderen en leraren dat thuis zat.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Behalve wat betreft de scholen? En behalve wat buiten het advieskader van het RIVM valt, zoals een 'Aziatische' aanpak? En hoe heeft dat afgaan op/ verschuilen achter het RIVM tot nu toe gewerkt?
[..]
En wat is daar rationeel aan als je niet eens weet hoeveel besmettingen er al zijn?
Met reden:quote:Op dinsdag 17 maart 2020 15:54 schreef Hanca het volgende:
Ik vind jou hier zeer cynische bijdrages hebben
Mijn opmerkingen op jouw cynische sloeg op jouw hoop op failliete bedrijven en massaontslagen. Genieten van het leed van anderen, blijkbaar.quote:
Jij begon erover dat Wim Kok minder goed dan Rutte was, want achterkamertjes en poldermodel.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 15:54 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met mijn feiten? Ik heb gezegd dat ik het niet de verplichting vindt van Europa om vluchtelingen op te nemen. Dat het wettelijk anders ligt weet ik allang, maar daar ben ik het dus niet mee eens. Gezien die mening die ik heb, vind ik Rutte's aanpak dus mild. Maar iemand die links is, zal het niet eens zijn met zijn aanpak.
Werkgelegenheid bij het al reeds kapot gesubsidieerde en vervuilende bedrijf is geen doel op zich. Werkgelegenheid in zijn algemeen wel.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mijn opmerkingen op jouw cynische sloeg op jouw hoop op failliete bedrijven en massaontslagen. Genieten van het leed van anderen, blijkbaar.
Zonder KLM geen Schiphol, geen bedrijven die leveren aan KLM of Schiphol en geen bedrijven die afhankelijk zijn van Schiphol, zoals de bloementeelt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Werkgelegenheid bij het al reeds kapot gesubsidieerde en vervuilende bedrijf is geen doel op zich. Werkgelegenheid in zijn algemeen wel.
Dan zat nostra er naast, Schiphol is behoorlijk afhankelijk van KLM. Ook al omdat andere maatschappijen veel op Schiphol vliegen om mensen over te laten stappen op intercontinentale vluchten van KLM.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Van @:nostra leerde ik een jaar geleden dat dit niet zo is
Maar goed, ik kan wel uittekenen wat er gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zonder KLM geen Schiphol, geen bedrijven die leveren aan KLM of Schiphol en geen bedrijven die afhankelijk zijn van Schiphol, zoals de bloementeelt.
Dat verlies aan werkgelegenheid is onmogelijk op te vangen, op welke manier dan ook. Nog los van het verlies aan economie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |