abonnement Unibet Coolblue
pi_191322633
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 04:31 schreef Za het volgende:
Er is ook militair NL personeel en arts aanwezig die regels uitleggen: ‘Wij hanteren common sense en lopen hier op advies van onze experts niet in van die pakken.’ Maar mocht iem klachten hebben dan doen ze wel bril op etc. #hollandsenuchterheid
Als er Nederlandse slachtoffers gaan vallen, als, dan hoop ik van ganser harte dat de eerste slachtoffers diegene zijn die hun "common sense" gebruikt hebben.

WTF man, common sense zou zijn JUIST die pakken en mondkapjes en brillen te gebruiken. Echt, hoe krijg je het godverdomme je strot uit; common sense en dan geen enkele bescherming dragen.

Man man man. Compleet incapabel }:| :r :(

Hier kan ik echt kwaad om worden.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191322636
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 08:58 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Dank je voor deze update.

Met name de dagenlange stijging van meer dan 100 per dag in het noordwestelijke XiangYang (een stad wat volgens mij niet op slot is) doet mij vrezen, dat het niet ophoudt bij de grens van Hubei.
Xiangyang is een stad in het noordwesten van Hubei. ;)

Ben je niet in de war met Xinyiang (stad in noordwesten China, Oeigoeren-gebied)?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  maandag 3 februari 2020 @ 09:03:57 #153
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191322662
quote:
13s.gif Op maandag 3 februari 2020 09:00 schreef vosss het volgende:

[..]

Als er Nederlandse slachtoffers gaan vallen, als, dan hoop ik van ganser harte dat de eerste slachtoffers diegene zijn die hun "common sense" gebruikt hebben.

WTF man, common sense zou zijn JUIST die pakken en mondkapjes en brillen te gebruiken. Echt, hoe krijg je het godverdomme je strot uit; common sense en dan geen enkele bescherming dragen.

Man man man. Compleet incapabel }:| :r :(

Hier kan ik echt kwaad om worden.
Heel heel heel dom. De hele wereld is al gewaarschuwd met een paar gevallen, maar wij blijven voet bij stuk houden dat ons blijkbaar 'magische' medische deken pertinent warm blijft bij een uitbraak hier. Wacht maar tot ze ons allemaal in de kou achterlaten :)
Vraag maar raak! :)
pi_191322667
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 05:08 schreef Tyr80 het volgende:
Nuchterheid!! Trots?!? 8)7

De Netflix docu maakt snel duidelijk dat bescherming van medisch personeel het allerbelangrijkste is! Wat een arrogante debiel!!

Common sense!!
Netflix Docu?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191322673
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 09:01 schreef Salina het volgende:

[..]

Xiangyang is een stad in het noordwesten van Hubei. ;)

Ben je niet in de war met Xinyiang (stad in noordwesten China, Oeigoeren-gebied)?
Nee, ik ben echt niet in de war. Ik ben nog altijd verbaasd dat men ongeveer 10 jaar geleden de historische naam XiangFan met een eeuwenoude geschiedenis heeft laten vallen.
Nu is het inderdaad verwarrend.
pi_191322684
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 09:03 schreef syroto het volgende:

[..]

Heel heel heel dom. De hele wereld is al gewaarschuwd met een paar gevallen, maar wij blijven voet bij stuk houden dat ons blijkbaar 'magische' medische deken pertinent warm blijft bij een uitbraak hier. Wacht maar tot ze ons allemaal in de kou achterlaten :)
Echt, dit is toch niet voor te stellen hoe "we" hier mee om gaan? Compleet idioot, debiel en te gevaarlijk voor woorden. 8)7

Maar hey, we gebruiken onze common sense wel hoor, dus ons kan niks gebeuren en ach, het is maar een griepje.

Je ziet het nu al dat de economie behoorlijke klappen begint te krijgen en dit is nog maar het begin. Er gaat nog veel meer aan komen. En Nederland gebruikt zijn gezond verstand. Man man man.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191322745
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 00:54 schreef Djnormandy het volgende:

[..]

