Moet je wel dat hele bericht lezen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 02:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die cijfers kloppen niet geloof ik.
[..]
Dat was in 2012.
Dat is dus sowieso al niet (bijna) 50%, want nu gooi je zowel jongeren als volwassenen / ouderen / vrouwen op één hoop. Als je het strikt bekijkt voor jongeren gaat het om 1 op de 5.
En nu zijn die cijfers nog verder afgenomen, zie o.a. hier:
https://longreads.cbs.nl/integratie-2018/criminaliteit/
Overigens wel maf dat Marokkanen hier worden neergezet als dé probleemgroep, terwijl - als ik dat hier en daar goed lees - niet Marokkanen maar Antillianen bovenaan staan wat dat betreft.
Wat precies zie ik over het hoofd?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 02:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Moet je wel dat hele bericht lezen.
Ze staan met kop en schouders bovenaan op ieder vlak.
Fijn dat je het nuanceert en bij jezelf houdt want de 50/50 kans dat je een Marokkaan voor je hebt die crimineel is klopt dus niet.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 02:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Laat ik het voor mijzelf zo zeggen, van een ouder iemand heb ik meestal geen last.
De maatschappij meestal wel qua fraude en oplichting, wat je ook bijv bij Turken veel ziet, als in, wel een uitkering genieten, maar in thuisland allerlei bezittingen hebben van waarde.
Zoals Bijv., appartement wat verhuurd word etc.
Maar nogmaals, Marokkanen zijn compleet oververtegenwoordigd.
Voor elke veroordeelde Nederlander zijn er 7 marokkaans, dat is idioot veel.
Ik heb zo even de bron niet (CBS) maar dat ging over 'in aanraking met de politie'. Dus niet verdachte of veroordeelde.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 02:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die 40% gaat over ooit aangehouden zijn of een of meerdere daadwerkelijke veroordelingen?
In aanraking komen met de politie. (kan helaas zo 123 de bron niet vinden).quote:Op dinsdag 4 februari 2020 02:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die 40% gaat over ooit aangehouden zijn of een of meerdere daadwerkelijke veroordelingen? Overigens zie je juist dat dat gedrag zich vooral voordoet onder jongeren, vanaf een jaar of 22 schiet dat cijfer vrij hard naar beneden.
In aanraking komen met de politie =/ verdachte zijn. Maar ja, inderdaad nog steeds achterlijk veel.quote:
Nee, bijna 1 op de 2 Marokkaanse Nederlanders is in aanraking gekomen met de politie.quote:Achterlijk veel.
Praktisch 50/50 kans dat je een criminele Marokkaan voor je neus hebt staan dus.
Ik snap prima wat ik schrijf. Jij lijkt echter al een poosje niet door te hebben wat racisme is.quote:Kun je wel proberen te bagatelliseren maar dat komt omdat je volgens mij niet door hebt wat je schrijft.
Voor autochtone Nederlanders ligt het % wat verdachte is/was, ietsjes onder de 2%.quote:De verhouding is compleet scheef en Marokkanen zijn volgens het cbs dan ook naar verhouding compleet oververtegenwoordigd qua criminaliteit in Nederland.
Van jou en je onvermogen om mensen die dezelfde afkomst delen, toch als individuen te zien.quote:Goh waar komt het wantrouwen vandaan.
Ja, dat ben je ja.quote:Nee, maar ik ben dan zogenaamd racist “the usual suspect”.. geinig dat je dat zegt, dat zijn namelijk de Marokkanen keer op keer.
quote:Op maandag 3 februari 2020 17:27 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee hoor. Er zijn relatief gezien veel te veel jongeren met een Marokkaanse achtergrond die op een negatieve manier met de politie in aanraking komen. En dat is een serieus probleem.
Maar jij en ik verschillen onder andere nogal (understatement) over 1) de mate van invloed die hun Marokkaanse achtergrond heeft op dat in aanraking komen met de politie, en 2) in hoeverre we daar andere Marokkanen verantwoordelijk moeten houden en/of dat ook op hun mogen projecteren.
Al heb ik nu helaas wel weer gehapt op je poging om de discussie af te leiden van Baudet's fout, door het alweer over immigratie / marokkanen / insert racistische onzin, te hebben.
Dus ja, als iemand onschuldige / niet-verdachte mensen gaat discrimineren op basis van een gedeelde afkomst met schuldige / wel-verdachte mensen, dan is dat racisme ja. Ik kan er ook niets aan doen dat bepaalde users zich hier schuldig aan maken. Heb de term ook niet bedacht.quote:Uit: CBS Jaarrapport Integratie 2016
Een op de tien Marokkaanse jongvolwassenen geregistreerd als verdachte
Van jonge personen met een Marokkaanse achtergrond (18–25 jaar) staat een
op de tien geregistreerd als verdachte van een misdrijf. Dit is bijna tweemaal
zo vaak als de gehele niet-westerse groep en meer dan vijf maal zo vaak als
personen met een Nederlandse achtergrond van dezelfde leeftijd.
