abonnement Unibet Coolblue
pi_191307991
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

En ze gaan nu uit van 2,6% en verwachten dit cijfer naar beneden bij te kunnen stellen.

H5N1, de vogelgriep, had een sterftecijfer van 60% :o
Van de circa 200 geïnfecteerden buiten mainland China is er slechts 1 overleden wat op een mortaliteit neerkomt van 0,5%. De berichten uit Duitsland duiden echter vandaag opnieuw op een extreme besmettelijkheid buiten de periode dat symptomen optreden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_191308007
quote:
7s.gif Op zondag 2 februari 2020 14:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ok man.
Anders vlieg je zelf even naar China om het op te lossen, als het toch allemaal meevalt.

Succes!
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zondag 2 februari 2020 @ 14:03:46 #78
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191308026
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2020 14:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat negeer ik niet.
Ik vind het geen argument als er iemand extreem in paniek is, wij dan hetzelfde moeten doen.

En natuurlijk doet het grote opperhoofd een heel land bannen, waar hij al mee in oorlog is. Wat een ziener. Een groot leider!!

Ik heb nul verstand van virussen
Ik heb geen idee mbt volksgezondheid
Nul idee wat de gevolgen zijn als je alles wat Chinees bant
Of je alleen mensen kan weigeren of ook alle pakketjes en producten moet doen.
En stopt het virus echt bij de grens met China? Dat is gelukkig wel erg makkelijk, tofvirus

Jullie weten het ook niet en toch zijn jullie in paniek. Ik vind het ook spannend, maar ik ga de mening van experts, wat niet strookt met mijn gevoel, niet veroordelen. Dat zou heel dom zijn.

Alsof ik jou ga vertellen hoe jij je baan moet uitvoeren :') ik weet niet eens wat je doet _O-
Waarom zeg jij dat die landen extreem in paniek zijn? Wellicht hebben ze dat gedaan op basis van meningen van hun experts.....

Daarnaast kan je wel allemaal dingen erbij gaan halen zoals een totaalcontrole maar dat doen we met terrorisme etc. ook niet. Er blijft altijd een restrisico. Is dat een argument om niks te doen? Bepaald niet.
pi_191308031
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:54 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Het lijkt mij heel lastig de gebruikelijke afscheidsceremonies uit te bannen. :X Rot voor de nabestaanden dat ze geen gewone rituelen kunnen uitvoeren, wel noodzakelijk. Maar als ze de noodzaak niet inzien, krijg je stiekeme ceremonies met alle gevolgen van dien.
voor stiekeme ceremonie’s moeten de lichamen worden vrijgegeven. Ik denk niet dat dat gebeurt.
  zondag 2 februari 2020 @ 14:04:28 #80
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191308039
quote:
7s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Vergelijk het even met bijvoorbeeld ebola. 5% is wel degelijk vrij laag.
[..]

Die lag is er altijd omdat een uitbraak niet meteen goed gemonitord kan worden. Dat verklaart deels ook de plotselinge toename in aantallen o.a.
Ebola was natuurlijk niet airborne en patienten vielen zo ongeveer ter plekke dood neer. Het feit dat dit virus wel airborne is, de lange incubatietijd en de grote mate van besmettelijkheid maken het virus wel veel gevaarlijker dan Ebola, waarvan men eigenlijk nooit heeft geloofd dat dat pandemische vormen aan zou kunnen nemen. Wel zijn het vooral ouderen en zwakkeren die sterven. Ebola was wat dat betreft wat aselecter.
We have always been at war with Eastasia.
pi_191308048
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 14:01 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Van de circa 200 geïnfecteerden buiten mainland China is er slechts 1 overleden wat op een mortaliteit neerkomt van 0,5%. De berichten uit Duitsland duiden echter vandaag opnieuw op een extreme besmettelijkheid buiten de periode dat symptomen optreden.
Jij rekent met cijfers met betrekking tot overlijden. Ik zit niet te wachten op een uitbraak hier in de EU. Duizenden zieken...
pi_191308055
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:58 schreef Xenorium het volgende:
Uiteindelijk gaan we toch allemaal dood, is het niet nu dan binnen een tijdsspanne van 50 jaar. Als je dood ben weet je toch niet of je een lang of kort leven hebt gehad. Dus uiteindelijk is het best relatief hè.
Wat een teringdomme en inhoudsloze filosofie vind ik dit toch.
  zondag 2 februari 2020 @ 14:07:04 #83
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191308072
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 14:04 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ebola was natuurlijk niet airborne en patienten vielen zo ongeveer ter plekke dood neer. Het feit dat dit virus wel airborne is, de lange incubatietijd en de grote mate van besmettelijkheid maken het virus wel veel gevaarlijker dan Ebola, waarvan men eigenlijk nooit heeft geloofd dat dat pandemische vormen aan zou kunnen nemen. Wel zijn het vooral ouderen en zwakkeren die sterven. Ebola was wat dat betreft wat aselecter.
Dat mensen dat niet snappen kan ik echt niet bij. Hoe kan je het nou zo extreem bagatelliseren? Oh kijk mij eens totaal niet bang zijn. Ik ben ook niet bang, maar daar gaat het niet om. Lekker makkelijk ook om iedereen die voor wat meer maatregelen pleit meteen als bang en hysterisch weg te zetten.
pi_191308089
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:59 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ga jij dat even zeggen tegen de bejaarden waar ik mee werk?