Maar in Nederland ben je veel beter af dan in een ziekenhuis in vervuild China.
Zolang er niet veel meer dan een handvol mensen kritiek ligt heb je daarin gelijk. Maar komen er ook in Nederland een paar duizend mensen kritiek te liggen, dan heb je hier net zo hard een tekort aan medische hulpmiddelen en personeel.
pi_191322764
https://halturnerradiosho(...)oped-by-china-s-army

Ja klopt far right idioot, maar het eerste stukje met screenshots uit de database van de National Center for Biotechnology Information vond ik zeer interessant iig. en ook de diefstal uit dat lvl4 canada lab

https://www.cbc.ca/news/c(...)estigation-1.5211567

Nee er is daar meer gaande dan ons wordt verteld. En google is ook niet meer te gebruiken met die trieste fact checks. duckduckgo dan maar voortaan.
pi_191322797
quote:
13s.gif Op maandag 3 februari 2020 09:00 schreef vosss het volgende:

[..]

Als er Nederlandse slachtoffers gaan vallen, als, dan hoop ik van ganser harte dat de eerste slachtoffers diegene zijn die hun "common sense" gebruikt hebben.

WTF man, common sense zou zijn JUIST die pakken en mondkapjes en brillen te gebruiken. Echt, hoe krijg je het godverdomme je strot uit; common sense en dan geen enkele bescherming dragen.

Man man man. Compleet incapabel }:| :r :(

Hier kan ik echt kwaad om worden.
Mn broertje had zich al bewust afgemeld om gister te werken op EIndhoven Airport. Personeel heeft nada bescherming gekregen. Die zetten de trappen aan, halen de bagage eruit, maken het vliegtuig schoon.

We zijn nog dommer bezig dan de Russen tijdens tsjernobyl, die kregen tenminste nog een lodenpak aan.
pi_191322855
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191322907
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 09:04 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Nee, ik ben echt niet in de war. Ik ben nog altijd verbaasd dat men ongeveer 10 jaar geleden de historische naam XiangFan met een eeuwenoude geschiedenis heeft laten vallen.
Nu is het inderdaad verwarrend.
Hmm...omdat je schreef "noordwesten", dacht ik dat je noordwesten van China bedoelde en niet noordwesten van de provincie/regio Hubei.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191322958
quote:
Hopelijk de ventilatie in die bus uitgelaten
  maandag 3 februari 2020 @ 09:23:32 #163
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_191322968
Laat voorop staan dat dit virus zeker in de gaten moet worden gehouden. Maar mensen in dit topic zijn de touch met de realiteit echt een beetje kwijt omtrend dit topic.

Ieder jaar sterven er tienduizenden mensen aan de normale griep. En daar zitten zeker niet alleen maar 90 jarigen tussen.
Mijn vrouw is kinderarts en snapt de ophef over dit virus ook niet zo. Ze heeft de afgelopen wintermaanden vele tientallen kinderen met ademhalingsproblemen moeten helpen die een RS virus te pakken hadden. Sommigen van deze kinderen en baby's moesten aan de beademing. Er was zelfs een moment in december dat bijna alle kinderafdelingen in Nederland vol lagen door dit virus.... Maar hoeveel hebben we hier over gehoord op het nieuws?

In een dichtbevolkt gebied als oost China zou een virus pas echt opvallen wanneer er duizenden slachtoffers per dag zouden bezwijken. Tot op heden blijkt het niets meer dan een apart virus met middelgrote gevolgen.
pi_191322983
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 09:23 schreef NaturalScience het volgende:
Laat voorop staan dat dit virus zeker in de gaten moet worden gehouden. Maar mensen in dit topic zijn de touch met de realiteit echt een beetje kwijt omtrend dit topic.

Ieder jaar sterven er tienduizenden mensen aan de normale griep. En daar zitten zeker niet alleen maar 90 jarigen tussen.
Mijn vrouw is kinderarts en snapt de ophef over dit virus ook niet zo. Ze heeft de afgelopen wintermaanden vele tientallen kinderen met ademhalingsproblemen moeten helpen die een RS virus te pakken hadden. Sommigen van deze kinderen en baby's moesten aan de beademing. Er was zelfs een moment in december dat bijna alle kinderafdelingen in Nederland vol lagen door dit virus.... Maar hoeveel hebben we hier over gehoord op het nieuws?

In een dichtbevolkt gebied als oost China zou een virus pas echt opvallen wanneer er duizenden slachtoffers per dag zouden bezwijken. Tot op heden blijkt het niets meer dan een apart virus met middelgrote gevolgen.
Hoe verklaart je vrouw die lockdowns dan, als ik vragen mag?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191322989
Vergissing.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191323003
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 07:08 schreef recursief het volgende:

[..]