[..]
Het blijkt echter wel dat in de afgelopen tien jaar zowel bij personen van Nederlandse als van Turkse, Marokkaanse, Surinaamse of Antilliaanse achtergrond het aandeel verdachten met bijna de helft is afgenomen. Dit geldt ook voor de vluchtelingengroepen.
85% was het trouwens.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 03:53 schreef probeer het volgende:
[..]
In aanraking komen met de politie. (kan helaas zo 123 de bron niet vinden).
Als we het over het % jongeren met een Marokkaanse achtergrond hebben die daadwerkelijk verdachte is/was, dan is dat ~10% (van alle jongeren met een Marokkaanse achtergrond) volgens https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)port-integratie-2016.
[..]
In aanraking komen met de politie =/ verdachte zijn. Maar ja, inderdaad nog steeds achterlijk veel.
[..]
Nee, bijna 1 op de 2 Marokkaanse Nederlanders is in aanraking gekomen met de politie.
Als het gaat om 'verdachte zijn', dan is dat eerder 1 op de 10.
[..]
Ik snap prima wat ik schrijf. Jij lijkt echter al een poosje niet door te hebben wat racisme is.
[..]
Voor autochtone Nederlanders ligt het % wat verdachte is/was, ietsjes onder de 2%.
[..]
Van jou en je onvermogen om mensen die dezelfde afkomst delen, toch als individuen te zien.
[..]
Ja, dat ben je ja.
[..]
[..]
Dus ja, als iemand onschuldige / niet-verdachte mensen gaat discrimineren op basis van een gedeelde afkomst met schuldige / wel-verdachte mensen, dan is dat racisme ja. Ik kan er ook niets aan doen dat bepaalde users zich hier schuldig aan maken. Heb de term ook niet bedacht.
Maar ja, met '5x vaker verdachte' is er inderdaad sprake van een probleem. Maar dat is geen rechtvaardiging voor racisme.
Men valt hem aan omdat hij WIST dat er in dit specifieke geval niets aan de hand was maar het toch probeerde te framen. Er was geen sprake van een "fout" maar van een doelbewuste gerichte actie om politieke puntjes te scoren.quote:Op maandag 3 februari 2020 23:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Of men valt hem zo hard aan om een fout, omdat men weet dat over het algemeen er ook een probleem is wat betreft Marokkanen maar dat mag absoluut niet gezegd worden.
In dit geval was er niets aan de hand, de volgende 9 keer zal het best een ander verhaal kunnen zijn gezien de statistieken.
Dit.quote:Op maandag 3 februari 2020 22:56 schreef recursief het volgende:
[..]
Ach komop. Hier zijn vier mensen die hun werk doen. De enige reden dat Baudet over ze loopt te janken is omdat het Marokkanen zijn. Dus puur vanwege hun afkomst, die hier volkomen irrelevant is. Dat is zo ongeveer de definitie van discriminatie.
Dat is niet volkomen irrelevant, want Marokkanen zijn relatief oververtegenwoordigd in hun aandeel betreffende overlast, ten opzichte van de Nederlandse blankboys.quote:Op maandag 3 februari 2020 22:56 schreef recursief het volgende:
[..]
Ach komop. Hier zijn vier mensen die hun werk doen. De enige reden dat Baudet over ze loopt te janken is omdat het Marokkanen zijn. Dus puur vanwege hun afkomst, die hier volkomen irrelevant is. Dat is zo ongeveer de definitie van discriminatie.
Idealiter gezien niet natuurlijk, al is het wel menselijk om dat te doen. Het grootste probleem is het pappen en nathouden van de overheid. Als criminelen en profiteurs worden aangepakt en uitgezet, heeft vrijwel niemand nog een probleem met de goede welwillende allochtonen. Op een kleine groep hardcore racisten misschien.quote:Op maandag 3 februari 2020 22:53 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik ben het grotendeels met je eens inderdaad. Mijn enige punt is, in hoeverre mag je negatieve kenmerken van een groep meewegen in de eerste interactie met die betreffende groep. Mijn inziens wel enigszins, maar ik snap dat mensen zeggen dat je dat idealiter helemaal niet moet doen. En ik snap dat wel degelijk omdat die groep ook bestaat uit individuen. Echter snap ik ook dat het voor velen lastig blijft en dat de praktijk soms anders uitwijst.
Let's just agree to disagree for now then
Mannen zijn overtegenwoordigd in de criminaliteit en overlast. De gevangenissen zitten vol mannen. Ik denk dat het goed is om argwanend te zijn als een man je plaatsbewijs wil controleren, niet omdat ze je willen beroven of in elkaar slaan, maar omdat ze man zijn. Ik vertrouw mannen voor geen meter. Mannen staan er immers om bekend verantwoordelijk te zijn voor verreweg de meeste criminaliteit en overlast.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 07:11 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dat is niet volkomen irrelevant, want Marokkanen zijn relatief oververtegenwoordigd in hun aandeel betreffende overlast, ten opzichte van de Nederlandse blankboys.