Fijn, dank je wel.
Dat is toch geen redne om bang te zijn? Bejaarden zijn overal bang voor, zelfs voor hun eigen schaduw..

Ik schaam me voor mensen die bang zijn voor iets dat in China best groot is maar waar men in NL nog geen enkel geval van heeft.
Dat er hier al tig topics over geopend zijn zegt mij al genoeg.. Nu staat fok! ook wel bekend om aluhoedjes en bangeriken. Maar toch.
pi_191308093
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:52 schreef Za het volgende:
De Nationale Gezondheidscommissie van China (NHC) heeft zaterdag nieuwe voorschriften uitgevaardigd waarin staat dat alle slachtoffers die aan het virus bezwijken, bij de dichtstbijzijnde faciliteit moeten worden gecremeerd. "Geen afscheidsceremonies of andere begrafenisactiviteiten waarbij het lijk betrokken is", staat in de aankondiging van de NHC .

https://news.yahoo.com/ch(...)community&soc_trk=tw

Maakt u zich vooral geen zorgen, dit virus is nauwelijks besmettelijk, RIVM
Ja bizar he. Ik roep het al zo lang, maar werkelijk waar. Als de overheid / een overheidsorgaan A zegt, dan moet je B doen.

Ik hoor mensen nog zeggen; joh je overdrijft, joh zo ver gaat dat niet. Uhuh. :')
  zondag 2 februari 2020 @ 14:10:12 #86
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191308104
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 14:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Jij rekent met cijfers met betrekking tot overlijden. Ik zit niet te wachten op een uitbraak hier in de EU. Duizenden zieken...
Daarnaast kan een eventuele gemuteerde variant voor meer doden gaan zorgen. Of worden er zoveel mensen ziek dat de zorg het niet aan kan. Willen we die scenario's gaan meemaken? Liever niet.

De mensen die er zo lichtzinnig over doen hebben zich volgens mij totaal niet ingelezen en geen beelden gezien van de toestand in China.
pi_191308109
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2020 14:09 schreef mosrednA het volgende:

[..]

Ja bizar he. Ik roep het al zo lang, maar werkelijk waar. Als de overheid / een overheidsorgaan A zegt, dan moet je B doen.

Ik hoor mensen nog zeggen; joh je overdrijft, joh zo ver gaat dat niet. Uhuh. :')
Ook weer zo'n bangerik. Heb je al een hoestje> meteen cremeren die handel. Zelfs als je nog leeft. Want o wee.
pi_191308126
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 14:10 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Daarnaast kan een eventuele gemuteerde variant voor meer doden gaan zorgen. Of worden er zoveel mensen ziek dat de zorg het niet aan kan. Willen we die scenario's gaan meemaken? Liever niet.

De mensen die er zo lichtzinnig over doen hebben zich volgens mij totaal niet ingelezen en geen beelden gezien van de toestand in China.
Je bedoelt die fake filmpjes waarin mensen bloed hoesten en anderen heel relaxt nog een beetje zitten te lopen en te praten met elkander? Die beelden bedoel je?
  zondag 2 februari 2020 @ 14:12:23 #89
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191308133
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 14:08 schreef Fries1956 het volgende:

[..]

Dat is toch geen redne om bang te zijn? Bejaarden zijn overal bang voor, zelfs voor hun eigen schaduw..

Ik schaam me voor mensen die bang zijn voor iets dat in China best groot is maar waar men in NL nog geen enkel geval van heeft.
Dat er hier al tig topics over geopend zijn zegt mij al genoeg.. Nu staat fok! ook wel bekend om aluhoedjes en bangeriken. Maar toch.
Weer zo'n idioot die het meteen over bange mensen heeft. Waar haal je dat uit?

