abonnement Unibet Coolblue
pi_191307235
Hi, de vermogensbelasting wordt veranderd per 2022, maar de tarieven voor 2021 staan nergens. Iemand die dit weet? Is van belang als je bijv nu groen gaat sparen waarmee je geen vermogensbelasting meer hoeft te betalen. maar is het nog wel gunstig dan??
pi_191307290
Vermogensbelasting bestaat niet.
pi_191307562
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:17 schreef Maverick_tfd het volgende:
Vermogensbelasting bestaat niet.
https://www.consumentenbo(...)gsvrij-vermogen-2020
jawel, jij noemt het dus anders....
  zondag 2 februari 2020 @ 13:39:59 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_191307645
Je moet beter googlen, het is best te vinden.
pi_191308114
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:35 schreef halo4312 het volgende:

[..]

https://www.consumentenbo(...)gsvrij-vermogen-2020
jawel, jij noemt het dus anders....
Je kan iemand die je wil helpen natuurlijk proberen te corrigeren... Maar... De Belastingdienst noemt het ook anders, daarom vind je het vermoedelijk niet ;)
pi_191308691
Ik moet vanaf 2019 wat betalen over mijn vermogen maar ik twijfel of ik het wel of niet moet opgeven. Ik heb tot nu toe nooit belastingaangifte gedaan. Zullen ze zeiken om paar tientjes? Risico van vijf jaar terugwerkende kracht nemen?
  zondag 2 februari 2020 @ 14:52:34 #7
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_191308751
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 14:49 schreef Werkperd het volgende:
Ik moet vanaf 2019 wat betalen over mijn vermogen maar ik twijfel of ik het wel of niet moet opgeven. Ik heb tot nu toe nooit belastingaangifte gedaan. Zullen ze zeiken om paar tientjes? Risico van vijf jaar terugwerkende kracht nemen?
Heb je al wel eens gewerkt?
De kans is groot dat je dan geld terugkrijgt als je aangifte doet.
pi_191309097
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 14:52 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Heb je al wel eens gewerkt?
De kans is groot dat je dan geld terugkrijgt als je aangifte doet.
Je vraagt een werkpaard of die heeft gewerkt?

Ik had voor de gein over 2017 aangifte gedaan, zonder deze te verzenden. Toen stond er in dat ik 60 euro of zo terug moest betalen. Zou dit komen doordat ik toen reiskosten etc. kreeg?

Ik zit wel op modaal. Snap niet waarom ik terug moet betalen.
pi_191309290
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 15:10 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Je vraagt een werkpaard of die heeft gewerkt?

Ik had voor de gein over 2017 aangifte gedaan, zonder deze te verzenden. Toen stond er in dat ik 60 euro of zo terug moest betalen. Zou dit komen doordat ik toen reiskosten etc. kreeg?

Ik zit wel op modaal. Snap niet waarom ik terug moet betalen.
Ik neem aan dat je niet in een koophuis woont?
pi_191309313


[ Bericht 100% gewijzigd door halo4312 op 02-02-2020 15:24:05 ]
pi_191309328
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:39 schreef BasEnAad het volgende:
Je moet beter googlen, het is best te vinden.
gronslag sparen en beleggen tarieven in 2021, nergens te vinden. Alleen dat ze het per 2022 aanpassen en tarieven van 2020.
  zondag 2 februari 2020 @ 15:24:15 #12
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_191309342
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 15:23 schreef halo4312 het volgende:

[..]

gronslag sparen en beleggen tarieven in 2021, nergens te vinden. Alleen dat ze het per 2022 aanpassen en tarieven van 2020.
De vermogensrendementsheffing is in 2021 praktisch hetzelfde als in 2020. De regelgeving verandert tussendoor niet.
pi_191309405
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 15:24 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

De vermogensrendementsheffing is in 2021 praktisch hetzelfde als in 2020. De regelgeving verandert tussendoor niet.
Hoe weet je dat? Soms lees ik dat het systeem misschien al in 2021 word ingevoerd. En hoogte tarieven zijn ook nergens te vinden voor mij.
  zondag 2 februari 2020 @ 15:31:36 #14
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_191309445
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 15:28 schreef halo4312 het volgende:

[..]

