abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191327737
Ik las wat tegenstrijdigheden op het internet. Mag je de achterbank van een normale personenauto eruit halen en er dan mee rondrijden? Zo ja, mag dit ook gewoon voor de APK? Ik kan me namelijk herinneren dat er in het RDW ook staat hoeveel plaatsen de auto heeft en dat pas je feitelijk aan, dus dan zou je moet herkeuren?

En als dit zo is, hoe zit het dan met auto's die 3 rijen hebben? Daar kan je vaak gemakkelijk de achterste stoelen eruit halen. Dit mag neem ik aan gewoon?
Facts don't care about your feelings
  maandag 3 februari 2020 @ 15:22:34 #2
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191327808
Je moet voor het aantal zitplaatsen gordels hebben.
Als je je achterbank eruit haalt, heb je minder zitplaatsen (maar wel nutteloze gordels) dus dat moet niet veel uitmaken.
Hoeveel problemen het geeft met de APK ligt aan de keurmeester die de papieren plotseling heel goed gaat lezen denk ik.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191327866
https://www.anwb.nl/exper(...)rwijderde-achterbank

Achterbank verwijderen mag, gordels verwijderen is zo te lezen een lastiger punt.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_191327936
Ja zo mag je rondrijden.

Terugdenkend aan mijn ervaringen dacht ik dat voor de APK het bouwjaar relevant was (ivm jaar wanneer die gordelplicht is ingesteld oid)
pi_191328291
Een grijskenteken...
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  maandag 3 februari 2020 @ 16:20:11 #6
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191328711
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 15:52 schreef Captain_Ghost het volgende:
Een grijskenteken...
Waarom?
Mijn Golf staat ook gewoon als 2 zitter op (geel)kenteken. Maar dat is in dit geval helemaal niet nodig imo.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191329085
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:20 schreef daNpy het volgende:

[..]

Waarom?
Mijn Golf staat ook gewoon als 2 zitter op (geel)kenteken. Maar dat is in dit geval helemaal niet nodig imo.
goedkoper belasting betalen
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_191329984
Mijn achterbank staat al sinds de aanschaf op zolder. Heerlijk wat extra ruimte achterin. Bij de APK nog nooit een opmerking over gehad. In de afgelopen zeven jaar een keer met mensen achterin gereden (mag niet) en slechts een enkele keer dat ik het lastig vond dat ik geen mensen kan vervoeren.

De gordels heb ik geen last van dus die zitten er nog wel in. Ga ik die auto ooit inruilen krijgen ze de nieuwe achterbank en bagageklep er gewoon bij. Binnen een kwartier te monteren denk ik.

Gewoon doen dus.
pi_191330355
Duidelijk ^O^
pi_191330696
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:20 schreef daNpy het volgende:

[..]

Waarom?
Kun je toch beter met grijs kenteken doen als het een 2zitter is 💴
  maandag 3 februari 2020 @ 18:54:47 #11
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_191331158
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:33 schreef Pap89 het volgende:

[..]

Hoogte eisen aan de laadbak
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_191331913
Een gordel hoeft niet eens 3 punt te zijn, je mag op de voorstoelen zelfs heupgordels monteren.
pi_191332741
quote:

[..]

Had 10 cm³ te weinig ofzo voor grijs kenteken, maar goed het is wel handig om in nood je bank erin te zetten en bij een kleine benzineauto maakt het ook weer niet zoveel uit. Nog los van het feit dat je wel een btw nummer moet hebben...
  maandag 3 februari 2020 @ 20:31:59 #14
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191332985
quote:

[..]

Volgens mij voldoet hij verder niet aan de eisen (rolkooi) en valt sowieso in kwart tarief (1986) ;)
pi_191337634
Ja het mag.
Daarna ga je naar de RDW keuringsstation .
Dan laat je de auto de papieren aanpassen naar een twee zitter.

Op die manier ben je overal ingedekt.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 08:11:42 #16
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191339513
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:11 schreef suijkerbuijk het volgende:
Ja het mag.

Behalve als je er dan weer met 3 of meer personen in rijdt (met achterbank terug gemonteerd).
pi_191340008
De eisen om met grijs kenteken te rijden zijn niet haalbaar voor een particulier. Het laten registreren als tweezitter heeft dan ook geen enkel nut tenzij die gordels serieus in de weg zitten. Simpelste is gewoon de achterbank eruit halen zonder structurele wijziging aan de auto. Bij inruil is het ook wel prettig als de achterbank er wel weer in kan. Bij een hoop auto's kan je de achterbank er zelfs zonder gereedschap uit halen voor extra bagageruimte. Dat mag dus gewoon. Als je de gordels ook weg haalt dan ben je waarschijnlijk wel in overtreding.
pi_191340412
quote:
99s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:41 schreef qajariaq het volgende:
Mijn achterbank staat al sinds de aanschaf op zolder. Heerlijk wat extra ruimte achterin. Bij de APK nog nooit een opmerking over gehad. In de afgelopen zeven jaar een keer met mensen achterin gereden (mag niet) en slechts een enkele keer dat ik het lastig vond dat ik geen mensen kan vervoeren.

De gordels heb ik geen last van dus die zitten er nog wel in. Ga ik die auto ooit inruilen krijgen ze de nieuwe achterbank en bagageklep er gewoon bij. Binnen een kwartier te monteren denk ik.

Gewoon doen dus.
Dit, ook nooit geen problemen mee met de APK gehad.
Vanaf 2014 geen achterbank erin, wel gordels gewoon laten zitteZ
Zonder achterbank mensen achterin vervoeren lijkt mij verzekeringstechnisch heel onverstandig.
pi_191340429
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:11 schreef suijkerbuijk het volgende:
Ja het mag.

Nergens voor nodig!
  zaterdag 8 februari 2020 @ 18:58:04 #20
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191411575
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:32 schreef pvdplanet het volgende:
Een gordel hoeft niet eens 3 punt te zijn, je mag op de voorstoelen zelfs heupgordels monteren.
Maar waarom zou je dat willen?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')