Ik hoor net op het nieuws dat 15 Nederlandse passagiers in Eindhoven zijn aangekomen en nu naar een locatie van defensie worden gebracht om onderzocht te worden. Niemand van deze groep had overigens symptomen bij eerder onderzoek.
Dat is het probleem niet.
Incubatietijd van 14 dagen is wel een probleem.
En om mensen dan maar gewoon naar huis te sturen met de opdracht ga in een afgesloten kamer zitten en hou minstens 2 meter afstand van huisgenoten is dat wel.

Een grote egoïstische eigenschap van veel mensen is nu eenmaal van dat overkomt mij niet en ach die paar uurtjes samen op de bank maakt echt niet uit hoor en even een boodschapje doen moet echt wel kunnen hoor.

Quarantaine is gescheiden van anderen, en dat doe je met goede faciliteiten en niet aan burgers zelf overlaten.

Misschien loopt het allemaal met een sisser af, maar een virus wat van dier op mens overslaat en vervolgens zo snel van mens op mens kan weleens sneller muteren dan men nu denkt.
Dit virus is misschien nog niet zo schadelijk, de volgende mutatie kan dat wel zijn.

En wat gezondheidszorg betreft, die holt al jaren achteruit in Nederland.
Verleden jaar VGZ zorgstop bij diverse behandelingen, of zijn we dat ook alweer vergeten.
  maandag 3 februari 2020 @ 09:27:23 #167
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_191323008
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 08:58 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Dank je voor deze update.

Met name de dagenlange stijging van meer dan 100 per dag in het noordwestelijke XiangYang (een stad wat volgens mij niet op slot is) doet mij vrezen, dat het niet ophoudt bij de grens van Hubei.
Xiangyang is inderdaad een interessant geval, het ligt toch zeker 350km van Wuhan. De uitbraak lijkt daar wat recenter, dat zou kunnen verklaren waarom er nog geen dodelijke slachtoffers zijn gevallen daar ter plekke.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_191323015
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 09:23 schreef NaturalScience het volgende:
Laat voorop staan dat dit virus zeker in de gaten moet worden gehouden. Maar mensen in dit topic zijn de touch met de realiteit echt een beetje kwijt omtrend dit topic.

Ieder jaar sterven er tienduizenden mensen aan de normale griep. En daar zitten zeker niet alleen maar 90 jarigen tussen.
Mijn vrouw is kinderarts en snapt de ophef over dit virus ook niet zo. Ze heeft de afgelopen wintermaanden vele tientallen kinderen met ademhalingsproblemen moeten helpen die een RS virus te pakken hadden. Sommigen van deze kinderen en baby's moesten aan de beademing. Er was zelfs een moment in december dat bijna alle kinderafdelingen in Nederland vol lagen door dit virus.... Maar hoeveel hebben we hier over gehoord op het nieuws?

In een dichtbevolkt gebied als oost China zou een virus pas echt opvallen wanneer er duizenden slachtoffers per dag zouden bezwijken. Tot op heden blijkt het niets meer dan een apart virus met middelgrote gevolgen.
KLopt daarom zijn er 19 steden op slot, zitten 56 miljoen mensen in hun huis, bouwen ze 1000+ ziekenhuizen uit de grond in 7 dagen. De prullenbakken bij crematoriums puilen uit met bodybags, dezelfde crematoriums doen oproepen voor extra bodybags, mensen vallen letterlijk op straat neer, verder zijn alleen de symptomen de griep, maar daarna als het je eenmaal te pakken heeft, je longen worden letterlijk opgevreten, er zijn xray foto's en dan zie je mooi het resultaat van iemand voor t virus, tijdens en er na. Nou je houdt er gewoon letterlijk levenslang letsel aan over.
pi_191323024
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 09:23 schreef NaturalScience het volgende:
Laat voorop staan dat dit virus zeker in de gaten moet worden gehouden. Maar mensen in dit topic zijn de touch met de realiteit echt een beetje kwijt omtrend dit topic.

Ieder jaar sterven er tienduizenden mensen aan de normale griep.
Gestopt met lezen.

Dat hele "ja maar de normale griep!!!!1!!!11" begint wel zo droevig te worden.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 3 februari 2020 @ 09:29:39 #170
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191323031
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 09:23 schreef NaturalScience het volgende:
Laat voorop staan dat dit virus zeker in de gaten moet worden gehouden. Maar mensen in dit topic zijn de touch met de realiteit echt een beetje kwijt omtrend dit topic.

Ieder jaar sterven er tienduizenden mensen aan de normale griep. En daar zitten zeker niet alleen maar 90 jarigen tussen.
Mijn vrouw is kinderarts en snapt de ophef over dit virus ook niet zo. Ze heeft de afgelopen wintermaanden vele tientallen kinderen met ademhalingsproblemen moeten helpen die een RS virus te pakken hadden. Sommigen van deze kinderen en baby's moesten aan de beademing. Er was zelfs een moment in december dat bijna alle kinderafdelingen in Nederland vol lagen door dit virus.... Maar hoeveel hebben we hier over gehoord op het nieuws?

In een dichtbevolkt gebied als oost China zou een virus pas echt opvallen wanneer er duizenden slachtoffers per dag zouden bezwijken. Tot op heden blijkt het niets meer dan een apart virus met middelgrote gevolgen.
Sterker nog, er zijn kinderen geweest (die niet dicht bij een grens wonen) die naar België of Duitsland moesten omdat er in Nederland gewoon géén plek was. Totaal niet.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 3 februari 2020 @ 09:30:04 #171
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_191323035
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 09:25 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Hoe verklaart je vrouw die lockdowns dan, als ik vragen mag?
Daar kunnen we alleen maar naar gissen. Mogelijk is deze epidemie en hype geworden (ook onder officials) en zwicht men van daaruit voor de schreeuw van hun achterban?
Of mogelijk is er in eerste instantie hele verontruste data over het virus gepubliceerd vanuit onderzoek en is daarop op geanticipeerd.

Hoe dan ook, los van de commotie, zien we nog weinig anders dan wat we jaarlijks ook in Nederland zien.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 3 februari 2020 @ 09:30:28 #172
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191323038
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 09:27 schreef funnywell het volgende:

[..]

KLopt daarom zijn er 19 steden op slot, zitten 56 miljoen mensen in hun huis, bouwen ze 1000+ ziekenhuizen uit de grond in 7 dagen. De prullenbakken bij crematoriums puilen uit met bodybags, dezelfde crematoriums doen oproepen voor extra bodybags, mensen vallen letterlijk op straat neer, verder zijn alleen de symptomen de griep, maar daarna als het je eenmaal te pakken heeft, je longen worden letterlijk opgevreten, er zijn xray foto's en dan zie je mooi het resultaat van iemand voor t virus, tijdens en er na. Nou je houdt er gewoon letterlijk levenslang letsel aan over.
En je moet letterlijk niet alles geloven wat je op internet ziet.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191323039
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 08:41 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Kan men iets doen om de economische gevolgen te beperken? De waarde van aandelen tijdelijk bevriezen of iets dergelijks?
De waarde van aandelen is een afspiegeling van zaken in de werkelijkheid. Als er fabrieken gaan stilvallen of havens niet meer functioneren dan heeft dat gevolgen in de echte wereld.
pi_191323043
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 09:23 schreef NaturalScience het volgende:
Laat voorop staan dat dit virus zeker in de gaten moet worden gehouden. Maar mensen in dit topic zijn de touch met de realiteit echt een beetje kwijt omtrend dit topic.

Ieder jaar sterven er tienduizenden mensen aan de normale griep. En daar zitten zeker niet alleen maar 90 jarigen tussen.
Mijn vrouw is kinderarts en snapt de ophef over dit virus ook niet zo. Ze heeft de afgelopen wintermaanden vele tientallen kinderen met ademhalingsproblemen moeten helpen die een RS virus te pakken hadden. Sommigen van deze kinderen en baby's moesten aan de beademing. Er was zelfs een moment in december dat bijna alle kinderafdelingen in Nederland vol lagen door dit virus.... Maar hoeveel hebben we hier over gehoord op het nieuws?

In een dichtbevolkt gebied als oost China zou een virus pas echt opvallen wanneer er duizenden slachtoffers per dag zouden bezwijken. Tot op heden blijkt het niets meer dan een apart virus met middelgrote gevolgen.
Er is nogal een verschil tussen 'bijna alle ziekenhuizen lagen vol' en 'zelfs met een paar enorme extra nood-ziekenhuizen komen we nog steeds een ongekende hoeveelheid bedden tekort'...
pi_191323065
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 09:30 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Daar kunnen we alleen maar naar gissen. Mogelijk is deze epidemie en hype geworden (ook onder officials) en zwicht men van daaruit voor de schreeuw van hun achterban?
Of mogelijk is er in eerste instantie hele verontruste data over het virus gepubliceerd vanuit onderzoek en is daarop op geanticipeerd.

Hoe dan ook, los van de commotie, zien we nog weinig anders dan wat we jaarlijks ook in Nederland zien.
Een goed virus besmet eerst zoveel mogelijk mensen voordat het toeslaat.....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')