Hoe weet je dat? Soms lees ik dat het systeem misschien al in 2021 word ingevoerd. En hoogte tarieven zijn ook nergens te vinden voor mij.
https://www.belastingdien(...)t-vermogen-over-2020

Het zou kunnen dat de nieuwe vermogensrendementsheffing een jaar eerder ingaat, maar dat is nog niet bekend.
pi_191310325
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:39 schreef BasEnAad het volgende:
Je moet beter googlen, het is best te vinden.
Dit zei je net nog? Net was het makkelijk te vinden en nu is het allemaal nog niet bekend zeg je?
pi_191310505
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2020 15:20 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je niet in een koophuis woont?
Nee, ik woon gewoon in een huurhuis.

Maar is dat normaal dan dat ik geen belasting krijg maar juist belasting terug moet betalen? De meeste arbeiders krijgen vaak iets terug maar ik niet.

Maar wat zou jij doen, voor een paar duizend euro boven de grens wel of geen vermogen opgeven *(aangifte doen)?

De wetgeving zegt wel dat je uit eigen beweging aangifte doen, maar welke wet zegt nou dat je elke wet moet kennen?

Wel of geen risico nemen?

Kijk ik heb geen moeite om paar tientjes belasting te betalen alleen gaat het mij om de verplichting van aangifte doen. Als je eenmaal doet, ben je elk jaar verplicht om te doen en dat wil ik eerlijk gezegd niet.
pi_191310683
Als ze het al niet weten van je, dus niet automatisch ingevuld wat me ernstig zou verbazen, dan is het dacht ik je spaargeld/vermogen opgeven boven wat je onbelast mag hebben.

Dus als de grens 30k, dan alles daarboven opgeven en daarover word je dan belast.

Maar ben een beetje moe dus ik zal vast iets vergeten.
pi_191310850
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 16:32 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Nee, ik woon gewoon in een huurhuis.

Maar is dat normaal dan dat ik geen belasting krijg maar juist belasting terug moet betalen? De meeste arbeiders krijgen vaak iets terug maar ik niet.

Maar wat zou jij doen, voor een paar duizend euro boven de grens wel of geen vermogen opgeven *(aangifte doen)?

De wetgeving zegt wel dat je uit eigen beweging aangifte doen, maar welke wet zegt nou dat je elke wet moet kennen?

Wel of geen risico nemen?

Kijk ik heb geen moeite om paar tientjes belasting te betalen alleen gaat het mij om de verplichting van aangifte doen. Als je eenmaal doet, ben je elk jaar verplicht om te doen en dat wil ik eerlijk gezegd niet.
Het niet kennen van de wet is geen excuus.

En jezelf potentieel in de nesten werken om een paar tientjes is te sneu voor woorden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2020 16:50:47 ]
pi_191313262
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 16:32 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Nee, ik woon gewoon in een huurhuis.

Maar is dat normaal dan dat ik geen belasting krijg maar juist belasting terug moet betalen? De meeste arbeiders krijgen vaak iets terug maar ik niet.
normaal bestaat niet en de meeste arbeiders hebben wel ergens iets van aftrekposten. Helaas zijn de aftrekposten sterkt vermindert.
quote:
Maar wat zou jij doen, voor een paar duizend euro boven de grens wel of geen vermogen opgeven *(aangifte doen)?
Gewoon opgeven
quote:
De wetgeving zegt wel dat je uit eigen beweging aangifte doen, maar welke wet zegt nou dat je elke wet moet kennen?
Als er een wet is die zegt dat je verplicht elke wet moet kenne ndan is dat een paradox, want je hoeft die wet dan niet te kennen. Beetje zinloze discussie krijg je dan. Officieel behoor je alle wetten te kennen, maar in de praktijk is er redelijkheid en billikheid.
quote:
Wel of geen risico nemen?
Dus wel aan de wet houden of niet?
quote:
Kijk ik heb geen moeite om paar tientjes belasting te betalen alleen gaat het mij om de verplichting van aangifte doen. Als je eenmaal doet, ben je elk jaar verplicht om te doen en dat wil ik eerlijk gezegd niet.
Dus nu ben je niet verplicht?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_191313840
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2020 16:50 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Het niet kennen van de wet is geen excuus.

En jezelf potentieel in de nesten werken om een paar tientjes is te sneu voor woorden.
Het gaat niet om paar tientjes betalen maar meer dat je verplicht wordt om elk jaar aangifte doen. Ook wanneer de vermogensgrens per 2022 ergens boven de vijf ton ligt.
pi_191313899
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 18:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

normaal bestaat niet en de meeste arbeiders hebben wel ergens iets van aftrekposten. Helaas zijn de aftrekposten sterkt vermindert.
[..]

Gewoon opgeven
[..]

Als er een wet is die zegt dat je verplicht elke wet moet kenne ndan is dat een paradox, want je hoeft die wet dan niet te kennen. Beetje zinloze discussie krijg je dan. Officieel behoor je alle wetten te kennen, maar in de praktijk is er redelijkheid en billikheid.
[..]

Dus wel aan de wet houden of niet?
[..]

Dus nu ben je niet verplicht?
Zover ik weet ben je niet verplicht tenzij je een aangiftebrief van de belastingdienst ontvang.

Maar bij een bepaald vermogen moet je wel uit eigen beweging aangifte doen. Dus je hebt dan weinig keus.
pi_191314592
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 18:56 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Het gaat niet om paar tientjes betalen maar meer dat je verplicht wordt om elk jaar aangifte doen. Ook wanneer de vermogensgrens per 2022 ergens boven de vijf ton ligt.
Volgens mij is iedereen verplicht om belasting te betalen als je het moet betalen. Ook al krijg je geen aangiftebrief. Alleen als je een aangiftebrief krijgt dan moet je de BD ook vertellen dat je niks aan hun hoeft te betalen.
Dat is ook wel logisch, want een baby hoeft toch nog geen belasting te betalen. En als je eenmaal belasting hebt moeten betalen dan is de kans bijna 100% dat het het jaar daarop weer moet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_191315098
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 19:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Volgens mij is iedereen verplicht om belasting te betalen als je het moet betalen. Ook al krijg je geen aangiftebrief. Alleen als je een aangiftebrief krijgt dan moet je de BD ook vertellen dat je niks aan hun hoeft te betalen.
Dat is ook wel logisch, want een baby hoeft toch nog geen belasting te betalen. En als je eenmaal belasting hebt moeten betalen dan is de kans bijna 100% dat het het jaar daarop weer moet.
Hoezo?
  zondag 2 februari 2020 @ 20:33:21 #24
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_191315531
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 16:22 schreef halo4312 het volgende:

[..]

Dit zei je net nog? Net was het makkelijk te vinden en nu is het allemaal nog niet bekend zeg je?
Je moet niet mijn woorden verdraaien. De regels voor vermogensrendementsheffing zijn heel duidelijk en ook makkelijk terug te vinden. Ik kan er verder ook weinig aan doen dat onduidelijk is welk jaar precies de nieuwe wetgeving ingaat.
pi_191316525
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 18:56 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Het gaat niet om paar tientjes betalen maar meer dat je verplicht wordt om elk jaar aangifte doen. Ook wanneer de vermogensgrens per 2022 ergens boven de vijf ton ligt.
Je bent sowieso al verplicht om aangifte te doen als je minimaal 46 euro moet betalen
https://www.belastingdien(...)oet_ik_aangifte_doen

En je tweede zin klopt ook niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')