Ik draai de stelling om: Degenen die met wat meer realisme reageren hier zijn degenen die zich beter hebben ingelezen en meer beeldmateriaal hebben bekeken van wat zich in China afspeelt en willen dat niet hier hebben. Dat heeft niets met angst te maken.
pi_191308135
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 14:04 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ebola was natuurlijk niet airborne en patienten vielen zo ongeveer ter plekke dood neer. Het feit dat dit virus wel airborne is, de lange incubatietijd en de grote mate van besmettelijkheid maken het virus wel veel gevaarlijker dan Ebola, waarvan men eigenlijk nooit heeft geloofd dat dat pandemische vormen aan zou kunnen nemen. Wel zijn het vooral ouderen en zwakkeren die sterven. Ebola was wat dat betreft wat aselecter.
Wat ik bedoelde was dat het vooralsnog een griepvirus is wat vooral inderdaad ouderen en zwakkeren treft. Het wordt allemaal nauwlettend in de gaten gehouden, er wordt gewerkt aan een vaccin en vooralsnog hebben we hier in Europa niet zo gek veel te vrezen. Om mensen die niet aan het paniekvoetbal mee doen maar uit te maken voor dom et cetera betreft wel een nieuw staaltje kneuzenkermis, maar FOK! verbaast me wat dat betreft niet zoveel meer.
pi_191308139
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 14:10 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Daarnaast kan een eventuele gemuteerde variant voor meer doden gaan zorgen. Of worden er zoveel mensen ziek dat de zorg het niet aan kan. Willen we die scenario's gaan meemaken? Liever niet.

De mensen die er zo lichtzinnig over doen hebben zich volgens mij totaal niet ingelezen en geen beelden gezien van de toestand in China.
ik ben het helemaal met je eens, de medewerkers in de zorg en hulpverlening hebben nu hun handen al vol aan onze maatschappij.

Geen behoefte aan zoiets groots als een virusuitbraak.
  zondag 2 februari 2020 @ 14:13:04 #92
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191308142
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 14:12 schreef Fries1956 het volgende:

[..]

Je bedoelt die fake filmpjes waarin mensen bloed hoesten en anderen heel relaxt nog een beetje zitten te lopen en te praten met elkander? Die beelden bedoel je?
Nee, die bedoel ik niet. Maar goed, gezien je andere reacties zal ik je maar negeren vanaf nu.
pi_191308148
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 14:10 schreef Fries1956 het volgende:

[..]

Ook weer zo'n bangerik. Heb je al een hoestje> meteen cremeren die handel. Zelfs als je nog leeft. Want o wee.
:')
pi_191308151
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 14:13 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

:')
Lol
pi_191308152
Ik ben weg hier, wat een gekat... :{
  zondag 2 februari 2020 @ 14:15:15 #96
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191308167
quote:
7s.gif Op zondag 2 februari 2020 14:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat ik bedoelde was dat het vooralsnog een griepvirus is wat vooral inderdaad ouderen en zwakkeren treft. Het wordt allemaal nauwlettend in de gaten gehouden, er wordt gewerkt aan een vaccin en vooralsnog hebben we hier in Europa niet zo gek veel te vrezen. Om mensen die niet aan het paniekvoetbal mee doen maar uit te maken voor dom et cetera betreft wel een nieuw staaltje kneuzenkermis, maar FOK! verbaast me wat dat betreft niet zoveel meer.
Dat roep je met dit soort reacties over jezelf af.

"Er wordt gewerkt aan een vaccin". Enig idee hoe lang het duurt voordat een vaccin op de markt is? Als je je van dat soort argumenten gaat bedienen om aan te tonen dat het meevalt...
pi_191308168
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2020 14:13 schreef mosrednA het volgende:

[..]

Lol
pi_191308170
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 14:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Weer zo'n idioot die het meteen over bange mensen heeft. Waar haal je dat uit?

Ik draai de stelling om: Degenen die met wat meer realisme reageren hier zijn degenen die zich beter hebben ingelezen en meer beeldmateriaal hebben bekeken van wat zich in China afspeelt en willen dat niet hier hebben. Dat heeft niets met angst te maken.
Je snapt niet waar ik dat uit haal :'(
Ben jij weer zo'n figuur die angsthazerij verward met realisme?
Er is hier in Nederland nog niemand met het virus en jullie willen alle grenzen sluiten. Chinezen opsluiten in eigen land. Pakketjes uit China weigeren. Met andere woorden de hele industrie kapot maken, maar dat is natuurlijk allemaal gebaseerd op realisme?

De mens lijdt het meest, aan de dingen die hij vreest en die nooit bewaarheid worden.
pi_191308176
Kan iemand die OP-statistieken eens verversen? Deze cijfers zijn van 2 dagen geleden ofzo.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191308179
pf topic 29 al en nog steeds zijn wij niet allemaal dood -O-

Schiet eens op met dat virus! o|O o|O
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')