Ja en mensen dan. Mensen zijn pas erg. Mensen zijn eng! Brrrquote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:15 schreef recursief het volgende:
[..]
Mannen zijn overtegenwoordigd in de criminaliteit en overlast. De gevangenissen zitten vol mannen. Ik denk dat het goed is om argwanend te zijn als een man je plaatsbewijs wil controleren, niet omdat ze je willen beroven of in elkaar slaan, maar omdat ze man zijn. Ik vertrouw mannen voor geen meter. Mannen staan er immers om bekend verantwoordelijk te zijn voor verreweg de meeste criminaliteit en overlast.
Baudet wees in zijn tweet niet op feiten, die heeft bewust een voorraad BS verzonnen en de wereld ingeslingerd met als doel te polariseren.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:41 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ja en mensen dan. Mensen zijn pas erg. Mensen zijn eng! Brrr
Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in de negatieve cijfers. Daar is die community zelf grotendeels verantwoordelijk voor.
Ga huilen dan over de vervelende gevolgen daarvan. Pjuuu zooo oneerlijk. Gemene racisten...beetje anderen op de feiten wijzen!![]()
![]()
Waarom is de Marokkaanse community in zij geheel verantwoordelijk voor een aanspreekbaar op gedrag van een al dan niet grote groep die uit hun community komt? Waarom zijn dan niet alle mannen als geheel verantwoordelijk voor en aanspreekbaar op het gedrag van mannen die zich misdragen?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:41 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ja en mensen dan. Mensen zijn pas erg. Mensen zijn eng! Brrr
Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in de negatieve cijfers. Daar is die community zelf grotendeels verantwoordelijk voor.
Ga huilen dan over de vervelende gevolgen daarvan. Pjuuu zooo oneerlijk. Gemene racisten...beetje anderen op de feiten wijzen!![]()
![]()
Niet zo'n moeilijke filosofische vragen stellen de oogkleppen moeten op blijven staan en het gaat om een subgroep die ze willen blijven discrimineren met de al meermaals bewezen drogredenen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom is de Marokkaanse community in zij geheel verantwoordelijk voor een aanspreekbaar op gedrag van een al dan niet grote groep die uit hun community komt? Waarom zijn dan niet alle mannen als geheel verantwoordelijk voor en aanspreekbaar op het gedrag van mannen die zich misdragen?
Kijk, iemand met gezond verstand;quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom is de Marokkaanse community in zij geheel verantwoordelijk voor een aanspreekbaar op gedrag van een al dan niet grote groep die uit hun community komt? Waarom zijn dan niet alle mannen als geheel verantwoordelijk voor en aanspreekbaar op het gedrag van mannen die zich misdragen?
twitter:Samira_Tarrass twitterde op zondag 02-02-2020 om 03:05:18Er werden 4 marokkanen genoemd. 399.996 dus niet. Ik voel mij totaal niet aangesproken. Bovendien weten we allemaal dat er een grote probleemgroep bestaat.Spreek daarom niet namens mij want wij kennen elkaar niet.Blijf vooral wegkijken.Deuger. https://t.co/xLSTSI14OJ reageer retweet
Help me even; welke BS precies heeft hij verzonnen met als doel te polariseren?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Baudet wees in zijn tweet niet op feiten, die heeft bewust een voorraad BS verzonnen en de wereld ingeslingerd met als doel te polariseren.
Dat zijn dierbare vriendinnen waren lastiggevallen door vier Marokkanen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:56 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Help me even; welke BS precies heeft hij verzonnen met als doel te polariseren?
Uiteraard.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:54 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Kijk, iemand met gezond verstand;twitter:Samira_Tarrass twitterde op zondag 02-02-2020 om 03:05:18Er werden 4 marokkanen genoemd. 399.996 dus niet. Ik voel mij totaal niet aangesproken. Bovendien weten we allemaal dat er een grote probleemgroep bestaat.Spreek daarom niet namens mij want wij kennen elkaar niet.Blijf vooral wegkijken.Deuger. https://t.co/xLSTSI14OJ reageer retweet
Nou, ik kan nog wel wat redenen bedenken om FvD te stemmen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 09:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Uiteraard.
Als het enkel om deze vier genoemde Marokkanen gaat, is op FvD stemmen geheel onnodig. Er is geen probleem, er is niets op te lossen, niets waarover een groot deel van de Nederlanders naief is. Er zijn alleen die vier genoemde Marokkanen, die ook nog eens onterecht worden aangewezen, dus er is helemaal geen probleem! Erg fijn!
In de beleving van die vriendinnen kan dat nog altijd zo zijn.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zijn dierbare vriendinnen waren lastiggevallen door vier Marokkanen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |