quote:
Op woensdag 5 februari 2020 02:28 schreef Hathor het volgende:[..]
Beverwijk is op geen enkele manier te vergelijken met die afgesproken matpartijen. Daar gaat het om 20 tegen 20 of met hoeveel dan ook als het aan beide kanten maar evenveel is, en het belangrijkste van alles....alleen met de blote hand, dus geen slag of steekwapens. Daar was in Beverwijk dus geen sprake van. Feyenoord was daar met een kleine 200 man denk ik, en er waren er bij met messen en hamers, terwijl de Ajaxboys met schat ik een mannetje of 50 waren. Dat lijkt dus totaal niet op hoe het er bij die gevechten van tegenwoordig aan toe gaat. Overigens vind ik die ook verre van clean, want ik heb vaak genoeg beelden gezien van iemand die al op de grond ligt en dan van een man of 3 nog even flink wat trappen krijgt. Ze roepen wel vol trots dat iemand die neer is met rust gelaten word, maar de praktijk laat toch vaak wat anders zien.
Geloof me, ook 20 jaar geleden spraken groepen (van gelijke grootte) al af om op een plek te gaan rellen zonder wapens e.d. Dit is echt niet iets nieuws hoor.
Enige wat is gewijzigd is dat deze filmpjes tegenwoordig makkelijker te vinden zijn op internet. Vroeger werden dit soort beelden onderling gedeeld of op clubfora, maar niet op YouTube ofzo.
Beverwijk was wel van een iets andere orde ja. Vraag me wel af hoe je erbij komt dat er maar 50 Ajacieden waren (misschien in de war met de clash hiervoor? Of wellicht gelezen i het boek van de F-side ...), maar in werkelijkheid waren de Ajacieden ook met meer dan honderd man in Beverwijk.